Jump to content

Sfaturi achizitie Kodiaq


rempha
 Share

Recommended Posts

acidone77

2k sa fie. Asta as face decat sa astept un termen nedefinit si sa ma enervez aiurea, dar nu prea e momentul de schimbat masini acum. Ambii suntem multumuiti de masinile actuale, dar vrem mai mult.... si asta e in ok. Cel mai bine insa asteptam ca oferta de masini noi sa creasca peste cererea actuala si astfel sa scad pretul si la noi si la sh.... poate vor apare si alte firme care sa produca semiconductori in afara Taiwan ului.

Link to comment
Share on other sites

On 1/11/2022 at 8:24 PM, Uomuom said:

Am un Seat Leon Fr St 184 Cp, soft original, suspensie multilink spate, DCC, manuala care la doar 1350 kg este o masina sportiva pe curbe si drum drept. Acum vreau un diesel 4x4 cu portbagaj mai mare si caut un compromis acceptabil intre siguranta, sportivitate si spatiu. Buget alocat cam 25k, dar daca merita il extind. Am testat de la:  Vag 4Motion: B8 Alltrack 239Cp, Superb Kombi, Kodiak Style si Tiguan de 190 Cp si Touareg 7P/Cayenne II Facelift 262Cp; BMW Xdrive Seria 3 F31, Seria 5 F11, X3 F25 190Cp si X5 E70 235 Cp. As fi testat si Porsche Mccan sau Jaguar F Pace, dar sunt scumpe si au portbagaje mici, chiar daca in dinamica bat majoritatea autoturismelor.

 

Imi este greu sa impac alegerea rationala Kodiaq (dinamica ok cu celtuieli intretinere minime) cu alegerea emotionala F15 (premium, dinamica extraordinara la 2.1t dar intretinere scumpa si taxe mari). Ambele au portbagaj suficiente pt noi: 650L. Cele doua nu se pot compara ca masini, dar ca pret da. Posibil ca in 5 ani sa mai bag in X5 peste 10k doar in piese si manopera iar in Kodiak poate 10%. Am gasit un F15 258Cp 2015 180k si un Kodiaq Style 190Cp 2017 90k, ambele la aceiasi bani 28k. Observ ca F15 si-a pierdut de aproape 3 ori valoarea in cam 6 ani iar Kodiakul nici jumate in 4.

 

Am configurat Kodiaq Style 200Cp full led, jante 18 cu optionale minime pt dinamica si siguranta (DCC, volan sport cu padele, plasa contra patrundere bagaje in habitaclu, airbaguri laterale spate, pregatire carlig remorcare, oglinda antiorbire) la 43.880k. Probabil minus discount si rabla il iau la 38k. Pt 10k diferenta pare mai ok o masina la 0 km si garantie 4 fata de Kodiak la 4 ani si 90k. Nu ma deranjeaza 9 luni, pt ca atat am asteptat la fiecare copil al nostru, depinde insa cat vor avans. Ma stiu cu baietii la Metrotehnica si pot lasa la buyback Seatul. Voi ce pareri aveti, Kodiak nou, K sh sau BMW F15 sh?

 

Sunt 2 Kodiaq-uri in stoc cu airbag-uri laterale spate. In Timisoara si Buzau. Bine, unele chestii difera fata de ce ai ales tu. Poate iti este de folos.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Uomuom said:

...dar nu prea e momentul de schimbat masini acum. Ambii suntem multumuiti de masinile actuale...

Și atunci scopul întrebărilor de aici care este, având în vedere că păstrezi mașina actuală?

Cu ceva postari in urma ai asociat cuvântul "dinamic" la un SUV ... a fost amuzant, dar iti zic eu: un SUV stă rău pe curbe chiar cu DCC pe Sport.

SUV este dinamic doar cand are cai multi, o calci pe coadă și ii lași pe alții în urmă. Cum apar doua viraje, te cumințești. În schimb, la confort si spațiu pentru pasageri... daaa, cu DCC pus pe confort si mers chill la 120km/h... e sublimă.

Edited by ct_act
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, ct_act said:

Și atunci scopul întrebărilor de aici care este, având în vedere că păstrezi mașina actuală?

