Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Q3 2019 ,1.5 DADA ,17.000 km ,prima revizie ,am verificat nivelul uleiului si era la jumatate (nu sa completat deloc)

Pana acum nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toate motoarele Vag mananca ulei..spre ex 1,2 TSI nu mi-a mancat ulei niciodata, (in afara de situatia in care pierde pe undeva).

1.5 TSI in prezent nu mai smuceste la pornire. Am fost la test drive cu Skoda Ctavia 4 si smuceala nu mai exista (in schimb motorul este cam zgomotos si pe O4, ca un mic diesel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aproape 70.000 cu 1.5tsi 150 cp cu filtru debparticule pot spune doar ca de principiu sunt multumit.

0 probleme(aici includem ca nici smucitura din tr1 nu e prezenta posibil datorita cutiei dsg)

Consum ulei- cam intre 0.5 si 1l intre revizii. Acestea au fost facute la 27-28.000km

Consum benzina-medie 8-9% in functie de stilul de mers.

Daca vrei consum mic se poate. Am scos si sub 6 extraurban dar uzual nu e stilul meu obisnuit de condus.

Regim 2 cilindri-sesizabil doar in bord.

Ce ma nemultumeste este lag-ul la accelerare. Ori electronica motorului ori softul cutiei fac astfel incat sa trebuiasca sa anticipezi accelerarile fortate. Dar nu este un mare impediment.

Daca va fi sa raman cu masina dupa perioada de garantie probabil voi face soft. Pentru un suv e putin la limita cuplul si puterea. 

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 tsi cu filtru de particule

Pana la prima revizie,  facuta la cerere la 20.000 km, a consumat ~700 ml ulei.

 

Dupa update-ul  de soft nu mai smunceste  la plecarea de pe loc decat putin, insesizabil aproape.

 

Consumul e in limite normale 9-10% urban, 6% extraurban, chiar sub 6% daca se merge mai lejer.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a aprins martorul de ulei la 14000km, dar smucitul se manifesta rar. Trecerea in regimul de mers in doi cilindri se simte foarte putin prin faptul ca in doi cilindri motorul nu e la fel de bine echilibrat ca atunci cand merge in patru, dar trebuie sa fii atent pentru asta. Acel lag la accelerare apare mai pregnant daca se accelereaza plecand din modul de functionare in doi cilindri, dar l-am simtit doar pe coborarile din zona de munte, cand merg fara sa accelerez cativa kilometri. La drum lung, in conditii normale, lag-ul nu pune probleme, iar in Sport motorul se misca foarte, foarte bine pentru cilindreea lui.

Consumul e cel din imagine, majoritar extraurban si zone de munte cu multe urcari si coborari.

20201122_161152.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare ca are lag la accelerare, trebuie insa apreciat in mod obiectiv puterea motorului si masa masinii, n are cum sa fie racheta acest motor...

Sunt curios cum se comporta cel de 1 litru montat pe un G8...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defapt nu e doar o curiozitate, ma gandeam ca la urmatoarea masina de oras, aproape numai in oras, sa incerc si motorul de 1 litru, numai ca sa nu fie cam greu golful pt 1 litru, desi zic tot eu ca producatorul a prevazut asta si nu cred ca ar da in nas la demaraje, defapt diferenta de putere dintre ele nici n ar fi mare, 110 fata de 130...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 1.0 TSI si 1.5TSI 130CP, diferentele sunt foarte mici si doar la turatii inalte. Motoarele au acelasi cuplu maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zicea cineva ca cel de 1 litru face ca o ascutitoare la turatii mici, in oras, insa nici cel de 1,5 nu e silentios la turatii mici... Ar mai fi vibratiile, instabilitatile inerente motorului in 3 cilindrii, dar probabil sunt rezolvate deja, si ma gandeam ca pt o masina de buget, care circula numai in oras, ar merge si cel de 1 litru, la mine diferenta de pret nu a fost mare intre ele, circa 1100 de euro si de aceea am ales 1,5 fara sa ma mai gandesc prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa nu facem un Versus intre 1.5 TSI si 1.0 TSI aici. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, traffictours said:

Mie nu mi se pare ca are lag la accelerare, trebuie insa apreciat in mod obiectiv puterea motorului si masa masinii, n are cum sa fie racheta acest motor...

Sunt curios cum se comporta cel de 1 litru montat pe un G8...

1.5 tsi are lag la accelerare, care insa nu se simte deloc in modu sport. Insa, in modul normal si eco, il simti din plin, ma ales la turatii mici.

Cat despre 1.0 TSI este mort la turatii mici (cel putin pe Octava), nu il recomand. Te rogi de el in oras sa mearga. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa de important e modu ala sport care pe Life nu e? Nu ma pot pronunta, dar parca nu mi vine a crede ca pe normal se simte lag, ceea ce eu nu l simt, desi e f relativ ce si cum simte fiecare, iar pe sport nu se simte deloc, devine motoru racheta... Ma rog, nu ma contrazic, dar imi vine greu sa cred, insa acord credit celor ce au incercat.

Daca asa e, atunci producatorul a fortat(intrun mod delicat, totusi) cumparatorul inspre Style, pt ca 154 de euro ar fi meritat optiunea asta daca intradevar devine motorul mai sprinten intrun mod asa de evident...

Adica daca apesi mai tare pe acceleratie sa se injecteze mai multa benzina nu e bine, iti trebuie neaparat nush ce control electronic pe pedala ca sa senfiga masina? S-ar justifica controlul electronic doar pt economia de combustibil, insa na, e doar o parere.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e o diferenta mare intre modul Normal si Sport tocmai la mersul normal, incepand de la plecarile de pe loc si terminand cu accelerarile obisnuite. Tocmai aici e cheia intelegerii acestui optional, obtii performante mai bune si confort, pentru ca nu trebuie sa turezi la fel de mult motorul. Desigur, cand accelerezi la podea, diferentele sunt mai mici, spre 0.

In plus, cu modurile de conducere poti selecta si taria directiei, eu o tin numai pe sport, pentru ca standard e mult prea usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era vorba de accelerat la podea, benzina e destul de scumpa, insa e bine ca si face treaba acest optional, dar cu un consum de combustibil ceva mai mare, asadar la plecarile de pe loc si la demaraje prin oras face banii, cum s ar zice... 

Faptul ca nu se tureaza inutil motorul e un mare plus, prin apasarea pe pedala nu ai cum sa eviti asta...

Eu sincer am crezut ca i un gadget al producatorului, nu am crezut ca e ceva asa de revolutionar, bine, nici acum nu cred asta, numai ca acord credit celor care au postat, ei au probat optiunea, eu nu, si nici n as fi luat Style numai pt asta pt ca nu de Style am eu nevoie de la aceasta masina, si nici mult peste 20 mii de euro eu nu dau pe un Golf. Cam 20 e maxim. E parerea mea, subiectiva sau nu, deja ma bucur ca nam luat navigatia, astia ne tin in case pe ani de zile, dupa cum se vede...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca nu creste neaparat consumul, eu nu am observat diferente la drum lung. Insa vorbesc de condus normal, unde te ajuta sa depasesti mai relaxat intr-o treapta superioara, la turatie mai joasa, nu de mers in forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei acuma n o face perpetuum mobile pe optiunea asta, ca incepe sa mi scada increderea in ea, bineinteles ca creste consumu, se injecteaza mai multa benzina, nare cum sa nu creasca, creste insa si confortul, creste eficienta, siguranta, insa, te rog eu, n o face perpetuum mobile...

Treptele de viteza sunt oricum foarte lungi...

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Leon am mers vreo 2 ani doar in Sport. Dupa ce m-am obisnuit, intr-un final, cu Normal sau Neutru sau cum se numea, si consumul a scazut cu 0.5 l/100 Km extra-urban. In oras oscileaza prea mult, in functie de trafic si restul, ca sa pot observa ceva diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0,5 l/100km e mult, in principiu, daca insa optiunea functioneaza in mod evident nu mai e asa de mult, mai ales ca ai posibilitatea sa alegi atunci cand masina e dotata si cu asa ceva, insa bineinteles ca se confirma inca o data ca orice performanta a masinii are si un cost corespunzator, in cazu asta si un consum suplimentar de combustibil. Eu la 154 de euro as fi luato chiar si ca un gadget pt ca imi sporea valoarea de revanzare a masinii, insa la Life nu e aceasta optiune decat cuplata cu DCC pe la 900 si ceva de euro. Pe mine nu ma intereseaza ca golful meu sa se coboare cu 1 cm, la ce drumuri avem e deja cam joasa, in fata, pe cine intereseaza, o cumpara, o adauga ca si optiune.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dupa 5000 km de la update-ul de soft pot spune ca nu se mai simte nicio smuncitura la plecarea de pe loc.

Sunt curios ce ar spune un sofer are nu a mai condus 1.5 tsi, pentru ca e clar ca in 25.000 km am avut timp sa ma obisnuiesc si sa compensez smunciturile, faceam asta si inainte de update.

Gasesc un subiect de test si revin cu pareri.

 

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Smuciturile la 1.5 TSi nu se mai simt nici la modelele care vin cu softul deja instalat din fabrica. Am condus Octavia IV 1,5 tsi cutie manuala, si pleaca foarte lin, nici vorba de smucituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa mai fac o vizita la Skoda cand o sa am timp, acum e acceptabil cum se comporta masina, dar daca se poate si mai bine, de ce nu?

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa 5000 km de la schimb am completat cu 200ml de ulei pentru a aduce nivelul la cel existent la iesirea din service.

 

Vad ca se mentine norma de consum ulei, la prima revizie avea un consum cumulat de ulei de 700 ml/20.000 km.

 

1.5TSI DADA- 25.500 km.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de repede se incalzeste acest motor la temperaturile din zilele astea de iarna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mers (pornesc si plec) dureaza cca 5 minute pentru a ajunge apa la 90 de grade la temperaturi de -5..-10 grade. Nu am trafic deloc si ies in drumul national in vreo 2 minute, deci parcurg vreo 4-5km. Da caldura repede, dar prefer sa pornesc volanul incalzit, eventual scaunul (foarte rar) si dau caldura cand ajunge la 90 de grade. Pe loc se incalzeste mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!