Jump to content

Motorul trage doar de la 2800rpm in sus


Attractive
 Share

Postare recomandată

Va salut!

Ma confrunt cu cateva probleme de ceva vreme, pe care am incercat sa le inlatur una cate una, pentru a descoperi cauza, dar din pacate nu am reusit.

Am un Seat Leon 1M ASV 1.9TDI 110CP resoftat acum cativa ani buni la 150CP. Dupa resoftare, masina tragea de rupea din orice pozitie, avand un cuplu de vis. Pana intr-o dimineata friguroasa cand am dus-o pana in limitare in treapta I cu motorul pornit de 5 minute (stiu, mic si prost) si am reusit sa rup axul turbinei, tot uleiul a ajuns in admisie, blocat motor s.a.m.d.

Am reconditionat turbina la primul search pe internet (stiu, inca o data mic si prost) dar in schimb am curat admisia + montat turbina s.a.m.d. la reprezentanta.

De atunci, nu a mai tras la fel, dar tragea oricum bine. Dupa o perioada de timp, am schimbat si distributia (tot la reprezentanta) si a inceput sa traga si mai prost.

Am ajuns in prezent, unde ma confrunt cu urmatoarele probleme:

- pana imi ajunge temperatura la 90, am momente, foarte rare, cand la plecarea de pe loc, ajunge cam la 2.000rpm si se manifesta ca si cum s-ar ineca. Trepideaza, ca si cum ar merge in 3 pistoane, cu pedala de acceleratie la podea nu urca mai sus de 1.200rpm scoasa din viteza, daca o las bagata in viteza, merge in suturi dar nu prinde viteza. Asta se intampla timp de 10 secunde, dupa care isi revine si merge normal. Nu face mereu, dar a inceput sa faca din ce in ce mai des. Dupa ce ajunge la 90 grade, nu se mai manifesta problema asta.

- cu motorul cald, la 1.800rpm, daca apas acceleratia la podea, am un turbo lag de vreo 2 secunde, incepe sa traga pana pe la vreo 3.000rpm dupa care incepe sa te bage in scaun pana la limitare. Mie unul mi se pare tarziu rau, tinand cont ca in vremurile bune ma baga in scaun incepand cu 1.800rpm

- daca merg calm cu ea, adica nu o accelerez brusc si schimb vitezele la 3.000rpm, merge impecabil. Dar cum ma dau la ea... se impotmoleste. Nu reusesc de exemplu sa plec cu demaraj in treapta 1. Parca da sa se inece si dupa dintr-o data se accelereaza (asta cand ajunge undeva la 2.800rpm)

- destul de des, la relanti, incepe si tremura putin, ca o bataie de volant, dar care se simte si la mersul ne-rotund al motorului. Daca accelerez putin, isi revine si merge perfect rotund.

 

Ce am verificat/remediat la ea:

- turbina am reconditionat-o si reglat-o la un service BUN, unde au banc de proba si reglaj inclusiv pentru actuator. Este reglata la valoarea stoc de fabrica pentru modelul meu de masina. Daca accelerez in gol, se vede pe ceasul de tubo (si se si aude) ca intra undeva de la 1.600rpm. In accelerare, am overboost la 1.2 - 1.3 dupa care coboara si sta in 1.0

- am bagat solutie de curatare injectoare. Motorina mai buna.

- am facut log-uri (pe care le atasez) unde observ ca sta in parametrii, cel putin la viteze mari

- am anulat EGR-ul fizic si am modificat EGR Rate Adaptation la 33768

- am verificat si reglat avansul (TDI Timing) si este fix pe linia albastra (Dead on)

- cu mufa de la MAF scoasa merge prost rau (deci nu pare a fi de la MAF)

- m-am jucat putin in ultima perioada si la cantitatea de motorina injectata. Am pus valoare mai mare....mai mica.... nicio schimbare in comportamentul semnalat mai sus.

- am schimbat electrovalva N75

- am schimbat TOATE furtunele de vacuum cu unele de silicon

- am lipit stutul de la pompa de vacuum (avea joc si pierdea vacuum)

- nu am nicio eroare pe vag-com

- nu intra in limp mode

 

Am ramas fara idei ce sa mai fac...

Exista vreo posibilitate ca cei de la reprezentanta sa imi fi pus softul original si practic sa nu mai fie mapata masina? Am cum sa verific lucrul acesta?

Multumesc si orice sfat/idee este binevenita :)

Test Injectie - grup 008.pdf

Viteza I - IV - grup 003 grup 010 grup 011.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nimeni nicio idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

Am impresia că ție  îți trage după ce iese EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai este obturat EGR...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

Scuze nu am văzut 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu s-a mai confruntat nimeni cu problema asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mersul intrerupt pana la temperatura de regim e posibil sa fie o problema mecanica a motorului( tacheti hidraulici).Poti verifica asta pe loc, la rece, substituind valva n75 si aplicand vacuum permanent la turbosuflanta. Accelerezi brusc( maxim 3500 rot/min) si vezi daca vreun cilindru isi pierde din randament iar motorul are mers neuniform( se spune popular ca se decompreseaza). Opresti motorul si dupa un minut , la repornire , totul revine la normal. Verifica si daca masina are 150cp( cantitatea pulverizata si presiunea turbo sunt sub nominalul pentru aceasta putere).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat tachetii in septembrie 2015, dar merita sa reverific. 

In urma testului bs011 se pare ca am o problema fie la vacuum fie la gometria de la turbo. Verific si remediez asta dupa care o sa o bag si pe dyno sa vad exact ce am.

mersi de sfat. O sa postez aici noutatile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam o situatie similara, dupa ce mi-a fost curatata turbina. Turbo on/off era cu mult sub 150mbar diferenta, era ceva gen 960-1040 si masina tragea foarte tare de la 2700-3000rpm si la 2000rpm aveam lag. Dupa ce mi-a reglat Mario actuatorul, prim metoda prezentata de el, masina trage foarte liniar si fara lag de la 1900rpm pana spre 4000rpm, deci tine cont de sfaturile lui sau poti sa vb cu el sa-i faci o vizita ca sigur iti rezolva masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea de supraalimentare o verifici in cazul de fata pe loc. La o accelerare brusca( 4000 rot/min) trebuie 800-850mbar peste presiunea atmosferica. Daca nu ai valoarea asta( 1800-1850mbar) si exista suficient vacuum de actionare, scurteaza dimensiunea tijei filetate a valvei de control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, deenman said:

Eu aveam o situatie similara, dupa ce mi-a fost curatata turbina. Turbo on/off era cu mult sub 150mbar diferenta, era ceva gen 960-1040 si masina tragea foarte tare de la 2700-3000rpm si la 2000rpm aveam lag. Dupa ce mi-a reglat Mario actuatorul, prim metoda prezentata de el, masina trage foarte liniar si fara lag de la 1900rpm pana spre 4000rpm, deci tine cont de sfaturile lui sau poti sa vb cu el sa-i faci o vizita ca sigur iti rezolva masina.

Exact asa am si eu... 989 cu 1020.

Am vazut ca se pricepe Mario, mi-a dat niste hint-uri...urmeaza sa verific. Nu stiu din pacate unde lucreaza, iar turbina am reconditionat-o la AVD in august 2015, deci e inca in garantie. Daca constat ca e blocata geometria, ma duc direct la ei sa o curete.

Mersi.

bs011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se da un Golf4 ARL 2002. 

Problemele au fost multe, dar s-a remediat (aparent) tot. Motorul porneste perfect, merge rotund si suna bine, insa masina in continuare NU TRAGE decat peste 2800 rot/min.

Au fost inlocuite:

- ambreiajul - batea

- distributia

- axa cu came, cuzineti axa si tacheti

- chiulasa

- bujii

- segmenti noi

- schimb ulei, consumabile

- turbina noua VNT22 de la Cipos

- racord flexibil

- s-a eliminat catalizatorul in speranta ca el e vinovat

- s-au montat alte injectoare cu oring-uri noi

- MAP, MAF, electrovalvele, 

- pompa tandem

- s-a incercat alt ECU cu alt soft

- vacuum masurat si e in parametri.

Am facut log-uri... turbina baga doar sus dupa turatia amintita, desi i se cere mai jos. Cu Cipos am vorbit, a pus pe banc vechea turbina oem si face presiune exact cum trebuie, doar ca papa ulei.

Din cand in cand intra in limp mode cu eroarea Negative Deviation. Dupa spusele lui Cipos e si normal daca ECU nu citeste presiunea ceruta.

Alte erori nu sunt.

Masina s-a dorit a iesi un mic monstru (ARL+VNT22+soft), s-a bagat in ea inca o data pretul ei (pe la diversi mecanici) si tot nu trage. Daca nu-i dau de cap va alege calea dezmembrarii.

Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!