Jump to content

Haldex Gen 5 (4motion, 4drive, 4x4, etc) - cum functioneaza, probleme, etc


Cristian

Recommended Posts

6 minutes ago, vdragos said:

Haldex 5 nu are filtru, doar sita in capul pompei. Poti cere curatarea ei si e chiar recomandat, in lipsa celuilalt filtru sita aia se colmateaza groaznic si asta la km putini - 15 - 20 de mii

My bad...acum.am recitit si vazut ca e vb de Gen 5.

Si btw, chiar daca gen 4 are si filtru, sita tot se infunda-cel putin la mine se adunase destul pe ea, cu toate ca la fiecare 60k a fost schimbat uleiul.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • catalinmiti

    26

  • CristiALF

    21

  • ct_act

    12

  • acidone77

    11

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dar ce ne facem ca fix astia "de pe forumuri" stim mai bine decat ei in marea majoritate a cazurilor? Edit: si nu o spun in lauda catre noi ci arat cu degetul ca sunt prost instruiti iar faptul ca

Salut, Pentru cei care cauta alternative la piesele de schimb/consumabilele originale: - surubul de umplere este un M10x1x10 cu saiba de etansare captiva de cupru, am gasit PN-ul pe Autohut;

Nu iti recomand AM, nu stii cum etanseizeaza si nici cum se comporta in timp. Nu merita deranjul AM ptr apx. 100 lei. My 2 cents

Posted Images

In ce a constat revizia Haldex si de ce ai facut-o la nici 25k Km ? :blink:

Link to post
Share on other sites

E ca sa nu ajunga asa si sa schimbe pompa mai devreme sau mai tarziu (asta daca nu are ghinion sa-i pice tot grupul). Cine cauta pe net gaseste destule cazuri. Eu inainte de primul schimb am avut erori sporadice (mechanical malfunction) si eram aproape fwd in acele momente, la nici 30.000km. Schimbat ulei si fara probleme de atunci (se fac 2 ani)

dirtyhaldex.jpg.1ff3a35a87cb8131fd82247441ff8bfa.jpg

Edited by C Z R
Link to post
Share on other sites

Peste vreo luna ma duc si eu la revizie. Cat costa revizia asta la Haldex?, poate o fac si eu (stiu ca de fel parca se face la 60k, nu ? ).

Link to post
Share on other sites

Nu e de joaca cu haldexul. Mai bine revizii mai dese decat probleme mari ulterioare. Totusi nu sunt diferentiale de IMS... Si al meu are vreo 30k de la ultimul schimb, dar niste ani, si anul asta il voi "improspata".

Link to post
Share on other sites

@CristiALF Pana in 500 lei, cel putin asa era la un 5N2. Nu cred sa fie diferente majore fata de un AD.

Edited by pronet
Link to post
Share on other sites

Pai nu e si un filtru pe acolo ? Banuiesc ca mai costa si el putin.Sau se curata?

Link to post
Share on other sites

Sita alba se schimba si ea cand cer o revizie la Haldex sau trebuie insistat?

Link to post
Share on other sites

Nu se schimba, se curata. Dar nu cred ca o vor face in reprezentanta. Ei iti vor schimba doar uleiul. La fel e si la generatia anterioara. Nu desfac si nu inlocuiesc filtrul. Nu e operatiune de service -asta a fost explicatia in reprezentanta.

Link to post
Share on other sites

@CristiALF, @ct_act  , @C Z R  de acum aveti topicul acesta dedicat  pentru Haldexul Gen 5 de pe Tiguan AD1

Toate postarile legate de 

 - Proceduri Intretinere Haldex Tiguan AD1

Costuri revizie Haldex Tiguan AD1 

- Consumabile folosite pentru revizie Haldex Tiguan AD1 

- Probleme Haldex Tiguan AD1

- Erori Haldex Tiguan AD1

sunt acceptate aici.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
lambda_dryver

Revin cu lămuriri :D 

Am preferat sa fac revizia la Haldex exact pentru a evita astfel de situații precum cea expusă de @C Z R . Citind pe forumurile din afara, am văzut cum arată acea sita la revizia de 30k km și am preferat sa schimb uleiul proactiv.
AA68D2C5-1DF5-4323-A02D-FF139B984DFB.thumb.jpeg.4c828676d6bb1634445fbe229d839a0b.jpeg

Din păcate, curățarea sitei nu este considerată “operatiune de service” și cei de la PBN nu au fost de acord sa demonteze pompa (bine, ei nu prea erau de acord nici cu schimbatul uleiului, dar na...). Costul schimbului de ulei a fost de ~420 lei. Am in vedere, pe viitor, sa fac și o curatare a pompei, ca sa fiu Safe :D.

Link to post
Share on other sites

Si pana la urma unde putem face curatarea sitei ?

Link to post
Share on other sites

Eu cand am spus...ati dat vina pe "pitici". O puteti face oriunde, dureaza 10 minute.

@Doomy problema se aplica pe toate modelele de VAG cu Haldex, actuale. Seat/Skoda/VW/Audi, toate.

Edited by C Z R
Link to post
Share on other sites

Da , se aplica la toate , socant este ca unii au pompa murdara rau si la 20.000km  , chiar si cu erori.  Depinde si de cum este exploatata masina dar totusi cam putini km ...... 

Link to post
Share on other sites

Ce inseamna "curatarea pompei"? Curatarea acelei site ? Mai este altceva acolo de facut ? Nu este suficienta scoaterea acelor suruburi si curatarea, e necesar a se da jos pompa ?

 

Link to post
Share on other sites

@CristiALF   uite filmul de mai jos , de la minutul 15:00 este raspunsul la intrebarea ta  . 

Sita se da jos de pe pompa , altfel prin curatare mizeria intra in spatele sitei , automat in pompa . Daca vrei sa te duci "all the way"  se deschide si pompa in interior si se curata pistoanele.  

 

Link to post
Share on other sites

A schimbat cineva uleiul la haldex ( gen 5 )cum se face nivelul corect daca am dat jos pompa ?cat ulei trebuie pus 

Link to post
Share on other sites

Raspuns cu cantitate fixa nu o sa gasesti . Depinde cat de mult il lasi la scurs. Recipientul vine la 850Mll si ar trebui sa intre "aproape tot"   , trebuie urmata procedura ELSA de schimbare ca altfel nu o sa intre tot daca dai pompa jos . 

Cantitatile care iti intra la reumplere inainte de a aplica procedura ELSA intre GEN 4 si GEN 5 sunt diferite , gen 4 are filtru care se incarca si ala  , gen 5 nu are . 

Link to post
Share on other sites

Merci @Doomy, foarte elocvent. Sa vad acum daca ii conving pe desteptii de la reprezentanta sa imi curete si sita..altfel trebuie sa merg in alta parte pentru aceasta operatiune, ceea ce va fi ciudat de facut dupa ce am schimbat uleiul..

 

Link to post
Share on other sites

@CristiALF nu poti fara sa-l schimbi/completezi iar :) Poate doar daca-l salvezi intr-un recipient curat si tot de acolo il pui inapoi...

Edited by C Z R
Link to post
Share on other sites

Da, stiu....ureaza-mi noroc azi, sa vad ce resuesc la Brady pe langa mecanic.. Daca nu vrea, nu mai fac schimbul.

Link to post
Share on other sites

Astia de la Brady nu te mai lasa langa mecanic in ultima perioada. Sa ne spui cum a decurs azi afacerea. Sunt interesat de un Haldex la urmatoarea masina.

Link to post
Share on other sites
  • vdragos locked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • milica2009
      By milica2009
      Salut, detin un vw bora, 1.9 tdi 4motion 131cp an 2002, am o problema de ceva timp( de un an ) cand virez maxim stanga sau dreapta, mi se infraneaza rotile si mi se aprinde martorul esp in bord ca si cum masina ar derapa, simt cum se cupleaza spatele..
      Am ridicat masina pe elevator, toate 4rotile trag constant, nu cum ar trebuii normal sa traga doar una, am pus-o si pe tester dar tot nu stiu ce are, daca scot siguranta 31 ( haldex ) masina nu mai face asa.. deci e ceva de la grupul din spate
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept