Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

893 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      465
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      44


Postare recomandată

@florinSLX: ai schimbat bujiile? Cat te-a costat si ce ai pus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa schimb bujiile. Am fost sa ma interesez de preturi si m-am intors dezamagit. La Augsburg NKG (nu stiu ce model) - 700k/buc :shock: , Beru (iar un stiu ce model) - 500k/buc; la un magazin in cotroceni Beru Ultra X (4 electrozi) - 470k/buc; iar la alt magazin aproape de mine Bosch (1 singur electrod) - 400k/buc

:shock:

Chiar asa de scumpe sunt bujiile? La fosta masina (Cielo) le schimbam cu 300k/set. O sa imi spuneti ca astea sunt long-life si se schimba la 60k dar mi se pare enorm 2mil un set de bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat 650.000 pe toate 4 bujiile NGK BUR6ET cu 3 electrozi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... ori sunt la turbo niste bujii muuult mai speciale, ori e o greseala la mijloc. Si eu am dat vreo 6-700k pe un set de NGK 3 el. Bosch nu-ti recomand, mai ales cele cu 4 electrozi. De Beru nu stiu nimic.

EDIT: Bosch cu 1 electrod aproape sigur e o greseala, nu pot sa cred ca exista pt. motorul tau!! Vezi sa nu-ti strici motorul!

Si, la preturile astea, devine interesant cat costa cele OEM :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat 1 mil. ROL pe un set de NGK BUR6ET V-Line 1. Beru este un brand respectabil cu produse made in Germany.

Apropo de OEM - la un Mondeo 1.8 din '02 - set de bujii Motorcraft (de fapt, facute tot de NGK) ~ 4 mil. ROL :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de OEM - la un Mondeo 1.8 din '02 - set de bujii Motorcraft (de fapt, facute tot de NGK) ~ 4 mil. ROL :-(

Ford cred ca are alta politica de preturi pentru piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... ori sunt la turbo niste bujii muuult mai speciale, ori e o greseala la mijloc. Si eu am dat vreo 6-700k pe un set de NGK 3 el. Bosch nu-ti recomand, mai ales cele cu 4 electrozi. De Beru nu stiu nimic.

EDIT: Bosch cu 1 electrod aproape sigur e o greseala, nu pot sa cred ca exista pt. motorul tau!! Vezi sa nu-ti strici motorul!

Si, la preturile astea, devine interesant cat costa cele OEM :D

Bosch nu luam oricum.

Cele OEM sunt NGK (longlife Platinum), iar pe la englezi costa in jur de 45-55lire deci 65-80euro, cam cat mi-ai zis si cei de la Augsburg.

Cred ca voi lua Beru Ultra X cu 4 electrozi. Mai ma documentez ce modele are NGK cu mai mult electrozi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum folosesc NGK 1 electrod (nu mai shtiu exact modelu' :? ) dupa ce era sa ma bata mecanicul cand a vazut ca foloseam BOSCH 4 electrozi :D Despre fishe nici nu shtiu ce sa mai zic... Am avut Champion .... de kko... Beru, aveam o foarte buna parere despre ei, am acum si fisha centrala tocmai s-a dus... so...

1.8 8v Digifant II

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep sa o iau razna cu preturile de la noi. Am fost la Auto-total si am cerut NGK BKR6E (V-Power, un singur electrod, ma documentasem inainte pe net si merg pe motorul meu, singur problema ar fi fost ca trebuia sa la schimb mai des) --> pret dat de ei = 650-700k ; ma uit pe www.sparkplugs.com (magazin online din state) -> 2.5$/buc :33: diferenta imensa.

Bun ... zic sa compar cu altceva si iau BUR6ET ce a luat dogarel si elikratos, ei au zis intre 650k-1mil/set, pe net sunt 5.5$/buc, facand calculele ies preturi apropiate.

Ma lamureste si pe mine cineva DE CE se intampla asta?

Am fost si la Heba, bujii Champion cu platina tot vreo 600k/buc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu-mi explic de unde apare diferenta asta.

Eu la ale mele am obtinut si discount, iar preturile pe care ti le-am dat pentru motorul tau contin acest discount.

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic:

de la lacomie fratzilor !!!! de acolo vine! stiu sigur pt ca am mai multi prieteni ce lucreaza la magazine auto mari din TM si adaosurile sunt imense. Pai unu a luat piesa de la furnizor cu 250.000 lei si a vandut-o la un "fraier" cu peste 4.000.000 lei (patru milioane), mi-a aratat factura, ca altfel nu-l credeam ...

so ... qued

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma am pus OEM de la Seat, NGK PFR6Q Platinum longlife. Nu va mai spun cat am dat pe ele ca iar ma ia durerea de cap.

Spre surprinderea mea din motor am scos alte bujii, desi eu ma asteptam sa aibe acelasi tip. Nu am retinut exact codul dar dupa ce m-am uitat in SOTE sunt sigur ca erau NGK PZFR5D-1. Apar tot ca bujii longlife.

Am cautat pe net iar pe unde le-am gasit apareau ca bujii pt 2.8, 2.0, 1.4 si 1.0. Oare sa fii avut niste bujii nepotrivite pana acum? Sunt destul de surprins deoarece in cartea de service toate reviziile la masina au fost facute la dealer-ul Seat. Singura chestie care imi vine in minte ar fi ca cei de la NGK sa fii schimbat codul.

Anyway ... vechile bujii aratau normal, desi erau uzate. Cu astea noi parca porneste la cheie mai scurta dimineata, cand accelerez pleaca mai repede si motorul e putin mai silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am votat Bosh pentru ca cu astea l-am cumparat(dinalea cu 4 electrozi), dar pe un link de aici am vazut ca pentru motorul meu se recomanda NGK BUR6ET.

Pot sa apara probleme daca merg in continuare cu astea de acum? - cred ca au peste 30K km (25K am facut eu). La ce interval se schimba bujiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am votat Bosh pentru ca cu astea l-am cumparat(dinalea cu 4 electrozi), dar pe un link de aici am vazut ca pentru motorul meu se recomanda NGK BUR6ET.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am luat NGK BUR6ET cu 690K setul (4buc) ( desi la primul magazin la care am cautat erau 340K bucata :shock: - cam mare diferenta).

Si acum se ridica o noua problema: eu sunt in cluj si toate sculele sunt acasa. Pot schimba bujiile doar cu cheia de bujii (pe care am cumparat-o) sau mai trebuie cine stie ce scule speciale.

Si daca puteti sa-mi descrie-ti pas cu pas cum sa le schimb, ce sa fac, ce sa NU fac, etc.. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai scoti fisele (fara sa le rupi si fara sa le incurci intre ele), desfaci bujiile, pui bujiile noi, le strangi cu mana pana nu mai poti (cu grija sa nu strici filetul), strangi cu cheia de bujii (nu prea tare, nu prea putin - asta-i tricky dar fara cheie dinamometrica nu pot descrie cat de mult sa le strangi), infigi fisele (pe care nu le-ai incurcat intre ele) si voila!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. ce raspuns prompt .. 4 min .. mersi

M-am uitat mai atent pe ele (be bujii, nu pe cutie) si scrie NGK JAPAN. Sunt bune, ca eu eram mult mai linistit daca scria NGK GERMANY?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu nu se pune nimic pe filet

NGK sunt firma japoneza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare mai am : cand schimb bujiile motorul trebuie sa fie

- rece

- cald

( afara e destul de frig )

Multumesc. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare mai am : cand schimb bujiile motorul trebuie sa fie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok! am citit , am studiat ...

aproape toti marii producatori de piese electeice au facut si bujii pe langa aprinderi, senzori, etc

vine probl si intrebarea? pe care le iau acum?

firme consacrate? eu zic ca da!

NGK se pun pe gama vw din fabrica.

daca vb de alte marci BERU tine pasul cu NGK si la pret sant un pic mai jos ( nu la toate modelele de bujii )

puneti exact ce da catalogul , cu toate considerentele de mai sus !

P.S. si eu sant maniac asa ca pt iubita mea masinutza am fost direct la porsche si am luat NGK numai de dragul lor pt ca scria pe ele sigla audi vw. puteam sa iau NGK la jumatate de pret de la mag aftermarket.... crazy.. is'n it ??? :ok:

repet insa ce v-am mai spus si in alte topic-uri ngk, beru au fabrici si in alte tari nu numai in tarile de origine... putem presupune ca nu isi dau cu firma in cap iar standardele de calitate se mentin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Se apropie revizia de 45.000 km la Felicia socrului meu.

Felicia 1999, 1,3 MPI - 40KW. Nu stiu acum tipul de motor ca nu am talonul la mine, e la el, dar il aflu.

Trebuie schimbate bujiile la aceasta revizie, sa nu?

Cum imi dau seama daca trebuie schimbate?

Mentionez ca nu sunt foarte bazat la practica reparatiilor la benzinare (cu exceptia Daciei tatalui meu). Nu am avut masina pe benzina pana la aceasta Felicia. La teorie este alta problema, dar pana la practica mai e ceva de parcurs. Oricum nu ma pacaleste nimeni.

Din alte discutii de pe aici am inteles ca NGK ar fi o optiune foarte buna pentru bujii, chiar daca sunt putin mai scumpute.

Am pus acest topic la motoare pe benzina pentru ca am considerat ca nu e singurul motor pe benzina al VAG, si este o problema generala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu au fost schimbate niciodata eu zic ca ar trebui. Perioada de schimbare difera de la motor la motor si de tipul bujiilor folosite. Exista bujii long-life care se schimba la 60k km (cum am eu), bujiile normale se schimba la 20-30k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci atunci pregatesc si un set de bujii, pe langa filtre, ulei si schimb lichid de frana. Mama mama ce creste pretul. Si o am si pe cea din semnatura tot cu revizia de 45.000 km. Fac iar credit la banca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Masina mea se apropie vertiginos de 30.000 de km si, din discutiile cu prietenii am aflat ca bujiile trebuie sa le schimb la maxim 30.000 de mii de km.

A mai fost in discutie ca daca ai masina noua trebuie sa le schimbi la 10.000 de km.

Una din cele mai grave probleme care poate aparea daca nu schimbi bujiile la timp este ca se pot suda in blocul motor... :eek:

Bujiile influenteaza consumul si puterea motorului si din cauza asta am cautat altceva decat bujii de la seat. Unul din prietenii mei si-a pus pe masina lui bujii NGK IRIDIUM 9 si de atunci masinuta ii fuge muult mai bine.

1.Voi la cat timp ati schimbat bujiile?

2.V-ati pus bujii aftermarket? Daca da, ati simtit vreo diferenta?

3.Cat de safe este sa-ti pui bujii aftermarket?

4.Ce recomandati in materie de bujii aftermarket?

Am sa postez acum un link catre situl NGK unde se poate selecta orice masina din grupul VAG daca selectai non -us Automotive: http://www.ngk.com/Default.asp

Din pacate nu am gasit cod pt bujii la motorul de 1,2 din grupul VAG :D .... am gasit numai pt 1,4.

Stie cineva ce cod au bujiile pt motorul asta?

Multumesc anticipat!

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!