Jump to content
Sign in to follow this  
galeshu

Eticheta de identificare de la motor stearsa

Recommended Posts

galeshu

Am si eu o mica problema si vreau sa vad daca s-a mai confruntat cineva cu asa problema!

Am ajuns cu un Polo din 2007 la RAR pentru identificare iar inginerul de acolo (ca sa nu-l mai fac idiot inca odata) s-a gasit el mare harnic sa-mi stearga el eticheta de identificare din compartimentul motor ( cea neagra cu multe serii ) cu o carpa... imbibata in diluant! Va dati seama unde s-a ajuns! Sterse aproape toate codurile de pe eticheta. Mentionez ca partea masinii unde este lipita eticheta a fost intr-adevar lovita si reparata prin schimbarea unor elemente. Reparatia nu stiu daca a fost facuta in reprezentanta sau la un service de duzina, dar a fost facuta bine!

Dupa ce si-a dat seama ce a facut, si a mai chemat vreo cativa ”ingineri” de p-acolo, si dupa ce mi-a verificat pana si seriile de la centurile de siguranta... ca si explicatie, CITEZ:

”Eticheta prezenta in compartimentul motor este falsa deoarece, o eticheta originala nu ar trebui sa se poata sterge in acest mod, astfel incat pentru a fi siguri de masina trebuie facuta o cerere catre ... Bucuresti (daca am inteles eu bine) pentru a primi datele complete.” 

ACUM....
Eu ar trebui sa-mi fac griji sau pur si simplu am dat peste un dobitoc care nu stie sau nu vrea sa arate ca a gresit mintind astfel cu nerusinare!
Codurile alea scrise pe acea eticheta, nu pot fi gasite si in alta parte ?
Cartea de Identitate a ramas la RAR urmand sa fiu chemat cand primeste el raspunsul ”de la Bucuresti” sa vedem ce-i de facut !

post-24957-0-81978600-1453288498_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
anorganix

Din ce stiu eu:
1). nu seria aia e relevanta, ci cea pansonata pe motor/caroserie si cea din parbriz
2). pe carte poate trece "Serie motor - fara serie / Serie motor nu poate fi citita"

Nu trebuia sa lasi lucrurile asa, evident ca nu vrea sa-si asume responsabilitatea pentru prostia facuta.
Are si el un superior, trebuia sa escaladezi problema. Acum daca ai plecat nu mai poti dovedi ca el a generat problema.

Edited by anorganix

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Nu ai pierdut mare lucru cu acea eticheta stearsa. Seriile sunt batute pe caroserie si motor, nu sunt lipite cu etichete.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yuk

cred ca ai eticheta de aia si in portbagaj langa roata de rezerva si probabil pe stalpul portierei. Oricum este plauzibil daca zice ca este falsa, unu reparatie si doi este greu de crezut ca VW a lipit ceva care se sterge su diluant si nu poate fi afectat de benzina, motorina sau degresant, lichide ce pot ajunge cu usurinta in compartimentul motor.

 

PS- incompetentul "meu" nu a vrut sa imi scrie in carte dimensiune de anvelope trecuta pe capacul rezervorului de "tantalaii" aia de la Braunsweig pe motiv ca "sunt doua modele" si nu stie care. A zis sa-i aduc eu nus' ce certificat pe care bineinteles trebuie sa il cumpar de la reprezentanta. 

Edited by yuk

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionu192000

Salut,

 

Seria pe care o verifica RAR e cea poansonata, nu cea de pe eticheta lipita (aia cred ca puteai sa o dezlipesti dupa ce a "executat-o" inginerul, ca si cum nici nu ar fi fost acolo).

Mai precis:

 

"Numarul de identificare (serie de sasiu sau caroserie) este poansonat pe sasiu sau pe caroserie cand aceasta este autoportanta "

 

si

 

"O alta componenta importanta pentru identificarea unui autovehicul este motorul, care are ca elemente de identificare tipul si seria motorului. Acestea sunt fie poansonate pe un bosaj executat din turnare special pentru acest scop, fie pe o placuta fixata in nituri pe blocul motor".

 

Ori, ce ne arati tu acolo in poza nu face parte din elementele de identificare a masinii.

Inginerul greseste ca se uita unde nu trebuie, nu ca a sters eticheta:  RAR zice ca "La curatarea zonelor purtatoare a numarului de identificare a seriei de motor, se recomanda folosirea unei lavete si, dupa caz, a unui diluant pentru a se evita compromiterea acestora".

 

sursa:(http://www.rarom.ro/cs-uploads/ident_vehiculelor.pdf):

 

Deci, te duci inapoi si le ceri sa identifice autovehiculul conform normelor RAR :).

 

Totusi, daca acolo unde e lipita eticheta, se afla initial placuta fixata in nituri si service-ul ti-a pus hartia aia dupa reparatie, e mai complicat. Trebuia sa obtina acordul politiei si sa iti faca o alta tablita pe care sa o prinda acolo in nituri.
Masina a fost reparata in Romania?

 

Succes!

Edited by ionu192000

Share this post


Link to post
Share on other sites
galeshu

Neavand prea multa experienta in ale comertului cu masini si in relatiile cu ”inginerii” de la RAR, am stat cam in dubii si nu am indraznit sa zic ceva nestiind de ce anume sa ma leg, despre ce pot si nu pot comenta.

 

Acum, nu ar fi o problema ca ma intarzie o zi sau poate o saptamana, dar cred ca ma vor pune sa platesc taxa din nou (128 Ron) ca sa nu mai zic ca trebuie sa mai astept inca cateva ore bune la rand in frig.

 

Nici acum nu stiu cat e de adevarat faptul ca acea eticheta daca e originala nu trebuie sa se stearga cu o carpa imbibata cu diluant, si daca asta este un motiv atat de intemeiat ca sa ceara detalii ”de la Bucuresti” 

 

Toate seriile masinii (cele poansanate) corespund pe deplin.

 

Cat despre inginerul care a facut verificarea si a sters numarul, se poate afla cine e, pentru ca exista o fisa pe care el si-a pus semnatura !

 

INTREBARE:

Cand ma vor rechema, pot (sau mai are rost?) sa fac o reclamatie?

 

PS: Ar mai fi si partea ”neagra” a unei reclamatii si anume ca imi vor lua la puricat masina si sigur imi vor gasi ceva ca sa nu ma treaca... 

Edited by galeshu

Share this post


Link to post
Share on other sites
anorganix

Poti oricand sa faci reclamatia dupa... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

ca sa reclami ce?  stai cuminte, lasa-i in durerea lor. Nu o sa faca nicio cerere pentru a primi date complete. Acolos e vede ca e vopsita masina, inlocuit eventual clopotul si a crezut ca e o masina facuta din 3 alte masini... de aia a fost suspicios. 

 

pe urma te duci frumos la reprezentanta si vezi daca pentru modelul tau se poate aduce acel sticker. La mine la Skoda se poate comanda pe serie de sasiu.

 

post-17228-0-59624900-1453325256_thumb.p

Share this post


Link to post
Share on other sites
galeshu

Intr-un fel sau altul banuiesc ca se va rezolva, dar cu stickerul ala sters, sau daca il dau jos de tot nu voi avea aceleasi probleme de fiecare data cand fac ITP-ul ?

 

Cam ce pret poate avea un sticker nou comandat de la reprezentanta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

Stickerul acela poate sa NU existe, cum au zis si colegii mai sus. Daca seria poansonata este ok, nu au de ce sa faca probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
galeshu

De curiozitate am incercat sa sterg cu diluant un  sticker de pe o alta masina care stiu ca este 100% original si intr-adevar NU se sterge ! 

 

Nu inteleg insa de unde provine cel de pe masina mea ... la cerere, de la reprezentante, se elibereaza oare stickere de o mai proasta calitate ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gales Ovidiu

Ca sa inchei tot eu topicul va pot spune ca am rezolvat prin a constata ca datele din baza de date de la RAR Bucuresti corespund cu cele de pe masina mea si in plus am fost nevoit sa fac si o diagnoza la reprezentanta din Iasi pentru a fi ei siguri ca seriile de pe masina sunt aceleasi si cu seriile din computerul masinii ceea ce s-a si intamplat. 
 

THE END ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leviathan

Intrebare, daca incep intr-un judet procesul de poasonare, primesc respins, pot merge dupa un timp in alt judet, si sa reiau de la 0 ?

Apar undeva in baza de date ca am fost si dres?

Nu mai stau sa detaliez acum... decat ca.. e criminal la comisie.. cauta nod in papura.. (in Buc)

Edited by Leviathan

Share this post


Link to post
Share on other sites
tgabriel

Salutari. Pentru ca nu pot crea continut si am oarece nedumeriri indraznesc sa apelez la aceasta metoda fiindca sunt oarecum in criza. 

Sunt proaspatul proprietar al unui golf 5 2.0 tdi. Problema e urmatoarea : 

 

Am scos de la reprezentanta niste foi cu dotarile de fabrica ale masinii. Bazat pe seria de sasiu, rezultatul obtinut mie mi-a dat rebus. GOLF 5 2.0TDI 103KW COD MOTOR AZV. 

Am citit, rascitit si recitit sute de topic-uri si impresii insa sunt nedumerit. AZV 103KW pe golf 5 ? 16V ? exista ? am fost cu masina la mecanic, el n-a vazut nici un cod de motor pe nicaieri, nici o serie de motor, am facut distrbutia si revizia, le-a cumparat pt cod motor BKD si s-au potrivit. totodata nu gasest nici un alt motor 16V 2.0 TDI 103KW decat BKD. Sunt complet in ceata. Ma poate ajuta cineva, va rog ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Din ce an este masina ?

AZV sau BKD sunt aceleasi motoare.

In talon si cartea masinii ce scrie ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

2.0 TDI  10.2003 - 11.2008  100kw 136 cp AZV

2.0 TDI 16V 10.2003 - 11.2008 103kw 140 cp BKD

Sunt motoare gemene (bloc,anexe,turbo,subansambluri motor,ambreiaj etc),doar puterea le deosebeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tgabriel

masina e fabricata in 2004. pe brif nu scrie nimic, rar-ul inca nu l-am facut. mie imi da cu virgula faza cu AZV 103KW... ceata, dauna totala, nu mai inteleg nimic. deci sa inteleg ca fiind in 16V este BKD si ca ar putea fi trecut ca AZV din oricare alt motiv ? in 16V este sigur, confirmat de mecanic..

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

AZV are 100 Kw pentru incadrare in anumite taxe si impozite in Vest. Acelasi lucru e si cu BXE (1.9 TDI 105 cp) si BXF (90CP ) si exemplele pot continua

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucaflo26

Da eu am avut AZV  si este 16V 100% si are 100 kw deci 136 hp.Am avut eu pe touran si din ce țin minte era primul euro 4 fara DPF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri