Jump to content
Sign in to follow this  
Samy Manole

Achizitie masina familie > 2013, 10.000-15.000 EUR

Recommended Posts

Samy Manole

Buna,

Am tot incercat sa gasesc ceva relevant pe informatia care imi trebuie dar nu am gasit in nici un topic de pe versus.

Ma intereseaza pareri/sfaturi pentru achizitie masina de familie, pana in 15.000 EUR, dupa 2013, <200.000 km, putere >=140CP

KM pe care ii va parcurge anual <15.000 preponderent extraurban (deci consumul de carburant e irelevant pt mine)

In urma unei analize a pietei consider Passat 2.0 TDI ca fiind cea mai buna la raport utilitate/calitate/pret. Acum as fi curios daca merita 1.8 TSI de luat in considerare? 

Merita considerat Audi A4 kombi ca varianta? Stiu ca e mai mic la interior - e cu mult? Compenseaza cu ceva puternic observabil (ma intereseaza in primul rand insonorizarea pe autostrada), fiabilitate sau altceva?

Sunt probleme cunsoscute si costisitoare pe TSI sau TFSI? Costurile de revizie banuiesc ca sunt mai mici la benzina.

Banuiesc ca pentru cutiile automate nu trebuie sa imi mai fac griji (presupunand ca masina e OK, cu istoric real din reprezentanta VW buyback Germania).

Deci, ar merita considerat ca varianta si A6 mai vechi (2010-2012) sau A4 >2013? Merita considerate motoarele pe benzina?

Nu ma intereseaza factorul consum de carburant - doar comfort la drum lung, riscul de probleme tehnice costisitoare sau enervante, utilitate interior.

 

Mersi in avans pentru pareri,

Samy

 

Edited by Samy Manole
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Daca e "masina de familie", de ce nu iei in considerare un Caddy Life sau un Touran? Usile laterale culisante sunt foarte practice cand vine vorba de copii, spatiul de incarcare la Passat si la A6 sunt penibil de mici in comparatie cu cele doua amintite de mine, iar daca faci pana in 15K km./an, dieselul ar trebui sa iasa din discutie. 
La fel si marca "premium" Audi, la care "premium" sunt doar preturile...

Te-ai mai putea uita si la Skoda Yeti, VW Tiguan (daca vrei sa ramai in grupul VAG), la un Citroen C5 Combi, obligatoriu cu Hydractive (daca vrei intr-adevar confort), sau la un Mazda 5 (daca zici ca fiabilitatea e un criteriu de baza).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samy Manole

Mersi mult pentru pareri, Bogdan!

Mda, "de familie" te duce si catre Touran si Tiguan - m-am gandit la ele dar le-am exclus din varii motive (Touran nu prea imi place si nu stiu neaparat despre latime si adancime; Sharan poate ar oferi spatiu mai mare; apoi Tiguan are ceva reviewuri mai slabute la general si e ciudat ca forma, nu stiu cum sta la drum lung, nu prea imi plac alte serii inafara de asta nou :))

Pentru use case-ul meu, Passat variant e ca spatiu indeajuns - ii pun si portbagaj sau suport de biciclete/skiuri pe el la nevoie. (Acum am golf 5 si e aproape indeajuns ca spatiu - dar ma deranjeaza cel mai mult comfortul audio la drum lung :)) M-am mai gandit si la Golf Sportsvan dar m-am pus langa unul prin oras si pare cat Golful meu, plus ca sunt putine si scumpe pe piata.

Mazda 6 si chiar CX5 m-am gandit destul de serios... Chiar cred ca inca ar mai fi pe lista, dar oferta de pe piata e cam mica si mai consider si situatia de Doamne fereste o problema, nu prea gasesti multe la dezmembrari, comparativ cu passaturile de care e plina oferta.

La alte marci nu m-am mai gandit...

Deci si tu crezi ca la Audi dai bani in plus doar pe cercuri si nu are nimic spectaculos sa iasa in fata...?

De probleme specifice la anumite motoare sau marci de care ar tb sa ma feresc mai stie cineva ceva interesant si bun de stiut?

 

Mersi!

 

Edited by Samy Manole

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_

Passat daca vrei mare si Audi daca vrei mai bun

eu am Passat B6 in familie cu care am mers mult si voiam sa iau un Passat B7 care e cam acelasi lucru insa am luat un A4 B8 din 2011 si diferenta e mare

ca spatiu interior e mai mic, cam la jumatea distantei intre Golf si Passat

la portbagaj eu am luat Avant si are portbagaj cat Golf Variant

insa la drum lung e diferenta colosala, A4 sta mult mai bine pe sosea la viteze mari si in curbe din cauza distributiei maselor mult mai buna (motor longitudinal, cutia de viteze e intre axe, bateria e in protbagaj, etc), directia e mai precisa, suspensia multi-brat lucreaza mult mai bine si e si mai sportiva dar si mai confortabila in acelasi timp, insonorizarea e mai buna

daca iti place sa conduci atunci placerea condusului capata cu totul alta semnificatie intr-o masina cu platforma superioara MLB cu motor longitudinal (A4, A6, A8) fata de platforma mica MQB cu motor transversal (Polo, Golf, Passat)

Edited by bogdan_
  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samy Manole

Mda, si eu m-am gandit ca Audi ar putea fi mai fain la drum lung, dar nu am comparat eu personal.

Am vazut si asta e despre Passat vs Audi ambele kombi: https://www.carwow.co.uk/blog/audi-a4-avant-vs-volkswage-passat-estate-038 

Cand ma uit pe mobile.de e oferta mult mai mare de passaturi.

Apoi daca ma duc pe benzina nu e oferta destul de mare, si preturile incep de mai de sus decat incep la cele pe motorina (si la Passat dar mai ales la Audi care are foarte putine pe anunturi de benzinare :) )

Acum nu consider 1.4 TSi (ar merita oare considerat?) si nici ce e peste 2.0

La Mazda mi-am amintit de o faza la un coleg care are Mazda de noua - nu isi gasesea becuri de schimb si cand a gasit undeva a cumparat tot stocul (3 bucati) de la ala :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Benzinarele sunt mai scumpe bineinteles. De ce? Pentru ca nu sunt masini rulate excesiv dar manarite la km si aduse la preturi foarte atractive precum cele diesel. 

Spui ca nu faci multi km si ca mergi mult in exterior. Da, conditiile ideale(sau aproape, cel putin pe partea cu exteriorul) pentru a alege un diesel. Insa, nici benzinarele noi nu stau rau la consum extraurban. Dar si despre asta spuneai ca ar fi un aspect irelevant pentru tine. 

Eu unul, de as fi in locul tau, m-as orienta catre un benzinar. Putere mai mare, rafinament crescut si mai putine batai de cap per ansamblu. Si nu Passat B7. E un B6 cu mult prea putine modificari/imbunatatiri pentru a renta. Practic cumperi o masina generatie 2005 cu un makeup mai..fresh. Asa ca mai bine arunca un ochi la un A4 b8 1.8/2.0 tsi. Sau un Superb 2. Passat-ul B7 din punctul meu de vedere nu merita. Dar este bineitneles, o pura opinie personala. 

"Tractoriceala", oricat de CR-easca ar fi ea, tot nu se pupa bine cu ideea unei masini cu aspiratii de "limuzina". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tttrix

Sigur as merge pe passat. mazda 6   toyota avensis..  A4 nu as lua pt spatiu  care personal mi se pare inghesuit, pt o familie..Pt 2 persone ar fi ok... motorizare diesel  pt masa lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samy Manole

Mda... Tot intre Passat si A4 sunt... :) Partea cu spatiul ma enerveaza la Audi, ca altfel era alegerea imediata :) Cu cat ma uit la ele mai mult, inclin tot catre passat.

Si da, TSI-urile le consider 1.8 si 2.0, insa nu sunt multe pe piata, nu au multi km, deci sunt destul de scumpe. 

Singurul motiv pentru care nu ma duc la Passat B6 e anul... vreau ca masina sa aiba maxim 4 ani vechime cand o cumpar.

M-am mai gandit putin, si deocamdata mai stau si anul asta in golf ca e foarte buna masina, inca nu a picat nimic major la ea. 

Om vedea ce masini o sa fie pe piata la anul - poate apare si Passat B8 la preturi OK... Sau poate noul Touran... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shymano

La banii astia, eventual daca mai poti suplimenta cu ceva, poate gasesti Superb 2 aproape nou, 1.8 TSI. Eu pe varianta asta as merge, personal. Acum, depinde foarte mult de preferintele fiecaruia. Nu stiu exact cum se comoporta cu 1.4 TSI, mi-e sa nu fie prea grea; asta ar fi pe la 18k+, noua.

Daca ai rabdare pana mai strangi niste banuti, poti lua cu 1.8 TSI de noua ...

Edited by Shymano

Share this post


Link to post
Share on other sites
eug-vw

Am avut passat B6 berlina 1,4 TSI timp de 6 ani si recomand pentru familie.motorul nu este atat de mic cum cred majoritatea.

am mers in Austria,Germania,Franta,Grecia si tot timpul cu un copil si bagaje full,inclusiv pe locul liber de pe bancheta spate.Consuma cu maxim un litru mai mult la 100 de km fata de diesel.Mai tot timpul scoteam intre 6,5 si 6,8 %.

masina tragea la deal,pe serpentine,la depasiri,fara probleme.

La 15000 cat faci pe an nu se justifica diesel

Incearca sa mergi cu un B7 1,4 TSI si ai sa vezi ce poate.In plus la 15 K euro gasesti si cu DSG si km putini.Mentalitatea romanilor este de neclintit in ceea ce priveste masina Diesel...

Edited by eug-vw
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bZ1

la fel cum si mentalitatea romanilor este de neclintit ca la 15.000 gasesti masini 2013 din gama Audi A4 sau Passat, cu km putini. Ce inseamna km putini? 50k? 75k? 100k? Pentru mine km putini inseamna 50-80k. Unora km putini li se par si 175k pt ca sunt masini care exista si functioneaza si dupa 200k. 

Revenind la pretentiile celui care a deschis topicul - masini de familie sunt multe. Depinde in ce stadiu al familiei te gasesti. Ai copil mic sau deja are 3-4 ani? Este o diferenta intre ce cari dupa tine in functie de varstele lor. Cat e mic, 1-2 ani, poate ai nevoie de spatiu in plus, dar daca a crescut deja, nu mai e nevoie de atat de mult spatiu. Sunt multi care se descurca si cu un A4 sedan, cu tot cu copil mic. Eu personal am avut Octavia2FL cat a fost copilul mic si da, caram multe dupa mine si nu m-as fi descurcat probabil cu masina actuala dar acum, fi-mea are 4 ani si portbagajul clasic sedan este arhisuficient. Fiecare vorbeste din experienta, ti-am impartasit`o si pe a mea. Zicea cineva sa iti iei Superb 2 - un sfat bun, le inglobeaza pe toate, are si hayon. Hayon are si A5 si iti confera putin mai mult spatiu in comparatie cu A4, dar sa nu te astepti sa gasesti un A4/A5 corect din 2013 cu doar 15.000 fara sa aibe cel putin 150.000-170.000km.

Edited by bZ1

Share this post


Link to post
Share on other sites
make21

Daca zici ca mai stai anul asta cu golf, eu m-as orienta catre un b7 alltrack..arata bine, 4 motion este extraordinat+garda la sol marita..perfect pentru orice excursie fara stres. Am avut Passat b6 variant si spatiul este ff mare. Tin minte ca am reusit sa il umplu o singura data cand m-am mutat in chirie cu niste prieteni si aveam bagajele tuturor (3 oameni)+ un tv d-ala mare cu tub+cuptor cu microunde. In plus (in functie de cati oameni stau in spate) poti rabata bancheta 1/3 ; 2/3/ 3/3 si spatiul este pur si simplu imens, plus ca este la nivel cu portbagajul.

A4 e similar cu seria 3 ca spatiu..si seria 3 este ..inghesuit..limitat ca spatiu interior. Eu dupa ce am cumparat e90 am avut un moment de "oh f*ck", obisnuit cu spatiul din Passat. Practic am trecut de la cate o sticla de 2l in fiecare usa la passat si mai ramanea destul loc si pt altceva, la " unde pun sticla asta de cola la 0,5 ? si ce pot sa bag in buzunarele fetelor de usi"(raspunsul a fost un pachet de servetele umede si un Touch..si s-a umplut). A4 cred ca sta un pic mai bine vs seria 3..dar tot mic este. 

Edited by make21

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samy Manole

Mersi pentru ideile bune si bine argumentate. 

Deja m-am hotarat, mai stau macar 1 an cu masina pe care o am, si reincep prospectarea la momentul respectiv.

Cat despre celelalte aspecte - am 2 baieti :) momentan 3 si 5 ani. 

Despre km masinii, am spus cred si la inceput ca as vrea sa fie sub 200.000 - Sunt realist la bugetare si stiu ca pt Audi se poate sari intre 15 si 20k pentru una buna si mai noua, sub 100.000 km

Ma gandesc si ca poate cand voi reconsidera peste 1-2 ani, poate vor fi accesibile noile Tiguan sau noile Touran accesibile in buget... Si vom fi auzit si despre cat de bune sau rele sunt :) 

Ce sa spun, chiar nu considerasem Skoda, nu stiu de ce, nu prea imi place cred, dar acum probabil o sa ma gandesc - o sa vedem...

Un lucru este sigur - nu consider masina noua :) Din considerente matematice pentru use case-ul meu personal - pur si simplu nu merita deprecierea cand compar cu una second.

Edited by Samy Manole
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samy Manole

Sarbatori Fericite tuturor!

M-am cam hotarat sa fac schimbarea prin primavara, si am pata pusa pe Audi A4 Allroad (2.0 diesel, >2011, 170 cp). Alternativa pana acum era Passat Alltrack... Am concluzionat ca spatiul nu este chiar atat de important; desi in Passat este considerabil mai mult spatiu, A4 tot e mai mare decat golful meu, si are si roof rack, deci imi acopera nevoile.

Allroad in loc de Alltrack, pentru ca... Torsen :) 

Pata-i pusa, dar ma mai pot razgandi pentru ca in bugetul de 17-18 000 cat e un Allroad, se gasesc variante 2WD mai ieftine, mai noi si km mai putini, sau poate chiar quattro simplu. Sa vedem ce voi gasi... Sunt cateva in RO, poate o sa merg sa vad unele, dar in principal caut in Germania doar cu full service history.

Sper doar ca la urmatoarea masina sa am noroc cum am avut si la Golf. Oricum, dupa 2010 cred ca nu mai e fiabilitatea la fel... :) 

Ce ar fi tare ca in final sa ma aleg cu un B7... Nu se stie niciodata... Cand mi-am luat Golful plecasem dupa Skoda Octavia :)

Sarbatori Fericite si atentie pe sosele zilele astea!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri