Jump to content
Sign in to follow this  
lyvyutzu

Only GTI Golf V 2.0TFSI sau Golf IV 1.8T

Recommended Posts

lyvyutzu

Salutare, sunt constient ca 80% dintre voi o sa-mi reprosati ca sunt N topic-uri pe tema asta, va inteleg, si aproape ca le-am citit pe toate insa vreau sa am si eu topicul meu unde sa pot pune tot felul de intrebari legate de aceste modele.

Ca sa ma intelegeti mai bine, caut sa achizitionez una din aceste 2/3 modele SH. Bugetul este de 5500 - 6000 Euro maxim, m-am documentat foarte mult legat de modelul Golf IV 1.8T (AUQ) 180Cp insa ... slabe sanse sa gasesc unul in 4 usi, am mai gasit aceasta varianta de motor si pe A3 si Leon insa nu prea imi plac modelele. Variantele de 150CP (AGU si AUM) sunt in prostie in 4 usi dar despre astea m-am documentat mai putin , daca detine cineva aceste modele de Golf IV 150cp si poate sa imi dea niste sfaturi reale despre cum se comporta acest motor, cat de fiabil e ,etc.

De curand am zis sa indrept atentia si catre Golf V 2.0 FSI 150 cp si 2.0TFSI 200cp. Ideea era sa nu-mi sara masina de 3000-3500 ca sa-mi ramana buget in caz de ceva probleme neasteptate pe la motor si altele.

In cazul Golf V 2.0FSI 150 CP am gasit si pe la 4000-4500 ceea ce e ok insa GTI-ul sare pe la 5800-6000 ceea ce imi mananca tot bugetul, poate n-ar fi o problema daca as sti ca sunt modele foarte fiabile , dar din cate am citit pe forum , modelele FSI-TFSI nu sunt cele mai reusite.

Acuma ca sa fie mai usor o sa enumar niste puncte ce m-ar interesa de inceput.

1) Acest AUQ de 180Cp am inteles ca ar fi un motor bun, trage bine dar, la cateva zeci de mii de km (100-150) nu stiu ce chestie are cu uleiul pe la axe sau pe unde si trebuie desfacut tot si curatat si etc.

2)FSI - TFSI aici am dat de o alta problema ce implica desfacerea motorului periodic, si anume depunerea de calamine pe valve care este intr-un interval de km mai mic decat la problema cu uleiul la 1.8T.

3)Modelele de 150Cp (AUM si AGU) despre care nu m-am documentat foarte bine si astept de la voi niste sfaturi/parei de prefereat de la cineva care detine modelul respectiv.

4)Rugina, una dintre cele mai mari probleme ale mele si ale tuturor, ce stiti despre tabla galvanizata si aceste modele de Golf?

De doua luni ma tot uit stanga drepata , incerc sa ma documentez cat mai mult depsre automobil, nu vreau nici sa arunc banii doar asa pentru ca vreau o masina cat de cat de viitor care sa merite sa investesc in ea si sa-mi placa, imi place si Golf IV dar la fel de mult si GOLF V, asa ca am considerat ca am nevoie de ajutorul vostru pentru aceasta alegere cat mai buna.

 

EXCLUS PARERI SI SUGESTII DESPRE MOTOARELE DIESEL PE ACESTE MODELE! Daca ati citit cu atentie mai sus nu am intrebat si nici nu vreau pareri legate de consum :) .

Multumesc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

2.0TFSI este reusit daca e intretinut corespunzator si suporta destul de mult. Oricum dupa parerea mea nu ar trebui considerat avand in vedere bugetul. Cele mai ieftine mk5 GTI-uri sunt ieftine pt un motiv. Asa ca e un risc mult mai mare si nu merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lyvyutzu

Sincer, si mie mi s-a parut putin suspect unele modele de Golf V GTI pe care le-am gasit pana in 6000 ba chiar inmatriculate si cu taxe nerecuperate ... 1) m-am gandit ca or fi date `jdemii de km inapoi, 2) poate or fi masini lego, din mai multe caroserii sau 3) ca romanului i se pare ca are un consum foarte mare si vrea sa o dea repede.

Daca ar fi doar varianta 3 :) ar fi super.

Edited by lyvyutzu

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

Din ce am studiat si eu - nici eu nu exclud un GTI in viitor...

1.8T - AUM si AGU sunt usor diferite - unul are acceleratie pe cablu, altul DBW. In plus, cel cu acceleratie pe cablu am inteles ca suporta mai usor upgrade de putere/cuplu, dat fiind niscai biele si pistoane mai tepene. Altfel, daca n-ai in vedere remapare, ar fi cam la fel.

FSI fara turbo sufera de problema clasica a injectiei directe - pe care ai mentionat-o si tu - depuneri pe supape (cam toate marcile, nu doar la VAG au problema asta)

TFSI - este mai complicat decat 1.8T, si cu considerabil mai multe lucruri ce se pot (si se) strica.

Mk4 vs Mk5 - caroserie, design - aici e prea subiectiv. Personal imi place mai mult designul mk4-ului, apoi direct mk6 - nu ma omor dupa 5...

Rugina - daca masina n-a fost lovita si reparata, si nu e adusa de prin olanda sau coasta frantei are putine locuri cu probleme. De exemplu Bora mea din 2000 nu are rugina decat la un palier al aripii fata (clasic loc la mk4) si superficial la praguri unde s-a tot pus cric/elevator.

Ca incheiere - cum spune si Ego, la bugetul tau uita de mk5. Poti gasi insa un GTI mk4 bun in 3500-4000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lyvyutzu

Bun, deci 80% raman la GTI Mk4 , acum daca cineva a detinut aceste modele AUG si AUM chiar si AUQ si poate sa dezvaluie mai in detaliu plusuri si minusuri adica fiabilitate motor/cutie de viteze/turbina/tabla :D si eventual sa ma lamureasca si pe mine ce inseamna acceleratie pe cablu si DBW(Drive By Wire?).

Ca si idee, n-am reusit sa conduc nici un model de GTI Mk4 dar am mers cu un SAAB 9-3 2.0T 185Cp si pot sa zic ca e destul de nervos SAAB-ul, poate cineva care a conuds si SAAB si GTI sa faca o comparatie pana gasesc si eu GTI in oras la mine ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Salut! eu zic sa arunci o privire si dupa un S3 8L . E ceva mai ieftin decat un mk5 GTI si mult mai interesant decat un mk4 GTI care dupa parerea mea nu prea are nimic de zis.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri