Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Recommended Posts

Da, asa face și după Update. Și nu au făcut, cică, Update doar pe Motor. Și pe frâne, central electric s.a.m.d, pt ca: auto mod la parking Brake funcționează doar când vrea, multimedia se blochează aleator sau se restartează singura des și uita orice setare, apare sos nefuncțional și dispare, când dai cu spatele mai pune frana singura cu toate ca nu e nimic pe lângă și îți rupe gatul, imi pare ca nu trage cum ar trebui. Dar astea s restu de reclamații. Îmi pierd răbdarea cu masina asta :(

Link to post
Share on other sites
  • Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BeciAcustic

    77

  • vizitator

    55

  • Abu

    50

  • dercos

    46

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu zic ca va "cocsati" prea tare....?  ca "m-a depasit Hiluxu' "   sau Honda sau Loganu sau mama naibii stie ce Astra F din '97....Mi se pare ca TSI-ul e orientat mai mult spre economie/emisii reduse.

Nu e nici o problema bro, ai incredere in producator. De la 14 la 30.000km cu uleiul asta mai completezi de 2 ori ?. Asa ca sa-ti iei cu tine 1-2 litri pt completat.   Pe scurt, ca nu e nici

Posted Images

halamadrid

Astazi am fost cu masina pentru inspectia de 2 ani putin in avans, abia peste o luna face anii, dar acum am avut ceva timp. Masina are 27.500 km, dupa spusele lor totul e in ordine. 

Nicio eroare stocata, nicio uzura suspecta  sesizata, atat ca am reusit sa aduc placutele de frana de pe fata la ~50%.

Cat despre update soft, a ramas cu versiunea 9692 primita la revizia din august 2020.

Ori nu a mai lucrat Skoda/VAG la soft, ori variantele ulterioare au dat satisfactii mai putine decat 9692.

Eu sunt multumit, oricum masina se comporta incomparabil mai bine decat cu versiunea 6xxx primita din fabrica.

 

 

Edited by halamadrid
Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Si eu am intrebat ieri cand m-am programat la inspectia de 2 ani daca este o versiune mai noua si au confirmat ca nu, am ultimul update, 9692.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Buna ziua,

Această problema la pornire este intalnita si la modelul 2021 - 1,5 TSI 130 CP?

Va mulțumesc frumos si sărbători fericite sa aveți!

Link to post
Share on other sites

Mergi si fa drive-test, motorul de 130 cu ACT nu e chiar ce trebuie, din punctul meu de vedere.

Edited by vwmkv
Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Problemele cu smucirea s-au rezolvat si pa cele noi si la cele mai vechi prin update.

Link to post
Share on other sites

Am facut drive test cu 1,5 - 130 cp pe karoq si pe Troc si sincer mie mi-au placut cum se misca, eu vin de pe 2,0 tdi 4M si 140 CP, senzatia avuta la condus a fost neschimbată doar la capitolul sound pe benzina este f silentios, in schimb ca si comportament a fost la drum intinns mai relaxat ca dieselul asta si faptul ca nu mai avea 4 motion si nici nu mai voiam sa adaug la configuratie.

Mulțumesc de răspunsuri!

PS: @vwmkv ai mers cu 1,5 TSI? Ce nu ți-a placut ca pe hartie stau la fel 1,5 tsi 130 cu 2.0 tdi 140 cel cu motor CFFB?

 

Link to post
Share on other sites

Da, am 1.5 TSI, insa pe Golf Variant. Motorul e ok, problema e ACT-ul, care e enervant cand circuli pe distante scurte, aglomerate, oras, etc, face masina putin cam ezitanta. Putin cam mult, pentru gustul meu. La drum lung e ok, cei 130 de cai sunt acolo. Poate au mai rezolvat din bubele astea pe modelele mai noi, eu am prins lichidarile de stoc la 7.5, si motorul e cod DPBA, care e si pe Golf 8 si probabil si pe restul modelelor. Interesant e de vazut daca au alte versiuni de soft.

Era bine daca faceai si un tur de oras cu ele, la drive test.

Edited by vwmkv
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da asa este, era bine urban, am facut la Delcar si Tess Ghimbav si tur pe autostradă, fiind 3 persoane sa vad cum este in dinamica, declarat fiind multumit de motor (acum o săptămână). Nu stiu cum e sistemul, daca dezactivez SS se dezactivează si opritul cilindrilor!?

Stiu ca la un moment dat s-au dezactivat dar nu am simțit, doar martor in bord.

Masina mea vine in jumătatea lunii iunie (Tiguan 1,5-130 manuală).

Diferență de 200 kg fata de Golf variant cred ca la tine este mai ok pt k este mai usoara😉

Edited by dohc
Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

ACT nu se poate dezactiva manual de catre sofer, este ceva automat care se activeaza si dezactiveaza in anumite conditii cand simte masina.

Link to post
Share on other sites
vwmkv
Posted (edited)

Din pacate nu se poate dezactiva din soft (cu VCDS sau altceva similar), se poate doar cu resoftare completa a ECU (iar in garantie, cred ca nu merita riscul).

 

La viteza mare nu se simte trecerea, insa la viteza mai mica, se simte putin. Iar daca o iei putin mai din scurt, la un moment dat ai impresia ca raspunsul vine cam tarziu (daca esti in regim de doi cilindri si trebuie sa treaca in 4).

 

De o vreme pun doar EVO 100 si parca se simte o mica diferenta, insa raman la parerea ca e ceva acolo in soft care trebuie inca "finisat". Pana la prima revizie nu ma agit, masina e ok per total.

 

Legat de dezactivarea ACT fara resoftare, singura solutie este deconectarea fizica a actuatorilor, insa nu va mai functiona start-stop, cruise control si ramane martor aprins in bord, evident.

Edited by vwmkv
Link to post
Share on other sites

Cum ati facut rodajul avand in vedere acest tip de motor?

Mulțumesc frumos pt toate răspunsurile, sa va merga bine mașinile si un Paște fericit sa aveti!

Link to post
Share on other sites
traffictours
Posted (edited)

Nu-ti bate capu cu act-u, la mine nu se simte deloc si crede-ma ca nu-s nesimtit, si cred ca nici la altii, oricum e o economie de combustibil, motorul in afara de faptul ca e zgomotos la pornire si la reprize din cauza pompei de combustibil de inalta presiune e un motor reusit, care scoate si consumuri de 4,7 daca mergi economic, adica daca mergi la consum, sa vezi cat poate sa scoata... E un consum mic, avand in vedere ca g8 nu e o masina mica, nici mare nu e, dar nici mica.

Edited by traffictours
Link to post
Share on other sites
vwmkv
Posted (edited)

"si cred ca nici la altii" - vorbeste in nume propriu, te rog. Am vazut ca esti mandru tare de al tau Golf 8, insa scopul forumului este in primul rand de a a informa asupra unor posibile manifestari, nu de a ne lauda (ai topic separat pentru asta).

Revenind la subiect, rodajul se face in primii 1700km, incercand sa nu treci prea mult peste 3000rpm. Obligatoriu drumuri lungi.

Si, la fel cum au confirmat si altii, dupa vreo 3-4 mii de km, masina e alta, in sensul bun.

Edited by vwmkv
Link to post
Share on other sites
traffictours
Posted (edited)

In nume propriu vorbesc, sunt mandru cand te vad pe tine cum fabulezi... De g8 nu-s chiar asa de mandru, din ce se vede la noi nu va fi un succes la vanzari(in germania cica s-a vandut foarte bine), sunt atat de mandru de g8 incat il pregatesc de vanzare contra unui A200, insa na, cam ajunge, am zis ce am avut de zis.

Edited by traffictours
Link to post
Share on other sites
BeciAcustic
Posted (edited)

@dohceu am acest motor(1.5 150CP) de 2 ani pe O3FL, am 22000km si saptamana asta am facut prima revizie.

Cum am ridicat masina, a doua zi am plecat in concediu 1 saptamana in bucovina pentru rodaj la drum lung, in care am prins orice tip de drum, trecand prin toate treptele de viteza, pana in 3000rot/min. Am fost calm si nu m-am dat la ea. Cand am ajuns acasa aveam 1800km si rodajul incheiat. Am mai menajat masina pana la 3000km dar am mai urcat in ture. Dupa 3000km nu am mai tinut cont de nimic. Masina merge impecabil si nu papa un gram de ulei. ACT functioneaza foarte frumos la drum lung iar in oras foarte rar intra si insesisabil pentru ca merg maxim cu treapta 3 de viteza(60km/h). In rest, benzina buna(omv) si talpa.

Edited by BeciAcustic
Link to post
Share on other sites
vwmkv

Motoarele de 130 si 150 difera. Cel de 150 are alte interne, turbina geometrie fixa. Cel de 130 are turbina cu geometrie variabila, de asta si senzatia de lene, uneori. De asta am mentionat mai sus, ca poate cel de 150 ar fi mai potrivit ca alegere.

Link to post
Share on other sites
kata133

Il am de 1 an pe cel cu 130cp, pe golf 7.5. Am 11000km. Rar sesizez ca a trecut in 2 pistoane, de regula cand nu e incalzit motorul. Oricum, daca nu vrei sa intre ACT, il poti tine din acceleratie si treapta de viteza. Din ce am constatat eu, in oras, el opreste 2 cilindri doar la mers lin si intr-o anumita plaja de turatii.

Rodajul l-am facut pe drumuri nationale, fara a depasi 3000 rot. Sincer, la un condus lejer (nu sportiv) rar depasesti 3000 rot. Si atunci te duci in maxim 4000.

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Deoarece pe pagina anterioara a fost o discutie legata strict de uleiul pentru 1.5TSI vin cu un aspect cel putin interesant dupa revizie si schimbarea tipului de ulei.

 

 Pana acum am mers cu 5w30 iar pe autostrada temperatura uleiului statea la 105-110° constant.

Azi am facut primul drum de autostrada dupa ce am trecut pe 0w20 si temperatura a stat undeva la 99-103°.

 

Mai jos este o comparatie din connect lite cu fix acelasi drum, acelasi regim de viteza(nu pot pune toate detaliile din acea pagina aici) si diferentele de medie a temperaturii.

 

Tin sa precizez ca uleiul vechi avea doar 1 an si 6000km.

pixlr_20210503135521153.jpg

Link to post
Share on other sites
halamadrid
Posted (edited)

Dovada ca 0w20  e superior nu doar la pret fata de 5w30.

Edited by halamadrid
Link to post
Share on other sites
Adi_vw
On 5/1/2021 at 5:31 PM, vwmkv said:

Motoarele de 130 si 150 difera. Cel de 150 are alte interne, turbina geometrie fixa. Cel de 130 are turbina cu geometrie variabila, de asta si senzatia de lene, uneori.

Din ce stiu eu geometria variabila ajuta la inlaturarea intarzierii raspunsului turbinei la o accelerare brusca, deci lenea resimtita e de altundeva, nu de la turbina.

Link to post
Share on other sites
vwmkv
Posted (edited)

Pe forumurile straine, in speta Seat, sunt cateva pareri emise legat de acest subiect, acolo lumea se plange de acel efect cangur mai pronuntat chiar si la motorul de 130. Ideea ar fi ca, in anumite regimuri de lucru, softul e realizat astfel incat sa indeplineasca cerintele legate de emisii, si de aici anumite anomalii. Oficial, nu exista update-uri, insa pentru anumite modele exista versiuni actualizate de soft care mai rezolva o parte din probleme si care se fac probabil doar daca insisti prea mult. E adevarat, procentajul celor care observa aceste anomalii functionale este mic, restul utilizatorilor o iau ca atare. Din ce inteleg eu, VW a calcat pe bec cu Dieselgate-ul, iar acum sunt "urmariti" 8 ani dupa introducerea pe piata a noilor modele de motoare (ca emisii). Nu stiu daca e fictiune sau nu, dar un lucru e clar, ca nu isi asuma oficial nicio modificare pentru un procent mic de nemultumiti si sa riste alte scandaluri.

Edited by vwmkv
Link to post
Share on other sites
traffictours
Posted (edited)

Bineinteles ca geometria variabila imbunatateste performantele motorului, omu la amesteca si le confunda, ba se mai si ia de mine ca cica imi laud masina si ma mai si indruma unde s-o fac... Obraznicia e la ea acasa la unii...

Lenea e de la faptul ca 150 e mai puternic si mai scump decat 130... Intr-adevar G8 incarcata cu 4 persoane si bagaje se infige cam greu la 130 cai...

Capture.JPG

Edited by traffictours
Link to post
Share on other sites
vwmkv

@Adi_vw Ai dreptate, teoretic turbina cu geometrie variabila ajuta la formarea unui amestec optim pe toata plaja de turatii si la performante mai bune din punct de vedere al consumului de combustibil, in speta la modelul de 130 de cai, care este si Bluemotion. Insa consumul de combustibil se traduce in emisii, si de asta tind sa cred ca, pe undeva, motorul este eficientizat din soft (in detrimentul unui feeling sportiv, ca sa zic asa), asa cum reclama foarte multi pe forumurile straine. Poate nu a fost o exprimare tocmai fericita, insa ai inteles ideea.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • stefandm1
      By stefandm1
      Observând foarte multe mașini frumoase pe forum cred ca a venit vremea sa imi prezint și eu mașina 😁 
      Este o jetta mk6 1.4 Tsi 125 Hp 6MT pachet style din anul 2016. 
      Mașina a fost cumpărată de noua de la Midocar Vitan, singura dilema majora a fost alegerea motorului, 1.2 Tsi sau 1.4 Tsi, intr-un final cred ca am facut alegerea corecta.
      Fiind prima mea mașina ca începător nu stiam la ce sa ma astept, dar m-am îndrăgostit iremediabil de ea. 
      Pe parcurs au urmat modificări pe care le voi enumera in cele ce urmează. 

      Cam așa arată mașina in prima zi

       
      In Martie 2018 mașina a primit folie LLumar CTX Premium transparentă 5% peste Privacy Glass-ul din fabrica. Folia a fost montata la cei de la FxAuto.
       
       
      In Martie 2019 am decis sa modific după părerea mea cel mai mare minus al masinii, farurile cu halogen. Am apelat la băieții de la Xenon Tuning Garage care nu m-au dezamagit și au facut o treaba perfecta. 
       
       
       



       
      Intr-un final mașina a primit un soft Stage 1 la băieții de la TCM Tuning. Am primit o surpriza foarte placuta când mașina a scos stock 137 Hp iar după Stage 1 165 Hp, un plus de 40 Hp care se simt foarte bine.
       

       
      Ultima și cea mai importantă modificare a însemnat o colantare integrala in culoarea Cristal White Pearl făcută cu ajutorul celor de la ColorTuning, niște oameni de nota 10 pe care îi recomand cu toată inima.
      Din păcate pozele nu reflecta atât de bine detaliile colantului, in realitate fiind spectaculos.
       

    • Qu477R0
      By Qu477R0
      Pentru versus se tine cont ca Arteonul este tot SH, ca si A6-le. Ambele ar urma sa primeasca soft stage 1. 
      Sunt destule oferte pe piata SH din DE, asemanatoare ca pret vs nr de km. Arteon in medie ar fi masina mai noua ca si an de fabricatie, fiind lansat in 2017, dar si C7 s-a fabricat pana in 2018 inclusiv.
      La Arteon plusurile ar fi: motor de cc mai mica --> impozit mai mic, asigurare mai ieftina, design exterior mai fresh & aspectul de coupe care mie imi place, probabil va avea ceva dotari in plus la aceeasi bani fata de un A6. 
      La A6 plusurile ar fi: design interior mai rafinat si calitate mai buna a materialelor, probabil mai confortabila, sistemul 4x4 mai avansat si mai competent dupa parerea mea. 
       
      La capitolul sportivitate cred ca sunt destul de similare, Arteon desi are mai putini CP este mai usor decat A6 si ca acceleratie mi se par comparabile. La asta poate ajuta si cutia DSG de pe Arteon care poate pune mai bine puterea la roata, cu toate astea nu stiu cat de fiabila este DSG-ul asta (tinand cont ca i se va face si stage 1) comparat cu ZF-ul de pe A6 despre care auzim numai lucruri bune. La suspensii castiga A6-le care are multilink vs Arteon care am inteles ca ar avea McPherson. 
       
      La capitolul practicalitate, portbagajul de la Arteon cred ar fi mai ok pentru incarcare fiind liftback, la spatiul interior e posibil sa fie mai mult loc in A6, desi nu m-ar mira ca Arteon sa ofere cam aceeasi spatiu (motor transversal --> capota mai scurta, habitaclu mai spatios). 
       
      La fiabilitate si costuri de intretinere nu prea pot sa ma pronunt, nu stiu cat de fiabil este Arteon dar stiu ca nu intotdeauna un 2.0 este mai fiabil si mai ieftin de intretinut decat un 3.0. Totusi la Arteon fiind benzina nu vor fi probleme cu DPF sau nevoie de a pune AdBlue sau problemele de la sistemul de Adblue care nu te mai lasa sa pornesti masina. 
      La A6 stiu ca motoarele bitdi sunt printre cele mai reusite dpdv fiabilitate (lucru recunoscut si de tuneri cu renume) si ca aceasta cutie de la ZF in 8 trepte este una destul de robusta si care tine cuplul aferent resoftarii.  
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...