Jump to content

Automobile hibride si full-electrice


codz
 Share

Postare recomandată

Aaaa guys :scratch: va dau dreptate la anumite puncte insa legat de poluarea in afara orasului si aer curat in oras, etc e relativ adevarat. Cand bate vantul se imprastie toata poluarea aia peste tot si se omogenizeaza.

Ideea este sa nu aruncam in aer prea multi poluanti fata de cat poate pamantul si natura sa absorbe. asta in general, nu doar la orase este vorba. Vedem si noi cum s-a schimbat vremea si anotimpurile fata de cand eram mici si trendul este sa creasca. Asta trebuie oprit, si d.p.m.d.v problema este in alta parte nu la masini. Masinile arunca in aer destul de putin fata de industrii si tari unde se folosesc combustibilii fosili pentru tot (de la incalzire pana la electricitate). De ex. China, unde vad chinezi chiar si in Europa ca poarta masca, ori asa s-au obisnuit ori cred ca si aici e ca la ei cand e innorat afara. am colegi ce au fost in delegatie in China si mi-au spus ca in 2 saptamani nu au vazut lumina zilei din cauza poluarii, chiar au incept sa simta cum ii zgarie ceva in gat. Cam asta e problema. Daca nu se reduc marii poluatori discutam degeaba de cei 10% care polueaza cu masinile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1

Citisem undeva ca e bine si logic sa tii o masina in stare de functionare cat mai mult timp, fiindca asa, amprenta ecologica scade progresiv si practic, esti mai green ca "iti reciclezi" propria masina. Ma amuza unpic oamenii care brusc descopera masinile electrice si se inscriu in trendul corporatist, "like, eu sunt verde fiindca merg electric". Studiul pe care-l citisem arata ca pe o medie de 10 ani, o masina electrica si una pe combustibil conventional polueaza cam la fel, fiindca da, masina electrica nu "scuipa" noxe, insa scuipa destule cei care scurma dupa nichel si cadmiu, cei care cara in stanga si-n dreapta de-a latul planetei toate componentele electrice, pana ajunge sa fie asamblata verzitura si in plus, electricitatea e produsa, you guessed it, tot conventional. Sau, ma rog, din surse producatoare de deseuri. Conventionale (noxe) sau neconventionale (radioactive).

O masina pe combustibil conventional emana constant noxe, insa deja e produsa, in amonte nu mai exista amprente ecologice, iar pe parcursul vietii, se economisesc resurse de productie pentru alte masini, ceea ce iar adauga la reducerea impactului ecologic global.

De asta zic, bun, masini electrice, bravo, insa mi se pare o solutie de transport meschina, cu o autonomie mai mult decat modesta si viitorul nu are cum sa fie electric, trebuie sa fie hidrogenat :)

In Germania de pilda, acum se pune problema ca bun, isi ia lumea masini pe curent, insa se incarca prea mult reteaua, firmele de distributie de curent trebuie sa investeasca in dezvoltarea retelei si a capacitatii de distributie si costurile, evident, vor fi transferate catre consumatorii casnici, ca soferii de masini electrice nu platesc incarcarea, ca doar ei sunt verzi, nu polueaza.

Intrebarea care acum cere un raspuns e: de ce sa platesc eu, consumator casnic, ca un alt omulet sa conduca o masina electrica?

Pe acelasi palier de argumentare, de ce sa platesc eu, contribuabil, de la buget, o subventie de 10.000 euro pentru un omulete care vrea automobil electric? Banul ala ar putea fi cheltuit mult mai bine pentru spitale sau scoli sau infrastructura. Vrei masina electrica, ia-o la pretul pietei, nu ma pune pe mine sa-ti iau din carca 10.000 euro. Daca o coaja de-aia de up! pe baterii ar fi 26.000 euro, ma indoiesc strasnic ca n-ar lua un fosil benzinar. 

Ma rog, discutia e ampla, parerea mea insa e ca masinile electrice s-au nascut dinozauri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nemtii astia...niste poluatori care sug din sangele poporului subventii  pentru electrice si pe urma  mai merg si in OMV-uri  sa incarce free la statii  DC tot  pe banii platiti de restul populatiei:biggrin:

IMG_20180127_141738.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu spun nici o noutate, toata lumea stie, problema la masinile electrice sunt bateriile. Grele, foarte scumpe si care se incarca incet. Am fost la muzeul tehnic din Viena si era expusa o masina electrica mai veche de 100 de ani. Precis era fiabila si performanta dar nu existau baterii. Daca apar baterii ieftine, lumea va trece cu vederea incarcarea lenta si greutatea lor. Daca sunt ieftine, poti sa pui mai mari si automat ai si autonomie  destula. In afara de baterii, masina electrica este mult mai simpla si ieftin de facut fata de una clasica. Nu ai cutie de viteze, nu ai ambreiaj, iar cuplul maxim de la 0 rot/min  este lucru mare.

  Ascultati la mine.  Revolutia masinilor electrice nu va incepe cu Tesla, VW , Opel sau mai stiu eu ce marca. Nu radeti, dar Dacia coace ceva. Cum a facut o minirevolutie cu Duster asa incat oricine isi permite un SUV decent sau cu Logan care  se vinde in Cehia mai mult decat se vinde Skoda in Romania, va face macar o minirevolutie cu o Dacie electrica cu adevarat accesibila. Trebuie numai sa asteptam vreo 2-3 ani.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

All in all, masinile electrice reprezinta o solutie mult mai eleganta la problema mobilitatii. Pacat ca nu au prins teren in anii 20, ca acum nu ne mai chinuiam cu uleiuri, curele si cutii DSG care cloncane.

Singura componenta "murdara" dintr-o masina electrica o reprezinta bateria. Iar problema bateriei se va rezolva, chimia nu sta pe loc.

Treaba cu poluarea e atat de relativa incat sincer mi se pare ca batem campii dandu-ne cu parerea. Asa si o masina conventionala are nevoie de o multime de componente, unele chiar destul de greu de fabricat. Plus ca avand atatea piese, e o chestiune simpla de logica sa realizezi ca te costa mai mult comparativ cu o baterie si un motor electric. Nu mai vorbesc de mentenanta, antigel care il arunci undeva, uleiuri pe care trebuie sa le schimbi, curele, bujii, senzori peste senzori, catalizatoare care folosesc metale rare, ambreiaj, cate si mai cate.

Masinile electrice deja prind la public, cu toate limitarile lor. O vedem in vest, o vedem peste ocean. Noi inca nu ne permitem si de asta ne facem ca nu ne plac :P

LE: si eu sper sa prinda la public loganul electric

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ebi Incarcatoarele DC de  ca cele din poza  de mai sus incarca o Tesla la  80% in 30min. Solutiile tehbice sunt disponibile dar ca momentan nefiind o concurenta reala se profita cat se poate de mult. Inainte de a astepta sa faca Dacia (Renault) vreo surpriza eu zic sa ne uitam mult mai la Est undeva prin China....Odata pornita treaba in zona aia cu siguranta rechinii de azi vor lasa din preturi pentru ca vor avea incotro.;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Aerofan said:

Cand bate vantul se imprastie toata poluarea aia peste tot si se omogenizeaza.

Daca bate vantul la Bucuresti nu inseamna ca nu mai poti respira la munte... Zic si eu...

Plus ca e important sa facem distinctia intre tipurile de poluare. Chit ca nu scade semnificativ emisia de CO2 si nu se diminueaza efectul de incalzire globala masinile electrice tot sunt de preferat pentru ca macar nu mai facem cancer respirand toate noxele emise de masinile termice in orase.

Asa ca poluarea masinilor termice si cea a masinilor electrice, desi cantitativ se zice ca e la fel (nu este) tot e defavorabila masinii clasice.

2 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

pe o medie de 10 ani, o masina electrica si una pe combustibil conventional polueaza cam la fel

Ok! Desi nu se specifica despre ce fel de masina e vorba... 1.0 TSI Euro 6 - 5.0 V10 TDI Euro 2... ambele or polua la fel ca un e-Golf?!?... sa luam acest lucru ca fiind adevarat. Asta ar insemna ca dupa 10 ani de functionare masina electrica devine mai verde decat cea termica.

1. te contrazici cu ce ziceai mai sus ca 

2 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

e bine si logic sa tii o masina in stare de functionare cat mai mult timp, fiindca asa, amprenta ecologica scade progresiv si practic, esti mai green ca "iti reciclezi" propria masina.

