Jump to content

SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii


CristiALF
 Share

Postare recomandată

Daca te referi la mine, eu nu am zis niciodata ca Peugeot ar fi premium, cum nu am zis nici ca VW e premium, poate doar la preturi. Legat de Golf ca no-brainer, pai daca ne uitam la intervalul 17k-30k euro, ar insemna ca toata lumea sa isi ia numai Golf, ceea ce realitatea contrazice, altfel toti ceilalti producatori ar trebui ori sa faca masini ieftine or mai scumpe de aceste praguri. Sa inteleg ca Toyota, de exemplu, nu e de ales, dar parca pana in 2016 era cel mai mare producator auto din lume pentru n ani la rand, dar probabil masinile erau tinute in depozit, ca nu le cumpara nimeni,.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa intru si eu ca musca in :grrrrrr:

Am detinut masina cu punte semi-independenta, nu e moarte de om, insa fiecare ce isi doreste de la o masina.

Nu zic ca Peugeot 3008 nu este superba, am vazuto si in realitate.

Ce ma doare pe mine ca cumparator, este ca echipat de top, strict in acest versus, financiar vorbind, fara discounturi etc, francezul se claseaza la pret exact cum urmeaza(fara sa intru in detalii la lista de optionale in parte):

Echipare Top:

3008 GT 2.0 BlueHDI S&S EAT6 180 PS - 33,410,- €

Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 4DRIVE 190 PS - 32.532,- €

Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP - AT 6 185 PS 28.620,- €

Tiguan Highline 2,0 TDI DSG 4Mot 190 PS - 34.403,- €

Strict vorbind ca un fost potential cumparator, pe mine pretul de lista, pretul de revanzare, m-au descurajat. Fiecare pe banii lui, pe barba lui, succes!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este ok sa justifici solutiile tehnice/ motorizare de pe o masina prin raportare la nr. de radare de pe sosea !

Constructorii sa faca masini si sa marketeze corect solutiile tehnice folosite. Daca intreb un dealer ce suspensie e pe spate si el imi spune ca "e ok pe drumurile noastre" pai il sparg.

E treaba mea pe ce-mi dau banii, e treaba lor sa comunice corect detalii tehnice si constructive.

OT: Cat despre suspensia spate, recent a trebuit sa fac o manevra f. brusca de evitare a unui bizon si sunt convins ca suspensiile sport (+ anvelopele) au facut diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu: inca o data, nu vorbesc de cota de piata sau de popularitate ci de pachetul tehnic/tehnologic. Hai sa ma exprim mai simplu: in opinia mea 3008 ar fi o masina ok daca la pret comparat ar fi pozitionata cu 15-20% mai jos decit Ateca dat fiind ce ofera ca si tehnologie/configurari posibile. Hai cu minusurile acum :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos nu am spus nicaieri ca e buna sau proasta cutia celor de la peugeot, ci doar am facut referire la ce ai spus tu, adica faptul ca cutia automata cu convertizor o face sa para ieftina. Si nu am comparat cutia aisin cu cea zf sau cea de la mercedes, ci doar am mentionat ca si acelea sunt cu convertizor si nu cu dublu ambreiaj. Iar pe langa vag, cine a mai reusit sa faca o cutia cu dublu ambreiaj buna (ma refer aici la dsg6 si dsg7 de pe motoare mari) ? Ford-ul a avut probleme, de kia si hyundai chiar aici s-a discutat ca sunt probleme la cutie, la fel si de renault. Deci da, fiecare e liber sa creada ce vrea, iar in cazul asta mai bine o automata clasica decat sa incerce sa faca un dublu ambreiaj prost.