Cu ceva postari in urma ai asociat cuvântul "dinamic" la un SUV ... a fost amuzant, dar iti zic eu: un SUV stă rău pe curbe chiar cu DCC pe Sport.

SUV este dinamic doar cand are cai multi, o calci pe coadă și ii lași pe alții în urmă. Cum apar doua viraje, te cumințești. În schimb, la confort si spațiu pentru pasageri... daaa, cu DCC pus pe confort si mers chill la 120km/h... e sublimă.

Stiu ce insemna SUV, am avut doua si m-am dat cu majoritatea, dar doar cateva au fost dinamice pe curbe abordate cu viteza si la plecarea de pe loc .... nu ca un Focus sau Mondeo, dar apropiate de un Superb sau E Class. Am vrut sa renunt la placera condusului sportiv pe drumul virajat si char "in ace de par" pt 825l de portbagaj, siguranta Kodiak ului si linistea oferita de o masina noua, dar dupa discutiile cu deallerul si avand in vedere situatia dezastroasa a vanzarilor auto am renuntat momentan. Imi oferise ceva de pe stoc, tot cu 4% reducere, dar fara optiunile dorite de mine. Probabil peste cativa ani, daca se vor aseza lucrurile, voi lua o masina noua.

Pana atunci drumuri biune cu ce avem, iar daca gasesc un SH la performante adecvate cu km si pret corect voi face schimbarea.

9 hours ago, Edgar81 said:

 

Sunt 2 Kodiaq-uri in stoc cu airbag-uri laterale spate. In Timisoara si Buzau. Bine, unele chestii difera fata de ce ai ales tu. Poate iti este de folos.

Multumesc amice, dar daca as da 44k E pe Kodiak, macar sa aiba tot ce doresc de la el fara sa incerc sa fac retrtofit dupa .... la ce se poate

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce ai cere sfaturi avand in vedere ca

  "Probabil peste cativa ani, daca se vor aseza lucrurile, voi lua o masina noua" si

 "dar nu prea e momentul de schimbat masini acum. Ambii suntem multumuiti de masinile actuale"

cred ca cu asta trebuia sa incepi si colegii de forum nu ar mai fi insistat cu sfaturile si experientele lor. Iar SH ul cu performante adecvate , cu kilometri si pret corect nu cred ca exista. Daca totusi, peste cativa ani reusesti sa cumperi ceva nou (probabil EV), astept cu interes o prezentare la fel de stufoasa in sectiunea Masina mea.

Link to comment
Share on other sites

Explicatie la postarile neaintelese sau necitite: am contactat deallerul Skoda ulterior intrebarii mele de aici si desi auzisem de intarzieri speram sa fie in curs de normalizare. Am testat Kodiakul cand abia sosise in 2016 si nu mi-a placut dinamic. Am revenit la el ca masina noua pt ca are alte plusuri care inclina balanta in favoarea lui, crezand ca un DCC si 200 Cp il ajuta si ma incadrez la un pret de max 35k. Dar decat sa dau 44k, sa astept un an si apoi sa se incline considerabil pe curbe, mai bine dau 25k euro pe transportorul anfibiu blindat Touareg 7P 2015 262Cp la 150k km si nu am pretentii de sportivitate de la 2.2t sau as lua suv sportiv daca le-ar mari portbagajul: F Pace, Mccan, Stelvio, X3, Ateca, Cx5. Pana atunci merg cu ce am si multumesc pentru recomandarile de aici sau din privat.

 

Postare anterioara: Am configurat masina, urma sa ii fac iar un test drive, dar dupa ce deallerul mi-a confirmat ca trebuie sa astept minim 10 luni i-am spus nu mersi. Unii baieti de pe aici au stat chiar un an pluis inca o luna de cand ,masina a ajuns la Curtici. Americani-s de vina...... Vama Veche

Link to comment
Share on other sites

Și kodiakul tot lipsit de dinamică a rămas, iar cei 200cp pe 1900kg nu fac minuni dar sunt foarte suficienți.

Știu oameni nemulțumiți de dinamica unui X5M... prin comparație Kodiak abia zgârie la poarta sportivității.