2. ignorand punctul de mai sus, sa zicem ca o masina electrica devine mai verde decat una termica abia dupa 10 ani. Nu cred ca gresesc cand zic ca cel putin 50% din masinile aflate in circulatie in Romania sunt mai vechi de 10 ani. Ba chiar mai mult de atat! Inca putin si Golf-ul 4 face 20 de ani si sunt muuulte pe strazi

2 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

 masina electrica nu "scuipa" noxe, insa scuipa destule cei care scurma dupa nichel si cadmiu, cei care cara in stanga si-n dreapta de-a latul planetei toate componentele electrice, pana ajunge sa fie asamblata verzitura si in plus, electricitatea e produsa, you guessed it, tot conventional. Sau, ma rog, din surse producatoare de deseuri. Conventionale (noxe) sau neconventionale (radioactive).

Poate nu stiai, se prea poate, dar nici extractia, transportul si rafinarea petrolului nu e cea mai verde chestie de pe planeta. Doar ganditi-va la cum arata puturile si rafinariile, apoi petrolierele alea imense care transporta titei,  sperand ca nu se intampla vreo nenorocire care duce la un "dezastru ecologic" (gen pete de petrol pe mii de mile marine...), apoi camioane, conducte si statii de benzina. 

Da, o eoliana suna foarte murdar si contraproductiv (vezi aici) in comparatie cu toata industria asta.

2 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

In Germania de pilda, acum se pune problema ca bun, isi ia lumea masini pe curent, insa se incarca prea mult reteaua, firmele de distributie de curent trebuie sa investeasca in dezvoltarea retelei si a capacitatii de distributie si costurile, evident, vor fi transferate catre consumatorii casnici, ca soferii de masini electrice nu platesc incarcarea, ca doar ei sunt verzi, nu polueaza.

Aici sunt 2 probleme pe care nu le iei in calcul:

1. Ca niste firme private transfera costurile de productie, intretinere si dezvoltare a retelelor catre consumatori - ceea ce e total opus cu ce fac firmele private care vand combustibili... nu si-ar permite niciodata OMV sa creasca pretul benzinei doar ca sa-si acopere costurile de extractie, productie, transport, construirea de puncte de livrare si apoi sa faca si profit...

2. Soferii de masini electrice nu platesc incarcarea. Acum! Da, dar asta nu o sa mai tina foarte mult timp. E doar o masura temporara menita sa convinga lumea sa treaca de la combustibili fosili la electricitate. Pe mine nu m-ar deranja sa platesc electricitatea (oricum o platesc daca incarc masina acasa de exemplu) pentru ca tot ar veni la maxim un sfert din cat costa benzina necesara sa acopar aceeasi distanta.

LE: masinile "hidrogenate" au tot motoare electrice si citeste putin despre cum se obtine si transporta hidrogenul ;) 

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Ziceam mai sus ca Dacia coace o masina electrica. Asta nu-i nimic. Nissan care face parte din alianta cu Renault, coace baterii "Solid-state battery". Astea 2 combinate vor face revolutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa admitem, exclusiv de dragul discutiei, ca masinile electrice sunt cu 10% mai ecologice pe 10 ani in raport cu cele pe combustibil clasic (desi nu sunt).

Intrebarea legata de pretul de achizitie ramane valabila: de ce sa suporte toti cetatenii capriciile finaciare ale cuiva de a-si cumpara machineta electrica? Nu-i ca si cum Romania ar plati penalitati daca nu ar subventiona pretul de vanzare la trotinete electrice gen up! sau i-Miev. Vrei electrica? Ia-ti-o la pretul pietei, ca daca convingerile ecologiste sunt valabile, atunci n-ar trebui sa tina seama de detalii minore cum ar fi 10K Euro incoace sau incolo. Vrei sa fii ecologic? Fii pe banii tai. Asa, e usor sa fii verde cu juma' de pret subventionat de la buget ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din acelasi motiv pentru care toti cetatenii suporta milioanele de euro bagate in Catedrala... ca numai a mantuirii nu e, desi banii aceia puteau fi cheltuiti mult mai bine pentru spitale, scoli sau infrastructura...

Din acelasi motiv pentru care toti cetatenii suporta milioanele de euro furate in fiecare an de baietii destepti din politica

Si mai ales din acelasi motiv pentru care toti cetatenii suporta milioanele folosite pentru programul Rabla. Pentru ca pana la urma... "de ce sa suporte toti cetatenii capriciile finaciare ale cuiva de a-si cumpara masina noua? Nu-i ca si cum Romania ar plati penalitati daca nu ar subventiona pretul de vanzare la masini noi. Vrei masina noua? Ia-ti-o la pretul pietei, ca daca vrei masina noua, atunci n-ar trebui sa tina seama de detalii minore cum ar fi 1K Euro incoace sau incolo. Vrei sa ai masina noua? Ia-ti pe banii tai. Asa, e usor sa ai masina noua cu 1.000 de euro subventionat de la buget "

As putea sa continui dar cred ca m-am facut inteles... :)

Se cheltuiesc muuult mai multi bani pe lucruri mult mai putin utile decat incurajarea oamenilor de a trece peste prejudecati, peste propaganda companiilor petroliere si peste, de ce nu, orgoliu si a ajuta la dezvoltarea infrastructurii unei tehnologii care este de viitor si este mai buna decat cea actuala. 

 

De ce as suporta eu subventia asta?

Pentru ca nu e normal sa ocolesc cu copilul 2 strazi doar ca sa nu merg pe trotuar langa un bulevrad unde, la ore de varf, nu se poate respira.

Pentru ca nu e normal ca la clima sa folosesc zilnic mai mult butonul de recirculare decat cel de reglare al temperaturii pentru ca nimeresc in spatele unei masini care a luat noxele la RAR "pe bune".

Si, ca sa ma leg si de cat de eco sunt masinile termice, mai ales pentru ca nu exista topic de masina TDI mai veche de 5-6 ani unde nu se discuta despre DPF off. 

Si aici as putea continua dar daca nu am zis totul cu asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Bogdan, ai dreptate cu subventiile. Dar nu o sa tina mult. In 5-7 ani nici nu mai este nevoie de subventii ca vor deveni mai ieftine decat cele clasice. Cu poluarea nu ai dreptate. Este important sa nu existe in orase, chiar daca se muta altundeva poluarea asta. ( de regula unde nu este populatie, si pana ajunge la populatie se dilueaza).  Eu cand sunt pe jos in oras, destul de des ajung sa-mi tin respiratia sau sa fiu nevoit sa respir prin maneca din cauza fumului scos de vreo masina chiar foarte noua. (intotdeauna de dieseluri-probabil la regenerare?).

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este un aspect inca de luat in seama.

Incarci gratis(sau ieftin)........ai tendinta de a merge mai mult.De ce? Ca e gratis.

Rave spunea ca a luat masina pentru x km pe luna si deja a facut x+n km pe luna.

Mai multi km, mai mult curent consumat, mai multa poluare, Ca si producerea in sine a curentului nu e "verde"

Undeva, candva, tot un drac.

Ramane in schimb poluare mai putina in orase, care uneori, mai ales daca iesi la o pedala cu bicla, o simti cum iti cotropeste plamanii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bottom line e ca masinile electrice, adunat pe zece ani, polueaza la fel de mult (direct+indirect) ca alea cu motor termic. In plus, range-ul e jenant, in cinci ani s-a dublat, de la 50-75 la 150 km., pretul "la liber" le face obiecte pentru excentrici si nu in ultimul rand, incarca inutil retelele de distributie a curentului.

Inteleg ca pentru unii sau altii o chestie de-asta e trendy sau hip, eu prefer sa privesc problema din punct de vedere practic: de ce sa dai pe un up! 26K Euro si in 100K km. sa mai consumi curent de inca 2K si la revanzare probabil mai iei un 3-4K (deci TCO pe la 25K pe 10 ani), cand poti da pe un termic 13K pret de achizitie, 8K benzina si un pret de revanzare de 2K (deci TCO 19K pe 10 ani). 

Insumat, un benzinar e mai avantajos, insa repet, daca e o treaba de trend sau alte criterii decat cele subiective, atunci o discutie pe argumente rationale nu poate avea loc :) pana la urma insa, o masina o alegi nu doar cu portmoneul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, teologul said:

Mai multi km, mai mult curent consumat, mai multa poluare, Ca si producerea in sine a curentului nu e "verde"

Undeva, candva, tot un drac.

Astea sunt aproximari ochiometrice. 

Hai sa discutam si argumentat. In primul rand cat polueaza o masina conventionala in utilizarea de zi cu zi vs una electrica.

electricymixesclimatechange-1.png?w=1024

Se poate observa in poza de mai sus ca, chiar si in tari ce isi produc energia electrica predominant din carbune, o masina electrica emite cu 25% mai putine emisii per total si astea sunt in afara oraselor.

Ce este mai important de mentionat este faptul ca in tari care deja au trecut la energii regenerabile, procentul acesta se apropie de 100%.

Da, deci cifre, nu pareri personale.

Pentru o detaliere a procesului de productie, livrare si utilizare si a impactului partial/total pe care il au pentru o masina conventionala vs una electrica lecturati va rog:

https://thecorrespondent.com/7056/why-electric-cars-are-always-green-and-how-they-could-get-greener/741917761200-afaa6e5d

Ideea de baza este ca cel putin momentan, in conditiile in care procesul de productie nu e bine pus la punct, fabricile nu folosesc energie regenerabila, masinile electrice sunt mai curate la o utilizare medie de 100-150k km.

Prin reciclare (pentru ca bateriile pot fi reciclate aproape 100%) se poate realiza un ciclu, prin care sa nu mai fii nevoit sa extragi minereuri pentru baterii noi.

La masinile conventionale trebuie sa sapi mereu, sa cauti puturi, nimic nu este sigur si mereu depinzi de asta.

Cine are ochi de vazut, vede. Este clar ca lumina zilei ca trebuie sa facem o schimbare (daca nu vrem sa traim in ignoranta) si cea mai buna, momentan este trecerea pe electric.

Pentru cine are idei mai bune, n-are decat sa demonstreze, cerceteze, breveteze...

@B_o_g_d_a_nQuote: "Bottom line e ca masinile electrice, adunat pe zece ani, polueaza la fel de mult (direct+indirect) ca alea cu motor termic. "

Bottom line e ca pur si simplu nu e adevarat. Poate doar in opinia proprie...

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat sunt relativ putine masini electrice, statisticile sub forma de tabele, diagrame, etc sunt subiective.

Realitatea va dovedi cu adevarat gardul de poluare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ca si cum ai spune ca ne apucam sa construim un bloc fara sa mai facem calcule, simulari, ca vedem care e situatia cand il terminam, daca nu se darama pana atunci.

Fix la asta sunt bune studiile si statisticile, sa analizezi care directie este mai buna si dupa cum se poate vedea, argumentat, mai sus, masinile electrice sunt solutia cea mai buna momentan. Simplu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, teologul said:

Incarci gratis(sau ieftin)........ai tendinta de a merge mai mult.De ce? Ca e gratis.

Rave spunea ca a luat masina pentru x km pe luna si deja a facut x+n km pe luna.

Mai multi km, mai mult curent consumat, mai multa poluare, Ca si producerea in sine a curentului nu e "verde"

Faza tare e ca o masina electrica devine cu atat mai buna si mai "verde", daca tot trebuie sa folosim termenul asta, cu cat face mai multi km. Tocmai pentru ca cea mai mare parte a poluarii ei vine din fabricarea masinii si a bateriei. Daca stai sa faci media intre poluarea masinii si km parcursi, cu cat faci mai multi km cu atat masina polueaza mai putin. Cu atat mai mult daca acei km, in lipsa masinii electrice, i-ai fi facut cu o masina clasica...

25 minutes ago, B_o_g_d_a_n said:

Inteleg ca pentru unii sau altii o chestie de-asta e trendy sau hip, eu prefer sa privesc problema din punct de vedere practic: de ce sa dai pe un up! 26K Euro si in 100K km. sa mai consumi curent de inca 2K si la revanzare probabil mai iei un 3-4K (deci TCO pe la 25K pe 10 ani), cand poti da pe un termic 13K pret de achizitie, 8K benzina si un pret de revanzare de 2K (deci TCO 19K pe 10 ani). 

Insumat, un benzinar e mai avantajos, insa repet, daca e o treaba de trend sau alte criterii decat cele subiective, atunci o discutie pe argumente rationale nu poate avea loc :) pana la urma insa, o masina o alegi nu doar cu portmoneul.

Eu am luat e-Up!-ul strict din punct de vedere practic si mai putin ecologic. Dar nu pot sa neg avantajul ecologic pe care il are fata de o masina clasica...

Rationamentul meu a fost asa:

Aveam in jur de 15.000 de euro sa iau o masina pe care sa o folosesc sa ma plimb prin oras urmand sa pastrez Leon-ul ca masina principala (o sa sar peste de ce am refuzat second) asa ca aveam nevoie de o masina cu care sa fac cam 10-20km/zi (birou/casa) si diverse cumparaturi si chestii.

Ca masina normala ma gandeam la un Up! 1.0 TSI - 12 - 15.000 in functie de dotari, un Ibiza tot cam pe acolo, Yaris (pentru hibrid) d-astea... Apoi am realizat ca un e-Up! ar veni in jur de 15-16.000 cu prima de la stat. Si calculul a fost simplu!

Pe langa costul de achizitie

- un Up! 1.0 TSI costa in jur de 1.000 de euro pe an in benzina + revizie (300 lei lunar benzina + 200 de euro revizia)

- un e-Up! costa... 100 de euro(?!) pentru ca la revizie nu se schimba mai nimic (are doar filtru de polen pana la urma) si se incarca gratuit

Dupa 4-5 ani:

- un Up! preconizez sa piarda cel putin 50% din valoare deci ar valora in jur de 6.000 de euro (cam asa e pe site-uri de profil).

- un e-Up! preconizez sa-si tina mai bine pretul la revanzare, odata cu cresterea miscarii masinilor electrice si dezvoltarea infrastructurii pentru ele, si ma astept sa il pot vinde cu cel putin 8.000 de euro cuiva care are drumuri scurte de facut sau acces facil la incarcare si nu vrea/nu are nevoie sa plateasca cel putin dublu pentru asta.

Si ar iesi asa pe 5 ani (o sa ignor consumabile, RCA, Casco etc care ar trebuie sa fie identice la ambele):

- Up! 1.0 TSI - 15.000 (achizitie) + 5.000(benzina+revizii) - 6.000(la revanzare) = 14.000

- e-Up! - 16.400 (achizitie) + 500-1.000(?! revizii) - 8.000(la revanzare) = 9-10.000

Daca ar fi sa platesc toate incarcarile, acestea ar costa maxim 30% din cat costa benzina. Adica as mai adauga maxim 1.500 la costuri. Apoi, cum a mentionat si @teologul masina face mai multi km decat planificat pentru ca in loc sa ramana la mine si sa faca 10-15 km/zi a luat-o sotia care face cam 40 km/zi(in jur de 2 plinuri pe luna) asa ca economia e cu atat mai mare.

Asadar, insumat, un benzinar nu e deloc mai avantajos in cazul meu si, atata timp cat autonomia masinii electrice este suficienta pentru nevoile fiecaruia, in oricare alt caz. Ca bonus, pentru mine, si ca motiv principal de cumparare, pentru altii, e si mai verde si polueaza mai putin decat o masina normala. Si daca cineva simte ca primeste puncte in plus ca e la moda, bravo lui, pe mine ma lasa rece aspectul asta.

Mergand mai departe, daca ar fi egale costurile de exploatare tot electric as alege pentru ca polueaza mai putin. Si daca poluarea ar fi identica tot electric as alege pentru ca se conduce mai usor/special si, desi mai inceata pe hartie fata de 1.0 TSI, masina se misca fenomenal de bine in oras. La semafor e-Up!-ul sta langa sau chiar in fata multor masini cu pretentii si mult mai puternice decat cei 80CP ai e-Up!-ului...

Asa ca... de ce nu?! Atata timp cat autonomia nu reprezinta un impediment (in cazul meu clar nu) masina are doar avantaje. Cu putina imaginatie timpul de incarcare poate fi folosit cu cap, nu pierdut asteptand in/langa masina, si devine irelevant... Si eu stau la bloc, eu nu pot sa incarc masina peste noapte acasa. Si incarcarea o sa fie cu atat mai facila cu cat se dezvolta infrastructura pentru asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 6 ore, yeeeeman a scris:

Fix la asta sunt bune studiile si statisticile, sa analizezi care directie este mai buna si dupa cum se poate vedea, argumentat, mai sus, masinile electrice sunt solutia cea mai buna momentan. Simplu :)

...dăcât că nu e :) chiar asa simplu:

In plus, argumentul necombatut e ca fara subventii importante din partea autoritatilor, automobilele electrice ar dovedi, de fapt, ca nu sunt rentabile financiar :)Asta e simplu.

@Rave zicea mai sus ca si firmele petroliere transfera investitiile in pretul carburantului. Corect. Atata doar ca singurii care sunt afectati direct de modificarea pretului carburantului sunt cei care il consuma. Cum eu nu-mi extrag benzina din priza, pentru mine impactul direct al cresterii la pompa a litrului de benzina cu 25 centi e egal cu zero.

Daca in schimb, de maine ma anunta Voltera ca incepand cu 01.01.2019 voi plati 35,49 centi pe kwh in loc de 27,88 cat platesc acum, fiindca trebuie sa suplimenteze numarul de turbine, stalpi, cabluri si personal, se cheama ca ma ustura direct la buzunar, chiar daca nu am masina electrica, ceea ce nu e fair.

Cam despre asta ar fi vorba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam pe rand.

Acolo zice ca o masina normala polueaza putin mai mult decat una electrica pe o durata de viata de 90.000 de mile si ca diferenta nu e rentabila. Bun! Problema e ca mult peste 50% din masinile de pe strada au peste 200.000km, si asta in doar 3-4 ani, si vor continua sa mai circule pana la 10-15 ani daca e sa ne luam dupa "nu se mai fac masini ca pe vremuri" altfel ar merge 20 de ani, vezi Golf-ul 4.

Daca se refac calculele la 250-300.000 de km ies cu totul alte rezultate, unele deloc bune pentru masina clasica. Daca oamenii si-ar schimba masina la 100-150.000km ar fi altceva, dar nu e cazul...

Un alt lucru important mentionat este poluarea producerii curentului electric. Dar asta e calculat pentru USA unde zice ca 65% din energie este murdara. Dar alte tari au un procent mai mare de energie verde. Noi, culmea, stam mai bine la capitolul asta, bazandu-ne foarte mult pe nucleara si hidrocentrale, si sa nu uitam ca Portugalia a functionat 4 zile consecutive doar pe energie verde.

Ideea e ca se poate, trebuie doar sa se vrea. Nu putem sa ramanem la aceleasi conditii de acum si atat, trebuie putin efort din partea tuturor ca sa trecem la energie curata. Dar daca s-a putut sa se creeze o industrie intreaga pentru producerea, transportul si vanzarea petrolului se poate face si pentru energie curata, iarasi, trebuie doar sa se vrea. 

Si nu mai spune niciodata ca daca se scumpeste benzina tu nu simti asta in buzunar pentru ca totul e bazat pe transport si toate cresc de fiecare data cand creste petrolul, de la mancare la servicii, doar ca de multe ori uita sa si scada la loc :)) Daca maine o sa creasca benzina cu 20%, ca in exemplul tau de curent, o sa ai un soc in magazine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Km multi nu vor fi nici in favoarea electricei - acumulatorii aia se duc in timp, si inlocuirea lor este si scumpa, si cred, cel mai poluant de produs element al masinii. Asta egaleaza de fapt in mod cert depaseste poluarea masinii cu motor termic, la durate de utilizare peste 100-150k km... 

Aici e de fapt punctul slab (inca) al electricelor. Niste acumulatori mai verzi si mai eficienti ar schimba multe, si probabil ca ar impulsiona mai tare vanzarile de masini electrice. Zi tu sincer, ca un Up cu vreo 350km autonomie, care sa coste doar un pic mai mult decat cel diesel, nu ti-ar fi placut? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

...dăcât că nu e :) chiar asa simplu:

In plus, argumentul necombatut e ca fara subventii importante din partea autoritatilor, automobilele electrice ar dovedi, de fapt, ca nu sunt rentabile financiar :)Asta e simplu.

Eu ma mai gandesc si la sanatatea mea si a celor din jurul meu, nu doar la bani, ok? Da, costa schimbarea. Da, sunt dezavantaje si la tehnologia electrica, cel putin pentru moment.

Ceea ce este esential in discutia asta este faptul ca tehnologia electrica are posibilitatea de a fi aproape de 100% curata, pe cand masinile conventionale nu vor fi niciodata curate.

Si mai ales, ca vreau sa respir in oras, sa pot sa ies la o plimbare fara sa inhalez noxele de la toba de esapament. Daca nu te gandesti la mine/tine, gandeste-te la copii, ei ce vina au?

E clar?

Perpetuum mobile inca nu s-a inventat, iar ineficienta producerii/exploatarii masinilor electrice la ora actuala se leaga de faptul ca industria de productie/prelucrare nu este inca curata. Important este ce promite aceasta tehnologie si promite multe.

Hai totusi sa privim si in perspectiva, nu doar la ziua de astazi...

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mad_kat Ba da, evident! :) Dar e un cerc vicios... ca tehnologia sa poata avansa si ca sa se investeasca milioane de euro in research mai intai trebuie sa existe destui clienti pentru cea actuala, trebuie sa existe cerere ca sa poata sa apara oferta. Si trend-ul este pozitiv, numarul masinilor electrice vandute se dubleaza de la an la an si firmele au observat asta asa ca se grabesc sa umple golul asta din piata pentru ca se pot face foarte multi bani aici. In 10 ani o sa vorbim despre cu totul alte masini electrice fata de cele de azi.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave corect, d-asta, in ciuda celor care va considera corporatisti in trend, eu va apreciez pe voi astia de va luati masini electrice, chiar daca sunt inca departe de "practicalitatea" in utilizare data de masinile cu motor termic. Eu recunosc, nu am stofa asta acum, dar in mod cert, in cei vreo 25-30 de ani cat (sper) mai am de trait, voi ajunge la electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, in acest moment masinile electrice sunt un mic pas inainte. Daca lucrurile se vor opri fix aici, vor deveni o mare fasaiala.

Desi nu am idee despre cum este procesul de fabricatie, ma indoiesc ca este mai mai poluant decat pentru o masina clasica.

MARELE avantaj al masinilor electrice il reprezinta faptul ca, odata iesite din fabrica, pot polua mult mai putin decat celelalte. 

Ca sa fie intr-adevar ecologice, acestea trebuie completate de surse regenerabile, nepoluante de electricitate. Cu acest capitol cred eu ca se poate face diferenta mare fata de masinile cu ICE.

Degeaba sunt electrice si nu au emisii poluante la utilizare daca sursa curentului este tot termocentrala. Daca insa, pe lanaga masinile electice se vor adopta si tehnologiile nepoluante de generare a electricitatii, reducerea poluarii va fi incontestabila.

Atata timp cat nu cresc in pom, producerea masinilor va genera poluare, insa avem posibilitatea sa ne limitam doar la acest proces, urmand ca utilizarea sa nu mai aduca atatea emisii.

Va mai exista, inevitabil, poluarea generata de uzura anvelopelor, de uzura placutelor de frana, de procesul de reciclare insa una peste alta, daca se vor implementa TOATE aceste elemente, se poate reduce poluarea generata de masini.

Ce mentiona cineva mai sus, ca fiint un lucru rau, faptul ca vor fi necesare investitii in statii de incarcare, in infrastructura de transport a electricitatii, pentru a face fata cerintelor, in noi surse de curent, eu le consider lucruri bune. Inseamna investitii, locuri de munca...

De asemenea, faptul ca momentan incarcarea este gratuita la majoritatea statiilor, nu trebuie sa ingrijoreze, nu va ramane asa mult timp. Oricum, si acum, cineva plateste.

Daca va uitati unde sunt amplasate statiile, veti constata ca majoritatea, cel putin cele de putere mare, sunt in incintele unor firme mari, gen Kaufland, Lidl, Rompetrol etc. care se folosesc de acestea pentru PR. Costurile de exploatare sunt incluse in bugete de PR.

Cand vor deveni ceva banal si nu vor mai aduce valoare brand-ului, fiti siguri ca, fie nu vor mai investi in deschirei noi, fie vor introduce taxe. Deci, nu va faceti griji ca platiti din buzunar incarcarea.

In privinta subventiilor, daca doriti sa fiti nemultumiti, fiti si de cele acordate pentru masinile poluante. In cazul acestora, dupa parerea mea suntem si fu@#*& si cu banii luati.

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!