Jump to content

Automobile hibride si full-electrice


codz
 Share

Postare recomandată

Jetta20tdiHLDSG6

am inteles, trebuia sa zici ceva si n-ai gasit nimic mai bun. nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma retrag din discutie. Probabil este peste nivelul meu, asa incat las expertii sa se exprime. Codz, mi-a placut vestea cu Mirai. Consider ca tehnologia tip hidrogen este viitorul, electricele sunt doar un trend din cauza lipsei evidente de materii prime pentru o productie industriala sustenabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Consider ca tehnologia tip hidrogen este viitorul, electricele sunt doar un trend

 

Probabil stii ca "tehnologia tip hidrogen" genereaza electricitate ce alimenteaza un motor electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

http://www.automarket.ro/test-drive/volkswagen-e-golf-episodul-2-67571.html

 

Tristetea prizelor pentru incarcare masini electrice in Bucuresti .. deci va dati seama cum este in restul tarii .. ma intreb cei cativa patroni cu Tesla daca au curajul sa iasa din Bucuresti :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Toyota Mirai

 

https://www.youtube.com/watch?v=rY1TBX4-m5w

 

https://www.youtube.com/watch?v=n4Adlw-kM5o

 

https://www.youtube.com/watch?v=PjowS8Wr8Og vedeti de la min 3:00 despre intretinere, nu va uitati la gagica :)

 

nu e cea mai practica / ieftina samd .. insa nu scoate fum ci doar apa, pe care unii mai nastrunici o si beau .. daca toate masinile ar fi asa .. mai ales in China :)

 

din pacate productia o sa fie deabia de 3000 bucati si asta in 2017 :(

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Gadget/Auto/Cu+cat+au+crescut+vanzarile+masinilor+hibride+in+Romania

 

495 masini electrice si hibride vandute in 2015, de doua ori mai mult ca in 2014 (236 masini)

 

cota de piata 0,5% (proportie in vanzari) electrice si hibride, 53,5% diesel (in scadere fata de 56,5% in 2014) si 46,0% benzina (in crestere fata de 43,2% in 2014)

 

in 2016 daca se mentine ritmul ar creste la 0,7% vanzarile de electrice si hibride (cca 800 masini) iar la clasice posibil sa se egalizeze ponderea intre benzina si diesel

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Tesla Model 3 .. (de la) 35000 USD (in State) .. posibil sa fie (de la) 35000 EUR in Europa, plus optiuni minus subventii .. sa zicem tot 35000 EUR pentru Romania

Se va putea comanda din 31 Martie (sau 1 Aprilie) cu un avans de numai 1000 USD. Eu unul as fi tentat sa comand.

Curiozitatea mea, avand in vedere ca este The Electric Car of the moment si o masina revolutionara sau masina viitorului, fara discutii .. cate comenzi vor fi worldwide? 100000, 200000, 500000, 1000000? In cati ani vor fi livrate aceste masini. Daca comand pe 31 martie 2016 cand imi va veni masina?

Tesla nu a ajuns inca la o productie de 50000 masini pe an (Model S si Model X), nu stiu sa aiba in plan o noua fabrica de masini, in constructie este fabrica de acumulatoare din Nevada, insa va trebui ca din 2017 sa aiba si alta fabrica nu numai cea din Fremont, CA, fabrica care teoretic ar fi capabila sa produca 100000 masini Tesla anual.

Productia anuala de masini la nivel global a ajuns la 90 mil de masini (pe an!). Toyota 10 mil, GM si VW cate 9 mil, Hyundai 7 mil, Ford 6 mil (pe an!).

Dupa parerea mea Tesla reprezinta viitorul, iar cererea va fi imensa. Daca se comanda 1 mil de Model 3, Elon Musk va construi o fabrica cu un output de cel putin 1 mil de masini pe an. Banii nu vor fi o problema, actiunile vor creste, finantatorii vor da bani, pentru ca este o piata noua. Reminder: buy TSLA (acum este 234$/share)

Mi se pare corect ca o masina electrica sa coste mai putin decat una clasica. In Tesla Gigafactory bateriile vor costa cu 30% mai putin, iar restul componentelor unei masini electrice costa mai putin decat componentele (motor, cutie, pompe, distributie, benzina, aer, samd) unei masini cu motor cu combustie interna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu te teme ca nu vor fi asa de multe comenzi. Cine o cumpara va fi ca o a 2-a masina, strict de oras. Nu poti pleca cu ea la distante mari. Va trebui sa stea la casa ca sa o poata incarca. Propulsia electrica va fi viitorul, indiscutabil, dar nu cu bateriile actuale. Adica inca nu s-au inventat baterii ieftine, durabile, care se incarca repede. Daca ar fi baterii sa se incarce repede, eu nu as putea sa o incarc desi stau la casa, pentru ca ar pusca firele, contorul, adica tot bransamentul. Probabil va fi propulsie electrica dar cu celule de combustibil care fac curent din hidrogen de ex. Masinile electrice cu baterii s-ar putea sa fie o fundatura. Si acum 100 de ani au fost automobile electrice-am vazut la Muzeul Tehnic din Viena-, dar degeaba, daca nu ai curent.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa nu fie adevarat , e cam ca la telefoane \tablete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica dai o palarie de bani pe masina si daca o lovesti o dai la rabla si cumperi alta noua? :scratch:

In cazul asta parca nu mai sunt asa rentabile... parerea mea... :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa o dai la rabla doar daca este mai veche de 8 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Nici de rabla nu e buna :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Imi cer scuze fiindca este putin off topic, insa cei care vor masina electrica si se plang de autonomie, vor avea din vara o optiune - Opel Ampera e. Cat de decenta, cat de buna calitativ, s.a.m.d ramane de vazut. Ca pret este aproape de GTE si e-Golf. Ca si autonomie (500km - pe testate, chiar si mai mult) eu zic ca e suficient, chiar si pentru drumuri mai lungi. Doar daca vrei sa calatoresti prin afara sa spunem ca ar putea fi o problema, insa cine conduce 500km fara oprire? Iar in afara, statiile de incarcare sunt mult mai raspandite, deci in pauza de masa, de mers la baie, de dat telefoane, etc, masina se incarca.

Sper sa-mi fie permis acest post - chiar daca e putin off topic - deoarece discutia este interesanta si ar prinde bine comparatii cu ceea ce ofera alti producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

http://m.gandul.info/auto/cand-va-avea-romania-sute-de-statii-de-reincarcare-pentru-masini-electrice-legea-este-acum-la-senat-16398390

10 de stații de încărcare in fiecare sector din București și 5 stații in orașele cu 100.000 de locuitori, finanțate de la buget, pana in 2020

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e doar initiativa de proiect de lege deci inca nimic

nu vad de ce s-ar bucura benzinariile de asta astfel incat sa nu puna presiune sa nu se voteze aceasta lege

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On ‎28‎.‎01‎.‎2016 at 2:23 PM, codz said:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Gadget/Auto/Cu+cat+au+crescut+vanzarile+masinilor+hibride+in+Romania

 

495 masini electrice si hibride vandute in 2015, de doua ori mai mult ca in 2014 (236 masini)

 

cota de piata 0,5% (proportie in vanzari) electrice si hibride, 53,5% diesel (in scadere fata de 56,5% in 2014) si 46,0% benzina (in crestere fata de 43,2% in 2014)

 

in 2016 daca se mentine ritmul ar creste la 0,7% vanzarile de electrice si hibride (cca 800 masini) iar la clasice posibil sa se egalizeze ponderea intre benzina si diesel

In primele 7 luni ale anului 2017 s-au vandut 1273 masini electrice si hibride, asta inseamna ca se vor vinde putin peste 2000 pe tot anul 2017, adica de 8 ori mai multe decat in 2014, de 4 ori mai multe decat in 2015 si aproape de 2 ori mai multe decat in 2016 -- intelegeti ideea .. volumul se dubleaza de la an la an :) din acest motiv ponderea in total vanzari creste, a ajuns la 1,8% asa dupa cum estimam aici 

ma ajuta cineva cu un rezumat al masinilor electrice + hibride la vanzare in Romania si cu preturile si eventual autonomia si puterea/cuplul/kW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

Am facut un pic de curatenie pe topic.

Va rog sa ramaneti la subiectul topicului.

Multumesc pentru intelegere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Au dat astia de la Ministerul Mediului un comunicat privind programele Rabla si Rabla Plus si mi'a atras atentia ceva interesant acolo. Cica de la 1 ianuarie 2018, va fi inclusa o noua categorie si anume cvadriciclurile electrice, pentru care valoarea unui ecotichet nu va putea depasi 50% din pretul de achizitie. 

Nu suna rau deloc un Renault Twizy la 4000 de euro :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Primit pe mail azi.

”Mașina electrică o înșelătorie, dacă nu o nebunie furioasă, sau mai degrabă ambele simultan? 
  
Nu eu sunt cel care spune asta, dar îl citez pe Carlos Tavares (șeful Peugeot): 
„Lumea este nebună. Faptul că autoritățile ne ordonă să mergem într-o direcție tehnologică, aceea a vehiculului electric, este un punct de cotitură mare. 
Nu aș vrea ca, peste 30 de ani, să descoperim ceva care nu este la fel de bun ca aerul în ce privește reciclarea bateriilor, utilizarea de materiale rare de pe planetă, emisiile electromagnetice ale bateriei în situația de reîncărcare? 
Cum vom produce mai multă energie electrică curată? 
Cum să facem ca emisia de carbon la fabricarea bateriei unui vehicul electric să nu fie un dezastru ecologic? 
Cum vom asigura că reciclarea unei baterii nu este un dezastru ecologic? 
Cum vom găsi suficiente materii prime rare pentru a face celulele și chimicalele bateriilor pe termen lung? 
Cine rezolvă problema mobilității curate în ansamblu? 
Cine este capabil astăzi să pună problema într-un mod suficient de larg din punct de vedere al societății pentru a lua în considerare toți acești parametri? 
Îmi fac griji ca cetățean, pentru că nu sunt ascultat ca producător de mașini. 
Toată această agitație, tot acest haos, se va întoarce împotriva noastră, pentru că vom lua decizii rele în contexte emoționale.” 
  
STÉPHANE LHOMME   (Directorul Observatorului nuclear) 
Ciclul de viață al unui vehicul electric îl face la fel de poluant ca un vehicul termic. 
A subvenționa acest lucru nu are sens, explică directorul Observatorului Nuclear, Stéphane Lhomme. 
Fabricarea de baterii este la fel de emițătoare de CO2 ca și cum ai parcurge între 50 000 și 100 000 km în mașina electrică, pentru a începe să produci mai puțin CO2decât un motor termic. Aceasta înseamnă 15-30 km pe zi, 365 de zile pe an, timp de 10 ani! 
  
DANIEL ROLAND, Agenția France Presse 
Spre deosebire de ceea ce majoritatea oamenilor cred că este subiectul unei propagande continue a politicienilor și industriașilor, mașina electrică nu este mai virtuoasă pentru climat decât mașina termică, cu benzină sau motorină. 
Acestea sunt concluziile unui studiu deja vechi al Agenției franceze de mediu și gestionare a energiei (ADEME), ignorat în mod deliberat de guvern (Elaborarea principiilor bilanțului energetic al emisiilor de gaze cu efect de seră și altor efecte asupra mediului induse de toate sectoarele vehiculelor electrice și vehiculelor termice până în 2012 și 2020 (noiembrie 2013). 
Știind că aceste mașini sunt folosite în principal pentru călătorii scurte, este probabil că kilometrajul necesar pentru a fi considerată „virtuoasă” nu va fi niciodată atins. 
În plus, toate emisiile CO2de la o mașină electrică sunt trimise în atmosferă chiar înainte de a se deplasa cu un kilometru, în timp ce pe de altă parte se pretinde pretutindeni că mașina electrică nu emite particule fine. 
Dar, așa cum semnalează revista Știință și Viață (ianuarie 2015), „anvelopele, frânele și uzura drumurilor emit aproape tot atâtea microparticule ca și motorina”. 
Mașina electrică emite cu siguranță mai puține particule decât mașina termică, deoarece nu are eșapament, dar ea are frâne, anvelope și rulează pe asfalt! 
În cele din urmă, mașina electrică nu este mai ecologică decât mașina termică. 
Banii publici consacrați dezvoltării sale sunt deci total nejustificați. 
Dar este vorba de sume astronomice: 
- Guvernul a lansat un plan de instalare a 7 milioane de stații de încărcare de aproximativ 10.000 de euro fiecare, adică un cost de aproximativ 70 de miliarde de euro. 
De asemenea, va fi de mirare să vedem alegerea comunelor mici, care crezând că fac un gest pentru mediul înconjurător, să spargă cutia de bani comună pentru a-și permite un terminal; 
- Bonusul „ecologic” la achiziționarea unui automobil electric depășește 10.000 € pe vehicul, adesea suplimentat de o primă a zonei. 
Aproape toți cumpărătorii sunt gospodării bogate, deoarece aceste vehicule sunt foarte scumpe: din nou, banii tuturor sunt oferiți celor mai privilegiați 
În realitate, în țara atomului, toate mijloacele sunt bune pentru a „stimula” consumul de energie electrică, în scădere continuă de ani de zile. 
Deoarece mașina electrică din Franța poate fi considerată o „mașină nucleară”, aproape toate stațiile de încărcare instalate sunt conectate la rețeaua electrică obișnuită, 80% nucleară. 
Nu trebuie să ne lăsăm păcăliți de certificatele propuse de domnul Bolloré și de al său Autolib (Paris), de Bluecub (Bordeaux) și de Bluely (Lyon), asigurându-ne că acestea sunt reîncărcate cu energii regenerabile: este doar o chestiune de jocuri de cuvinte; energia electrică utilizată este aceeași ca pretutindeni. 
Nu facem aici promovarea mașinii termice, ea însăși o calamitate ecologică. 
Dar, exact nimeni nu va avea ideea de a da 10 000 de euro la achiziționarea unei mașini diesel, de a-și rezerva loc de parcare și de a-și umple rezervorul la un preț ... 
Este o analiză foarte bună să arătăm că politicienii noștri (și verzii) ne fac spectacol: 
Paranoia motorinei nu privește decât pe șoferi! 
Camioanele, autocarele, navele sunt excluse! 
Doar pentru a identifica gradul de paranoia a celor mai virulenți detractori ai vehiculului diesel, trebuie să le dezvăluim datele industriei maritime care au demonstrat că, având în vedere dimensiunea motorului și calitatea combustibilului utilizat, cele mai mari 40 de nave-cargo ale lumii poluează la fel ca toate cele 760 de milioane de mașini de pe planetă. 
Știți, că aceste nave port-container care ne alimentează cu produse pe care le-am făcut în fabricile noastre relocalizate, astăzi ard fiecare 10.000 de tone de combustibil pentru o cursă între Asia și Europa. 
Aceste nenorocite 40 de nave fac parte dintr-o flotilă de 3.500, la care trebuie adăugate cele 17.500 de petroliere, care alcătuiesc ansamblul celor 100.000 de nave care navighează pe mare. 
Pentru a nu părăsi domeniul maritim, să amintim că flota franceză de agrement este de aproximativ 500.000 de unități, din care 5.000 de iahturi de peste 60 de metri, iar cel mai mijlociu dintre ele arde aproximativ 900 de litri de combustibil într-o singură oră, în timp ce 24% din casele francezilor care se încălzesc cu ulei au probleme cu umplerea rezervoarelor lor pentru iarnă. 
Pentru a continua pe calea schizofreniei paranoide, să luăm în considerare întreaga flotă de pescuit și 4,7 milioane de camioane în tranzit în Franța și miile de avioane care străbat cerul. 
Pentru a completa această mică poveste, să nu uităm indispensabilul domeniu agricol în care consumul mediu de energie este de 101 litri de combustibil pe hectar. 
Aceasta dovedește, de asemenea, că jurnaliștii sunt cumpărați de putere pentru a ne ameți și a ne spăla creierul.”

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vom produce mai multă energie electrică curată?

Hidrocentrale, eoliene, panouri solare... exista o multime de solutii. E important sa descopere oamenii ca se pot scoate bani din aer, si la propriu si la figurat, si ca investitiile in ferme solare sau eoliene se pot recupera(dupa ce incarcarea masinilor electrice se va plati) si or sa apara destule solutii.

 

parcurge între 50 000 și 100 000 km în mașina electrică, pentru a începe să produci mai puțin CO2decât un motor termic. Aceasta înseamnă 15-30 km pe zi, 365 de zile pe an, timp de 10 ani!

In primul rand km aia se fac foarte repede. Eu am deja 2.600km in 3 luni cu o masina de oras. Ceea ce ar trebui sa insemne un 10.000km anual la modul relaxat, doar cu drumuri pana si de la munca - 35-50km/zi.

In al doilea rand despre ce fel de motor termic vorbim? Benzina sau diesel? Euro 2 sau Euro 6? Asta conteaza foarte mult sk este relevant si ca raspuns la urmatoarea intrebare. 


Cum să facem ca emisia de carbon la fabricarea bateriei unui vehicul electric să nu fie un dezastru ecologic?

Irelevant. Serios! La cate masini sub Euro 2 circula in lume eu cred ca fabricarea unei masini electrice tot este mai putin poluanta decat cat mai traieste o masina Euro 1-2... In lume nu exista doar Europa si America. Sunt foarte multe tari care nu au reglementari in ce priveste poluarea masinilor.


Cum vom asigura că reciclarea unei baterii nu este un dezastru ecologic?

Asa cum ne asiguram si ca extractia si transportul petrolului nu este un dezastru ecologic.


Cum vom găsi suficiente materii prime rare pentru a face celulele și chimicalele bateriilor pe termen lung?

Sunt deja in dezvoltare tehnologii care reduc metalele rare din componenta bateriilor. Viitorul suna bine aici. 


Cine rezolvă problema mobilității curate în ansamblu?

Dupa cum spuneam, odata ce se va monetiza chestia asta or sa apara foarte multe solutii. Guvernele trebuie sa dea startul, pentru ca particularii nu vor acoperi investitia initiala, dar odata demarata va creste de la sine cand se vor castiga bani din asta.

 

În plus, toate emisiile CO2de la o mașină electrică sunt trimise în atmosferă chiar înainte de a se deplasa cu un kilometru, în timp ce pe de altă parte se pretinde pretutindeni că mașina electrică nu emite particule fine.

O sa para ciudat dar asta e bine! Incearca sa-ti imaginezi poluarea emisa de masini ca un gunoi. 

Noi facem gunoi zilnic, foarte mult chiar, dar nu traim inconjurati de el pentru ca vin masini, il strang si il transporta in afara oraselor. La fel, masinile termice emit “gunoi” zilnic dar acest “gunoi” ramane printre noi si nu il strange nimeni. Masinile electrice creeaza din start acest “gunoi” in afara oraselor unde se poate aduna si se pot cauta solutii pentru reducerea lui mult mai usor decat se pot curata cateva milioane de masini in lumea intreaga.


În cele din urmă, mașina electrică nu este mai ecologică decât mașina termică

Posibil, da. Dar macar faptul ca poluarea este creata intr-un spatiu organizat si limitat inseamna ca noi suntem mai sanatosi si ca respiram un aer mai curat in orase, ceea ce e un plus fata de masinile normale, si asta in timp ce cautam solutii mai bune pentru baterii si fabricarea masinilor si a bateriilor intr-un mod mai putin poluant!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii impartasesc parerea lui @Rave cu toate ca nu sunt posesor de autoturism electric, ba chiar unul care polueaza la greu, euro 3 :)) (ca o paranteza, nu circul cu masina in oras, doar in calatorii in afara orasului si destul de rar).

Schimbarea se produce, insa trebuie inceput de undeva. Nu te poti apuca sa schimbi flota maritima fiindca ea produce cele mai multe noxe pentru ca tot comertul si economia globala depind de transport.

Insa cel putin in interiorul oraselor se poate face o schimbare si este chiar necesara. Unii poate ca nu isi dau seama, fiindca traiesc la casa, in afara oraselor. Vin in oras doar la munca ori la cumparaturi, in masina personala, cu aerul conditionat pornit si nu realizeaza cat de poluate sunt orasele, cat de mult polueaza ei si ce zgomot infernal este afara cand toata lumea se inghesuie sa ajunga undeva. Nu ne dam seama de dezastru fiindca mergem in vacante la munte/la mare, unde este cat de cat curat, iar in orase, poluarea e din ce in ce mai mare. Ignoranta...

In acest sens, masina electrica are cateva avantaje cheie: poluarea fonica este mult diminuata, iar cea a aerului se muta in afara oraselor, unde deja se gasesc solutii regenerabile. Desigur, solutia cea mai eleganta este simtul civic, utilizarea transportului in comun, insa asta este alt subiect si sincer, cam greu de aplicat la noi, avand in vedere nivelul de civilizatie.

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!