Jump to content

Toata iarna B8-urile 2.0TDI merg cu motorul rece?


GunX
 Share

Postare recomandată

Salutare

 

Este cineva pe aici cu B8 2.0 TDI caruia nu-i scade apa la drum lung iarna (temperaturi negative)? Eu din doua masini B8, la amandoua am intalnit problema asta, si nimeni nu stie sa-i dea de cap. O gramada de useri de plang de aceeasi chestiune pe alt forum monomarca.

 

Schimbarea termostatului pricipal (am facut-o foarte multi) nu rezolva problema. Majoritatea s-au impacat cu ideea ca "asa face toate", ceea ce e totusi greu de crezut.

 

Se pare ca vinovat de problema este alt temostat (nr. 2?) despre care nu se cunoaste: cum se numeste, unde se gaseste, cum se poate comanda/schimba

 

Citez "este piesa nr. 23 din schita atasat" si atasez poza cu el. Banuiesc ca foarte multi si aici au problema asta, dar poate stie cineva despre ce este vorba si cum o putem rezolva efectiv. Multumesc

post-19790-0-30479100-1451807688_thumb.j

post-19790-0-71144400-1451807690_thumb.p

post-19790-0-64631700-1451807692_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti scade cand stai la semafor sau in mers? Daca e in mers, despre ce RPM si ce viteza vorbim? Ma gandesc ca tu avand cvt, daca ai o viteza maricica (adica flux f mare de aer rece in bot) dar o turatie gen 1300rpm, s-ar putea explica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un carton elegant pus in fata radiatorului rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toata lumea (atentie, nu doar la mine, e vorba de peste 10 useri cu o problema similara care au schimbat degeaba termostatul la fel ca mine) acul nu ajunge la 90 de grade la drum lung. 

 

In panta la o frana de motor e normal sa scada putin, la semafor/relanti e normal sa piarda cateva grade pt cateva secunde, aceste chestiuni nu reprezinta o problema. Problema este cand mergi in jur 500 de km, timp de 7 ore cu motorul rece prin toata tara.

 

Se pare ca poza pusa de mine este pt B8-uriile pre-2012. La B8 FL codul corect este 03L 122 157 Q 

 

Este vorba de o piesa noua, stie cineva daca aceasta conducta include termostatul nr.2 sa nu cumpar o conducta goala, sa schimb doar o teava si sa raman cu aceiasi problema? Multumesc 

 

post-19790-0-05118200-1451810814_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era problema de termostat nu trebuia sa se manifeste si vara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi cate grade are motorul dupa 25-30km sa zicem, ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus termostat nou OE ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era problema de termostat nu trebuia sa se manifeste si vara?

cum, daca e blocat pe deschis?

 

Dar totusi cate grade are motorul dupa 25-30km sa zicem, ai verificat?

cea mai mare parte din timp sta pe la 60-65. cand creste consumul din orice motiv (viteza de autostrada sau rampa) atinge 90 de grade si ramane acolo. cum se revine la drum drept, sub 70. cum incepe o panta, acul se duce la 50 (de unde temperatura poate sa fie si mai putin de 50). daca inchizi climatronic, urca imediat la 90 si ramane acolo. cum lasi pornita clima (la 22 normal, nu pe 28 sau maxim), cum repare iar problema

 

Ai pus termostat nou OE ?

nu stiu ce s-a pus, dar banuiesc 90% ca da, masina a fost dusa la reprezentanta, pe garantie.

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un termostat care deschide la temp prea mica ar raci motorul si vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am observant scaderea antigelului din borcan undeva in medie cu: hai sa zic 1 deget (1-2 cm), dar nu neaparat sub zero grade, ci de cand a scazut temperatura undeva sub 10 grade sa zic...Tocmai am venit de la Praga (aprox 3000 km) si iar a scazut aproape un deget. Mentionez ca nu curge pe nicaieri, iar acul de temperatura urca mereu la pozitia normala a motorului ajuns la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e vorba de variatia obisnuita (adica daca va continua sa scada pana ti se va aprinde becul), e clar ca il pierzi pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este de la termostatul Nr.2.S-a mai scris pe forum despre aceasta problema si aia a fost rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am observant scaderea antigelului din borcan undeva in medie cu: hai sa zic 1 deget (1-2 cm), dar nu neaparat sub zero grade, ci de cand a scazut temperatura undeva sub 10 grade sa zic...Tocmai am venit de la Praga (aprox 3000 km) si iar a scazut aproape un deget. Mentionez ca nu curge pe nicaieri, iar acul de temperatura urca mereu la pozitia normala a motorului ajuns la cald.

Aceeasi problema o am si eu pe care o voi rezolva marti .La mine e piscata garnitura de chiulasa si imi baga presiune pe instalatia de racire .Verifica sa vezi daca nu ai puntea umeda si furtunele sa nu fie tari .Mie imi arunca antigel pe la supapa de sub vasul de expansiune .Daca mergi cu 100km/h nu iti arunca deoarece nu e turat motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod motor CJCA

 

 

Problema este de la termostatul Nr.2.S-a mai scris pe forum despre aceasta problema si aia a fost rezolvarea.

Imi poti spune te rog unde? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la A6 (2.0 177) am aceeasi 'problema' - spre exemplu ieri (am facut revelionul la Ranca) am plecat spre Bucuresti dimineata la 10 (-17 grade), s-a incalzit pe la 70 de grade apa pana la Novaci si apoi a urcat usor la 80 pana la Horezu spre Valcea, mergand incet (70-90km/h). Pe Dealul Negru a urcat apa la 90 iar apoi pe autostrada de la Pitesti, mers mai mult in a6a (am cutie manuala) la 2000-2200 de ture a scazut iar. Tot drumul au fost temperaturi de -11 sau -12 grade...

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema s-a lamurit definitiv pe alt forum, de unde am putut afla si unde s-a mai discutat aici :) Aici discutia similara se afla la http://vwforum.ro/topic/115875-probleme-cu-incalzirea-apei-din-instalatia-de-racire/page-2 dar este despre Passat

 

Termostatul nr. 2 se pare ca exista doar la masini cu cutia de viteze automata. Acesta are codul 1K0 121 113 A si se poate comanda/schimba singur/separat, fara sa cumperi toata conducta (teava pe codul 03L 122 157 Q contine si acest termostat nr. 2)

 

Am comandat astazi piesa pe original, in cateva zile soseste si o montez, sunt 99% sigur ca problema se va rezolva fara doar si poate. Compatibilitatea pe aceasta piesa (termostatul nr.2) este afisata A4 2016+, deci atat B8, B8 FL cat si B9 o au in mod identic, desi conducta a suferit modificari

 

Secretomania pe acest subiect se datoreaza faptului ca in programul ETKA respectiv la reprezentanta, esti obligat/escrocat sa cumperi toata teava degeaba, pentru ca piesa aceasta nu exista nicaieri separata. Pana nu a dat cineva codul ei separat, toti ridica din umeri, desi eu cred ca sunt cat se poate de constienti de magarie. La fel de bine oricine putea urca masina pe rampa si sa il citeasca, am inteles ca este mai usor de schimbat decat termostatul nr.1 (principal), deci nu ne ramane sa intelegem decat ca este fie vorba de prostie, fie de rea vointa. Asta in conditiile in care o foarte mare gramada de posesori de A4 se plangeau pe aceasta chestiune degeaba si schimbau in draci termostatul nr.1 fara succes. Acuma si-o pot rezolva fara inselatoria aferenta la care Audi e complicele principal (rusinica).

 

Multumesc tuturor.

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compatibilitatea pe aceasta piesa (termostatul nr.2) este afisata A4 2016+, deci atat B8, B8 FL cat si B9 o au in mod identic

Nu cred ca asta inseamna A4 2016+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebuie sa verifici diferentele fata de benzinare si vei intelege ce este diferit si de ce iti scade tie la diesel.

LE: Scuze, nu am vazut ca s-a gasit "buba".

Modificat de cogdao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sceptic ca termostatul 2 este problema ta,eu am masina de noua si am 1 singur termostat si pur si simplu complectez 200 ml la 4000-5000 km de noua.

 

nu am pierderi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul ala, doar pt automate, nu cumva e cel de la egr?

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, este termostatul montat pe unul din furtunele de la racitorul de ulei al cutiei automate. Se blocheaza pe deschis si se face un circuit mic de racire.

 

2016+   - in etka exista separata aceasta piesa la Audi, modelele fabricate de la anul model 2016 in sus, adica de prin aug 2015. Atunci au facut-o piesa separata. 

 

Acel termostat e doar la cutiile automate, a se lua aminte. Si se strica la toate masinile pe care este instalat ( Skoda, VW, etC)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu la manuala ce sa-i fac? Sau scenariul expus de mine intra la 'asa face toate' ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sceptic ca termostatul 2 este problema ta,eu am masina de noua si am 1 singur termostat si pur si simplu complectez 200 ml la 4000-5000 km de noua.

nu am pierderi.

Vorbesti de antigel? Daca da, e evident ca ai pierderi, doar nu se duce in neant antigelul ala.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, este termostatul montat pe unul din furtunele de la racitorul de ulei al cutiei automate. Se blocheaza pe deschis si se face un circuit mic de racire.

 

2016+   - in etka exista separata aceasta piesa la Audi, modelele fabricate de la anul model 2016 in sus, adica de prin aug 2015. Atunci au facut-o piesa separata. 

 

Acel termostat e doar la cutiile automate, a se lua aminte. Si se strica la toate masinile pe care este instalat ( Skoda, VW, etC)

Eu nu am gasit acel termostat la cutiile automate DSG de pe octavia, are sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!