Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

De ce as vrea sa desfac motorul dupa cateva sute de mii de kilometri? Fara suparare, dar o alta vorba din popor spune ca motoarele turbo pe benzina oricum nu tin prea mult si se strica, astfel incat nu inteleg de ce ar trebui sa imi bat capul cu ele?

Am grija de masina in limite normale, nu imi bat joc de ea, dar nici nu o bibilesc 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci ce vrei si cum crezi, eu dezbateam doar ideea cum ca producatorul e singurul care stie care e intervalul "corect" de schimb al uleiul. Eu nu am nici o problema nici cu cei care schimba uleiul la 7000 de km, nici cu cei care schimba la 30 000 km. Oricum intervalul optim nu e asa usor de determinat cum pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim de masini noi, cred ca nu crapa motorul nici daca schimbam la 40k, primele 2 schimburi, oricum in 40k completezi cu ~1.5-2 litri de ulei nou.😀

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am masina din Decembrie 2019 si abia acum ii fac prima revizie. Nu am reusit sa merg cu ea decat 14000 km, deci nu am atins nici cei 15k de care se vorbeste aici, dar nici la un an nu m-am dus sa-i schimb uleiul. Eu cred ca uleiul pe care il pun in fabrica este cel mai de calitate pe care o sa vada motorul vreodata - din moment ce dau termen de 2 ani sau 30k pentru prima revizie cred ca au prevazut ca se va intampla acest lucru.

In perioada aceasta nu am completat cu un gram uleiul, iar cantitatea din motor cred ca este suficienta din moment ce nu mi-a aparut nici o notificare pana acum.

 

Iar discutia legata de faptul ca un motor este mai afectat de traficul din oras decat atunci cand merge pe autostrada, cred ca trebuie sa va ganditi astfel: pe autostrada merge la turatii mari - deci nevoia de ungere este mai mare si temperatura uleiului este mai mare in mod constant, asa ca este posibil sa consume ulei din aceasta cauza -, pe cand in traficul din oras nu ar trebui sa treaca de 2300-2500 RPM - deci temperatura uleiului nu ar trebui sa depaseasca 90 grade, asa ca nu ar trebui sa consume ulei (nu asa de mult astfel incat sa necesite completare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe inexactitati - in primul rand la uzura motorului contribuie numarul de porniri, implicit in oras fiind un numar mult mai mare al pornirilor. Motorul este mai afectat in 5000km mers in oras fata de 5000km mers in exterior. Sigur ca acest aspect incepe sa se simta poate peste 60k km.

In al doilea rand, tocmai ca motoarele mai noi sunt facute sa mearga cu temperatura uleiului ceva mai mare de 90 de grade.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe autostrada nu trec de 3000rpm ca sar de 130 si in oras sar de 3000 rpm pentru ca mai am nevoie sa ma strecor. plus ca una e sa ai regim constant, chit ca mai sus, si alta regim alternativ turatii mari-turatii mici-turatii mari si tot asa. si ai si drumuri asa de scurte uneori ca nu se unge motorul cum trebuie. am colegi care vin cu masina la servici si stau la 1km!!!! se unge motoru ala ciuciu in distanta aia. cati dintre noi nu avem cateodata drumuri scurte in oras? cred ca e prima oara cand aud ca e mai bine pt masina in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, tocmai ak fost azi la un update de soft pentru Passat 1.5 150CP la PBV1.

Din pacate cei de la service nu au fost foarte de ajutor, au incercat sa ma convinga cu nu e nimic in neregula cu motorul si ca nu stiu eu sa conduc, apoi mi-au spus ca daca nu e versiune mai noua se plateste, am aflat ca am versiunea 9583, cred, insa stiam ca ultima e 9800 sau 9900.

Pana la urma am achitat 200 lei si am ramas tot cu versiunea veche, cei de la Porsche Vest negand existenta problemei de bruscare in viteza 1 si expresiei "cangur", devenind putin ironici cand au auzit termenul.

Ce pot face pentru a beneficia de ultima versiune? Intradevar asta e ultima la 1.5 tsi 150cp manual?

Un service unde a reusit cineva sa faca updateul recent puteti recomanda?

Va multumesc.

Modificat de maimuza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Schimbat ulei + filtru la ~16k km cu Castrol 0w20( verde!? ) .Totul ok pana acum,nimic schimbat in functionare/zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva informatii despre un soft mai nou de "9692" pentru 1.5TSI 150CP?

O sa am putina treaba pe la Avia si vreau sa stiu daca insist pentru o verificare sau nu. 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se conecteaza la computerul de bord, le apare sigur un mesaj cu existenta unui update.

Altfel, habar nu au, decat daca au facut recent acel update altei masini.

 

 

Quote

Schimbat ulei + filtru la ~16k km cu Castrol 0w20( verde!? ) .Totul ok pana acum,nimic schimbat in functionare/zgomot.

@akon, uleiurile 0w20 au un pigment  in ele  care le da o tenta de verde cat sunt in bidon, dar uleiul devine rosiatic in relativ putin km. Dupa 50 km de la  schimb uleiul din motor nu mai avea tenta aia verde.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aveti idee care sunt diferentele intre DACA (2017) si DPBA (2019)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ciudat ca DACB si DPBE au aceasi compresie, acelasi alezaj, dar cursa pistonului cu 2mm mai mare decat restul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din specificatiile de mai sus nu vad niciuna :) Dar constructiv sigur sunt mici diferente. La varianta de 110kW au adaugat un blow off valve. Sa fie oare acelasi lucru si la varianta de 96kW?

 

@Adi_vwDin cei 0.2mm au obtinut cei 20Nm in plus, probabil :)

Modificat de tzuicomicina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca  pana la 30.000  consumul de ulei era ~0.5l/10.000 km, in ultimii 10.000 km s-au evaporat doar 100 ml ulei. Curios, mai ales ca motorul a avut regimuri de functionare la viteze si  turatii  mari pe 3-4000 km.

Mobil1 0w20, schimburi la 20.000 km si 15.000 km.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid vezi ca TSI-urilor, chiar si alora mici, le plac turatiile mari. Statul cu orele in bara la bara, la relanti, nu e pentru ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne  din pacate media de deplasare in Iasi e 15 km/h in timpul saptamanii.

SS il opresc de cum urc in masina, oricum probabil AC vara si incalzirea, acum iarna, ar tine motorul in functiune.

 

Vezi ca 1.5 TSI  e mediu, mic e 1.0 TSI.😀

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid n-am zis ca 1.5 e mic. Sau mare. Am zis ca toate TSI-urile se simt bine la turatii mari si chiar si cele mai mici - acu daca ai 2.0, 1.5 pare mediu. Daca ai 3.0 sau mai sus... tragi si tu concluzia - cum e 1.0 in 3 pistoane cu GPF. 

Cand stai aiurea in trafic la semafor, orele de functionare se aduna. Kilometri.... mai putin.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glumeam. 😃

La aspirate vorbeam de motor ca e mare abia de la 3.000 cc in sus, la turbate se vorbeste mai mult de putere.

1.5 TSI la 150CP e ...decent, sa zicem. Pe mine m-a surprins placut, desi fusesem chitit  si eu pe un 2.0 TSI, dar ...asta s-a gasit, masina e fost cumparata pe repede inainte, fiind o precomanda a unui dealer si tot a durat 2 luni pana sa ajunga, altfel stateam 7 luni. Bine, acum 7 luni pare parfum, in 2019 era alta optica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cei care inca nu sunt convinsi ce ulei sa foloseaca...atasez declaratia publica facuta de FUCHS ( unul din cei mai mari producatori de ulei ) Screenshot_20220316-110824_Word.thumb.jpg.e520ce94db6d73eb6baade6a80ef5e81.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de condimente.😀

Nu Fuchs a produs motorul, deci  sa credem cu prioritate VAG, care spune acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, halamadrid said:

Si de condimente.😀

Nu Fuchs a produs motorul, deci  sa credem cu prioritate VAG, care spune acelasi lucru.

🤣.... buna gluma.

Fuchs este top3 in productia de uleiuri in industria navala si aeronautica.

Batranul meu Passat cu PD manca 2l de Castrol la 10k km si cu Fuchs am scazut la 0.5l. Nu fac reclama, dar este un ulei de calitate fabricat doar in Germania.

Zi faina tuturor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 3/7/2022 at 12:23 PM, halamadrid said:

Daca  pana la 30.000  consumul de ulei era ~0.5l/10.000 km, in ultimii 10.000 km s-au evaporat doar 100 ml ulei. Curios, mai ales ca motorul a avut regimuri de functionare la viteze si  turatii  mari pe 3-4000 km.

Mobil1 0w20, schimburi la 20.000 km si 15.000 km.

Actualizare: in 13.000 km de la schimbul de ulei s-au evaporat  200 ml din el.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!