Lumea îl cumpără pentru alte motive și pentru că se vinde înseamnă că oferă fix ce trebuie.

Și ca să ne aducem aminte de "i-as lăsa eu, dar nu ma lasă ei pe mine", sa mai punctez cateva lucruri:

- un SUV VAG cu motor diesel de 190/200cp si DCC nu a existat de la lansare sub 38-40k iar de atunci preturile doar au crescut:

- la variante colegul @Edgar81 ti-a oferit tot ce vrei, led aveau toate, jante 18 aveau, chiar airbag-uri spate cu excepția DCC si a unui volan sport... tu ai vrut în plus doar nimicuri (plasă despărțitoare îmi pun singur și la o berlină), arcuri/amortizoare pun de care vrea mușchiul meu și o fac kart pe curbe... mai trebuia un schimbator mov, covorașe roșii și tavan în alcantara... dar ce păcat ca nu sunt pe lista de optionale.

Link to comment
Share on other sites

 

Daca ai astfel de preocupari este ok, dar nu ma intereseaza ...  schimbator mov, covorașe roșii și tavan în alcantara... dar ce păcat ca nu sunt pe lista de optionale.

Am ales, dcc pt susps regl si dir progresiva, carlig pt cand ii pun platforma, airbaguri lat spate pt copii, as fi luat si cortina intre pasageri, dar obliga la ate dotari, plasa portbagaj pt franarile bruste cand am bagaj mult sau cainii cu mine, volanul sport pt ca sunt mare si ma incomdeaza cel clasic si pt padele pt a retrograda in depasire si a evita lagul la accelartia brusca, pachetul confort pt vizibilitate

Ca sa continui bascalia ta, as fi ales motor N57D30B 258 cp cu o turbina, cutie ZF 8hp, transmisie Torsten, traverse antiruliu, ramforsare habitaclu, ecranul media pe bord, geamuri duble si directie partiala pe spate dar la Metrotehnica nu aveau inca in configurator. 

Edited by Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link to comment
Share on other sites

Unii viseaza Macanuri pe aici la rate pe PFA de garsoniera si besini Euro 3 SH, incheiem subiectul?

Link to comment
Share on other sites

Discutia poate continua fără a fi peiorativi.

In esentă, s-a ințeles că un Kodiak nu este eligibil, nu corespunde criteriilor personale de achizitie.

Din punctul meu de vedere, în 44.000 E, chiar si la nivel de compromis, sportivitatea, dinamica în curbe nu pot fi alăturate spatiului, confortului, portbagajului generos și unei poziții suverane la volan. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, akon said:

Unii viseaza Macanuri pe aici la rate pe PFA de garsoniera si besini Euro 3 SH, incheiem subiectul?

Am spus, momentan Kodiak nou este subiect inchis. Visezi tastand, euro sau marci, dar mai putin chestii tehnice concrete. Ca principiu masinile noi sau vechi le cumpar doar cash sub 25k buc si uneori cate doua. Sa te imprumuti doar pt mandrie este aberant. In 2016 nu am gasit un compromis acceptabil pt dinamica si offroad usor am luat un hatchback si un suv, ambele noi. Acum am un BMW F10 si un Seat Leon, iar suv ul l-am dat.

4 hours ago, Makron said:

Discutia poate continua fără a fi peiorativi.

In esentă, s-a ințeles că un Kodiak nu este eligibil, nu corespunde criteriilor personale de achizitie.

Din punctul meu de vedere, în 44.000 E, chiar si la nivel de compromis, sportivitatea, dinamica în curbe nu pot fi alăturate spatiului, confortului, portbagajului generos și unei poziții suverane la volan. 

Corespunde si este un compromis bun pt ce ofera in bani lui nou/sh. Nu stiam ce face dcc ul si dir progr din el si cum se comporta pe si pe termen lung, nu doar la cateva ore testare. Criza semiconductorilor a creeat aberatii pe piata auto noi, de neacceptat pt mine si m-a facut sa renunt in a da avansul de 4.5k euro.

Edited by Uomuom
Link to comment
Share on other sites

Topicul se cheama sfaturi de achizitie Kodiaq. Offtopic-ul se sanctioneaza. Nu e loc de BMW-uri, Seat-uri Leon sau alte modele pe acest topic.

Am mai repetat, exista arie de Versus pentru comparatii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
KdQ2.0TSI

Să revenim la sfaturi de achiziție.

Cine comandă de nou, recomand să se uite atent și să includă Lane Assist cu Adaptive Lane Guidance.

Există opțiunea numai ”Lane Asssist” (PWA Lane assistant) dar de comandat trebuie ”Lane Assist cu Adaptive Lane Guidance ” PWQ Lane Assist cu functie Adaptive Lane Guidance.

Diferența în preț nu este mare, dar face toată diferența (chiar și la cutia manuală). Eu n-am fost atent... Diferența de preț este mică.

Acum să văd (mașina ar trebui să vină zilele următoare) dacă în ”Pachet BUSINESS and VIEW” este inclus PWQ sau numai PWA.

Dacă o să am varianta simplă, voi încerca o activare a PWQ.

 

Edited by KdQ2.0TSI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
KdQ2.0TSI

După ce am primit mașina, revin la postul anterior: Pachet ”BUSINESS and VIEW”  are Lane Assist simplu, nu are Adaptive Lane Guidance.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
george126

Salut, pachetul ”BUSINESS and VIEW” nu mai exista in configurare ? Am vazut de asemenea ca nu mai exista camera video spate ptr modelul Style ? E adevarat ?

 

Referitor la diferenta intre 1.5 TSI (150CP) si 2.0 TSI(190CP) - Echipare style, cei care au 1.5 TSI ati avut vreodata probleme la depasiri la 80-100 km ?

 

Multumesc

 

 

Link to comment
Share on other sites

razvancc

Probleme in depasiri nu cred ca ai cu nici unul dintre motoare, insa surplusul de cuplu al motorului 2.0 TSI este un avantaj din toate punctele de vedere.

Link to comment
Share on other sites

emihai90

@george126 pentru motorizarea 1.5 TSI DSG nu consider ca sunt probleme cu depasirile in plaja de viteza 60-130km. Dupa viteza maxima legala depasirile (daca le poti numi asa) trebuie cantarite mai bine, aici clar cuplu de doar 250 nm al motorului 1.5TSI isi spune cuvantul si este favorizat motorul cu cilindree mare.

Totusi masina se poate deplasa confortabil si la viteze mai mari.

 

De mentionat este faptul ca la kodiaq 1.5 TSI mai mult ca la orice alta masina pe care am condus-o se simte un comportament diferit dpdv dinamic atunci cand masina este echipata cu jante R17 vs R19, in timp ce fata de alte masini nu simt o diferenta intre a merge 2 persoane fara bagaje si 4 persoane cu bagajele aferente.

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, george126 said:

Salut, pachetul ”BUSINESS and VIEW” nu mai exista in configurare ? Am vazut de asemenea ca nu mai exista camera video spate ptr modelul Style ? E adevarat ?

 

Referitor la diferenta intre 1.5 TSI (150CP) si 2.0 TSI(190CP) - Echipare style, cei care au 1.5 TSI ati avut vreodata probleme la depasiri la 80-100 km ?

 

Multumesc

 

 

Am pe mana un Kodiaq 1.5 TSI Manual si venind de pe un 1.6 TDI cu stage 1 pot spune ca 1.5-ul este chiar ok raportat la caroseria de Kodiaq. 

Senzatia este ca trage liniar iar daca nu te uiti in bord ai putea spune ca este inceata. Acelasi lucru l-am simtit si cand am trecut de la O1 1.9 101 la O3 1.6 TDI 105, parca nu te impingea in scaun ca 1.9. 

Probabil daca circuli preponderent incarcat + 4 adulti, sa gafaie motorul. 

Gandeste-te ca 1.5 TSI il poti lua manual(deci cost de achizitie mai mic) sau dsg. In schimb 2.0 TSI il poti lua doar cu dsg+4x4(deci cost de achizitie in plus).

 

@emihai90

Total de acord, atat timp cat stai in limite legale, nu te dezamageste motorul de 1.5 TSI pe Kodiaq. Nu poti avea pretentii sportive de la un SUV de minim 1600 kg. 

Edited by Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept