Jump to content

Sfaturi achizitie VW Golf V sau VI (second hand)


Wug

Recommended Posts

Din cate stiu eu pe mk5 dsg'ul are 6+1 pe toate motorizarile, deci exclus ambreiaje uscate. Nu prea ai ce probleme sa ai la 1,9 ; dar daca nu gasesti 1.6 mpi si te orientezi spre 1,9 iti recomand bkc. 1,6 le e mancator de ulei, si are niste trepidatii specifice la ralanti, ca si cum ar intrerupe. Chiar daca schimbi bujii / fise / bobine tot persista. Nu stiu explicatia. Succes

 

P.s : cred ca ai sanse mari sa gasesti si un A3 okeiuts, sub 5k euro.

Edited by bgd_b92
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bgd_b92

    80

  • The_Ego

    64

  • deenman

    55

  • Ionel_1983

    42

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dupa o luna jumate de Golf 6 (inainte am avut timp de 5 ani Golf 5), personal l-as da oricand pe un Golf 5. Nu e ca si cum nu stiam ce iau, ca nu de ieri-de azi am VW, insa sunt cateva aspecte care am

Golf 5 era 5000 euro in 2013-2014. Suntem in 2018 si a mai fost lansat inca un model de golf. Chiar daca este 2008, eu nu as da 5000euro+ pe o masina asa veche, 5000euro masina+ restul cheltuielilor s

bmm e cu probleme foarte mari, am fost sfatuit recent (ieri) ca motor pe o octavia scout sa nu cumpar ever motorul bmm, ci doar bkd (2009).        

Posted Images

mihai.onu94
în urmă cu 5 ore, gabriel88 a scris:

caut pentru sotie un golf 5 1.6 mpi cu dsg. 

Daca vrei 1.6 mpi cu dsg trebuie sa te uiti la golf 6. E cam rara combinatia asta, dar exista. 

Link to post
Share on other sites

Pe golf 6 cred ca e cea cu ambreiaje uscate 7+1.

Link to post
Share on other sites
gabriel88

@bgd_b92 crede-ma ca am rasfoit mobile pe toate partile, masina decenta pe benzina in configuratia asta se poate pe golf, a3 sau octavia si in bugetul asta sunt relativ putine.

Diesel nu vreau, dpf turbina etc plus km seriosi.

Asa macar motorul e fiabil, ramane doar cutia, iar din ce citesc este tiptronic ceea ce nu este neaparat rau, pierzi din sportivitate daca se poate spune.

Mai era varianta de golf 6 dar depasesc cu mult bugetul , peste 6000 euro o masina ok si acolo da vine cu dsg uscat, dar la cuplul motorului nu cred sa fie asa mari probleme.

Pe olx la noi se regasesc cateva masini le numeri pe o mana, motor aspirat si automat din gama vag.

La noi gasesti cateva tsi 1.4 cu dsg in bugetul meu 6000 euro, in germania in schimb nu am gasit mai nimic, asta spune multe probabil legat de masinile aduse de samsari.

Am dat mail celor cu golf 5 break, sa vedem cum decurg lucrurile.

 

Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, gabriel88 said:

iar din ce citesc este tiptronic 

In (din) America, poate. Daca lasi o serie de sasiu, iti spun ce cutie este.

Edited by C Z R
Link to post
Share on other sites
Adriannnnn

Pe Golf 5 1.6 mpi este tiptronic, nu s-a pus DSG pe aceasta motorizare, doar pe Golf 6 1.6 mpi.

 

Edited by Adriannnnn
Link to post
Share on other sites

1.4 TSI a venit doar cu DSG 7, cunoscuta cu destule probleme si nu ieftin de reparat. 

 

Link to post
Share on other sites
gabriel88

Multumesc mult de informatii, din ce am tot citit pe 1.6 mpi este tiptronic si pe 1.6 fsi ar fi dsg.

@C Z R WVWZZZ1KZ8M358949 multumesc mult!

 

PS.  Am aflat si eu acum de la un prieten de la porsche, este tiptronic cod cutie JTY, are tot istoricul in germania la reprezentanta, a avut 2 daune fata spate in care s-a schimbat capota, bara spate si hayon, din ce mi-a zis respectivul nimic grav , s-au pus piese noi si cam atat.

Reviziile conform vw cu tot ce trebuie, singura chestie nu s-a schimbat ulei , mi-a dat o circulara de la ei cum ca nu se schimba ulei la cutia asta doar se completeaza in caz de se umbla la ea sau ceva de genul, stiu ca nu este ok dar mi-a zis ca mai mult ca sigur nu s-a umblat ulei deloc.

83817449_1217735781756280_2102072288764493824_n.jpg

Edited by gabriel88
completare
Link to post
Share on other sites

"Tiptronic", da, dar nu te gandi ce e vreun ZF :)) Este AQ250-6F (AISIN). Eu l-as vedea ca pe un minus in comparatie cu un DSG. Masina a fost initial produsa pentru Suedia.

Edited by C Z R
Link to post
Share on other sites
gabriel88

Ma gandeam ca este ZF, grea decizie.

Am gasit un golf in bucuresti , golf 6 1.6 mpi cu dsg7 are 225000km ,tipul mi-a zis ca masina este acum in service la preciziei(de cutii automate) ii schimba setul de ambreiaje si volant. 

A zis ca pot sa merg sa o vad acolo si o testam dupa ce termina cu ea.

Masina e cheala, e acelasi model  cum are colegul @Cosmin ZKG

https://www.olx.ro/oferta/vw-golf-vi-1-6-mpi-dsg-7-IDdfvSW.html

Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca esti dispus sa cauti si alte modele, dar in locul tau m`as indrepta spre o toyota auris automata ; gasesti cateva pe piata noastra SH, pe la 5-6000e, si parca au 120-130 cp motoarele aspirate de 1.6. VAG`urile intre 2008-2015 dpmdv sunt niste gherle, si 6000e pe o cheliciune, cu probleme specifice la cutia automata, e alegerea ta daca vrei sa ii dai. 

Link to post
Share on other sites
gabriel88

Am cautat si alte modele, auris sunt doar vreo 2 in bucuresti dar nu ma atrage masina de nici un fel(din ce am citit tot cutie aisin are si toyota).Gasisem o toyota rav4 2.0 benzina automat in buget dar iar mi se pare foarte veche la interior ca si model si tot cutie aisin.

In situatia asta cred ca voi lua golful 5 din germania 1.6 cu tiptronic, cel putin are istoric complet de service, km decenti plus avantajul Vag  de a gasi piese usor si mecanici la fel.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=290566921&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelGroupId=29&maxPowerAsArray=75&maxPowerAsArray=KW&maxPrice=6000&minFirstRegistrationDate=2005&minPrice=3000&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&transmissions=SEMIAUTOMATIC_GEAR&searchId=ca397a82-a5bf-e7cc-8936-05076f89d41f

Va multumesc mult de sfaturi si lamuriri!

 

Link to post
Share on other sites
Cosmin ZKG

Recomand cu caldura MK6 cu dsg7. Mometan dupa 3-4.000 km ma pot declara multumit. Exact pentru acelasi lucru am achizitionat-o si eu, sotie - oras - cumparaturi, ea e indragostita de ea, chiar daca masina e cam cheala....Dar vedem pe parcurs ce mai adaugam. 

Intr-adevar foarte rare, pe Germania la momentul respectiv 1.6 mpi cu dsg erau 40 si ceva de bucati la vanzare, dar nici una sub 6,000E. Dar, daca nu e graba, stai la pândă si poate apare ceva interesant pe la noi. Mai ai in considerare A3 1.6 mpi dsg daca nu te deranjeaza euro 4...

Link to post
Share on other sites
gabriel88

Mersi Cosmin, voi cumpara probabil acel golf 5 cu tiptronic, as avea nevoie si de spatiu de la break ocazional.

Audi a3 cam tot in aceeasi configuratie motor-cutie vine tot euro 4 ca si golf .

Tot ce a fost pe generatia golf 5 mpi si fsi/audi a3/octavia vin cu automata clasica cu 6 rapoarte .

Daca m-as orienta spre golf 6 ar fi avantaj ca este euro 5 dar si bugetul trebuie marit cu cel putin 1500-2000 pt a gasi o masina ok.

 

Edited by gabriel88
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Salutare,
Poate ma ajutati va rog frumos cu cateva pareri, sunt foarte nou in treaba asta cu masinile.
Ideea este ca am permisul de aproximativ 7 saptamani si sunt in cautarea unei prime masini.

Ma tot uit dupa un Golf 5 1.4/1.6 (nu prea gasesc in austria) benzina insa mai am unele optiuni  si as vrea va rog frumos daca se poate sa ma ajutati cu cateva pareri/sfaturi

Masina doresc sa o iau din Austria direct de la proprietar, am rude acolo care pot merge sa o vada/achizitioneze; bugetul cam 3000-3500 euro.

Pana acum ce am gasit in materie de Golf 5 sunt modele din 2004-2005 cu motor de 1.4 - 75 PS ; 100-130 mii km; pret 2500-2900 euro.  M-am decis totusi sa caut un an de fabricatie  mai nou 2007-2008 avand in vedere ca vorbim de o masina 10 ani +. 
La aceasta categorie am gasit cateva cu motor de 1.4 80PS ;  100-130 mii km si pret 3000 maxiim 3500


Intrebarile mele pt voi sunt urmatoarele (tin sa precizez ca am o ruda acolo in austria care ar putea sa mearga sa o vada)
- Cum este aceasta Golf 5 cu motor de 1.4 benzina?
- Avand in vedere pretul,  merita banii 3000+ pentru una dupa 2007?  Cam cat ar merita astfel de masini
- La ce probleme sa ma astept sa aiba masina
- Care sunt costurile la o astfel de masina cu motor benzina? (intretinere; piese,  consum, etc)
- Ce anume trebuie verificat la acest model cand mergi sa-l verifici.Unde sunt cele mai mari/frecvente probleme? Cum iti dai seama de ele?
- Cam cat credeti ca ar urma sa mai bag in ea? Si ce ar urma asa neaparat sa schimb cand o aduc>
- Are probleme cu rugina acest model? Unde anume are cele mai mari probleme cu rugina? Cand nu merita sa o cumperi din cauza ruginei (nivelului acesteia)?

- Are probleme cu scurgerile de ulei?

- E in regula acest motor de 1.4? Am vazut ca sunt mai multe variante de 1.4 inclusiv FSI. Exista o varianta care ar merita mai mult si alta de care sa ma feresc? 

- Diferenta intre 2 si 4 usi? Am vazut cateva in 2 usi dar nu stiu care e treaba cu ele....

- In lista pe langa Golf 5 mai sunt 2 Kia Ceed din 2010 1.4 l (3500 e) ; un Renault Megane 2010 1.6 L (3500e) si 1 Fabia 2009 1.2 L (2500E) (varianta de criza). Mie unul imi place Golf-ul si as vrea VW dar credeti ca la banii bugetul de 3000 spre un maxim de 3500 nu gasesc un VW decent si sa ma reorientez spre altcv? 
Mentionez ca masina o sa fie condusa 75-80% din timp prin oras.

Daca aveti timp si placere sa ma ajutati cu cateva pareri pentru ca sunt destul de debusolat in momentul de fata si am vreo 4-5 masini/modele in cap  precizate mai sus.
Multumesc !

Edited by 12ftw
adaugare o intrebare privind caroseria
Link to post
Share on other sites

Salut,

 

- este lent, se preteaza pt deplasari normale, fara pretentii la o depasire mai din scurt ; consumul de carburant e maricel - 7-8 afara / 10-13 urban

- nu cunosc piata din Austria, nu stiu ce alternative ai la banii aia..dar in Germania le gasesti cu km mai multi la 1500-2500€

- la absolut orice problema te poti astepta cand vorbim de un SH vechi de 10-15 ani ; importanta este starea masinii si cum a fost intretinuta. Problema specifica a acestor 1.4 ar fi consumul de ulei, depinde ce noroc ai, si caseta de directie ( cazuri nu foarte dese ), si bineinteles rugina mai ales la aripi, praguri si hayon

- costurile sunt mici spre foarte mici, te poti uita pe un magazin de piese online la majoritatea componentelor sa'ti faci o idee

- nu iti recomand FSI, pot fi foarte problematice, mergi pe motirizarea clasica MPI ( 75 / 80 cp ), desi iti recomand 1.6 mpi 102 cp ca sa fie decenta.

 

Ia'ti masina care iti place, la noi in tara un golf 5 gti ok / leon 1p / audi a3 / octavia 1.6 mpi se invart pe la 2500-3500€ ; gasesti in 2 usi si sub 2000€..cele in 2 usi in principiu sunt mai ieftine si se vand mai greu pt ca sunt mai putin practice.

 

Succes

Link to post
Share on other sites

Referitor la faptul ca e lent...nu prea  sa am eu valente prea accentuate in cazul depasirilor, iar masina 80% o sa fie folosita in oras (timisoara) 

Referitor la consumul de ulei, pot sa-mi dau seama cumva in momentul in care verific masina?
In cazul rugini de la Aripi, praguri, haion, sunt scumpe aceste reparatii? O sa am probleme mari la ITP?? Alte zone unde sa fiu atent la rugina?