 

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai.onu94 ca sa nu vorbim sofisticat: in parerea mea umila nu as da aceeasi bani pe AT6 ca si pe DSG6 - pur si simplu AT6 (care e o cutie super ok) nu poate avea acelasi pret ca si DSG6, care e o alta tehnologie, mai noua, mai scumpa, mai sofisticata, mai placuta la condus. AT6 e o fosila perfectionata, schimba bine, e fiabila, dar e o fosila, oricita reclama i-ar face Peugeot. Acu' m-am facut inteles? E vorba de comparatie sau value for money ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici da, iti dau dreptate, nu se poate compara cu dsg-ul, oricat de mult ar incerca.

Dar eu raman la parerea mea, mai bine AT6-ele asta decat un DCT cu probleme mari gen hyundai si kia... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca aici suntem de acord - dar inca o data aici sunt doua nivele, tehnologic si fiabilitate. la fiabilitate sunt absolut de acord ca orice automata clasica cu convertizor e de preferat oricarei robotizate. La tehnologie si placerea de a conduce lucrurile sunt mai impartite pentru ca DSG cu ambreiaje in baie de ulei este de asemenea o tehnologie fiabila. Culmea e ca si Aisin si DSG sunt tehnologii Borg Warner :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, problema 3008-ului pare a fi in primul rand costul exagerat. Nu cred ca la Peugeot umbla cainii cu discounturi de 20% in coada totusi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, vad ca am luat minusuri fara explicatii. Sa vedem:

1. Peugeot practica in Ro preturi mai mari decat VAG (Seat, Skoda) la dotari similare si aproape egal cu Vw la toate modelel din gama. Cand e vorba de discount-uri, nu sunt mai mari decat la VAG decat in situatii exceptionale (PCR= pile, cunostinte, relatii).

2. Design-ul este un lucru subiectiv. Mie de ex. nu imi place cum arata noul 3008 (asa cum de ex. nu imi place cum arata nici Mazda 3 sau altele laudate pe diferite forumuri). Sunt prea efeminate, cu linii de design care se "contrazic" in anumite zone.

3. Fiabilitate: am in familie 307 care a facut nenumarate probleme (model de top, cu trapa si motorul diesel cel mai puternic). Vanduta in garantie, cumparat altceva. Coleg cu modelul 3008 anterior, la 90k km a inceput sa bage bani cu nemiluita in ea. A vandut-o pe nimic si a cumparat Rav 4- fara probleme.

4. Valoare de revanzare: te doare sufletul cand vezi cat iei in zilele astea pe un Peugeot. Sigur ca toate marcile se devalorizeaza, dar francezele sunt recunoscute pentru faptul ca iei bani de acadele pe ele dupa 2-3 ani de utilizare.

In concluzie: am cumparat japoneza, o tin 10 ani si probabil ca o sa revin dupa aceea la VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu zic ca in acest top merita de luat in calcul si noul CX5.M-am plimbat putin cu aceasta masinuta si este f ok pt pret, si din cate stiu Mazda inca are o fiabilitate cat de cat buna

Modificat de Ana231
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca Mazda e cat de cat buna, atunci VW e pe locul 999 din 1000. :biggrin:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bebeee, poti detalia? Nu de alta, dar Mazda cx5 facelift este pe lista mea scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am raspuns colegei Ana, care spunea de brand-ul Mazda ca are o fiabilitate "cat de cat buna". Din ce am citit, cam toate modele Mazda au o fiabilitate buna. (pe langa restul japonezelor). Nu poti compara din pacate calitatea finisarii sau dotarea hightech cu cea de la grupul VAG, dar fiabilitatea pe partea mecanica este peste. Japonezii folosesc solutii tehnice mai simple, dar mai fiabile.

