Jump to content

Seat Leon FR 5f 1.8TSI - TurboTomata


StefanSC

Recommended Posts

Fac eu ce fac si fac si tot la masini din grupul VAG ma intorc...

 

Asta vara pe la inceputul lui Iulie, dintr-o serie de circumstante, am ramas fara masina mea, o Skoda Octavia Tour 1.9AXR, pe care o aveam de noua, de 7 ani si ~115000 km.

 

Ca atare, m-am apucat de cautat inlocuitor...

Lista de cerinta era simpla: masina din clasa compacta, motor pe benzina, 0-100 sub 9 secunde, pret in jur de 20000 de euro.

 

Dupa doua saptamani de plimbare prin reprezentantele majoritatii dealer-ilor, eram chitit pe Ford Focus, cand, la sugestia unui amic, am facut un test drive si cu Leon FR (initial evitasem Seat datorita interioarelor foarte slabe pe care le stiam din generatiile anterioare si datorita imaginii de "masina luata de parinti copiilor la 18 ani").

 

Dupa test-drive am fost foarte impresionat de masina si, dupa ce am evaluat plusurile si minusurile Ford-ului vs Leon, am ales Leon-ul.

 

Dupa o asteptare cam lunga, pe data de 30 Septembrie am intrat in posesia acestuia.

 

Configuratia:

Leon FR 1.8TSI 180CP/250Nm.

 

Dotari (peste dotarile de serie ale echiparii FR):

- Pachetul de iarna

- Pachetul confort

- Media System Plus

- Cotiera spate

- Pachetul de iluminare LED interior

- Farurile LED.

 

In rest, am facut ~1000km, majoritatea pe un drum Bucuresti-Transalpina - Transfagarasan - Bucuresti si sunt incantat de masina.

 

Acum... poze:

post-153480-0-34052900-1444246064_thumb. post-153480-0-91321000-1444246064_thumb. post-153480-0-16381500-1444246065_thumb. post-153480-0-42880200-1444246065_thumb. post-153480-0-63478400-1444246065_thumb. post-153480-0-91064800-1444246065_thumb.

 

Inca o poza la coborarea de pe Transfagarasan:

post-153480-0-30441100-1444247581_thumb.

 

Si rezumatul plimbarii:

post-153480-0-61530800-1444247583_thumb.

 

Cu Octavia, am scos undeva la 5.8-6 pe acelasi traseu, si la un stil mult mai babesc de condus, deci eu ma declar multumit de consum.

Edited by StefanSC
Link to comment

Asteptam topicul de prezentare al masinii insa nu stiam ca e tot ROSIEEEEEEEEE!!!!.

Foarte ok configuratia si ma bucur ca ai avut rabdarea sa astepti comanda. Eu nu am putut iar prin urmare singura optiune pe care mi as fi dorit o in plus este pachetul de iarna. Dar noi sa fim sanatosi.

Sa te poarte linistit, fara evenimente si sa te bucuri de ea. Ps, cand mai vin prin bucuresti poate facem o intalneala noi astia cu seaturile "ieftine". :)).

Link to comment

Arata bine rau. Multi km fara incidente.

Se cam umple forumul de Scufite Rosii! :)

Link to comment

Multumesc :D Facem, facem km ;).

 

@ShadoWzz:

Pretul final, dupa rabla si reduceri, a fost 20000 Euro.

 

@cristi511:

Evident ca era rosie, de ce ti-ai luat alta culoare pe un Leon FR? :) Nu stii ca cele rosii sunt cu 1s mai rapide la 100km/h decat orice alta culoare?

 

Vorbind serios acum, sunt putine culori care arata bine pe Leon (Rosu, Alb, Alor Blue), restul ascunzand destul de bine design-ul masinii. Si este totusi o masina frumoasa, spre care te indrepti cu placere dimineata.

Cum rosu era "din partea casei", am mai scutit 600 de euro.

 

In ceea ce priveste Seaturile "ieftine", am observat ceva pe strazi: Nu prea am vazut Leon-uri 5F in versiuni "ieftinache".

Majoritatea vin in echiparea FR si au LED-urile (optional destul de scump totusi) si am vazut multe care au si trapa si jante de 18".

 

Ar merita o adunare de Seat-uri Leon rosii prin zona capitalei (10-20 de masini de aceeasi culoare la un loc are potential de publicity stunt :D).

 

In alta ordine de idei, distractie cu actele: cei de la asigurari nu au primit confirmarea platii de Casco si nu au trimis RCA-ul in original (ce are politia cu prefectura... nu stiu) iar aseara un politist m-a oprit sa ma informeze ca numerele mele sunt expirate (desi masina a fost luata in urma cu o saptamana).

Link to comment

Super pret. Sa o conduci sanatos si fara absolut nici o problema :) imi clatesc si eu ochii dupa una :)

Link to comment

Lucruri faine pe care le-am descoperit azi despre masina mea:

 

1) punctele de prindere a centurilor fata sunt imbracate intr-un material catifelat.

2) stergatoarele automate necesita ca maneta stergatorului sa fie intr-o alta pozitie decat cea de OFF, dar functioneaza foarte bine, temporizand actiunea de stergere in functie de cantitatea de apa de pe parbriz.

Link to comment

Foarte frumoasa "Bestiuta", sa o stapanesti sanatos!

 

Sunt convins ca pe langa look-ul fenomenal, este si potenta! :icon_thumleft:

 

Pe masinile cu valente sportive, merg numai culori speciale, iar rosul este o asemenea culoare.

 

Si eu voiam initial sa iau tot Leon, aceeasi motorizare ca a ta, insa pana la urma am mers pe Rs (considerente de putere si spatiu mai generos).

 

Multi km fara probleme!

Link to comment

Foarte faina machineta iar rosul ala e demential, eu nu inteleg cum de nu cer bani pe el, cand tocmai aia e culoarea care o prinde cel mai bine...

 

ps: te stiu cumva de pe sp? poate faci si acolo un jurnal de bord, in paralel cu asta de aici  :icon_thumleft:

Edited by jericho
Link to comment
  • 2 weeks later...

@jericho:

 

Mai trolez si eu din cand in cand pe Softpedia, cand ma plictisesc la munca ;).

 

Intre timp, masina are ~2400 de km.

 

Ca noutati:

- Consumul mediu pe ultimii 2400 de km: 8.2%.

- Prima zgarietura serioasa, pe haion, de la un catel binevoitor ce a vrut sa prinda o pisica refugiata pe plafonul meu. Cu ocazia aceasta dedic multe urari de bine iubitorilor de animale ce nu pricep ca dragostea de necuvantatoare inseamna mai mult de a ii duce o punga cu mancare dimineata.

- Primul greieras, in torpedou.

 

Am trecut pe anvelope de iarna Conti TS850 (si jante de otel de 16). Nu ii mai fac poze pana la primavara ca urat arata cu jantele de otel. Ca schimbari notabile ca urmare a trecerii: au disparut o gramada de gropi din asfalt, masina a devenit mai silentioasa ( :dry: ) dar si-a pierdut din caracterul de "sta lipita pe sosea no matter what".

 

Apropo... grele mai sunt rotile alea pe 17" :D.

 

Si in final, mi s-a facut dor de Skoda cu al ei portbagaj imens. Dar doar cat am mers cu rotile vechi in portbagaj :P.

 

TurboTomata ramane o masina spre care ma indrept cu bucurie in fiecare dimineata.

Link to comment
  • 1 month later...

Update de 4000km:

TurboTomata si-a petrecut ultimii 1600 de km prin minunatul Bucuresti. Consumul e undeva la 8.5%.

Cum s-a lasat vremea rece, am ajuns sa apreciez scaunele incalzite si faptul ca se incalzeste motorul mult mai repede dimineata fata de fostul 1.9TDI. Nu imi mai iau masina fara scaune incalzite.

Si vorbind de fosta Octavia, am mers cu ea zilele trecute. Wow ce diferenta e...

In Leon simti ca stai in masina in timp ce la Octavie ai impresia ca stai pe masina.

Toate comenzile Leonului sunt 'snappy' si raspund imediat in timp ce Octavia cere un timp de gandire inainte sa schimbe directia sau sa puna frana. E drept, 100000+ km fata de 4000 km.

Ca sa citez pasagerii, comparativ cu Octavia, Leonul zici ca nici nu merge, atat de silentios e. E drept, diesel vs benzina.

Suspensiile sunt total diferite. In timp ce Leonul se simte bine infipt bine pe sosea (si uneori mai 'sare' de colo colo) Octavia zici ca e o barca pe valuri.

Unde Octavia iese in fata Leonului fara drept de apel e flexibilitatea intre 1500 si 2500 de rpm, unde se afla mai mereu ambele. Pur si simplu puterea si felul cum e livrata aceasta la dieselul de pe Octavie face viata mai usoara, in special la mersul prin oras. Lucru care mie mi se pare ciudat, dat fiind ca au acelasi cuplu pe plaja respectiva de turatii.

Link to comment

Unde Octavia iese in fata Leonului fara drept de apel e flexibilitatea intre 1500 si 2500 de rpm, unde se afla mai mereu ambele. Pur si simplu puterea si felul cum e livrata aceasta la dieselul de pe Octavie face viata mai usoara, in special la mersul prin oras. Lucru care mie mi se pare ciudat, dat fiind ca au acelasi cuplu pe plaja respectiva de turatii.

 

 

Cutia de viteze de pe diesel are si alte rapoarte. Ar fi interesant un TSI de minim 1.8l ajutat de un motor electric pe o masina compacta.

Link to comment

 

Unde Octavia iese in fata Leonului fara drept de apel e flexibilitatea intre 1500 si 2500 de rpm, unde se afla mai mereu ambele. Pur si simplu puterea si felul cum e livrata aceasta la dieselul de pe Octavie face viata mai usoara, in special la mersul prin oras. Lucru care mie mi se pare ciudat, dat fiind ca au acelasi cuplu pe plaja respectiva de turatii.

  

    Poate teoretic au acelasi cuplu in plaja aia de turatii, dar din pacate nu e asa, este doar marketing, 250Nm pe 1.8tsi ii vezi doar dupa 2500-3000rpm.

Edited by motan
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • ev21
      By ev21
      Hai ca am decis sa incep si eu un jurnal, sper sa ma tin de asta Pe principiul "long time listener, first time caller" am citit sute de pagini de pe forumul asta, in special jurnalul lui @75NOR pana sa-mi fac cont, pagini care m-au ajutat in luarea decizilor ce tin de masina asa ca am zis sa contribui si eu cu cel putin o pagina.
       
      Povestea incepe ca in cazul multora de aici, hatchbackul din dotare nu mai facea fata inevitabilului: aparitia primului bebe. Asa ca m-am apucat de cautari. Voiam o masina noua, spatioasa, fiabila, cu un motor oarecum potrivit pentru nevoile si stilul meu (nu CUV/SUV cu 1.2-1.3 benzina), neaparat benzina sau hibrid, neaparat automata si cu dotari demne de vremurile actuale. Eram ok si cu nou dar si cu un second relativ nou, bugetul fiind acelasi, mai "exact" in jur de 20k euro :). Bugetul fiind setat mai mult psihologic, la cat de mult folosesc eu masina nu merita sa dau 40k, dar asta e alta poveste. Pe lista am avut Mazda 6 sau CX-5 2.5 benzina (second, relativ peste buget ambele chiar si asa), Kia Proceed 1.6, noua-aparuta Kia Xceed careia i-am zis "nu" dupa ce am vazut-o in realitate, Sportage/Tucson dar am renuntat ca nu am gasit nimic decent la banii aia si m-a socat ca Kia in 2020 cerea 27k euro pe un Sportage cu faruri cu halogen, eu avand xenon din fabrica pe Mazda mea de 13 ani. Tot pe lista de masini noi a fost pentru putin timp si noua (pe atunci) Octavia care a iesit rapid de pe lista cand nu am gasit nimic automat pe benzina, ulterior au aparut dar prea tarziu. Am mai cochetat si cu noul Golf Variant mild-hybrid dar n-am reusit sa pacalesc configuratorul sa stea sub 27k cu ce voiam eu de la masina  Dupa multe mailuri si discutii si mai ales afland timpii de asteptare pentru o masina noua care ar fi depasit oricum bugetul imaginar sau ar fi fost cu compromisuri am decis ca cel mai ok in cazul meu ar fi o masina second asa ca am luat la puricat siteurile de specialitate si dupa multe ups and downs si analizat Octavia 3 FL, Kodiaq (slaba oferta pe benzina), Karoq (unele echipari meh), Audi A4 (ciudata echipari pe benzina) si altele  am ajuns la masina actuala. In momentul ala pe autovit erau vreo 6 Superb 3 pe benzina, doua 1.4, una 1.8, un 2.0 Style in celalat capat de tara, un Sportline lime green 280CP care e si acum la vanzare si asta a mea. In fine, dupa ce am cumparat masina prima mare bucurie a fost ca am scapat de cautari, de documentat pe formuri, de reviewuri pe YouTube etc etc si am suflat usurat si abia apoi am inceput sa am bucur de masina.
       
      Masina a fost cumparata de la un dealer care a importat-o din Germania, avea in jur de 95k km, istoric service si mai multe dotari decat imi trebuiau.
       
      Pe scurt: Skoda Superb 2.0 TSI 220CP, fabricatie 2016, culoare "gri business" (parca asa se cheama), echiparea L&K + niste optionale, adica full-full fara trapa.
      Dintre echipari, ce-mi place mie cel mai mult pe langa clasicele Apple Carplay, chestiile din pachetul simply clever, senzori de parcare si camera etc:
      scaune ventilate fata (sunt si incalzite fata-spate dar ventilatia e ce trebuie mai ales vara asta phew) adaptive cruise control (ACC - mi se pare foarte misto desi eram oarecum reticent mai ales pe drumurile noastre) perdelute geamuri spate si luneta (epice, mai ales cu bebe in spate) deschiderea portbagajului si capacitatea (d'uh!) insonorizarea si confortul (are geamuri duble, sau cel putin mai groase decat am vazut la alte masini, si DCC)  
      Pana acum - o am de vreo 2 luni - o singura chestie ma omoara: suportul de pahare pentru locurile din fata. Efectiv nu gasesc ceva care sa intre ca lumea si daca intra sa stea ok, gen sa nu cada la curbe. Compromisul e sa tin o sticla de apa in buzunarul portierei. Fun fact: cotierea e racita deci as putea tine acolo sticla de apa dar cotiera are niste greieri super enervanti, care e de fapt a doua chestie enervanta dar vin de pe o masina de 13 ani desi as zice ca nu pot sa ma plang desi acum ca scriu asta parca in Mazda aia nu prea scartaia nimic. Ma rog, o scot eu la capat cumva.
       
      Cum ziceam, am masina de vreo 2 luni, aproape 3 de fapt si in timpul asta:
      am schimbat bateria ca venise cu cea originala care era cam descarcata. Bunvenit in lumea masinilor cu start-stop unde o baterie costa cel putin 700 lei. am cumparat un OBD11 cu care, pe langa diagnoza, am facut si niste mici ajustari: enable fan level display on auto, DRL settings in head unit (opresc DRL-urile cand butonez seara la OBD11), high beam memory, refuel quantity in dashboard, comfort turn light pe 5 in loc de 3, Scandinavian DRLs, open door alarm off si cam atat, multe altele erau deja activate iar pentru alte retrofitu-uri trebuie ceva mai mult timp, pricepere si/sau hardware aka @sabinx  am cumparat anvelope de vara - masina a venit cu niste Dunlop de iarna, in stare foarte ok dar cam vechi asa ca voi vedea la iarna ce fac. Pentru cele de vara am optat pentru Michelin Primacy 4 235/45R18 98WXL. am luat CASCO de la Generali. Distractie mare si cu CASCO, multi asiguratori imi considerau masina ca fiind cea de 280CP si nu se putea schimba asta, preturile fluctuau super mult, de ex. Groupama mi-a facut o "oferta" de 2000e pe an cu fransiza de 100e (permis de 16 ani si n-am avut niciun accident din vina mea, doar doua tampoanari - da, sunt sofer boring). La Generali am scos-o pe undeva pe la 3500ish cu 100e fransiza. am pus benzina OMV max motion de m-am plictisit in rezervorul de peste 60L, stai la pompa si astepti    
      Tot in timpul asta am facut aproape 1700km ca nah, iti faci drumuri cand ai masina noua  De vero 3 ori pe la munte, o data la mare, mai prin si pe langa Bucuresti. Dupa fiecare drum am concluzionat ca am facut o alegere foarte buna cu masina. Imi place mult cum merge si ca e oarecum sleeper, nu striga "220cp!". Imi place mult cum schimba cutia DSG (e DSG6 btw), in trecut am mai experimentat un timp mai lung CVT pe Honda Civic si Hyundai Elantra, cutie "clasica" pe Mazda 6, DCT pe Kia si Hyundai, DSG7 pe Golf (am mai codus si niste BMW si Audi automate dar mult prea putin sa-mi fac o idee despre ele) deci cam imi facusem o idee la ce sa ma astept de la cutia automata dar sincer mi-a depasit asteptarile; schimba fix cum as schimba eu ceea ce mi se pare epic, de cateva ori voiam sa-i dau downshift din padele si fix atunci a retrogradat ea singura - poate pare chessy dar nu m-am impacat asa bine cu nicio alta cutie autoamata (DSG7 de pe Golf era cumva brutal, nu stiu cum sa explic dar era si masina de la rental car asa ca poate nu e chiar relevant). Am condus-o putin si in manual din padele si schimbator dar si in modul S pe care-l mai folosesc doar cand sunt singur in masina si se umfla orezul in mine in masina de familie  Cel mai mult conduc pe Confort si Normal, m-am jucat si cu modul Individual si am pus DCC pe confort, directia pe Sport si restul in normal dar nu vad mare diferenta fata de modul Normal. Tot legat de asta mi se pare interesanta directia progresiva (parca asa se cheama) mult mai ok fata de volanele fake de PlayStation pe care le-am vazut pe alte masini.
       
      Legat de consum, nu ma intereseaza prea mult avand in vedere cat merg eu cu masina (cam 10 poate 15k km pe an) si in general tind sa merg in afara Bucurestiului (nu fac naveta cu ea) dar am mai facut niste poze la consum pentru prietenii care "stiu" ei ca benzinarele consuma mult, le voi pune mai jos. Nu cred ca am poza cu asta dar ultima oara cand m-am uitat consumul long term era 9.3, dar in primele saptamani as putea zice ca "m-am prostit" putin cu masina sa vad ce si cum poate  La drumuri spre mare/munte am scos in medie cam 7.5-8.5 cu ACC si AC, bagaje ca nah, incap deci luam cu noi tot ce se poate si condus asa cum as cum as conduce oricum fara grija la consum, deci per total sunt multumit.
      Legat de intretinere, uleiul din cutie a fost schimbat la 60k km, cand am luat eu masina a fost facuta o revize la PBN si eu voi planui sa fac revizia anual, asa cum am facut si la cealalta masina.
       
      Planuri de viitor? Nu foarte multe dar mi-ar placea un AID si tips-uri la evacuari ca la varianta 280cp - a mea are 2 evacuari reale dar sunt ascunse, ca nah...  Ah si va trebui sa ma motivez sa ma duc sa pun niste folii de protectie pe faruri si capota, asa am citit pe aici ca e bine. Nu stiu inca unde deci cutia de sugestii e deschisa. Si, evident, nu voi scapa fara sa-l contactez pe @sabinx  
       
      Si acum niste poze pe care le-am gasit prin casa ca n-am facut special pentru postarea asta dar sper ca vor urma unele mai dragute:
       
       

       

       

       

       

       

       

       
       
       
    • stefandm1
      By stefandm1
      Observând foarte multe mașini frumoase pe forum cred ca a venit vremea sa imi prezint și eu mașina 😁 
      Este o jetta mk6 1.4 Tsi 125 Hp 6MT pachet style din anul 2016. 
      Mașina a fost cumpărată de noua de la Midocar Vitan, singura dilema majora a fost alegerea motorului, 1.2 Tsi sau 1.4 Tsi, intr-un final cred ca am facut alegerea corecta.
      Fiind prima mea mașina ca începător nu stiam la ce sa ma astept, dar m-am îndrăgostit iremediabil de ea. 
      Pe parcurs au urmat modificări pe care le voi enumera in cele ce urmează. 

      Cam așa arată mașina in prima zi

       
      In Martie 2018 mașina a primit folie LLumar CTX Premium transparentă 5% peste Privacy Glass-ul din fabrica. Folia a fost montata la cei de la FxAuto.
       
       
      In Martie 2019 am decis sa modific după părerea mea cel mai mare minus al masinii, farurile cu halogen. Am apelat la băieții de la Xenon Tuning Garage care nu m-au dezamagit și au facut o treaba perfecta. 
       
       
       



       
      Intr-un final mașina a primit un soft Stage 1 la băieții de la TCM Tuning. Am primit o surpriza foarte placuta când mașina a scos stock 137 Hp iar după Stage 1 165 Hp, un plus de 40 Hp care se simt foarte bine.
       

       
      Ultima și cea mai importantă modificare a însemnat o colantare integrala in culoarea Cristal White Pearl făcută cu ajutorul celor de la ColorTuning, niște oameni de nota 10 pe care îi recomand cu toată inima.
      Din păcate pozele nu reflecta atât de bine detaliile colantului, in realitate fiind spectaculos.
       

    • Qu477R0
      By Qu477R0
      Pentru versus se tine cont ca Arteonul este tot SH, ca si A6-le. Ambele ar urma sa primeasca soft stage 1. 
      Sunt destule oferte pe piata SH din DE, asemanatoare ca pret vs nr de km. Arteon in medie ar fi masina mai noua ca si an de fabricatie, fiind lansat in 2017, dar si C7 s-a fabricat pana in 2018 inclusiv.
      La Arteon plusurile ar fi: motor de cc mai mica --> impozit mai mic, asigurare mai ieftina, design exterior mai fresh & aspectul de coupe care mie imi place, probabil va avea ceva dotari in plus la aceeasi bani fata de un A6. 
      La A6 plusurile ar fi: design interior mai rafinat si calitate mai buna a materialelor, probabil mai confortabila, sistemul 4x4 mai avansat si mai competent dupa parerea mea. 
       
      La capitolul sportivitate cred ca sunt destul de similare, Arteon desi are mai putini CP este mai usor decat A6 si ca acceleratie mi se par comparabile. La asta poate ajuta si cutia DSG de pe Arteon care poate pune mai bine puterea la roata, cu toate astea nu stiu cat de fiabila este DSG-ul asta (tinand cont ca i se va face si stage 1) comparat cu ZF-ul de pe A6 despre care auzim numai lucruri bune. La suspensii castiga A6-le care are multilink vs Arteon care am inteles ca ar avea McPherson. 
       
      La capitolul practicalitate, portbagajul de la Arteon cred ar fi mai ok pentru incarcare fiind liftback, la spatiul interior e posibil sa fie mai mult loc in A6, desi nu m-ar mira ca Arteon sa ofere cam aceeasi spatiu (motor transversal --> capota mai scurta, habitaclu mai spatios). 
       
      La fiabilitate si costuri de intretinere nu prea pot sa ma pronunt, nu stiu cat de fiabil este Arteon dar stiu ca nu intotdeauna un 2.0 este mai fiabil si mai ieftin de intretinut decat un 3.0. Totusi la Arteon fiind benzina nu vor fi probleme cu DPF sau nevoie de a pune AdBlue sau problemele de la sistemul de Adblue care nu te mai lasa sa pornesti masina. 
      La A6 stiu ca motoarele bitdi sunt printre cele mai reusite dpdv fiabilitate (lucru recunoscut si de tuneri cu renume) si ca aceasta cutie de la ZF in 8 trepte este una destul de robusta si care tine cuplul aferent resoftarii.  
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept