Jump to content

Motorul 1.2 TSI (distributie pe curea) - probleme si rezolvari


Merlinboy
 Share

Postare recomandată

 

Si iti garantez ca si lui o sa ii faca la fel daca o testeaza in aceleasi conditii ca si mine, consumul de ulei a fost un " plus" in cazul meu.

Din TPI 2036579/5 - chiulasa :

-Engine has high engine oil consumption

-Check engine light is on, ignition cutouts

-irregular engine run

-engine power loss, jerking

-start/stop system not working

-blue smoke from the exhaust

-a fault is stored in the ecu ( ignition cut-outs on a cylinder - missfires );

Nu toate trebuie sa fie constatate in acelasi timp, doar unele. Remedierea consta in schimbarea chiulasei ; pentru CJZA,CJZB pana la o data cu un cod, pentru aceleasi motoare produse dupa o anumita data cu alt cod.

Ai doua tipuri de rateuri care iti pot aparea la pornire :

-cele care iti fac sa apara martorul de erori pe motor ( check engine light) - ce ii apare lui din ce a spus;

-cele care iti apar din cauza ciclului de preincalzire catalizator , acelea multe care le apar cunostintelor din ce a spus ( astea nu sunt importante, apar din cauza injectarii unei cantitati mai mare de combustibil din care o parte se aprinde in catalizator, cateodata se si aud pocnituri pe evacuare la prima pornire la relanti).

Din tpi 2038507/3 - variator axa came :

irregular engine running;

Poate are noroc sa fie ceva minor, ar fi chiar perfect dat fiind ca nu mai este masina in garantie dar dat fiind anul de productie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine prezent este doar misfireul ca sa zic asa, dar numai in conditiile pe care le-am descris initial. Acele misfireuri ar fi trebuit sa continue in mers? Nu ar fi trebuit sa imi dea misfire in orice conditie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele simptome la mine au fost exact ce ai descris tu in primul post:

-rateuri la relanti la prima pornire ( confirmate de erori) + aprinderea si stingerea martorului de motor ( asa zisul palpait);

Dupa ceva km a inceput si consumul de ulei. Nu vreau sa te sperii, nu vreau sa te fac sa crezi ca asta este problema dar daca spui ca ai schimbat bujiile si asa facea si inainte si dupa nu prea vad ce ar putea sa fie.

Poate fi si o impamantare pe undeva sau variatorul dar ... Sper sa rezolvi cat mai ieftin si sa nu fie chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa ajung zilele astea la VW si sa vad ce zic. Multumesc mult de sfaturi si o sa va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare. La voi, cei cu TSI, este la fel la imbinarea dintre ceea ce cred eu ca este o galerie de admisie cu turbina? Am facut doua poze, in una se vede despre ce vorbesc, iar a doua, unde se afla ca sa va puteti face o idee pe unde trebuie sa va uitati.

8E8A0C10-1855-44B3-B897-E0EC6A9339DE.jpeg

53093540-7AF5-40EB-9BA0-B3357E33E3A6.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la Brady si concluzia este urmatoarea:curatarea supapelor galeriei de admisie. A fost emis si un TPI referitor la simptomele pe care le prezinta masina. Joi sunt programat pt curatare. Revin cu info dupa ce o fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Deci te-ai dus pentru ca ai misfire, nu? Nu ca nu-ti place imbinarea tevilor. Iti curata supapele de admisie gratis desi nu mai esti in garantie? In 13.02  in primul post exact asta ti-am spus si eu, citez: "Simptomul acesta de random misfire la rece este specific acumularii de depozite de carbon pe supape."

   Acuma pentru corectitudine, sa stii ca galeria de admisie la motorul asta EA 211 este in fata inspre radiatoare. (invers fata de EA 111). Ce ai pus in poze, este mai mult galeria de evacuare cu turbina. In turbina intra aerul provenit din filtrul de aer si iasa aerul comprimat care merge spre intercooler. Dupa intercooler, aerul intra in galeria de admisie. Am vazut ca si tu ai bobine de inductie TURKEY-turcesti desi ai Golf. Credeam ca numai la Rapid au pus de tipul asta.

   Sunt curios cum o sa-ti curete supapele? Demonteaza chiulasa si le curata mecanic cu tot ce implica asta? Antigel, garnitura chiulasa, distributie, cine stie daca o mai face ca si inainte. Sau cu ceva substante chimice, aburi, etc? 

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Cred ca demonteaza doar galeria de admisie si atunci se pot vedea supapele. Invarte putin motorul ca sa fie inchise, apoi le sableaza asa local fara demontare, ( cu coaja de nuci?), aspira si gata. Principalul este sa o faca gratis, ca daca nu, nu merita sa mergi chiar la reprezentanta. Filmul asta este chiar pentru VW, chiar daca nu 1,2.    

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ebi, da, pentru misfire m-am dus si pentru celelalte simptome. Nu o curata gratis din pacate, insa nici nu costa asa mult. Pretul este de 830 lei. Bobinele da, sunt Eldor, turcesti.

intradevar, acel furtun l-am denumit gresit deoarece ma uitasem pe o diagrama extinsa a motorului si asa aparea trecut. Galeria de admisie este in fata.

Legat de modul de curatare, i-am intrebat pe cei de acolo. Se va da jos galeria de admisie si asa vor ajunge la supape, nu se va demonta chiulasa. Nu se va face walnut blasting, nici nu stiu daca exista cineva la noi care face asa ceva. Ei au zis ca vor da cu o solutie si apoi vor folosi diverse unelte sa curete/razuiasca depunerile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatat supapele, aceleasi simptome...sunt in pana de idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil asa fac toate de la un anumit kilometraj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

  Sau are dreptate Gabip cand zicea de variator axa came admisie (ca la 1,2 nu are si la evacuare) ca s-o fi defectat.  Daca ai reclamat defectiunea inainte de a iesi din garantie, chiar daca intre timp a iesit din garantie, ar trebui sa o repare pe gratis sau macar sa suporte o parte din cheltuieli(kulanza).

   Pentru cine vrea sa inteleaga acest motor destul de complicat ( vad ca are 2 pompe de apa, 2 termostate),  si daca-l intelegi poti sa-l si depanezi la nevoie, poate citi in engleza aici din pacate doar online: https://procarmanuals.com/vag-ssp-511-new-ea211-petrol-engine-family/

   Pentru cine stie germana, poate descarca de aici: https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=736094

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ebi, multumesc mult pt acele manuale. Totusi, ce legatura are variatorul axei cu came? Poti detalia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit si cu un video. Motorul cald, la relanti, trepidatiile prezente. E normal ca evacuarea sa se auda asa? Se aude neregulat. Ma gandeam ca poate are legatura cu misfire-urile insa nu, pe VCDS nu apare niciun misfire in momentul in care se aude asa. Secundele 2-3,7-8,10-11, 25-26. Parca scuipa, nu stiu cum altfel sa explic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu poti spune mare lucru observand toba de esapament. Daca o fi condens in ea poate sa-ti arunce si apa afara. Odata, acum vreo 20 de ani am agatat toba de esapament si am pierdut-o. M-am dus sa o iau si cand am luat-o in brate, s-a varsat vreun litru de apa pe haine. Asa ca nu-mi spune nimic videoul de mai sus.

On 04.02.2018 at 3:46 PM, mihai_tmn said:

Doar de curiozitate ...Racirea intercoolerului are circuit separat? Cam la ce temperaturi ajunge lichidul acolo? Ma gandesc ca daca ar fi tot la 90-100 grade nu ar mai raci suficient aerul din admisie ?

   Da, intercoolerul+ turbina are circuit de racire separat cu o pompa de apa separata de cea a motorului.  Pompa este electrica si nu merge tot timpul. Pompa in schema este notata V188. Daca se umbla la acest circuit de racire, trebuie aerisit pentru ca nu se aeriseste automat. In manualele amintite cu 3 postari mai sus, schema este la pag. 36, niste explicatii mai sunt la pag. 38, iar conditiile de functionare a pompei V188 sunt la pag. 56. Zice multe in legatura cu functionarea acestei pompe, amintesc aici 4: - pompa poate functiona si dupa oprirea motorului ca sa raceasca turbina; - merge permanent daca temperatura aerului in admisie depaseste 50 grade; - merge permanent daca folosesti un cuplu mai mare decat 100 Nm; - porneste pentru scurt timp odata cu pornirea motorului.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O intrebare am. Motorul acesta are EGR? Daca da, unde este localizat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 Buna ziua, 
Am si eu o problema. Am o Skoda Octavia 3  din mai 2016 motor ea211 pe curea de 1.2 tsi 110 cp cod motor cyvb . Intampin urmatoarea problema: La temperaturi de peste 14 grade si dupa ce stationeaza masina minim 4 ore se intampla urmatoarul fenomen: cand pornesc se tureaza la 1200rpm ceea ce am inteles ca este normal este un ciclu de preincalzire catalizator dar timp de 45 de secunde timp in care turatia scade de la 1200 rpm la 680rpm masina are niste smucituri si tot odata daca stai afara se simte miros de benzina nearsa. Aceste smucituri, numai ca mult mult mai finute si simt si la stationare la semafor. Precizez ca nu am nici un martor aprins si facut revizia la Open Service Iasi in august la 20000km si au spus ca nu are nimic. Si cand porneste cu aceste smucituri se simte un consum mai mare, cel putin in oras pe distanta a 10km.(pronire cu smucituri consum in jur de 9% si fara smucituri un consum de 7 - 7.2% in aceleasi conditii acelasi stil de condus).
https://www.youtube.com/watch?v=xRZDNlb0dlg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Am carnet de conducere din 1992 si nu am intalnit o masina care sa mearga perfect imediat dupa pornire. Motorul este facut sa functioneze bine la 90 grade. Consumul marit este normal cu motorul rece. In manualul Olcit-ului scria " in primii 5 Km dupa pornire, consumul este cu 300% mai mare". Acum nu mai scrie, dar tot asa este. Imediat dupa pornire, motorul functioneaza in "open loop", adica dupa un program prestabilit, fara sa tina seama de senzori. Apoi trece in "closed loop", bucla inchisa, in care regleaza amestecul aer/combustibil dupa feedbackul primit de sonda lambda de ex. si restul senzorilor. (cred ca peste 10 senzori). Daca injectoarele ar baga la pornire tot atata benzina ca si la cald, nici nu ar porni masina. Benzina injectata in cilindrul rece se condenseaza pe peretii reci si pe bujia rece, bujia se umezeste, nu da scanteie, etc. La masinile vechi la pornire trageai socul, adica inchideai partial aerul, apoi cand pistonul cobora si facea depresiune, era obligat sa traga mai multa benzina, apasai acceleratia si pompa de sprit sprituia benzina in exces in carburator. Acum nu mai faci astea, dar programul prestabilit de functionare la pornirea la rece face sa bage benzina in exces, de acolo mirosul de pe esapament.  Eu zic ca nu trebuie asteptat la ralanti ca motorul sa ajunga la temperatura de regim. Dupa cateva secunde poti pleca usor, si astfel ajunge mai repede la 90 grade. Motorul asta are 2 termostate, 2 pompe de apa (una electrica care sta cat este rece motorul), apa in jurul galeriei de evacuare, si dupa pornire eu efectiv vad cum incepe sa urce rapid temperatura apei.

