Jump to content

Skoda Superb 2 Combi


sebip

Postare recomandată

Chiar daca am zis ca pentru masina asta nu ii cazul, pana la urma tot ii fac un topic. Ii vorba de o SKODA Superb Combi, 06.2011, 2.0 TDI, 170 CP, DSG, Elegance.

A venit o vreme în care am zis ca numai pot continua cu Golful. Eram deja la 12 ani și 250.000 km plus familia în creștere (fetele ca inaltime si eu ca si kg). Am facut o lista în care criteriul principal a fost combi. Pe final au rămas Audi A4 B8, Skoda Octavia RS și Skoda Superb. Toate în variante diesel 2.0 litri. Din cauza unor pitici pe creier am exclus Passatul. După câteva probe și teste am rămas profund dezamăgit de spațiul interior pe care îl are A4. Am 1.90 și ~90 kg. Cu scaunul reglat în poziție de condus mai relaxata, bancheta spate nu poate fi folosita.

După aproape trei luni de cautari, la sfârșit de iunie, undeva pe lângă Berlin am găsit Superbul, avea dotări de bun simt, 162.000 km….și am zis gata rămâne. Niște “baieti” s-au ocupat cu aducerea mașinii în tara. Au fost, au văzut-o, mi-au confirmat ca ii în stare buna optic și ca nu pare sa aibă probleme tehnice, au negociat, rezolvat acte și adus în tara. Când a ajuns în tara, nu am mai verificat nimic, nici km, nici motor sau alte chestii, spre rusinea mea nici nu am scos joja de ulei, ci a doua zi am plecat în concediu prin Europa. Am facut aproape 5.000 km în trei săptămâni și totul a fost “superb”.

După 4 luni am pus deja aproape 12.500 km, și știind istoricul de service, doar de trei săptămâni am facut prima revizie la motor și cutia DSG. Pentru ca distribuția a fost schimbata la limita de 4 ani (avea înspre 140.000 km) și lichidul de frâna de vreun an jumate nu am mai schimbat nimic.

Pentru ca nu prea am ce modificari/upgrade face la ea, am schimbat doar pedalele, am luat niște plase pentru portbagaj, niște protecții pentru centuri. Mai trebuie sa vina covorașele și o protecție la tunelul din zona mediana din spate. Ma bătea gândul într-o vreme la o camera marchalier, dar când am văzut ca ii nevoie sa tai din haion, m-am lăsat păgubaș.

Si sa nu uit: pana acuma cea mai scumpa investiție a fost 4 anvelope de iarnă Nokian WR D4, 225/40/18.

20161129_090814.jpg

20161129_090835.jpg

20161129_090939.jpg

20161129_090918.jpg

20161129_090905.jpg

20161129_091100.jpg

20161129_090822.jpg

Link către comentariu

Felicitari! Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de cat mai multi km fara probleme!

Link către comentariu

Felicitari de achizitie !  Era si timpul sa o prezinti ! 

Cum se comporta cu jantele de 18''? Nu e prea rigida ? 

Link către comentariu

@sebip: oho, stai, nu asa repede :) 

Foarte frumos combi-ul tau, arata excelent pe argintiu cu Luna-urile, combinatia e perfecta. Big Like.

Inca ceva: masina ta e "cu de toate" la modul propriu. Vad acolo asa:

- interior alcantara

- scaune incalzite

- volan 3 spite cu comenzi. Are si padele ?

- Park Pilot si Park Assist

- Sunset

- Navi Columbus

- Hayon electric - delicioasa optiunea. Cum se comporta? Poti sa ne dai cateva detalii ?

- Portbagaj cu sistemul acela de sine de aluminiu de partitionare - asta a fost o optiune scumpa si rara

Chiar imi place mult masina ta, iar Combi-ul lui S2 arata mai bine ca limuzina - asta e indubitabil.

 

Iti pot recomanda doar 2 "imbunatatiri"

- Covoras cauciuc portbagaj OEM. Ar trebui sa fie cam in zona de 250Ron dar isi merita din plin banii. Si e gandit sa nu impiedice culisarea sinelor de aluminiu, e special facut, de asta iti recomand OEM si nu AM. Plus calitatea si "moliciunea" cauciucului din cel OEM. Eu am asa ceva - evident pentru limuzina si sunt foarte multumit.

- Retrofit la maneta DSG de a venit de la 2013 incoace. E un retrofit facut de multi si e de efect.

 

E bine ca ai facut revizia DSG la timp, e foarte important. Daca ai si carte service pentru ce s-a facut in trecut, cu atat mai bine.

Altceva, nu ai ce. Doar sa te bucuri de ea cat mai mult si sa te poarte in siguranta. 

Orice alte poze sunt binevenite.

Link către comentariu

E fff frumoasa mai ales ca eu am vazut si live. Sa te poarte cu grija oriunde mergi. 

Link către comentariu

@Doomy am luat-o direct cu jante pe 18", deci nu stiu cum se comporta cu alte dimensiuni. Singurul lucru cu care a trebuit sa ma obisnuiesc a fost gabaritul si greutatea. Trecand de pe Golf a trebuit sa ma obisnuiesc un pic cu ele.

@75NOR ai uitat parbrizul incalzit, duze spalator incalzite...:D. Si totusi are cateva "lipsuri": 4x4, trapa si incalzire bancheta spate.

Si da volanul are padele. Apropo da un link cu maneta DSG. Iar legat de deschiderea electrica la portbagaj, are un singur neajuns: mi-ar fi placut sa il pot si inchide de la butonul de pe consola centrala.

@lucaflo26 mersi! Adevarul ii ca altfel a mers Columbus-ul prin concediu.

Link către comentariu

@sebip: ha, ha, parca vazusem o iconita suplimentara pentru parbriz incalzit, dar nu era clara poza, asa ca nu mi-am dat cu presupusul :) 

Duzele de spalator nu sunt la vedere :) 

Poze cu bancheta spate nu ai pus, deci, iarasi, nu aveam cum sa stim.

Ref la deschiderea electrica portbagaj, din cate citisem, se poate activa cu VCSD-ul sa se inchida din butonul de pe consola, e acceasi poveste si la Superb3, e un "safety feature" de fabrica sa se inchida doar de la butonul de pe hayon, sa nu dai cu portbagajul in cap cuiva :rolleyes:

Aha...volan cu padele. Ti-am zis ca esti "zgarcit" la poze. Mai ales ca ai cu ce...

Uite in poza de mai jos cum arata maciulia DSG varianta >2013. Asta o am si eu si e mai confortabila decat cea veche. Are butonul de deblocare in fata si nu pe lateral. Poti vedea si la mine pe topic poze.

Ca si retrofit, mai jos un paragraf cum se face, de pe Briskoda. Avem colegi cu A6 care au facut asa ceva, e acelasi principiu la retrofit, in trecerea de la buton lateral la buton frontal. 

"If the old one has a side release knob and the newer one has the front release knob, than there is a way to get it installed.

But you will have to be a bit brave! The inner release plastic thing has to be turned 90°. This can be done by carefully heating the plastic and turning the top (with the eye) over 90° till it wont return in its original position. A lot of Audi A6 members did it, to be able to install the newer face lift knob (or from the new RS6). "

@Doomy : iti raspund eu, ca am iarna 16'', iar pentru vara am trecut de la 17'' la 18''. Diferenta de confort e minimala spre insesizabila in defavoarea 18'', in schimb diferenta de stabilitate si senzatie de siguranta in mers e net favorabila 18''. De aspect, nu mai zic.

2014-Skoda-Superb-facelift-DSG-Gear-lever.jpg

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

@75NORStai ca am uitat si de keyless! :D. Hmmm...nici nu stiu ce sa zic legat de schimbator! Asa cum ii acuma mi se pare mai comod, cu butonul de deblocare pe lateral la degetul mare. 

Link către comentariu

Si keyless....mama, ce bogatie de dotari. 

A fost spre 37k lejer masina de noua

Asa cum ziceai, doar 4x4, trapa si incalzire bancheta lipsesc.

Dar, incalzire bancheta - poti face retrofit :) 

Oricum, o masinuta foarte faina.

Revin cu chestia cu covorasul de cauciuc de portbagaj - chiar merita.

Daca ti-e comod schimbatorul, lasa-l asa. Nu te mai complici sa desfaci consola fata si cred ca si jumbo box-ul trebuie desfacut. Doar daca te apuci sa pui incalzire in bancheta, atunci trebuie sa desfaci jumbo box oricum ca sa duci firele si sa montezi panoul cu butoane, deasupra scrumierei spate.

Link către comentariu

Se poate face retrofit si la  awd si la trapa, trebuie doar curaj, rabdare si multi bani :)).

Super masina, sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

Link către comentariu

Cu un flex bine manuit, poti face loc pentru ambele retrofituri...

Ce urmeaza dupa, asta e problema :)  

In comparatie cu retrofit de trapa, retrofit de 4Mo e parfum...

Link către comentariu

@cogdaodestul de brutala trecerea! Nu au mai nimic în comun, cu excepția culorii! :D:D

Pana unauna alta așteptăm cuminți la doctor.

20161206_083110.jpg

Link către comentariu

@75NOR pot sa zic ca neplanificat si minor. Am stat in service 30 minute pentru schimbarea unui termostat de la DSG!

 

20161206_084956.jpg

Link către comentariu

Am observat in ultima luna ca de vreo doua ori am avut probleme cu temperatura lichidului de racire. Odata dupa un drum de vreo 200 km, in timp ca cautam hotelul a scazut temperatura lichidului de racire la ~75 grade si odata dupa un drum de vreo 50 km, nu a urcat temperatura mai sus de ~75 grade (in sarcina urca spre 90, cum opream sau incetineam scadea iara temperatura). Si implicit imi arata si temperatura uleiului de motor scazuta! 

Dar ii o problema comuna la motorul asta si la cutiile cu DSG! 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Era un aspect la Golf 5 care îmi ridica tensiunea și de care vad ca nu scap nici la Superb: ștergătoarele. Cum nu s-au putut gândi nemții ca o sa vândă mașini și în România....și aici se ridica ștergătoarele! 

Link către comentariu

Stai asa ca nu inteleg: stergatoarele la Superb nu se pot ridica - fara sa zgarii rau buza capotei - cu ele in pozitie normala.

Doar in pozitie "service" pentru stergatoare le poti ridica: dupa ce scoti cheia din contact, apesi in jos maneta stergatoarelor si ele urca pana sus si raman acolo - pentru a putea ridica bratele.

Vrei sa spui ca cineva ti-a ridicat fortat stergatoarele ? :banghead:

Link către comentariu

Doar buza capotei ii un pic frecata/zgaraiata! Era ridicat doar stergatorul de pe partea dreapta....

Modificat de sebip
Link către comentariu

Ar trebui sa-ti iei un kit de retus vopsea, se gaseste OEM, direct la culoare.

Il poti lua de la reprezentanta, sau de la colegul nostru de forum. E vreo 60Ron daca nu ma insel. Am si eu asa ceva in dotare, pentru "surprize neplacute/nedorite" 

In rest - bine ca nu a fost mai rau - gen cheie in vopsea pe toata laterala. Sunt specimene de "animale cu 2 picioare", care fac si din astea :( 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!