Deocamdata suntem intr-un punct in care la grupul VAG s-au facut multe schimbari, de platforma cu totul, de cutii de viteze, etc., asa ca nu ne putem pronunta de fiabilitate decat peste cativa ani. In momentul de fata avem toti amintirea lui 1.4 TSI, DSG7, cu probleme si rezolvari scumpe..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis si eu cat de cat, pt ca inca are probleme cu "fiabilitatea" vopselei si al asamblarii....mecanica stiu ca este buna,inca 1 data vorbesc din ce vad/aud. Nu am avut mazda.Dar problema cu rugina la mazda o vad tot timpul mai ales in zonele de munte.VW sta mai bine la acest capitol chit ca si aici este o problema la excrementele pasarilor ca sa zic asa ,dar cam atat

Plus,ca o opinie personala, CX5 are un pret ok si parca arata si mai bine fata de un tiguan sportage

Modificat de Ana231
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Mazda (Mazda 3, model 2014, cumparata de noua), am vandut-o dupa 1 an jumate si am luat Leon-ul. Mazda are multe neajunsuri fata de modelele cocncurente care nu se observa comparand brosuri, poze pe net si nici macar dupa un drive-test. In afara de design, nu am vazut nimic deosebit la aceasta marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-o sa ghitici ce masina am vazut ieri .. Land Rover Discovery Sport .. am zis de ce sa nu ma uit un pic peste gard .. la un model care ca si dimensiuni este mai mare decat Ateca, Sportage, Tucson, Tiguan .. dar este similar unui Kodiaq .. deci in primul rand cu dimensiunile m-as impaca 4,6 metri lungime, 2m latime x 1.7m inaltime (un pic mai mult chiar decat Skodiaq), masa 1775kg (Skodiaq are 1551kg .. deci +1 pentru LRDS in caz de crash frontal si -1 la dinamica).

In prezent promoveaza o reducere de 15% la ce au pe stoc dar asta inseamna doar cateva masini din care una din show-room si unele echipare de baza (Pure) la care nici nu te poti uita pentru ca nu au cotiera (cum sa dai o caruta de bani pe o masina care nu are cotiera?! .. cutie automata cu 9 viteze, xenon, samd si fara cotiera .. stupid). 40000 eur pret final (cu TVA) diesel 150CP/380Nm (Ingenium) in echipare Pure + cutie automata 9 viteze, xenon, navigatie, volan piele (da, Pure initial are volan de poliuretan), senzori, bancheta spate culisanta si cu inclinare, scaune incalzite fata, climatronic (Pure standard are clima normala). 44000 eur pret final (cu TVA) diesel 150CP in echipare SE + cutie automata 9 viteze, xenon, scaune incalzite si in spate, navigatie, piele (cu stofa pe partea centrala, mult mai aspectuoasa decat stofa de la Pure), camera spate, oglinzi rabatabile electric. LE: deschidere/inchidere portbagaj clasica, nimic automat, nici deschidere nici inchidere pe buton.

Motoarele sunt cele noi denumite Ingenium, de pe Jaguar, nu cele de pe Ford, cel de 150CP are 380Nm si teoretic 0-100 este 11.7s dar probabil se simte greu la drum daca Tiguanul de 150CP care are 9.3s la 0-100 l-am simtit un pic greu la plecarea de pe loc si are 150kg mai putin. In plus, am stat in masina cu motorul pornit iar vibratiile si zgomotul se simteau ca la o masina din 2000, deranjant, imi venea mereu sa inchid motorul ca sa ma pot concentra la finisaje. La Tiguan dieselul este mult mai discret. Nu am facut TD si nu cred ca voi face. Sunt sigur ca pe partea de 4x4 totul este ok la Land Rover, insa pe finisaje este cam mult plastic pe consola centrala si pe partea inferioara a usilor. Iar materialul de pe partea superioara a usilor si de pe partea inferioara a bordului, un fel de musama, mi se pare ciudat. Pielea de pe volan este foarte fina, la fel ca la VW. Stofa de pe scaune si bancheta (daca nu pui piele) este ceva foarte basic, ceva ce cred ca gasesti si pe Focus, Renault, Suzuki samd.

Tehnologie: camera pentru AEB sub 50kmph si lane assist dar atat, nu franeaza peste 50kmph, nu are cruise control adaptiv, nu corecteaza din volan daca calci linia ci doar vibreaza, din punctul asta de vedere VW le are pe toate la un pret mult mai rezonabil, la LR sunt mii si mii de euro daca vrei radar. Sportage trage de volan cand te apropii de linie dar nu are adaptive cruise control.

Prin urmare, la 44000 EUR este primul pret la care poti sa iei un Land Rover, pentru imagine sau pentru 4x4, sau pentru cutia ZF cu 9 rapoarte. Dar gandind la buzunar, cu aceiasi bani si chiar mai putin poti lua echipari de top cu multe optiuni si cu motoare diesel de 190CP sau benzine de 200CP pe Ateca, Tiguan sau Skodiaq si esti sigur ca ai cotiera, pilot automat adaptiv, active info display, mirroring (LR nu are nimic). Asa ca review-ul meu de mai sus intareste doar faptul ca unele marci se bat sa puna cat mai multe iar altele doar sa vanda masini cat mai scumpe.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sportage are 2 nivele incluse in Lane Assist: doar avertizare + corectie; iar la corectie mai are 2 subnivele - moderat si mai agresiv. Are AEB dar nu si ACC (au dat chiar comunicat oficial ca nu au reusit inca sa inginereasca sistemul la un pret competitiv). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACC este util dar nu este ceva de care nu te poti lipsi, eu am la una din masini si la una nu am, ceea ce e destul de nasol pentru ca mai fac confuzii :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Anul asta Rabla este 8000 Lei si pare ca va fi operational in Mai. Eu il ratez (din cauza de livrare rapida) , dar va doresc "vanatoare fericita" :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa cum ziceam, pe 30 ian am facut comanda, pe 1 martie a intrat in fabricatie si pe 10 martie era la Curtici, pe 24 martie facem livrarea:

Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP AT6 Sparkling Silver

Trebuie sa recunosc ca m-am interesat de Sportage in urma review-urilor colegilor de pe forum :)

 

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata foarte bine, bravo. Cum consuma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar arata in mare fel, dar febra e prea mare si nu am apucat sa-i fac sesiune foto cum merita. Mai ales cu antena shark :) peste care va trona in curand una de CB...

Am mers vreo 80 km in Buc doar, am stat cateva ore (stationare deci) prin masina cu incalzire si acum imi da 12.9 pe istoric. Personal nu ma uit la consum de oras. In general m-am pregatit sufleteste de consum ridicat, fata de standardele 2017. Ma astept la 8 interurban.

Navi Tom Tom cu hard LG, nu ma pricep la navigatie si inca nu ma bazez pe ea. Urmeaza sa pun Android Auto oricum.

Tocmai am verificat. Driving Mode - care la masina de test model 2016 avea ECO & SPORT - are doar SPORT. Nu pot zice ca ma deranjeaza, la Diesel nu cred ca as fi stat mult pe Eco. Stiam ca modelul 2017 a primit modificari (Android Auto, multumesc !), dar nu aveam lista. Schimbarea de pe Drive pe Sport nu e la fel de dramatica precum in DSG (dar sesizabila), desi la Kia inteleg ca e un Mode mai complex, pe cand la VW aveam doar raspunsul cutiei.

 

LE: cu suspensiile - mai putin rigida decat Passatul (care are suspensii sport si jante pe 17), totusi - nu stiu cum - cel putin la fel de stabila (sesizat inca de la test). Trece f. bine peste guri de canal, linii de tramvai etc

Iarasi - confirmat cu dealerul - nu indica treapta de viteza, cum eram obisnuit (eu ma gandeam ca o fi vreo setare); lipseste frana de motor de la DSG.

Umm, ceva interesant: AUTO HOLD-ul are un rafinament (la inceput am crezut ca e bulit...) - daca franezi usor, te opresti dar AH nu intra, trebuie sa apesi mai tare frana ca sa intre (se face verde in bord); chestia e setata sa-ti permita trafic din ala bara-in-bara cu piciorul pe frana. La Passat daca se opreste roata intra AH.

 

 

 

 

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

arata foarte bine! multi km fara probleme! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!