   Eu mai am putin pana la revizia si schimbul de ulei de la 2 ani si parca uneori simt si eu ceva neregularitati imediat dupa pornire. Nu am fost niciodata la service. Este cineva la care merge impecabil masina dupa pornire? Sa ne zica.

On 3/22/2018 at 4:11 PM, minu94 said:

O intrebare am. Motorul acesta are EGR? Daca da, unde este localizat?

   Din fericire, nu are EGR. O problema in minus. Daca nu mai baga gaze arse de la EGR  inapoi in cilindru, ar trebui sa fie mai curate supapele de admisie. Totusi se pot murdari ca mai vin gaze de la aerisirea carterului.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca aceste smucituri sunt ca si cum ar sari un copil in masina si se misca toata masina iar la semafor intre timp din finute sunt acum mai sesizabile adica cand stai la semafor ca si cum cineva ar impinge masina se simt mai mult devdub scaunul soferului dar de la motor pt ca daca filmezi motorul se vede cum merge lin si odata la un interval de timp parca ar lua cate o bula de aer si se ineaca (gen 1111101111101110111101110) (1 mers normal 0 bula de aer) si ai tot timpul sentimentul sa te uiti in spate daca n7 cumva te-a atins cineva. Ideea este ca am avut inainte un skoda rapid tot 1.2 tsi numai ca 90cp tot pe curea care nu avea nici un sintom din cele mentionate. In 30000km pana cand am vandut-o nimic. La Octavia a inceput sa faca asa din primu 5000km acum am 29500km. Eu sincer cred ca este o problema. Am trimis mail si la skoda si au zis sa ma duc la dealer. Am explicat aceeasi problema plus video. Daca era normal imi spuneau sa stau linistit si ca am eu ceva cu capu. In schimb au spus ca le pare rau ca ma confrunt cu aceasta problema si sa merg la dealer. La dealer unde imi spune ca nu are erori si ca nu are nimic. 

 

Acesta este mail din Cehia de la Skoda

 

Dear Mr. xxxxxx

 

we received your email, in which you expressed your dissatisfaction with the vehicle Skoda Octavia III - noises.

 

We regret very much that you have had difficulties with a product of our company and we apologize on behalf of the manufacturer.

We examined your complaint and passed it for direct handling to our representation in Romania, company Porsche Romania. The

importer organization representing the brand Škoda is entitled to respond to all queries, comments, claims / complaints of

customers in accordance with current legislation of your country and warranty and claim conditions as well as with the approved

repair technology.

 

We hope that within this procedure the case will be resolved to your full satisfaction and you will continue to favor the brand

Škoda.

 

Kind regards,

Acesta este mail de la Skoda din Bucuresti?

Oare este o diferenta de atitudine???? 

 

Buna ziua domnule xxxx, 

Va multumim pentru timpul acordat in vedera prelucrarii situatiei semnalate de dumneavoastra. Va confirmam primirea email-urilor dumneavoastra si regretam neplacerile despre care ne informati. 

Va informam ca solutionarea tehnica a sesizarii dumneavoastra oferita in cele doua unitati service autorizate Skoda respecta specificatiile tehnice oferite de producator. Regimul de functionare in perioada de incalzire 

poate fi diferit de la un model la altul chiar daca este in discutie acelasi tip de motor. Pentru formularea unui raspuns scris, altul decat prezenta corespondenta, va recomandam sa va adresati dealer-ului ce a efectuat 

constatarea. 

Va multumim pentru feed-back-ul acordat si va asiguram de tot suportul dealerilor Skoda in ceea ce priveste intretinerea autoturismului dumneavoastra. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Eu cred ca asta este scrisoarea standard pe care o trimit la toti cei care reclama ceva.Si cred ca nici nu citesc reclamatiile. Mergi la alta reprezentanta, sau incearca sa schimbi benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat toate tipurile de benzina degeaba. Alta reprezentanta in oras nu am cel mai aproape e bacaul. Dar nu pot face o plangere la protectia consumatorului oare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Actuator defect - Turbina noua

Detalii masina:

  • Toledo 1.2 TSI
  • Fabricatie decembrie 2015
  • Cod motor CJZD (81kw)
  • 52.000 km
  • Schimb ulei si filtre la fiecare 15.000km
  • Consum ulei: cam 500ml intre schimburi
  • Alimentez doar cu benzina CO 90 de la Mol si OMV

Masina a fost stationata 4 zile, dupa pornire si mers ±15km, s-a aprins martorul EPC iar dupa aproximativ 200km si martorul de emisii (in carte, martor motor pe romaneste).
Se simte ca masina ramane fara putere la peste 3000 de ture, treptele a 5 si a 6.
Exemplu: ±110km/h, treapta 5, ± 3000 de ture, accelereaza cam cu 30% mai lenes. Insemnand ca a fost nevoie sa ii dau talpa in viteza a 5-a ca sa depasesc un renault clio.

In treptele 1-4, pana in 100km/h, imi pare ca este totul normal, trage bine.

 

Citind pe forumuri ca martorul de emisii se mai aprinde si de la benzina proasta, am alimentat (30L). In drum pana la dealer (±100km, zile diferite) nu au disparut.

Stil de condus:

  • Nu am accelerat niciodata brusc si nu am trecut de 3000 de turatii, cand era rece motorul
  • Am condus 90% in extra urban si de fiecare data cand ajungeam la destinatie, asteptam 3-5 minute pana sa opresc motorul.
  • Dupa ce pornesc motorul, stau pe loc cam 2-3 minute
  • In primii 25.000km am mers mai lejer, de cele mai multe ori urmand sfatul CB de a schimba treapta. In urmatorii 27.000km am schimbat intre 2500-3000 de turatii.
  • In depasiri vede uneori turatii si de 4500 de ture. Nu am atins niciodata linia rosie.
  • Rareori am mers cu rezervorul sub jumatate

Mentionez ca motorul a mers perfect intotdeauna, mai putin acum. Niciun zgomot suspect, nici macar acum.

Acum este la dealer, urmand sa schimbe intreaga turbina pe garantie.

Modificat de DanielTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresii dupa inlocuirea turbinei:

Masina accelereaza mult mai bine ca inainte. Este ca si cum as fi primit 30 de cai in plus. Se simte la aceleratia de peste 2400 rpm. Cred ca erau probleme si inainte de acest eveniment.

Am intrebat reprezentantul de service de ce s-a gripat actuatorul si concluzia este: ghinion. "Unele tin sute de mii de km altele nu. Nu tine de modul de condus."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Norocul tau ca esti in garantie.

Eu ma pregateam sa postez ca am atins 125.000 km si coafura rezista. A rezistat pana ieri, pe centura Sibiu martor emisii aprins, apoi martor EPC, tremurat motor, scadere de putere. M-am tarait pana la reprezentanta Skoda, era ora 16, baietii au facut o testare, misfire pe cilindrul 1. Schimbat bobina si bujia 1 cu 3, aceeasi problema, adica misfire pe 1. Au zis sa las masina sa o desfaca si mai vedem. Nu am fost convins si am venit incetisor acasa iar acum masina e intr-un service AD Garage la mine in oras. Nu am compresie aproape deloc pe cilindrul 1, pe ceilalti e undeva la 14. In opinia mea sunt mai profi cei de la AD decat cei de la reprezentanta, plus ca ii si cunosc. Luni o desfac si o sa vedem care-i baiul, cadou de Paste de la VW, oricum sunt dezamagit de calitatea produsului. Am avut mai multe neplaceri cu Skoda in 125.000 km decat cu anterioarele trei masini in circa 500.000 pe care i-am parcurs cu ele. Daca aveti vreun sfat pentru mine referitor la problema mea, va rog. Sau intrebari, va raspund cu drag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!