Jump to content

Sfaturi achizitie Ateca


cristi511
 Share

Postare recomandată

Exista un jurnal de bord al unei posesoare de Style, dar daca retin e cu destul de multe optionale. In rest cred ca toate Ateca de pe forum sunt Xcellence. 

Eu as merge, pe 400 euro in plus, pe sistemul media de 8".

 

Cand zici lumini ptr pasagerii fata, te referi la lampi de citit, sa le zicem sau la lumini la zona picioarelor? Prima varianta ar trebui sa existe, a doua sigur nu

Mai ales pe un sistem 4x4, orice roata diferita de celelalte 3 poate afecta comportamentul masinii. Diferita inseamna inclusiv cauciucuri cu profiluri diferite, nu neaparat de alte dimensiuni. Deci respectivul cu Bmw a gresit. 4wd e bun, dar are anumite cerinte ptr a functiona optim. La Ateca, in manual, e specificat ca ptr 4drive trebuie cauciucuri identice. 

Personal, decat sa iau si 4drive si automata, dar taind din optionale, as renunta la una din primele caracteristici pentru ceva dotari, probabil la automata. 

Cârligul e deja disponibil aftermarket? Daca da, poate fi o soluție de a cobori pretul de achizitie a masinii, alegand doar pregatirea ca optional. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca userul Gabriela a comandat Style dar n-am gasit sectiunea de jurnal de bord pe forum.

Pt lumini m-am referit la "ambientala"  pt cei din fata(de exemplu sa fie o lumina slaba tot timpul care sa te ajute sa vezi ce e pe locul ala de incarcat telefonul de pe consola) iar pt cei din spate m-am referit la "lumina de citit".

Automata si 4x4 e standard pt urmatoarea masina, nu pot sa renunt la ele :)

Mai am o intrebare legata de Driving profile: merita? Banuiesc ca modul Drive si Sport e oricum inclus pe schimbator.  A incercat cineva modul Snow sa vada vreun beneficiu? Sau la modul individual de exemplu sint optiuni pe care sa-mi para rau ca nu le am? Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Individual te lasa sa alegi singur raspunsul aceeleratiei si a cutiei de viteza, comportamentul directiei, insa daca Driving profile nu e standard pe Style, nu merita sa dai putinii bani pentru optionale pe asa ceva. 

Eu am avut un drivetest de 2x400km, abia la intoarcere m'am gandit sa schimb si pe Eco si Sport, dar probabil masina va ramane in Normal in 95% din cazuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare @TheMailman ,

sunt undeva la aproape 31.000km in bord, cu DSG, 4x4 cu DMS.

Daca o vei "baga" pe offroad usor, modul de "Offoad" te va ajuta, in speta la coborari cu Auto Hill Descent (sper sa nu gresesc la nume), parca acesta esta doar daca ai DMS.

Daca faci 1-2 iesiri la schi, si mergi cu masina pana la baza partie, acolo oricum pneurile sunt baza, si chiar si cu o masina cu tractiune spate, ajungi in siguranta. Insa daca o vei lua pe "cocloauri" si dealuri cu zapada si noroaie, atunci ajuta si modul de "Snow", sau cel putin mie asa mi se pare dupa cateva drumuri de genul bifate.

Nu este necesar, insa "ajuta".

Avand insa varianta Xcellence nu pot da prea multe detalii despre Style.

Mai pot completa ca lumina portbagaj este destul de slaba, doar pe o parte, pasagerii din spate nu au lumina la picioare, cel putin a mea din 02.2017 nu era posibil asa ceva.

Spor la configurat ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt "off-road" sigur imi va fi mila de ea in primii ani. Dar de vreo 5 ani imi tot propun sa merg la Sureanu la ski dar din cauza masinii nu am reusit. Nu vreau sa depind de ala din fata care vine cu anvelope de vara si ma blocheaza si pe mine. Nu vreau sa-mi iau avint ca sa pot trece de o anumita panta. Nu mai vreau sa pun lanturile pt orice urcare sa fiu sigur ca n-am probleme. Nu vreau sa ramin cu copiii blocat pe cine stie ce coclauri. La noi uneori si pina la baza pirtiei poate fi o aventura (de ex Semenic, Muntele-Mic) Pt asta imi iau 4x4, pt nevasta automata ;)  iar Ateca pare cea mai buna optiune si pt oras avind asa motor mic. Nu vreau sa-mi para rau ca n-am pus acum aceasta optiune mai ales ca n-am sa mai pot folosi nimic din ce stiu pina acum legat de condusul pe zapada.   

Daca tot a venit vorba de anvelope e cineva care are o experienta pe zapada cu anvelopele all season? Stiu ca nu se compara cu cele de iarna dar totusi ce vad in filmul asta pare satisfacator. https://www.youtube.com/watch?v=2cgtmmtsqFA&list=PLenM9-8c1DI95aOiwqvVEMloFnoIHRt_7 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca HDC (Hill Descent Control) se cheama optiunea de carea zicea @ToniM, am aproape 8000 km, Xcellence 1.4 TSI DSG 4Drive.

Nu stiu cum se mai invart acum preturile si daca se oferta un discount care sa traga in jos, dar la momentul cand am luat-o eu nu merita sa nu fac upgradeul la Xcellence. Daca esti curios de consumuri pe benzina poti vedea posturile mele in aria de consum, eu sunt foarte multumit.

Referitor la cauciuri all season, si eu am cochetat o perioada cu ideea, dar din cauza dimensiunilor "ciudat" de pe jantele de 18" nu am gasit o varianta care sa ma multumeasca. In final am luat niste jante pe 17" si am pus niste BFGoodrich de iarna de care sunt foarte multumit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa trimit celor interesați pe Pm poze cu concluziile unui test dedicat anvelopelor All Season, din test mi'as schimba parerea, exista All season care merita luate in calcul. 

Eu probabil voi merge in continuare pe roti separate vara/iarna, dar peste 4 ani cand vor fi inlocuite pneurile, poate reconsider optiunile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei0241  poti sa imi trimiti testul cu anvelopele all season? mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul e din Auto-bild, numarul din oct 2017. Revista insa am lasat'o la vapor, am cerut unui coleg poze si o sa le trimit celor care mi'au solicitat asta, deoarece vad totusi ca in revista e altfel fata de articolul de mai sus (pe locul 1 iesea Goodyear, pe 2 Michelin si pe 3 Continental)

Si testul din Uk

... end of offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cu toate ca eram hotarat pe ateca acum dupa test drive sunt decis 100%.

Nu m-a interesat motorul pentru ca masina de test a fost diesel iar eu vreau benzina.

Ce m-a interesat: spatiul in interior, stabilitatea si comportamentul pe sosea, cutia dsg.

Avand in vedere bugetul varianta batuta in cuie este style. Dar inca sunt sceptic privind cutia dsg prezenta pe motoarele 1.4tsi.

Si totodata merita diferenta de bani pentru 4*4 sau e doar un moft?

Masina nu va iesi pe coclauri pentru ca pur si simplu nu mi se pare o masina facuta pentru asa ceva.

Pentru cele cateva zile din an cu zapada m-am descurcat bine mersi si cu leonul. Asa ca ateca fiind mai inalta nu imi va crea probleme nici in varianta 4*2.

Tot ca un minus as puncta consumul putin mai mare la 4*4 fata de 4*2.

Ma gandesc la 4*4 doar pentru ca vine in combinatie cu dsg6 care arata a fi mai stabila decat dsg 7 cu ambreiaje uscate.

Voi ce ati alege?

Style dsg6 4*4 sau style dsg7 4*2 ambele cu 1.4tsi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ales deja 1.4 tsi 4*4 dsg6, eu vroiam combinatia asta, deci alegerea nu a fost din cauza cutiei. 

Din experienta personala cu dsg7 cu ambreiaje uscate iti spun sa o eviti. Poate tu ai alt stil de condus decat mine sau poate vei fi mai norocos, insa vei sta mereu cu stresul ca este posibil sa ai probleme cu cutia de viteze, eventual dupa terminarea garantiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am condus la Test Drive un 1.4 TSI 4x2 DSG7, iar dupa am achizitionat un 1.4 TSI 4x4 DSG6. Nu as fi platit o diferenta de 2000 de EUR pentru 4x4.

La mine alegerea a fost simpla avand in vedere ca aveam de ales intre un model MY18 cu prima varianta de motorizare si cutie si un MY17 cu a doua varianta, diferenta de pret fiind de 500 EUR din pricina pretului mai mare pentru MY18. Stiu ca exista o intreaga dezbatere pe forum referitoare la DSG7 DQ200. Eu am sapat cateva luni de zile dupa informatii referitoare la aceasta cutie si nu am ajuns la o concluzie foarte clara. Spre exemplu cazurile cu cutii problematice fabricate dupa 2014 sunt mult mai putine decat cele fabricate inainte de 2014. Totodata majoritatea oamenilor care au probleme se vor plange pe forumuri. Daca stai sa analizezi la un procent de cutii fabricate versus probleme expuse vei vedea ca procentul este relativ mic. Totodata ma intreb cum ar continua un grup atat de mare precum VAG sa foloseasca o cutie problematica inclusiv pe modele premium precum Audi. Asta asta parerea mea subiectiva referitoare la DSG7.

Eu unul as opta pentru un Excelence cu DSG7. Parerea mea este ca Ateca cu faruri fara FULL LED este cu totul alta masina. Daca mai pui si o tapiterie Alcantara, un sistem multimedia System Plus de 8" ajungi aproape de pretul de Excelence care include si multe alte optiuni.

Modificat de shiretzicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am vazut un Style negru cu farurile normale, parca ceva nu era "de'acolo". La Style si tapiseria mi se pare uratica, albastrul ala nu l'as combina cu prea multe culori exterioare, as zice ca  arata mai bine combinatia de culori de pe Reference

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am tot configurat, am facut simulari de leasing si am ramas cu o singura intrebare.

Decat sa iau navigatia in valoare de 400E (pentru ca la navi+nu ma incadrez) nu mai bine aleg optiunea full link si atunci optiunea de navigatie va fi cam degeaba?

Ce sfaturi imi dati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iei ecranul digital ia si navi. Daca nu, Waze, adica Full link, e suficient. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 @Rave la bordul digital va face "toti banii" navigatia nativa, altfel te vei putea descurca cu gmaps/waze/apple maps pe bordul central

@Cristian nu este neparat in totalitate asa de transanta realitatea cum o descrii mai jos. La cei putin peste 45.xyz km in bord, desi nu detin virtual cockpit, la drumurile lungi (si ma refer la drumuri de peste 800km in afara tarii), navigatia (cel putin Navi Plus), iti reda mult mai in detaliu si mai frumos intersectiile, incadrarile in benzi, etc, fata de waze. Da, sunt din acela invechit care folosesc Navigatia la drum lung, si waze-ul langa lipit. In tara o zic frumos, te ajuta waze-ul. Insa in afara, in experienta mea (si la Octavia la fel faceam), in ultimii 3 ani jumatate si aproximativ ~100.000km facuti, navigatia din bord mi s-a pliat mult mai bine in orase, intersectii si drumuri necunoscute decat orice Waze/gMaps - parere personala care am dorit sa o bat, sa nu fim chiar asa de transanti....

Modificat de ToniM
le
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca le am pe amandoua, pot vorbi in cunostinta de cauza. Navigatia nu as mai lua-o, mi se pare foarte prost facut software-ul, iar interfata e invechita si neintuitiva.

Waze, google maps si deezer prin android auto merita din plin.

Virtual cockpit e interesant, cool si frumos, insa daca nu iei navigatia nu vei avea prea multe functionalitati.

In concluzie, ia ori doar full link, ori toate 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni, nu am folosit foarte mult navigatia integrata, insa suficient cat sa imi fac o parere. O sa o mai folosesc cand mai merg afara, am incercat-o in Grecia si mi s-a parut mai ok Waze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma bugetul e limitat. Voi lua doar full link si sigur imi va fi de ajuns.

Cei care ati primit ateca de curand si aveti 1.4tsi ce cod motor aveti? 

Sunt cu distributie lant sau curea?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai exista motoare cu distributie pe lant din 2015. Poti sta linistit, tsi-ul de acum nu are absolut nici o legatura cu cel vechi.

 Codul meu de motor e CZEA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Navigația nativa e mult peste waze sau gmaps. 

Folosesc waze strict din considerente de obstacole în trafic, îl rulez in paralel de pe telefon doar pt notificări. Prin full link se vede oribil ...

Problema la navi seat e, cum fac update-ul de harta fara costuri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce argumente ai cand spui ca navigatia oem este mult peste waze sau google maps?

Da, rezolutia este mai mica, insa ca si functionalitate eu aleg oricand waze sau google maps: ai informatii despre trafic in timp real, rutare folosind informatii actualizate, informatii despre accidente, radare sau alte probleme care pot aparea in trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Navigatia nativa iti spune de gropi? sau animale moarte pe drum?  sau caiucuri explodate in mijlocul drumului?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va cramponati in detalii. Poate este o parere subiectiva referitoare la cum arata rutele/harta si cum transmite informatiile. Minus-ul fiind destul de evident; e mult mai ok Waze care, poate nu-ti economiseste 5 minute prin calcularea traseului si nici nu arata la fel de bine, dar iti poate economisi 200 de euro si 20 de minute cat completeaza cineva procesul verbal :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!