Jump to content

Consum ulei Golf VII 1.6 TDI


Recommended Posts

Maximus27

Pe scurt, am un Golf VII 1.6 TDI 105 CP, inca nu are un an. Mi-a consumat cam un litru de ulei la 8000 de km. Am fost "cuminte" si am completat tot cu ulei Castrol Edge 5W30, desi m-a uscat, ca am cumparat in Belgia si e 30 de eur un litru. In fine... Voiam sa va intreb daca e nasol. :)))

Am fost la VW in Belgia si mi-a zis tipul de acolo ca e OK la 21000 de km. In 21000 de km am completat cam 2 litri. Evident, masina e in garantie.

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Link to post
Share on other sites

Astea CR parca nu consumau asa mult ulei, la cat faci schimbul ca in ritmul asta ajungi sa completezi inca un schimb.

Link to post
Share on other sites
Maximus27

Pai la 30.000. Nu e o tragedie mai ales daca nu ar fi preturile alea nesimtite la ulei. Pana la 30000 probabil o sa mai bag un litru. Acuma poate fi si din cauza ca e nou si eu nu turez tare si nu merg cu viteza de obicei.

Nu stiu cat e considerat un consum normal.

Link to post
Share on other sites

Mi se pare enorm 30k. cu un schimb de Castrol, asta e politica de distrugere a motoarelor, eu as renunta la acest sistem, decat sa completezi 3l mai bine un schimb la 15k. daca  tii la motor.Pentru conditia, traficul, praful, calitatea motorinei din Romania iti recomand prieteneste sa treci la sistemul de service la un an sau 15k. asta daca vrei sa nu ai probleme dupa garantie, de obicei cam atunci incep belelele, pe banii tai.

Edited by calin.g
Link to post
Share on other sites
Maximus27

Multumesc pentru recomandare.

Cred ca inginerii de la VW stiu foarte bine ce fac si m-as mira sa isi doreasca cineva sa distruga motoarele clientilor. Chiar si asa, cu acest consum de ulei, totusi, solutia e mai buna si mai ieftina pentru utilizator decat daca ar trebui sa ii fac revizii la 15.000 de km. Unde mai pui ca filtrele se schimba la 60.000?! :) Lucrurile evolueaza, tehnica la fel, si in timp apar noi solutii care sunt mai bune decat ce era inainte. Din punctul meu de vedere e bine sa urmezi instructiunile producatorului. Daca spun ei ca am revizie la 30.000, ok, o sa ii fac revizia atunci. Oricum, in cazul meu, asta va fi peste putina vreme. 8000 de km o sa ii fac in urmatoarele 3 - 4 luni. Motivul pt care am deschis topicul e sa aflu ce experiente au alti forumisti cu motoare similare si sa aflu cam ce consum as putea sa consider ca e normal. Sa stiu daca e cazul sa cer o verificare a masinii sau nu. Pentru ca masina e in garantie.  :)

Link to post
Share on other sites

Ce cod de motor ai?

Daca nu urci in ture, nu soliciti motorul si acesta consuma asa de mult ulei eu zic ca este cu siguranta o problema.

Link to post
Share on other sites
CristiALF

Ai primit niste sfaturi foarte bune pe care ai decis sa le igoniri.

Din punctul meu de vedere NICI un motor nu ar trebui sa consume ulei (nemaivorbind de consumul tau care pentru mine pare mare). Dar VW are mereu alte tampenii de explicatii in maneca. Am avut 2 x Oltcit, Alfa benzina/diesel, Renault diesel, O2 diesel, Polo benzina, 307 diesel. Dintre toate, doar O2 papa vreo 200-250ml ulei la 4 luni de zile iar la Oltcit foarte rar mai completam cate putin (gen un 200-300 ml intre revizii - dar nu mereu). In rest nu am stiut niciodata ce inseamna a "completa" cu ulei intre schimburi (mereu am facut reviziile la 10.000 Km). 

 

Link to post
Share on other sites

Ce cod motor? N-ai raspuns la intrebare.

Link to post
Share on other sites

Maximus, hai sa-ti spun eu asa din experienta, tu faci cum crezi ca e bine dar, nu exista ulei la ora actuala pe piata ( poate doar la NASA) care dupa 10k. sa nu isi piarda din proprietatile de ungere, spalare, datorita arderii + expunerea lui la temperaturi mari, mai ales la aer. Cat ar fi de special Castrolul LL e ulei comercial din gama celor medii, mare risc sa treci cu el de 15K. Si la mine in carte scrie la fel ca se schimba filtrele la 60k. verifica un filtru de aer la 20k. (daca vrei iti fotografiez eu) unul sa-mi spui cum e posibil in Romania sa-l utilizezi 60k. ?Iti bati joc de motor, turbina, te plangi de consum, daca uleiul tau e obosit normal sa-ti manince 3l. Tine minte viata motorului dar mai ales a turbinei e uleiul, motorina buna cu filtrele aferente.

Cum vezi tu problema nu isi mai are rost schimbul, daca completezi1l la 3 luni, mergi asa, e mai convenabil o revizie la 3 ani.

Stai linistit ca motorul tau nu e vreo mare evolutie, e un sistem vechi de 15 ani, pus in practica tarziu(si prost) de VW, cele mai slabe motoare de cand e firma, evolutia in diesel a fost TDI PD, s-a simtit profund in putere si fiabilitate, e si acum regretat de multi dieselari.

Link to post
Share on other sites
CristiALF

20k ?? Eu va invit sa dati jos filtrul de aer la 4-5k km si sa va uitati la el.

 

Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa raspunda la intrebarea pusa de Maximus26, doar cei care au acelasi motor si acelasi interval de service. In manualul masinii scrie ca in perioada de rodaj consumul de ulei poate fi mai mare. Vezi daca-ti consuma mult si dupa prima revizie. In cartea masinii parca scrie ca este normal un consum de pana la 0,5L/1000 Km, dar asta speram ca atunci cand are peste 500.000 Km. S-a discutat de consumul de ulei la Golf 7 si aici: 

 

Nu stiu ce legatura este intre acest topic si consumul de ulei la Oltcit ca sa nu mai vorbim de murdarirea filtrului de aer.

In legatura cu intervalul de schimb de ulei, eu zic ca daca respecti cartea, nu ai ce risca. Eu am avut masina de pe vremea cand erau uleiuri minerale monograd si puneai vara M40 si iarna M20. Atunci se schimba uleiul la 5.000 Km si la cutie la 15.000.  Acum in functie de tipul uleiului, la motor schimbi la 30.000 (daca ai ulei long life) iar la cutia manuala niciodata. In carte sunt date 2 norme de ulei compatibile cu masina ta, dupa cum vrei sa optezi pentru schimbul de ulei la 15.000 sau variabil dar max. 30.000.

Link to post
Share on other sites

Se poate schimba cum vrea fiecare, cartea cu sistemul LL e valabila pentru Germania, Olanda, Franta, unde nu se murdareste masina 3 luni daca nu o speli, nu exista praf pe motor la ei, au carburanti de calitate, uleiuri originale, nu turcisme, drumuri unde sa merge intins cu uzuri minime, Cum iti explici ca la ei masinile 200k. duduie merg impecabil, cum le cumpari,  le rulezi in Romania 50k. cum crapa EGR-uri, injectoare, pp. de inalta, turbine... oare de ce? Exact ceea ce am scris mai sus, de aici se trag toate.

Link to post
Share on other sites
noobsound

Maximus27  ai incercat sa introduci datele masini tale pe siteul oficial Castrol ?  Uleiul l-ai nimerit acela il recomanda si Castrol, dar la Service interval ai citit?  

Iti scriu eu :  

USEFUL INFORMATION

Service Intervals

Normal: Change 15000 km/ 12 months

Extended drain (max): Change 30000 km/ 24 months

 

Numarul de KM este un criteriu relativ in schimbul de ulei.   In circulatia urbana  in 10KM  motorul contorizeaza probabil mai multe ture decat in 100KM de mers cu treapta a 6-a .  Iar in mersul pe autostrada 100km ii faci in 40 minute iar in oras 100km ii faci in vreo 5 ore.. depinde de oras.   Crezi ca e acelasi lucru?    

 

 

Link to post
Share on other sites

Tocmai ca nu este acelasi lucru. Daca ai intervalul setat la service variabil dar max. 30.000 Km, pe langa ca ai un ulei cu o alta norma, calculatorul tine cont de turatia cu care mergi, numarul de porniri la rece, sarcina motorului, temperatura de functionare,ore de functionare, numarul de regenerari DPF la diesel, stil de conducere, si te trimite la schimbul de ulei in functie de aceste date concrete, uneori la 22.000 sau la 28.000Km, sau chiar 30.000,  dupa caz.

Edited by Ebi
Link to post
Share on other sites

Computerul de bord  este setat pentru a calcula o statistica, nu exista senzor care sa analizeze calitatea uleiului, cum este si cel de consum, realitatea e alta.

Link to post
Share on other sites
Maximus27

Multumesc mult pt raspunsuri. Mie mi s-a spus ca am service variabil si am pus ulei recomandat, Castrol 5w30 cu norma 504 00 / 507 00. Am calculat ca am un consum de cca 1 l la 8000 de km. Prima data mi s-a aprins sa adaug ulei la 12000 de km. Vis-a-vis de ce spune Ebi, si eu asa m-am gandit, sa respect ce scrie in cartea masinii. In cazul in care o sa mai consume ulei in aceeasi cantitate si dupa revizie, o sa iau alta marca de ulei mai ieftin si cu aceeadi norma ceruta de VW. Sunt convins ca si alte uleiuri de la alti producatori sunt bune, chiar daca sunt mai ieftine.

Link to post
Share on other sites

Orice ulei care respecta norma daca il schimbi la 10k. nu o sa mai completezi mai mult de 3-400 ml. stai linistit ca motorul nu va avea carente de la ungere.

Link to post
Share on other sites
Andrei1980

Am 2.0TDI de 150CP EU6 adica din acestea noi sa le spunem asa(ca si constructie nu este mare diferebnta fata de 1.6TDI) . Am mers finut cu ea cat am putut pana la 1500 km, de acolo multe drumuri extraurbane si forja la fiecare drum, depasiri viteze mari etc... acum am 11 800 km si nivelul uleiului il am putin peste jumatate, chiar astazi o sa il completez... nu mi se pare normal sa consume 1 litru la 8000 km mai ales la mers finut. Pe de alta parte chiar daca fabrica afirma ca foloseste ulei longlife, si acel ulei se foloseste efectov, se imbatraneste si incepe sa fie consumat tot mai tare dupa un timp. Inainte am avut 1.4TSI si tot asa a fost.. pana la circa 10 000km nu consuma nimic observabil... pana la 15 000 km consuma cam jumatate de litru, si tot asa dupa fiecare schimb... oare de ce??? Cand am trecut pe schimb de 10K km, a disparut consumul... face omul cum doreste dar un 15K km este maxim cat ar trebui sa umbli cu un schimb , fie ea si Belgia...

Eu precis o sa fac schimbul la 15 K km desi nu ma arunca afara banii din casa. Si eu acum Castrol Longlife III Professional FST am luat...sunt curios daca o sa-l pape pana la 15 000 km... 

Link to post
Share on other sites

Exact cu ai spus, uleiul e in mintile lui pana la 8-10k. indiferent de motorizare, dupa acesti km. pierde din proprietati si il arde in draci, nu renteaza sa mai completezi cu mai mult decat ramane in bidon de la schimb, dupa care schimb nou.

Link to post
Share on other sites
Maximus27

Urmeaza sa verific uleiul dupa 4000 de km de la ultima adaugare de ulei. Va informez cum e situatia apoi. :-)

Link to post
Share on other sites

In mod ciudat, dupa 4000 de km imi arata pe joja un consum de cca 250 de ml de ulei... Am verificat azi. O fi scazand consumul de ulei dupa 20.000 de km?? Habar n-am...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Daca in urmatorii 4000km o sa consume mai mult de 250ml o sa ajungi la spusele noastre si o sa o intelegi de ce nu e ok sa mergi 30 000km cu un schimb.  

 

 

Link to post
Share on other sites

bai nu stiu ce sa zic.. mi se pare f exagerat acest consum de ulei!

eu am  g 6  cu 220k  la bord si sincer il fac la 15 mii km schimbul da nu consuma nici macar 100 grame de ulei

Link to post
Share on other sites

hai lasa lauda, pun pariu cu tine pe ce vrei ca se consuma 100 ml de ulei. Dar e perfect normal.

Insa la colegul cu G7, sa fie atent ca au fost cazuri de motoare 1.6 cu probleme, si consumau mult ulei. Stiu cs s.au inlocuit ceva motoare...

Link to post
Share on other sites

Nu e nici o lauda si vb ff serios.eu ma uit la joja saptamanal  si nu scade deloc de unde este de cand fac schimbu.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • croacker
      By croacker
      Audi A4 allroad 2.0 Tdi 2013
      Masina are la bord 222000km și de 20.000incoace a input sa consume ulei, 1 litru la 2000km, dupå la 1500 și în nici o luna, 1 litru la 900km.Daca o țin tot asa bag ulei cât diesel. 
      Problema este... Intrebarea e ce se poate face? 
    • C Z R
      By C Z R
      Incep cu necesarele:
      5G1863391K 82V - Center console storage compartment 5G1863328D 82V -  Insert for stowage compartment 5NA980611 - Wireless Charger Module 4B0971978B - 6-Pin Connector Housing
      Mufa de 6 pini ar trebui sa contina:
      pin 1: +12V 0,5mm red/blue catre panoul de sigurante (se interconecteaza cu firul de aceeasi culoare de la amplificatorul Dynaudio) pin 2: Semnal pornire dinspre uitatea de navigatie din torpedo. 0,5mm yellow/red to grey connector on infotainment unit pin 5 (se interconecteaza cu firul de aceeasi culoare dinspre amplificatorul Dynaudio) pin 3: Data/LIN bus from infotainment unit. 0,5mm yellow/blue to grey connector on infotainment unit pin 11 pin 4: Masa/impamantare. 0,5mm brown to ground pin 5: 0,5mm white to 73-pin plug C pin 14 on BCM (T73c/14) (la mine era deja folosit pentru ca am Keyless access - cei ce au Keyless se leaga la acest fir deja prezent.)
      Masina mea avea deja mufa de 4 pini (cea de culoare beige) catre antena GSM din cotiera asa ca a trebuit doar sa o mut in consola centrala, sa trag al 5-lea fir (pinul 5) si sa mut toate firele in noua mufa de 6 pini.


      Iar mufa violeta de tip fakra se duce catre amplificatorul Dynaudio (black fakra connector) - aceasta e antena GSM si e optionala. La fel, a fost mutata din cotiera in consola centrala.

      Codari necesare: 
      [5F] Information Electronics -> Coding -> Byte 15 -> select:
      - bit 0 Baseplate
      - bit 1 Antenna_baseplate (necesar doar daca ati relocat si antena GSM)
      - bit 5 Wireless_charging_availability
      Verificati inainte sa va apucati daca navigatia voastra stie asa ceva (eu aveam MIB2, e posibil ca MIB1 sa nu stie!)

      Scheme utile:












       



      Rezultatul final (eu am adaugat si iluminare ambientala):


      P.S: Mesajul de incarcare si iconita specifica apar doar pe navigatia de facelift ! Cea de non-FL nu stie sa afiseze dar functioneaza fara probleme.
    • stefanmanea
      By stefanmanea
      Salut!
      De mai bine de o luna si 1500 km, conduc o mașinuță electrica, de care sunt foarte multumit.
      Numai ca, ca tot omul, mi-am pus statie de încărcare acasă, si am activat we connect. Si de atunci tot colectez date despre consum. Date raportate de computerul de bord al masinii, si de consumul statiei de încărcare.
      Si comparând consumul din CB cu cel tradițional, treaba nu da bine. In sensul ca CB raportează 14KwH la 100km, iar stația de incarcare spune 17-18 kwh/100km.
      A mai contorizat careva consumul real la masina electrică? E posibil sa nu calculez eu bine toată treaba, sau VW face vreo manarie ordinară?
      Azi am condus 58 de Km, din doua bucati, iar CB a raporta 12 respectiv 14 Kwh/100km. Pe de alta parte, statia a consumat 9.93 kw sa reincarce bateria la 100%.
          
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri