Jump to content

Probleme tehnice Specifice Superb 3


kthor
 Share

Postare recomandată

Nu vreau sa fie offtopic; ieri am facut verificarea la 2 ani, aparuse mesaj in bord. S-a constatat ca placutele fata si spate sunt uzate in proportie de 80%(masina are 50.204 km). Uzura la placute mi-o asum, asta e, e stilul meu de condus. S-a constatat in schimb ca discurile fata sunt destul de uzate, iar cele spate sunt FOARTE uzate, si necesita schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si care e problema pe care vrei sa o scoti in evidenta? pune niste poze cu discurile spate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Cred ca problema pe care vrea sa o scoata in evidenta este ca discurile au tinut tot atata timp ca si placutele, adica f.f. putin. Majoritatea schimba 2-3 randuri de placute de frana pana sa schimbe si discurile.  In afara cazurilor cand sunt deformate, ele se schimba nu ca-mi par mie uzate sau urate. Sunt niste dimensiuni minime la grosimea lor. In functie de motorizare (pe care nu o ai trecuta in semnatura), in fata discul are grosimea de 25mm de nou, si se schimba cand a ajuns sub 22mm. In spate are 12 mm de nou si se schimba cand are sub 10mm sau daca sunt ventilate are 22mm si se schimba cand este sub 20 mm (pt. un 2 TDI de 170CP de ex.). -Eu personal am schimbat prima data discurile la 210.000 Km la o masina din gama VAG dar nu Superb-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla ceva cu frana pe spate la Superb 3... Si eu la 2 ani am schimbat placutele spate in timp ce cela fata sunt perfecte... Acum am problema cu discurile spate cum am postat mai sus... Placutele calca inegal si au ruginit aiurea si vibreaza/ fac zgomot la franare...

Un motiv ptr uzarea placutelor spte este frana de mana electrica in combinatie cu autohold... Dupa ce am facut update de soft, a scazut uzura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 9/21/2017 at 2:05 PM, Habba said:

Am atasat niste poze (atat cu discurile fata -aproximativ "oglinda", cat si cu cele de pe spate). Rizurile discurilor de pe spate le estimez undeva sub 1 mm, dupa 50k km.

Dpmdv nu e nimic de speriat. As fi preferat sa am discuri "oglinda" si pe spate, da' nah. Asta e calitatea Skoda.

20170921_135740.jpg

20170921_135745.jpg

20170921_135753.jpg

20170921_135806.jpg

20170921_135818.jpg

20170921_135825.jpg

Vezi postul de mai sus. Si la mine e aceeasi problema care a a revenit dupa 30k de km de la schimbarea discurilor spate.

Acum am 127k de km, dar al naibii daca ii mai schimb discurile. :blah_:

Calitate de kko.

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   La masinile folosite in regim usor se intampla ca discurile spate se mai rugineasca. Daca mergi la munte sau pui multe frane puternice la viteze mari sa vezi cum se fac si discurile de pe spate lucioase. Nu conteaza calitatea, conteaza ca masina este crutata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa rugineasca uniform, da.

Sa rugineasca si sa se uzeze total aleator (neuniform, doar pe alocuri), nu. Inseamna calitate proasta a ansamblului de franare placuta/disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile spate se uzeaza prematur din cauza franei de mana electrice + autohold (dupa cum scrie si mai sus). Incep cu concluzia personala si detaliez.

Am schimbat placutele de frana fata/ spate la 50k (cele de pe spate aratau mai rau fata de cele de pe fata), iar discurile pe spate prezentau urme de uzura mult mai pronuntata fata de cele de pe fata. Am ridicat problema la seful de service (reprezentanta) si am incercat o schimbare a discurilor pe garantie (cum s-a facut in UK - citisem pe forumul de acolo). Nu am rezolvat ceva pentru ca mi s-a comunicat ca nu este o uzura alta decat cea normala.... Pe la 75k, la revizia facuta la aceeasi reprezentanta mi s-a comunicat ca trebuie schimbate discurile pe spate pentru ca prezinta uzura ridicata. Am readus in discutie problema dar fara rezultat - uzura este aceea aferenta a 75k.... Am  schimbat discurile si placutele atat fata cat si spate la 101k (nu in reprezentanta, la aprox. 50% din pret). Cele de pe spate aratau dupa cum le vedeti in cele 2 poze. Mentionez ca cei 101k km au fost facuti in principal extraurban, masina este folosita zilnic sau la 2-3 zile diferenta (maxim), cu functia de autohold permanent (mi s-a parut foarte utila). Dupa schimbare nu am mai folosit functia, iar discurile nu prezinta urme de uzura atipica dupa primii 15k. 

In concluzie, consider ca este un defect de fabricatie (frana de mana electrica utilizata impreuna cu functia autohold) dar este dificil de demonstrat intrucat apare intr-o perioada lunga de utilizare (dupa 50k, ceea ce inseamna aprox 2 ani). In tari cu sustinere puternica din partea ANPC sunt sanse mari de reusita (ex UK) dar nu este cazul nostru.

disc_verso.jpg

disc spate.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa uzura defectuoasa provocata de mecanismul de franare , ultimele poze par sa arate calitatea foarte slaba a otelului (aliaj sarac in carbon si nichel, proces incorect (ieftin) de fabricatie).  Foarte bine ca ai luat discuri din alta parte, mai mult ca sigur ca la reprezentata ai fi primit acelasi tip de discuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prima oară când văd materialul exfoliat pe suprafața de contact. Fiind vorba de o chestiune de siguranță n-ar trebui iertați.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, razvancc said:

Pe langa uzura defectuoasa provocata de mecanismul de franare , ultimele poze par sa arate calitatea foarte slaba a otelului (aliaj sarac in carbon si nichel, proces incorect (ieftin) de fabricatie).  Foarte bine ca ai luat discuri din alta parte, mai mult ca sigur ca la reprezentata ai fi primit acelasi tip de discuri. 

Exact. In reprezentanta se pun aceleasi discuri de 2 bani. Cum scriam mai sus, la mine problema a revenit dupa schimbarea discurilor (pe cele din fabrica le-am scimbat la 50k, si nu datorita unei uzuri normale, eu folosind foarte multa autostrada/extraurban ci datorita problemelor aparute pe suprfata de contact - acele rizuri). Ceea ce e insa interesant e ca problema se manifesta doar la discurile de pe axa spate. Pe axa fata am inca discurile originale din fabrica care arata bine si nu prezinta uzura pronuntata, in ciuda celor 130k de km parcursi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine masina a inceput sa faca urat de tot la franare si anume sa vibreze si sa huruie. Pana acum 1 luna doar pe spate iar acum incepe si pe fata.  Cred ca s-au ovalizat discurile deoarece masina sta parcata cate 2 sapt respectiv o misc de 2 ori pe luna si atunci la drum lung/autostrada unde nu franez... Nu stiu ce sa fac cu ele... Daca le schimb, la primavara o sa faca la fel. Si abia am 57 k km in 4 ani si 2 luni.

Acum a aparut alta problema; ieri dimineata dupa ce am pornit motorul, nu s-a mai stins lampa galbena cu mototrasul (poluare)... Foarte ciudat mi se pare... Eu nu am mai vazut la diesel sa faca asa... Vineri m-am programat la metrotehnica sa fac o diagnoza. A mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, si fara nicio urma de gluma, ti-as recomanda sa mergi mai sportiv cu ea. Eventual ia-o pe serpentine si da-i bice. Insa ideea ta e foarte buna, poate ca inainte de toate merita o diagnoza sa vezi exact ce si cum. O investigatie in plus nu a stricat niciodata. Iar daca te hotarasti sa schimbi discurile poate incerci altceva decat OEM.

Tine-ne la curent cu rezultatele diagnozei.

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa pun alte discuri decat OEM, am auzit ca ATE at fi mai bune... Acum nu stiu cum sa le Montez deoarece reprezentantele nu te primesc cu piese din afara... Garantia a expirat oricum..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe discuri  Brembo cu placute Ate normale, ce e obligatoriu sa le schimbi la reprezentanta, e o operatiune care se poate face la orice service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat de ce se aprinde martorul de poluare: este stricat senzorul de pe o bujie; rezolvare - se inlocuieste bujia cu senzor; pret 798 lei bujia si 144 montajul. Oricare alta bujie ar fi costat 198 lei in afara de aceasta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o bujie la aceasta motorizare costa 798 lei???? Poftim??? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate motorizarile TDI EA 288 bujia cu senzor costa 800 de lei aproximativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de info ! macar acum stiu ca nu iau teapa... Am vazut bujie cu senzor Champion si la 1800 RON... Asa ca 800 mi se pare decent ptr oem.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare,

Revin cu o noua problema aparuta... Dupa aprox 1 ora de condus, am oprit masina si am facut o pauza de aprox 5 minute. Dupa ce am pornit din nou masina si am plecat am observat ca Maxidotul color este mort ... Ceasurile de bord functionau normal (vitezometru, turometru, temp, combustibil)  la fel si display ul mare de pe consola centrala, Carplay mergea normal... Am tras pe dreapta, am oprit motorul, am repornit si nimic... Am ajuns la destinatie si am parcat iar seara, dupa aprox 8 ore, am repornit masina si maxidotul a inviat...

Ce sa fie oare? un bug? sa ma ingijorez? ati patit asa ceva?

maxidot.jpg

Modificat de nsm
forgot picture
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crisan.andrei

Salutare! Sper ca nu e off-topic, dar am observat zilele trecuta ca luneta se dezabureste fix pe jumatate pe verticala. Jumatate de geam e okay, celalalt e neafectat de dezaburire. Intrebarea mea e daca treaba asta s-ar incadra in garantie? Mi s-ar parea aiurea sa nu, masina mai are 2 ani de garantie si deja am cam inceput sa schimb diverse la ea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crisan.andrei
On 4/28/2020 at 2:55 PM, nsm said:

Salutare,

Revin cu o noua problema aparuta... Dupa aprox 1 ora de condus, am oprit masina si am facut o pauza de aprox 5 minute. Dupa ce am pornit din nou masina si am plecat am observat ca Maxidotul color este mort ... Ceasurile de bord functionau normal (vitezometru, turometru, temp, combustibil)  la fel si display ul mare de pe consola centrala, Carplay mergea normal... Am tras pe dreapta, am oprit motorul, am repornit si nimic... Am ajuns la destinatie si am parcat iar seara, dupa aprox 8 ore, am repornit masina si maxidotul a inviat...

Ce sa fie oare? un bug? sa ma ingijorez? ati patit asa ceva?

maxidot.jpg

Eu am mai patit cu infotainmentul, s-a oprit la un moment de tot, l-am repornit, avea ecranul tot roz, i-am dat un restart, nimic, am oprit si motorul si am repornit masina, totul okay. La maxi-dot inca nimic de genul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/4/2020 at 1:12 PM, crisan.andrei said:

Salutare! Sper ca nu e off-topic, dar am observat zilele trecuta ca luneta se dezabureste fix pe jumatate pe verticala. Jumatate de geam e okay, celalalt e neafectat de dezaburire. Intrebarea mea e daca treaba asta s-ar incadra in garantie? Mi s-ar parea aiurea sa nu, masina mai are 2 ani de garantie si deja am cam inceput sa schimb diverse la ea :(

Luneta are doua alimentari separate pentru stanga si dreapta. Nu stiu daca are si sigurante separate (nu are - vezi aici https://www.autogenius.info/skoda-superb-2015-fuse-box-diagram/) deci fie circuitul intrerupt...fie paucul de alimentarea sarit. Ia-o din aproape in aproape - masoara cu un ohmentru daca luneta mai are ceva rezistenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!