Jump to content

VW Passat vs Audi A4 (2003-2004)


Sikandar
 Share

Postare recomandată

Salutari tuturor,

 

au trecut doi ani de cand nu am mai intrat pe forum, si multe s-au schimbat. Am avut un Passat din 95 pe care l-am vandut in 2014, iar acum am nevoie de o noua masina pentru serviciu. In principiu, am decis sa cumpar un VW Passat 1,9 din 2003, dar decizia nu este batuta in cuie. La inceput, a trebut sa aleg dintre Octavia, Passat si Audi, optand pentru VW datorita costurilor de intretinere relativ mai mici decat la Audi. Octavia ar fi fost ultima varianta...

In general, nu cunosc prea multe despre masini si nici nu stiu la ce trebuie sa ma uit, afara de lucrurile conventionale. Cand mi-am luat Passatul in 2009, l-am luat pentru ca mergea bine si mi-a placut. Am fost norocos, nu am avut probleme mari cu el. Ar fi ideal sa se repete istoria si anul acesta. 

Prin urmare, am nevoie de recomandarile voastre in legatura cu la ce ar trebui sa fiu atent cand testez masina. Din ce am inteles, Passatul are o problema pe fata cu niste piese (8 sau 16 la numar, dar nu mai stiu cum se numesc). 

Insa, precum spuneam, decizia nu e batuta in cuie, deoarece ma gandesc si la Audi in fiecare zi. Ma gandesc la motorul de 2.5, cum ca ar fi un pic prea mare pentru mine, insa daca gasesc suficiente pro-uri pentru Audi, nu exclud posibilitatea sa imi schimb decizia. Este o masina pe care o voi avea in urmatorii 3-4 ani, si de aceea as vrea sa citesc si alte opinii pentru a lua decizia finala. Multumesc anticipat.

Precizez ca locuiesc in Germania si masina o voi cumpara de aici, de la privat sau firma auto. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vorbim de octavia vs a4, da exista diferente la costurile de intretinere (nu chiar aici enorme) dar intre passat si a4 ele sunt minime sau chiar deloc.

treaba este ca a4 va fi ceva mai putin spatios decat passatul in special ptr locurile din spate. aici as face diferenta pentru alegere....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 B6/B7 nu va fi in vecii vecilor mai spatios decat Passat B5/B5.5. In spate este minuscula fata de Passat. Ce are A4 in plus fata de Passat este calitatea interiorului si antifonarea mai buna. Si bineinteles, sigla..

In rest, mecanic, sunt 95% identice. 

2.5-ul este un motor care mie unul mi-a placut si imi place foarte mult. Desi, dinamic, intre un 1.9 de 131 si un 2.5 de 163 nu este o diferenta de-a dreptul notabila, in rest, senzatia la volan este cu totul alta. Motorul este f permisiv, silentios dar cu un tors placut in mers, vibreaza f putin pt un diesel PD. In plus, se simte si se conduce mult mai elegant. 

Consumul e ok pentru FWD. (163 cai) si un pic mai maricel la quattro (180 cai), mai ales daca este si automat. 

Ambele motoare sunt foarte bune. Oricare l-ai alege, este o alegere buna. Evident, dupa ce gasesti unul in mintile lui. Personal, daca nu sunt probleme de taxe/impozite (nu stiu cum e in DE), as lua 2.5 fara sa stau pe ganduri. Am avut asa ceva si inca ii simt lipsa. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

My bad. E cu PR. Graba strica treaba.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat B5.5 din 2003 este un A4 B5 (cu materiale ceva mai slabe calitativ) pt. ca foloseste platforma PL45 (cu motor longitudinal).

Passat B6 aparut in 2006 este mai slab dpvd tehnic fata de A4 pt. ca foloseste platforma MQB (cu motor transversal) imprumutata de la Golf.

A4 B6 are platforma PL46 mai noua fata de Passat B5.5.

Octavia este tot cu platforma de Golf cu motor transversal.

Platforma premium folosita de Passat B5.5 si Audi A4 este mult mai confortabila si mai stabila fata de platforma folosita de Golf, Octavia si Passat B6 insa in aceasi timp este mai scump de intretinut asa ca trebuie sa te hotarasti daca vrei calitate cat mai mare sau costuri cat mai mici pt. ca ambele nu se impaca bine.

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, scuze, ma gandeam la PQ35 de Golf si PQ46 de Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o problema majora daca era ultimul model de A4 cu acea platforma premium. Dar fiind masini vechi de 15 ani, iti spun din postura de fost posesor de a6 C5, ca nu e deloc scumpa la intretinere pe partea de suspensie. Si am avut masina aia 9 ani. Sunt Nspe mii de variante AM, la preturi ok si calitate OK! 

Ce conteaza de fapt, lasand deoparte care-i premium si care nu ( chiar nu mai conteaza avand aproape 20 de ani platforma), este cum te simti in ea si care ti se potriveste mai bine. 

Dau un exemplu personal: 

Am mers destul timp atat cu A4 B6/B7 cat si cu A6 C5, Passat B5.5 si nu in cele din urma, Passat B6.

In oras, la viteze mici A6-le era pe departe cel mai comfortabil. Suspensia multilink cu jante pe 16 era un deliciu in Bucurestiul vietii. In afara, lucrurile se schimba. 

A4 B6/B7 este jignitor de mic la interior. Este gandit, conceput pentru chinezi ori pigmei, nici nu stiu. B6-le mi-a placut mai mult cum merge decat B7. Este mai comfortabil si mai bine antifonat. Si comparam deci o masina din 2001 cu una din 2007. 1.9tdi cu 2.0tdi. 

Passat B5.5. Mai comfortabil si mai (MULT!) spatios decat A4. La comfort, cel mai apropiat de A6. Ce-i drept, e si 4motion asadar beneficiaza de putin ajutor de la puntea spate.

Passat-ul B6, desi cel mai "low-cost" si cel mai slab la comfort la viteze reduse in special in oras (este rigida), la drum intins si viteze peste 90 km/h se aseaza pe drum mai bine decat oricare dintre cele de mai sus. As putea spune ca pare a fi din cu totul alta clasa. Si nu, a mea nu e sportline sau asa mai departe. E un simplu comfortline fara niciun upgrade la trenul de rulare. 

B6-ul sufera din cauza reducerilor de costuri. Masina e buna per ansamblu dar dupa cum spuneam, nu este lipsita de :greierasi, plastice ieftine pe unde s-a putut, suspensie zgomotoasa, antifonare nu prea stralucita (in special la trenul de rulare), s.a.m.d. care il pateaza. 

In concluzie si in ciuda aparentelor, nu sunt partinitor. Dar fiind in masura sa fac comparatia de mai sus, spun cu mana pe inima ca, oricat de mult mi-ar fi placut senzatia oferita de A6, tot Passat-ul B6 l-as alege oricand in fata oricarei din cele de mai sus. 

Teoria o pot recita multi. Practica e alta. Incearca-le si vezi tu ce concluzie tragi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Andrei_Tdi said:

A4 B6/B7 este jignitor de mic la interior. Este gandit, conceput pentru chinezi ori pigmei,

Exagerari. Daca A4 e asa de mic si e din clasa medie atunci Polo care e cu doua clase mai jos cum mai este?

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exagereaza, chiar este spatiu mic in spate la A4 fie ea B5,B6,B7. In pozitia mea de condus (am 177), nu puteam sa stau pe bancheta din spate. Passatul B5/5.5 este mult mai mare si confortabil, iar B6 este in alta liga la spatiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce s-au mai chinuit cei de la Audi sa faca A1, A2 si A3 daca tot aveau A4 care cica e asa de mic in spate incat e mai mic si decat Smart cu 2 locuri.

Mie mi se pare ca-s cam acri strugurii pt. unii.

A4 este in aceeasi clasa cu Passat, si asta nu o spun eu ci toate clasamentele internationale. Asa ca diferenta de spatiu este mica. Passat este putin mai mare in interior iar A4 e putin mai stabil si mai confortabil. Exagerarile ar trebui evitate.

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 B6/B7 nu este mai stabil decat Passat-ul B6. Mai confortabil, da. 

Lasa teoria deoparte. Lasa marketing-ul deoparte.  A4 b6/b7 este de-a dreptul mic in spate - daca vrei sa stai comfortabil in fata si ai peste 1.75m inaltime - comparativ cu oricare concurent. De ce? Nu stiu si nu pot sa-mi explic. Are acelasi spatiu ca si A3-ul. Coupe. Sportback-ul este o idee mai generos (daca nu chiar la fel).

Nu stiu cand ai mers ultima data cu un A4 B6 sau B7. Eu am mers destul in ultimii ani. In weekend, dupa un spritz, m-a dus acasa un prieten cu B7-ul lui. Eram 4 baieti. Soferul are 1.87. In spatele lui abia a intrat glodit cel mai mic dintre noi, la putin sub 1.70. Pe partea dreapta am stat eu cu altul, amandoi la ~1.85. El in fata eu in spate. oricat ne-am jucat cu scaunul, niciunul din noi nu a reusit sa stea altfel decat cu genunchii-n bord, respectiv placheta scaun.

Si uitasem cat de chinuite sunt modelele astea de masini. Cand am ajuns acasa, m-am urcat special in a mea sa fac o comparatie. N-a avut niciun rost, caci nu incapea niciuna. :)

Nu am de ce sa exagerez, asta e realitatea. Asta am experimentat si in A4 B6 ani la rand. Si apoi, per ansamblu, habitaclul la b6/b7 mi se pare claustrofob. De aceea am si ales Passat B6 in loc de A4 B7 la momentul respectiv. Desi imi placea mai mult calitatea(sunetul ala de la inchiderea usilor) si feelingul general, pt zi de zi, al Audi-ului. Dar per ansamblu, spatiul, tinuta de drum si caracterul general mai vioi al masinii m-au facut sa aleg Passatul. Si apoi, nu era o ciorba reincalzita. Si reincalzita cam..prost. Sustin in continuare ca A4 B6 > A4 B7. O ciorba reincalzita OK a fost Seat Exeo, care a adus tot ce-i lipsea B7-ului. Dar era deja prea tarziu, dupa mai bine de 10 ani.. 

Comparativ, pasul urmator, A6 C5, era de-a dreptul urias fata de A4 b6/b7.. iar Passat-ul B6 este aproape de el, la o diferenta infima. 

Nu exagereaza nimeni si nu inteleg de ce trebuie sa adopti aceeasi atitudine acida si rautacioasa ca intotdeauna, Bogdan. Asta este realitatea. Tu ai B8, care intr-adevar, este aproape cat un A6 c5 atat la interior cat si la exterior.  

Off-Topic ended..

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la intrebarea colegului , ambele masini sunt in general foarte fiabile (vorbind de motorul de 1.9 TDI), am detinut ambele modele ce am observat la A4 B6 butoanele se exfoliaza, si sistemul electric este cam problematic (lucruri minore), iar la Passat B5/5.5 mari probleme nu am avut, la unul am schimbat un injector, iar la doua am curatat turbina - am detinut mai multe Passaturi. La suspensie pe fata is aproape identice iar la spate A4 are suspensie independenta iar Passatul are suspensie mai rudimentara cu axa solida - exceptie fiind 4motion-ul. Intretinerea este aproape identica la ele, 

Alegerea ta depinde de ce preferi mai mult.

 

Modificat de Bako Levi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Susțin și eu faptul că a4, b8 chiar, este destul de mic si îngrămădit. Spun asta ca si pasager si comparând cu passat b6 si skoda superb 2. Teoretic, toate sunt din aceeași clasă, practic clar nu. Cum spunea si andrei, în passat ai loc chiar bine de tot pe locurile în spate, însă în superb înoți, si totuși e aceeași clasă cu a4-ul, nu?

Fara supărare Bogdan, înțelegem că ești mulțumit de alegerea făcută, însă de acuma devii obositor cu părerile tale și cu faptul că nu poți să accepți realitatea în unele cazuri. D.p.d.v. dinamic si calitativ, a4 este superior însă la spatiu e înghesuit, la fel ca si seria 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce nu intelege Bogdan_ in cazul asta, este ca "Premium" nu inseamna intotdeauna lucrul cel mai bun, cat mai apropae de perfectiune. La producatorii premium, masinile de la mijlocul gamei in sus sunt cu adevarat la standardul marcii respective. Restul au doar un iz pronuntat de acel "standard" dar si multe alte minusuri, de exemplu spatiul la modelele mai mici si chiar si prea multa tehnica comuna - motoare, cutii, etc. De ce? Pentru ca multi sunt dispusi sa dea banii aia in plus - o diferenta considerabila de altfel - pentru sigla si imagine. Nu spun ca sunt tepe, nici pe departe. Doar ca puse fata in fata cu rivali mai putin costisitori, risca sa-si ia rusinica la destule capitole. 

Este parerea mea personala, subiectiva, dar mie unul masinile gen seria 1, A3, A/B Klass si a4, seria 3 si C klass imi par ca nu si-au meritat niciodata banii cu adevarat. Sunt masini OK, se vede diferenta fata de unele din afara segmentului premium dar parca ceva nu se leaga. Adica 10.000E in plus pentru un A4 de mijloc fata de un Superb de top nu aduc o diferenta de mai mult "bine" in plus. Insa, 10.000E in plus la un A4 ca sa iei un A6, chiar aduc o diferenta de-a dreptul notabila. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce nu inteleg unii e ca eu am si Golf si Passat si A4. E drept ca eu am variantele mai noi insa am mers mult si cu B5.5 si cu A4 B7 asa ca stiu foarte bine aceste modele. Multi isi lauda masina lor insa eu pot sa apreciez corect mai multe modele pe care le am si le conduc zilnic.

La Passat e usor de observat ca e putin mai mare in interior insa asta nu-l duce intr-o clasa superioasa asa cum nici Logan nu intra in clasa compacta desi e mare cat cat un Golf ci ramane in clasa mica cu Polo. Clasa nu inseamna spatiul interior, unii vor spatiu iar altii vor calitate, confort, performanta si tinuta de drum.

Desi am Passat B6 nu pot sa nu observ ca din pacate a regresat dpvd tehnic. Passat B5.5 avea platforma de la A4 si era stabil si confortabil. Passat B6 e un Golf mai mare cu aceeasi platforma si chiar se simte mai apropiat de Golf decat de A4 la condus, si chiar conduc toate cele trei modele in mod regulat.

A4 e mai mic ca Passat la interior dar e mai are ca Golf. Chestia cu A4 e "jignitor de mic" sau stai sa vezi ca nu incapeam sunt exagerari a celor care nu au avut bani de A4 si care suna foarte asemanator cu cei care cumpara Logan pt. ca e maaaare dom'le.

Andrei_Tdi spunea mai sus ca A4 B6 si B7 i se para claustrofobe insa Exeo este o ciorba reincalzita bine. Asta desi Exeo este un A4 B7 cu alta sigla. Asta suna a subiectivism provocat de struguri acri.

Cine poate sa cumpere A4 atunci nu ar trebui sa se stea pe ganduri si sa se gandeasca ca Passat este mai mare pt. ca cantitatea nu este o calitate (mai putin in viziunea lui Stalin).

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma dar de ce nu intelegi ca A4 de care intreba colegul este chiar MIC in spate, si asta spune un om care a avut 7 A4 dealungul timpului de la B5 pana la B7 toate au aceiasi problema cu spatiul, B8-ul pe care il ai este deja ok. Pacheaza un Passat B5.5 langa un A4 B6 si o sa vezi diferenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, nu-s chiar asa acri strugurii, sunt si Haudiuri B7 la banuti de Logan ;) ...asta, pentru cei care sunt dependenti de status-ul de "premium" oferit de Audi. Cine nu moare neaparat sa fie Stapanu' la Inele si vrea un Passat sau un Superb e la fel de bine servit de modelele astea, daca nu chiar mai bine. Asigurarea e mai mica, tarifele la servisare sunt mai mici, piesele sunt mai ieftine (desi sunt cam aceleasi :) )

Colegul nostru spunea ca vrea o masina diesel pentru serviciu (nu am inteles bine daca pentru naveta sau pentru a o folosi ca masina de serviciu) si, inafara de primul post, nu a mai dat pe aici. In schimb, au aparut diverse orgolii mai mari sau mai mici care nu isi au locul pe vwforum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cumperi pe a4?..pun aceleași motoare...vopsesc la fel..pun piese la fel...senzori la fel...ca la passat sau alt avion...a4 e cu golful comparabil...Și nici  decum cu passat.Stâlpul e curbat...Și în orice A4 am fost mereu am avut impresia de ingesuit.lucru care nu îl simt la passat ...Și eu și fratemeu am luat passat ...De ce?pt ca vrem spațiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In primul rand, imi pare rau ca nu am mai putut intra pentru a posta despre ceea ce am vrut sa fac. A fost o vara extrem de incarcata, multa munca si stres cat cuprinde.

In al doilea rand, sunt posesor de Passat.

Unic proprietar, an 2004, euro 4, climaautomatik, full electric, incalzire in scaune si oglinzi, 2,0 benzina, 131 cai, navigatie, esp, abs, volan reglabil in doua pozitii si alte probabil altele pe care acum nu le stiu. A avut 232.345 km cand am cumparat-o.

Am facut primii 300 km, merge super lin. In masina nu se aude motorul cand e pornit, crezand ca mi s-a oprit la semafor. Am apasat putin acceleratia si era ok. Ambreiajul e confortabil, iar in viteze intra extrem de usor.

A fost o masina intretinuta, dar fiind de 12 ani, are doua hibe la caroserie: 2 cm de rugina sub locul de unde bagi mana sa deschizi portbagajul - putin umflat, trebuie sa rezolv asta, ca altfel se intinde. Apoi, aripa dreapta i-a fost stearsa de unul in parcare, exact deasupra rotii.

Mi-a dat toate documentele si manualele cu instructiuni, tot ce a avut. Mi-a dat tot istoricul serviceului, de asemenea. A dusa periodic la schimburi de ulei + schimbare placute si curea anul trecut. E limitata la 190 KM.h, iar TUVul e valabil pana in Septembrie 2018.

 

As fi recunoscator daca m-ati sfatui in legatura cu rotatiile, la ce rotatii ar fi ideal sa schimb vitezele si la ceea ce ar trebui sa fiu atent sau sa stiu despre aceasta masina. Multumesc.

 

PS: tin sa precizez ca am cautat special benzina si motor 2,0, passatul fiind o masina destul de grea. La numarul mic de km pe care ii voi face anual, dieselul nu avea justificare. Va fi o masina de oras.

DSC_0015.JPG

DSC_0016.JPG

DSC_0018.JPG

Modificat de Sikandar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru alegere. Intr-adevar dieselul il condamnai in oras.

Dar cel mai mult conteaza sa fie o masina intretinuta. O hodoroaga n-o mai scoti la liman niciodata.

Cum ai constatat si tu, grija la rugina, ca e cam predispus in anumite locuri dupa atatia ani.

Demomteaza pragurile de plastic si verifica sub ele (mai ales in capat), aripile fata pe interior (aproape de imbinarea cu carenajele) si capota pe langa lampi si butonul de deschidere. Vezi sa nu ai mici umflaturi pe buza de deasupra parbrizului si eventual pe ici pe colo floricele pe sub vopsea pe toata caroseria. Astea din urma sun provocate de mici intepaturi provocate de pietre prin lac si sunt foarte pacatoase. In timp se agraveaza si ajungi sa revopsesti panoul.

De asemenea verifica sub masina, pe sub protectiile de aluminiu ale esapamentului mai ales in dreptul banchetei.

In rest, urmareste topicul de probleme specifice modelului, de pe aria Passat B5.

PS: Fiind benzinar aspirat, schimbi vitezele la ce turatie iti cade bine. Nu e pretentios ca un tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. La Passatul din 1995, le schimbam la 2500, la acesta la 3000. Cred ca e ok. Ma mut pe aria B5!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija la consumul de ulei.

In rest schimbi cum iti convine, totusi peste 2500rpm as zice si ocazional/rar si pe la 5000rpm fara frica :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri m-am dus cu ea pana la 5000 cu a 4a, intr-o depasire, si s-a comportat normal. Nu danseaza si motorul nu tipa. E placut sa simti ca ai ceva cai in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!