As vrea un 1.6 dar in austria efectiv nu gasesc, iar de 1.9 TDI imi e frica. Fiind la inceput, masina SH imi e sa nu ma omoare costurile cu reparatiile.( 1.9 TDI era dorinta cea mai mare la inceput)

M-as uita si in tara (zona timisoara) dar nu ma pricep si nu pot merge singur sa iau o masina 😂

Ma  gandesc ca la mai vechi de 2007 nu are sens a ma uit .... 

Am gasit acum in austria un Golf 5 din 2007 ; 1.4mpi ; 130km in 2 usi care cere 3.600E. Ma gandesc ca poate o scot la 3000 sa o cumpar dar nu stiu daca e ok si cam la ce sa fiu naiba atent la verificare.

Cat despre ce imi place... eu unul vreau Golf dar sper sa gasesc :( 

Edited by 12ftw
Link to post
Share on other sites
adrian001

Depinde de bugetul alocat pentru reparatii, daca nu ai nimic la ciorap peste pretul de achizitie, atunci ia ceva ieftin gen Logan. La o masina gen Golf 5 trebuie sa te astepti la un 1000 Euro/an costruri de reparatie/intretinere, dar depinde in ce satre vrei sa o tii. Poti sari si de 2000 Euro/an daca esti tipicar si te apuci sa rezolvi micile probleme specifice varstei. 

Link to post
Share on other sites
z e n i t h
On 10/17/2020 at 4:44 PM, 12ftw said:

Am gasit acum in austria un Golf 5 din 2007 ; 1.4mpi ; 130km in 2 usi care cere 3.600E. Ma gandesc ca poate o scot la 3000 sa o cumpar dar nu stiu daca e ok si cam la ce sa fiu naiba atent la verificare.

Daca de la 3600E o lasa la 3000E eu iti recomand sa nu o iei. Daca masina este in stare buna nu are cum sa-ti lase asa mult la pret

Link to post
Share on other sites

Eu nu as da in veci banii astia pe un golf 5 1.4 mpi vechi de 13-14 ani..iti recomand o masina cat mai noua, benzinar aspirat, din clasa medie ; daca alea sunt singurele tale optiuni, m`as indrepta spre megane ; depinde si cu ce dotari le gasesti la banii astia..sau ce ai putea sa gasesti la 3500-4000 daca ar fi sa mai faci in efort astfel incat sa merita considerabil.

Link to post
Share on other sites
gabriel88

Am si eu doua vorbe sa spun despre subiect, in iarna am fost cam in aceeasi situatie doar ca bugetul meu era undeva la 6000 euro cu tot transport in tara. 

Golf benzinar aspirat in 5000 euro cu ceva dotari, intretinut si km decenti nu prea gasesti absolut deloc, cel putin golf 6 daca se doreste masina mai noua pleaca cam toate de pe la 6000 euro in sus, numai zic de automata ca nu exista in buget de 3000-3500 euro poate doar epave.

La golf 5 un pret de 3500 cum spune colegul este chiar ok daca masina este in stare buna, nu are rugina la praguri  si are un istoric cat de cat verificabil.

In ultima vreme bgd_b92 faci niste afirmatii care se bat cap in cap cu achizitiile tale , sincer pareri de genul ca nu merita golf 5 cu 1.4 3500 si ca este veche gen 12-13 ani din moment ce tu cumperi un passat cc de 10 ani cu 8000 euro si care mai necesita bani pe deasupra, mie unul imi da cu virgula, de multe ori multi se mai iau dupa chestiile astea.

Plus ca benzinar aspirat cat mai nou la banii aia poti lua doar niste cutii care au cel mult 4 airbaguri pe fata, totusi golf5 o fi el vechi dar macar ai airbag cortina, ai confort si dotari mai mult decat decente.

Nu poti compara cu un sandero sau ceva gen i20 sau diverse in bugetul asta(nu am nimic cu masinile respective), asa ca un golf luat in mintile lui te poate duce lejer cativa ani cu investitiii minime. 

Dar o masina ok afara costa cu mult peste piata noastra, asta este problema.  De ce acolo o octavia 1 din 2007-2009 se vinde cu 4000-5500 euro cu km putini in jur de 100k sau golf 6 cu 1.6 automat din 2009 se da cu peste 6500 euro.

 

 

Link to post
Share on other sites

Gabriel, vezi tu, diferenta dintre noi doi este ca tu te raportezi la alegerile tale, si esti subiectiv ( plus ca tu ai avut ca si criteriu obligatoriu golf 5/6 benzinar aspirat automat daca imi aduc bine aminte, ceea ce este foarte rar si de aici si pretul ridicat platit pe el, altfel gaseai manuale la 4000€ fara probleme, sau mai putin ), pe cand eu incerc sa fiu obiectiv, sa iau in calcul nevoile omului, nu sa compar alegerile mele si sa ii spun " du'te frate si ia'ti CC ca e za best, ca am si eu " ; in primul rand, cred ca am mentionat de cel putin doua ori ca nu cunosc piata auto SH din tara lui, dar el a spus si ca ar putea sa cumpere ceva din Timisoara...si da, dpmdv un golf 5 okeiutz 1.4 vechi de 13-14 ani merita ~ 2500€ ; am avut si eu 2 mk5'uri, la ambele am avut cheltuielu maricele desi am fost atent la achizitie, pt ca sunt masini vechi, si uzate ; 2.0 tdi'ul din 2005 l'am luat ( in 2017 parca ) cu 123.000 km reali, de la primul proprietar din RO, de aici de pe forum, si in 1 an de zile am schimbat la el distributia + kit ambreiaj complet + amortizoare, flanse si protectii fata spate + bucse bascula + bielete + revosit 4 elemente ca avea rugina + cand am facut stage 2 am vazut ca turbina era uzata desi fusese reconditionata in urma cu 2 ani, tot atunci am facut si EGR off pt ca era pe duca..dpmdv sunt consumabile normale la o masina veche, dar nu toti vad lucrurile ca mine, iar eu imi asum alegerile mele si cheltuielile ulterioare..pt ca am vandut un leon 1P din 2006 1.6 mpi 102 cp ( aceeasi platforma ca mk5 ) pe care il facusem tipla ( vopsit 2 elemente, schimbat amortizoare si un rulment, consuma ~ 1L ulei / 4000 km ), strict din dorinta de a avea cai si cuplu sub mine, iar tdi'ul l'am vandut sa'mi iau GTI pt ca trancanea PD'ul iarna si voiam o masina mai puternica..sunt nebuniile / placerile mele, cum vrei sa le spui, dar incerc sa vorbesc in cunostinta de cauza pt ca am detinut 3 masini pe aceasta platforma si alte 4 VAG'uri ( ibize ) cu motoare similare mk5 ( 1.4 75 cp & 1.4 86 cp )

 

Ideea este ca i'am recomandat megane, si o sa incerc sa argumentez mai bine de ce :

 

Pro megane :

- an mai nou

- motorizare echilibrata 1.6 si fiabila specifica Renault

- look mai demn de 2020 ( subiectivism )

- acelasi pret ca si golful

 

Pro golf

- in functie de nivelul de echipare, poate avea scaune mai confortabile ( in niciun caz cele stock ) si dotari mai bune, dar nu ne'a spus nivelul deci e doar o presupunere

 

contra golf :

- motor anemic

- consum mare ( ulei & benzina dupa caz )

- probleme specifice cu rugina

- generatie aparuta in 2003, vs ~ 2009 un megane 3.

 

Evident ca ar fi ok sa le conduca pt a se decide..dar daca alegi cu inima ( golf isi doreste in cazul lui ), ar fi ok sa iti asumi eventualele probleme ; nu prea intru in polemici sau postari asa lungi, insa el chiar a parut interesat sa afle cat mai multe si am incercat sa'l lamuresc ; masini sunt destule, faptul ca tu consideri un golf benzinar aspirat o masina buna si suprema in segmentul ei, este doar parerea ta, cu care eu nu sunt de acord. Faptul ca eu am cumparat un CC si bag bani in el, este strict problema mea ; am schimbat 3 masini anul asta ( 4 daca pun si achizitia cabrioletei ), deci permite'mi sa'ti spun ca nu ma intereseaza costurile de intretinere sau gandurile pe termen lung de genul imi iau X masina pt ca peste 2 ani poate voi face un copil...daca il voi face, voi avea timp 9 luni sa achizitionez altceva ; daca maine vreau sa'mi iau BMW, o voi face ; daca ar vinde lumea masini in starea in care le vand eu, ar fi lumea auto lipsita de probleme ; cred ca m'am intins cam mult si risc sanctiuni inutile pe forum..dar esenta in ceea ce am vrut sa spun este ca ar fi ok sa fim obiectivi si sa ne raportam la nevoile fiecaruia, nu sa discutam despre ograda altuia, pt ca nu are nicio legatura si nu ajuta pe nimeni in luarea unei decizii. 

 

Ca sa inchei, as sustine achizitia unei masini din alta tara, pt ca noi avem drumuri proaste si majoritatea proprietarilor nu isi ingrijesc masinile si le vand de obicei cand necesita investitii pe care acestia considera ca " nu merita ", si uita asa dam o epava de la unii la altii, indiferent de an / nr de km.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri