Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Da, asa face și după Update. Și nu au făcut, cică, Update doar pe Motor. Și pe frâne, central electric s.a.m.d, pt ca: auto mod la parking Brake funcționează doar când vrea, multimedia se blochează aleator sau se restartează singura des și uita orice setare, apare sos nefuncțional și dispare, când dai cu spatele mai pune frana singura cu toate ca nu e nimic pe lângă și îți rupe gatul, imi pare ca nu trage cum ar trebui. Dar astea s restu de reclamații. Îmi pierd răbdarea cu masina asta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost cu masina pentru inspectia de 2 ani putin in avans, abia peste o luna face anii, dar acum am avut ceva timp. Masina are 27.500 km, dupa spusele lor totul e in ordine. 

Nicio eroare stocata, nicio uzura suspecta  sesizata, atat ca am reusit sa aduc placutele de frana de pe fata la ~50%.

Cat despre update soft, a ramas cu versiunea 9692 primita la revizia din august 2020.

Ori nu a mai lucrat Skoda/VAG la soft, ori variantele ulterioare au dat satisfactii mai putine decat 9692.

Eu sunt multumit, oricum masina se comporta incomparabil mai bine decat cu versiunea 6xxx primita din fabrica.

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am intrebat ieri cand m-am programat la inspectia de 2 ani daca este o versiune mai noua si au confirmat ca nu, am ultimul update, 9692.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua,

Această problema la pornire este intalnita si la modelul 2021 - 1,5 TSI 130 CP?

Va mulțumesc frumos si sărbători fericite sa aveți!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi si fa drive-test, motorul de 130 cu ACT nu e chiar ce trebuie, din punctul meu de vedere.

Modificat de vwmkv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele cu smucirea s-au rezolvat si pa cele noi si la cele mai vechi prin update.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut drive test cu 1,5 - 130 cp pe karoq si pe Troc si sincer mie mi-au placut cum se misca, eu vin de pe 2,0 tdi 4M si 140 CP, senzatia avuta la condus a fost neschimbată doar la capitolul sound pe benzina este f silentios, in schimb ca si comportament a fost la drum intinns mai relaxat ca dieselul asta si faptul ca nu mai avea 4 motion si nici nu mai voiam sa adaug la configuratie.

Mulțumesc de răspunsuri!

PS: @vwmkv ai mers cu 1,5 TSI? Ce nu ți-a placut ca pe hartie stau la fel 1,5 tsi 130 cu 2.0 tdi 140 cel cu motor CFFB?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am 1.5 TSI, insa pe Golf Variant. Motorul e ok, problema e ACT-ul, care e enervant cand circuli pe distante scurte, aglomerate, oras, etc, face masina putin cam ezitanta. Putin cam mult, pentru gustul meu. La drum lung e ok, cei 130 de cai sunt acolo. Poate au mai rezolvat din bubele astea pe modelele mai noi, eu am prins lichidarile de stoc la 7.5, si motorul e cod DPBA, care e si pe Golf 8 si probabil si pe restul modelelor. Interesant e de vazut daca au alte versiuni de soft.

Era bine daca faceai si un tur de oras cu ele, la drive test.

Modificat de vwmkv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este, era bine urban, am facut la Delcar si Tess Ghimbav si tur pe autostradă, fiind 3 persoane sa vad cum este in dinamica, declarat fiind multumit de motor (acum o săptămână). Nu stiu cum e sistemul, daca dezactivez SS se dezactivează si opritul cilindrilor!?

Stiu ca la un moment dat s-au dezactivat dar nu am simțit, doar martor in bord.

Masina mea vine in jumătatea lunii iunie (Tiguan 1,5-130 manuală).

Diferență de 200 kg fata de Golf variant cred ca la tine este mai ok pt k este mai usoara😉

Modificat de dohc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

ACT nu se poate dezactiva manual de catre sofer, este ceva automat care se activeaza si dezactiveaza in anumite conditii cand simte masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu se poate dezactiva din soft (cu VCDS sau altceva similar), se poate doar cu resoftare completa a ECU (iar in garantie, cred ca nu merita riscul).

 

La viteza mare nu se simte trecerea, insa la viteza mai mica, se simte putin. Iar daca o iei putin mai din scurt, la un moment dat ai impresia ca raspunsul vine cam tarziu (daca esti in regim de doi cilindri si trebuie sa treaca in 4).

 

De o vreme pun doar EVO 100 si parca se simte o mica diferenta, insa raman la parerea ca e ceva acolo in soft care trebuie inca "finisat". Pana la prima revizie nu ma agit, masina e ok per total.

 

Legat de dezactivarea ACT fara resoftare, singura solutie este deconectarea fizica a actuatorilor, insa nu va mai functiona start-stop, cruise control si ramane martor aprins in bord, evident.

Modificat de vwmkv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ati facut rodajul avand in vedere acest tip de motor?

Mulțumesc frumos pt toate răspunsurile, sa va merga bine mașinile si un Paște fericit sa aveti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

traffictours

Nu-ti bate capu cu act-u, la mine nu se simte deloc si crede-ma ca nu-s nesimtit, si cred ca nici la altii, oricum e o economie de combustibil, motorul in afara de faptul ca e zgomotos la pornire si la reprize din cauza pompei de combustibil de inalta presiune e un motor reusit, care scoate si consumuri de 4,7 daca mergi economic, adica daca mergi la consum, sa vezi cat poate sa scoata... E un consum mic, avand in vedere ca g8 nu e o masina mica, nici mare nu e, dar nici mica.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"si cred ca nici la altii" - vorbeste in nume propriu, te rog. Am vazut ca esti mandru tare de al tau Golf 8, insa scopul forumului este in primul rand de a a informa asupra unor posibile manifestari, nu de a ne lauda (ai topic separat pentru asta).

Revenind la subiect, rodajul se face in primii 1700km, incercand sa nu treci prea mult peste 3000rpm. Obligatoriu drumuri lungi.

Si, la fel cum au confirmat si altii, dupa vreo 3-4 mii de km, masina e alta, in sensul bun.

Modificat de vwmkv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

traffictours

In nume propriu vorbesc, sunt mandru cand te vad pe tine cum fabulezi... De g8 nu-s chiar asa de mandru, din ce se vede la noi nu va fi un succes la vanzari(in germania cica s-a vandut foarte bine), sunt atat de mandru de g8 incat il pregatesc de vanzare contra unui A200, insa na, cam ajunge, am zis ce am avut de zis.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

@dohceu am acest motor(1.5 150CP) de 2 ani pe O3FL, am 22000km si saptamana asta am facut prima revizie.

Cum am ridicat masina, a doua zi am plecat in concediu 1 saptamana in bucovina pentru rodaj la drum lung, in care am prins orice tip de drum, trecand prin toate treptele de viteza, pana in 3000rot/min. Am fost calm si nu m-am dat la ea. Cand am ajuns acasa aveam 1800km si rodajul incheiat. Am mai menajat masina pana la 3000km dar am mai urcat in ture. Dupa 3000km nu am mai tinut cont de nimic. Masina merge impecabil si nu papa un gram de ulei. ACT functioneaza foarte frumos la drum lung iar in oras foarte rar intra si insesisabil pentru ca merg maxim cu treapta 3 de viteza(60km/h). In rest, benzina buna(omv) si talpa.

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de 130 si 150 difera. Cel de 150 are alte interne, turbina geometrie fixa. Cel de 130 are turbina cu geometrie variabila, de asta si senzatia de lene, uneori. De asta am mentionat mai sus, ca poate cel de 150 ar fi mai potrivit ca alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il am de 1 an pe cel cu 130cp, pe golf 7.5. Am 11000km. Rar sesizez ca a trecut in 2 pistoane, de regula cand nu e incalzit motorul. Oricum, daca nu vrei sa intre ACT, il poti tine din acceleratie si treapta de viteza. Din ce am constatat eu, in oras, el opreste 2 cilindri doar la mers lin si intr-o anumita plaja de turatii.

Rodajul l-am facut pe drumuri nationale, fara a depasi 3000 rot. Sincer, la un condus lejer (nu sportiv) rar depasesti 3000 rot. Si atunci te duci in maxim 4000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

Deoarece pe pagina anterioara a fost o discutie legata strict de uleiul pentru 1.5TSI vin cu un aspect cel putin interesant dupa revizie si schimbarea tipului de ulei.

 

 Pana acum am mers cu 5w30 iar pe autostrada temperatura uleiului statea la 105-110° constant.

Azi am facut primul drum de autostrada dupa ce am trecut pe 0w20 si temperatura a stat undeva la 99-103°.

 

Mai jos este o comparatie din connect lite cu fix acelasi drum, acelasi regim de viteza(nu pot pune toate detaliile din acea pagina aici) si diferentele de medie a temperaturii.

 

Tin sa precizez ca uleiul vechi avea doar 1 an si 6000km.

pixlr_20210503135521153.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dovada ca 0w20  e superior nu doar la pret fata de 5w30.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/1/2021 at 5:31 PM, vwmkv said:

Motoarele de 130 si 150 difera. Cel de 150 are alte interne, turbina geometrie fixa. Cel de 130 are turbina cu geometrie variabila, de asta si senzatia de lene, uneori.

Din ce stiu eu geometria variabila ajuta la inlaturarea intarzierii raspunsului turbinei la o accelerare brusca, deci lenea resimtita e de altundeva, nu de la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe forumurile straine, in speta Seat, sunt cateva pareri emise legat de acest subiect, acolo lumea se plange de acel efect cangur mai pronuntat chiar si la motorul de 130. Ideea ar fi ca, in anumite regimuri de lucru, softul e realizat astfel incat sa indeplineasca cerintele legate de emisii, si de aici anumite anomalii. Oficial, nu exista update-uri, insa pentru anumite modele exista versiuni actualizate de soft care mai rezolva o parte din probleme si care se fac probabil doar daca insisti prea mult. E adevarat, procentajul celor care observa aceste anomalii functionale este mic, restul utilizatorilor o iau ca atare. Din ce inteleg eu, VW a calcat pe bec cu Dieselgate-ul, iar acum sunt "urmariti" 8 ani dupa introducerea pe piata a noilor modele de motoare (ca emisii). Nu stiu daca e fictiune sau nu, dar un lucru e clar, ca nu isi asuma oficial nicio modificare pentru un procent mic de nemultumiti si sa riste alte scandaluri.

Modificat de vwmkv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

traffictours

Bineinteles ca geometria variabila imbunatateste performantele motorului, omu la amesteca si le confunda, ba se mai si ia de mine ca cica imi laud masina si ma mai si indruma unde s-o fac... Obraznicia e la ea acasa la unii...

Lenea e de la faptul ca 150 e mai puternic si mai scump decat 130... Intr-adevar G8 incarcata cu 4 persoane si bagaje se infige cam greu la 130 cai...

Capture.JPG

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adi_vw Ai dreptate, teoretic turbina cu geometrie variabila ajuta la formarea unui amestec optim pe toata plaja de turatii si la performante mai bune din punct de vedere al consumului de combustibil, in speta la modelul de 130 de cai, care este si Bluemotion. Insa consumul de combustibil se traduce in emisii, si de asta tind sa cred ca, pe undeva, motorul este eficientizat din soft (in detrimentul unui feeling sportiv, ca sa zic asa), asa cum reclama foarte multi pe forumurile straine. Poate nu a fost o exprimare tocmai fericita, insa ai inteles ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

https://ibb.co/mF7y51F

 

https://ibb.co/bdHCFPD

 

https://ibb.co/vD3K6WZ

 

Va salut.

Skoda karoq, 1.5 tsi, DADA, 2018, 25000km

La service au spus ca sunt

o-ringurile de la variatoarele de pe evacuare. Pe acolo ar curge ulei. Intr-adevar, e putin, dar cu timpul...

Va rog, pareri. Multumesc.

 

 

 

 

 

 

Modificat de GCI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!