Jump to content

Martor EPC


dante
 Share

Postare recomandată

Nimeni nimic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi dimineata dupa ce am plecat de acasa, am observat ca si dupa ce motorul era cald, consumul instantaneu pe loc, era de 1.2 l/h si relantiul statea pe la 1100-1200rpm, ceea ce se intampla doar cand motorul e rece.

Dupa putin timp s-a aprins si martorul EPC.

Am oprit si repornit motorul, martorul s-a stins dar consumul si turatiile au ramas ca si cele de sus... si dupa putin timp s-a aprins din nou EPC-ul.

Masina trage foarte bine, si nu sunt alte probleme.

De la ce ar putea fi?

PS. nu am facut un test cu VAG-COM-ul ca problema a aparut acum 1 ora cand am plecat de acasa spre servici. O sa revin si cu eventualele coduri de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit si Search-ul dar nu m-a ajutat foarte mult.

O sa incerc deseara sa curat clapeta de acceleratie si sa verific eventual furtunase scoase de la locul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit problema. Lua aer fals pe la Valva EGR. Aseara o desfacusem si cand am pus-o la loc, nu am observat garnitura care nu era pusa cum trebuie.

Am desfacut-o si am pus-o bine si nu mai e nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Dupa o reparatie mai lunga (vopsitorie si ceva pe la tobe) azi am luat masina si mi sa aprins martorul EPC si a ramas asa.

Banuiesc ca are legatura si cu tobele, dar nu pot sa fiu 100% sigur ca nu este legat si de motor.

Este cineva disponibil in Bucuresti pentru o scanare cu VAG COM?

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut:

Neapart iti trebuie o verificare cu VAG-COM. Pti fi 100% ca nu s-a "servit" cineva cu piese de pe masina ta cat timp a stat la reparatie?

Avand in vedere ca spui ca s-a lucrat la esapament, poate fi vorba despre sonda lambda... O mufa scoasa sau ceva de genul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O posibila cauza ar fi sa fi scos o sonda lambda si sa fi pus contactul. Atunci s-a inregistrat eroarea si a ramas. De asemenea s-ar putea ca vreun mecanic sa se fi servit de o sonda lambda de pe masina ta si tu sa ai una bushita. In concluzie, un VagCom este absolut necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu pot sa stiu exact daca sa servit cineva sau nu din masina mea cat a stat acolo.

Mai intai sa-i fac o scanare. Repet intrebarea: este cineva in Bucuresti disponibil zilele astea?

Mai pot circula cu masina in situatia de fata? In carte scrie parca ceva de genul " sa mergi la service" si nu "sa tragi pe dreapta"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poti circula. S-ar putea in schimb sa fie un comportament schimbat la motor. Daca o sonda lambda este stricata ECU ar putea lua niste parametri default pt sonda respectiva ceea ce ar putea face sa creasca putin consumul.

Pentru diagnoza incearca un post si pe topicul asta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=16489

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea este ca imi place cum merge motorul... Absolut nici o anomalie sau modificare in rau.

Cei de pe linkul pus de tine sunt indisponibili. Merci, oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi este cineva in Bucuresti disponibil pentru o scanare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EPC are sigur legatura cu sonda lambda? Stiam ca CEL are..

ca idee ca e mai des intalnita faza, verifica cu cineva dc ti se aprind stopurile cand calci frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa mergi linistit asa.... daca te lasa constiinta pt ca probabil nivelul de noxe este mai ridicat si iti poluezi ceva mai intens concitadinii.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica :) ?

:vaidecapulmeu:

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt in ce consta acest sistem si la ce ajuta? eventual cum se manifesta el concret? singurele situatii in care am vazut martorul aprins a fost cand m-i s-a oprit motorul in mers..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, asa trebuie sa se aprinda: cand este motorul oprit. Dupa ce-l pornesti trebuie sa se stinga imediat.

Este dezbatut subiectul pe forum. Da-i un search.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am avut si eu EPC aprins. Se aprindea uneori si se stingea la repornirea motorului. Dupa o scanare facuta de Voinea :) s-a dovedit ca era doar un break switch care a avut niste scapari. Nimic important adica ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut,

Golf 4, 1.6 16v din 2001, motor AZD - s-a aprins martorul de EPC.

Am facut revizia de 5 zile, si am parcurs 600km de atunci fara probleme.

Detalii "revizie": http://vwforum.ro/index.php?showtopic=32482

Cine ma poate ajuta cu o scanare cu VAG-Com ? Mai pot misca masina? Ce service din Bucuresti e destul de competent ptr a analiza posibilele errori?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revizia unde ai facut-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Augsburg. Vezi postul "Ulei diesel in AZD-ul meu", unde era vorba de masina si intamplarile lui mandracu.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...scuza-ma, acolo scrie "ieri la pranz am efectuat revizia" si cum aveti nick-uri diferite...n-am stiut ca e vorba de colegul tau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicio problema :lol:

Din cate am inteles ar putea fi o problema de la switchul pedalei de frana. O sa investigam astazi mai mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin asupra acestui topic pentru a lamuri partial problema:

EPC = Electric Power Control

Posibile cauze pentru aprinderea acestui martor:

1. ecu

este compus din doua unitati de procesare: procesor functional - care comanda clapeta de acceleratie in functie de necesitatile momentane de cuplu(clima, motor rece etc.) si procesor de control - care controleaza procesorul functional in premanenta pe baza unor calcule, verificand plauzibilitatea semnalelor emise de acesta. La 5 erori (diferente intre cele 2 procesoare) se stocheaza in memorie o eroare si lampa EPC se aprinde. Motorul este oprit automat.

2. pedala de acceleratie (drive by wire)

este dotata cu 2 senzori pentru determinarea pozitiei curente. In cazul in care unul dintre senzori clacheaza se va stoca o eroare in sistem si lampa EPC se va aprinde.

3. Sezorul pentru: lumini de frana, pedala de frana si/sau pedala de ambreiaj.

in cazul in care unul dintre acesti senzori are comportament anormal, marotrul EPC este aprins iar o eroare este stocata in sistem. In cazul in care mai multi senzori raspund neplauzibil clapeta de acceleratie nu se va mai putea comanda de le pedala de acceleratie. turatia va fi ridicata automat la 1500 rpm, masina trecind in regim de avarie.

Cele mai frecvente motive pentru aprinderea martorului EPC:

- defectarea sezorului de la pedala de frana

- arderea ambelor becurilor de la stopurile de frana

4. unitatea de comanda a clapetei de acceleratie

citirea unghiului curent al clapetei se face de catre 2 senzori independenti. In cazul in care unul dintre senzori nu mai trimite semnal uc-ului lampa EPC se va aprinde. In cazul in care ambii senzori clacheaza se va trece in regim de avarie -> 1500 rpm.

Cam astea ar fi motivele pentru aprinderea matorul EPC.

In cazul lui mandracu motivul aprinderii martorului EPC a fost defectarea senzorului de la pedala de frana. Odata cu EPC se aprindea si ESP-ul.

Dupa inlocuirea senzorilui, martorul EPC a ramas aprins, dar cel de la ESP nu se mai aprinde. Probabil ca dupa stergearea erorilor din sistem, se va stinge si EPC-ul.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!