Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

893 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      465
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      44


Postare recomandată

La fel am si eu NGK PZFR6J-11 si sant f. multumit de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru golf 1.6 16v azd din 2002 ce buji recomandati.am vazut optiuni intre PZFR6J-11 si BKUR6ET-10? personal de care folositi?

originale ar fi cele de la bosch F7 HPP 222, asa am gasit in autodata

PZFR6J-11 are lungimea filetului de 22 mm

BKUR6ET-10 are lungimea filetului de 19 mm. este adevarat?

Fii fara grija, ambele tipuri de bujii au aceleasi dimensiuni.

Singura diferenta este ca, bujiile PZFR6J-11 (cu un singur electrod central din platina) sunt recomandate pt motoarele de 77 KW care respecta intervalul extins de service (QG1) si anume AZD si BCB, insa se pot folosi f bine pe aceste motoare si bujiile BKUR6ET-10.

Eu am folosit ambele modele si nu pot spune ca am sesizat vreo diferenta in comportament, consum smdp.

Singurul plus al celor cu platina este ca probabil sunt ceva mai longevive insa, scanteia teoretic se formeaza ceva mai bine decat in cazul celuilalt model cu 3 electrozi, mai ales in regimuri mai grele a motorului.

Practic, ele necesita ceva mai putin curent pt a da scanteia, de aceea la pornirea la rece, in forta, cand mtorul e subturat, teoretic ( eu in practica nu am simtit) dand scanteie mai repede se imbunatateste arderea.

Insa, precum am spus, eu in practica nu am simtit vreo diferenta intre cele doua tipuri de bujii.

Desigur, cele cu 3 electrozi nici nu le-am tinut mai mult de 30.000 km, astfel incat nu am simtit cum se comporta cand incep sa se uzeze.

Pt ambele tipuri, intervalul recomandat este schimb este de 60.000 km, insa eu recomand sa se schimbe cele cu platina in max 50.000, iar cele cu 3 electrozi undeva intre 30 si 40.000 km, astfel incat sa nu se mearga cu bujia uzata.

Pentru ca, acestea cu dubla platina si acesta a fost si motivul pt care eu le-am pus in final pe masina e faptul ca, solicita mai putin bobinele de inductie tocmai datorita curentului ceva mai mic necesar functionarii optime.

VW le-a folosit tocmai datorita pozitionarii bobinelor direct pe blocul motor si cum la inceput bobinele nu aveau fiabilitate tocmai exemplara, prin folosirea bujiilor cu platina prelungeau cumva timpul pana cand se ardeau bobinele.

In final, orice bujie ti-ai pune motorul va functiona f bine, iar ca si recomandare, daca pretul dublu nu e un impediment, iti recomand cele de prima echipare si anume cele cu platina.

Eu am acum pe masina OEM, care sunt de fapt Bosch FP HPP 222 si le-am cumparat de la reprezentanta cu 160 ron, in timp ce ngk cu platina sub 190 lei nu am gasit la mine in oras.

Cele cu 3 electrozi costa undeva in jurul a 100 Ron.

Decizia finala iti apartine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg de ce zici ca bujiile cu platina consuma mai putin? mai repede nu pot da scanteie, fiindca mai repede o da avansul care il stabileste ecu...

eu cred ca e vorba mai mult de reclama si de mit fiindca energia scanteii nu e facititata asa de mult de materialul electrozilor, ceea ce conteaza e forma lor si cum expun scanteia catre carburant (camera de ardere), doar o opinie... fiindca nu mi se pare justificat pretul celor cu platina care e aproape dublu decat al celor cu 3 electrozi, eu mai bine le-as schimba la 30k pe cele cu 3 electrozi (cu 100lei) decat sa le schimb la 60k pe cele cu platina (cu 190 lei) cred ca as fi mai castigat in sensul ca la aceeasi bani am ardere mai buna, adica in 60k nu parlesc un electrod de platina ci 6 normali (2 bujii cu 3 electrozi), asta ar veni o bujie normala la 10k... totusi eu nu cred ca tine nici platina atat de bine in 60k...

dar mai trebuie sa tinem cont si de calamina care se depune pe ele (mai ales la unele motoare) si prin schimbarea lor mai frecventa cred ca se imbunatateste arderea (mai ales se evita preaprinderile)

concluzia prefer bujiile normale schimbate inainte de termen, adica cele care le recomanda si manualul (NGK cel mai des intalnit, dar si Bosh...), decat sa iau premium si sa le tin 60k sau mai mult...

sunt de parere ca bujiile trebuie inlocuite atunci cand se observa uzura a electrozilor si/sau depuneri de calamina, deci nu sustin un interval fix de schimb gen 60k, si cred ca banii dati pe ele pentru inlocuiri mai dese se vor recupera din benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am exprimat eu gresit cu scanteia.

 

Teoretic, electrozii multiplii s-au introdus pt formarea scanteii atunci cand trebuie si sa nu intarzie formarea ei, sau precum ai spus tu scanteia sa aiba forma care trebuie. Acest lucru se realizeaza prin electrozii multiplii, diferiti intre ei, ganditi sa favorizeze formarea scanteii in diferite regimuri ale motorului.

 

Aici intervine avantajul ( ti-am spus, nu sesizabil in practica) electrozilor de platina, care de fapt bujia este cu bubla platina, atat electrodul central cat si cel de masa avand sudate in zona de formare a scanteii platina, care teoretic face ca scanteia sa se formeze mai repede atunci cand motorul e rece, curentul ce ajunge la bujii nu e maxim smdp, si asta datorita formei lor constructive, unde curentul fiind concentrat pe o suprafata mai mica face ca scanteia sa se formeze folosindu-se mai putin curent decat in cazul unei bujii obisnuite. Platina a fost introdusa pt marirea rezistentei la coroziune, Bosch sustinand ca bujiile lor cu platina rezista cu pana la 25% mai mult decat o bujie obisnuita.

 

Astfel, avand nevoie de mai putin curent pe formarea scanteii, ele solicita mai putin bobinele de inductie

Acest lucru a fost si cel pt care eu le-am montat pe masina pt ca, de altfel nu exista diferente sesisabile in exploatare decat in cine stie ce conditii de laborator.

 

Depunerile de calamina teoretic sunt mai mici in cazul bujiilor cu platina data fiind forma lor constructiva ceea ce face sa se curete mai bine.

Si cele cu 3 electrozi au de fapt 2 electrozi pt formarea scanteii ( unul folosit in mod curent si unul gandit sa ajute la pornire spre exp) si unul care curata bujia. Deci si acestea sunt mult mai bune decat unele obisnuite cu un singur electrod din nikel.

 

Precum producatorii de bujii sustin, o bujie la sfarsitul timpului de exploatare nu trebuie sa prezinte urme avansate de uzura.

Deci o bujie se considera optima pt a fi schimbata atunci cand incepe sa capete uzura.

 

Cum platina e mai rezistenta decat nikel-ul sau ce material e folosit pt bujiile normale, teoretic ea ar trebui sa reziste mai mult si in practica, nu doar in teorie.

 

Dar, precum ai spus si tu, faptul ca cele cu platina sunt aproape duble ca pret nu stiu daca chiar merita cu adevarat sa fie folosite in locul celor cu 3 electrozi.

Pretul lor marit e dat si de prezenta materialului nobil, in cantitate redusa ce-i drept insa probabil si complexitatea fabricarii e mai mare dat fiind faptul ca platina e sudata practic de electrozi. Ca 

 

Pana la urma, si cele BKUR6ET-10 au fost facute special pt masinile din grupul vag, deci, indeplinesc conditiile moturului azd fara probleme.

Daca nu te dau banii afara, iati-le pe acestea, daca nu banii sunt o pbma, de dragul teoriei pune-ti cu platina.

Insa, orice ai alege, e bine sa se schimbe inainte devreme pt a avea o ardere buna si pt a nu stresa sistemul de aprindere inutil.

 

Tu decizi.

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa te mai documentezi fiindca poti induce si pe altii in eroare

 

inca tot nu vrei sa intelegi ca bujia nu schimba momentul aparitiei scanteii si nici nu trebuie !!! acel moment al scanteii, repet, e stabilit cu precizie de ECU ! ECU gandeste nu bujia! pe romaneste capu nu picioarele...

 

bujia doar executa (da scanteie) cand bobina ii livreaza curentu necesar sub comandata ECU

 

singura problema a bujiei este eficienta ei de a transforma energia electrica in scanteie

 

este non-sens ce ai scris:

"Depunerile de calamina teoretic sunt mai mici in cazul bujiilor cu platina data fiind forma lor constructiva ceea ce face sa se curete mai bine. Si cele cu 3 electrozi au de fapt 2 electrozi pt formarea scanteii si unul care curata bujia."

 

... bujia nu e un caine ce se scarpina cu unul din electrozi, ea se curata la atingerea regimurilor de temperatura la care a fost calculata sa lucreze bujia (valoare termica) si a unei arderi cat mai curate, deasta daca nu se pun bujiile recomandate trebuie imperativ puse echivalente nu doar la filet ci si la valoarea termica (care are rol major in auto-curatire), plus distanta dintre electrozi trebuie sa fie egala pentru ca energia necesara producerii scanteii sa fie egala !!!

 

o bujie prea calda va avea electrozi topiti, o bujie prea rece va avea depozite de calamina in exces

distanta mai mare intre electrozi va forta bobinele de inductie cu riscul ne a nu putea genera scanteie ( in cazul motorului rece, pornirilor care se ingreuneaza, plafonarea motorului in sarcina mare) daca distanta e mai mica rezulta o scanteie cu energie mai mica si o ardere precara a carburantului in regimurile normale ale motorului

 

o alta problema care ai atins-o e uzura electrozilor, care in mod normal de lucru e facuta prin erodarea lor de catre scanteie, la bujiile multi electrod-apare doar o singura scanteie pe ciclu, deasta bujiile multi-electrod isi multiplica viata in fata uzurii odata cu numarul de electrozi, daca electrozii cu platina spun producatorii ca tin 25% mai mult nu inseamna totusi ca tin de 3x mai mult, asta doar ca sa comparam logic ce spune teoria

 

plus scanteia apare in zona in care e favorizata la multi-electrod (in camera de ardere e un amestec totusi care e variabil ca si consistenta si pozitie) si mai mult decat atat scanteia se vede dinspre piston care aduce amestecul comprimat, fata de cea cu un electrod, astfel se elimina problema electrodului de masa care cam statea intre scanteie si carburant (orientarea scanteii este la fel si la bujiile pentru motoarele de performanta ex: post-75511-0-95592500-1360142723_thumb.j), tocmai deasta la bujiile cu un singur electrod se scobea unul dintre electrozi in V sau se teşea cel de masa pe marginile din varf, ca sa dea scanteie pe margine si sa atinga carburantul sau se scurta electrodul de masa si statea mai culcat ca sa dea inspre marginea electrodului central

 

 

scuze prentru lungimea postului, daca sunt intrebari si nelamuriri am cea mai mare placere sa le dezbatem, dar doresc sa vorbim daca avem o minima logica si intelegere a proceselor fizice ce se petrec in jurul bujiei

 

ca si o concluzie pentru cine intelege gandirea mea, se plateste doar tehnologia si reclama la bujiile cu metale scumpe fiindca sunt mono-electrod, daca erau multi-electrod cred ca isi meritau bani astia de acum, adica dublu-pret

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neg si nu contest gandirea ta. I

nsa nu doresc sa induc pe nimeni in eroare.

Dar, noi despre ce motoare vorbim aici? Nu de azd si bcb?

 

Eu ce am spus sunt lucruri relatate de producatori pe site-urile lor.

Si nu cred ca vre-un producator cu toata reclama lui minte in specificatiile tehnice.

 

O bujie cu dubla platina la aceeasi intensitate a curentului (o spun teoretic pt a prinde ideea privind curentul mai mic necesar formarii scanteii)va da scanteia mai repede decat cea cu 3 electrozi

Iar faptul ca unul dintre cei 3 electrozi e curatitor nu o spune un neuron rebel de-al meu, o spune insusi ngk.

Daca nu-i crezi nu o face.

 

Ca ecu regleaza timpul cand se formeaza santeia este perfect adevarat, nu degeaba are el implementate functiile de LTFT si STFT.

Insa o bujie cu dubla platina, chiar daca are el un singur electrod va fi mai prietenoasa cu aceste setari si va fi mai aproape de hartile inscrise de producator in ecu-ul motoarelor azd si bcb.

Pt ca, ecu regleaza valorile in functie de cum primeste raspuns de la sonda lambda 1, care "vede" cum se formeaza arderea data de bujiile ce aprind amestecum aer/combustibil.

Daca o bujie da scanteie atunci cand site ecu ca trebuie, atunci aceasta va fi sigur cea cu dubla platina.

Pt ca, pana la urma nu degeaba Vw recomanda si a pus ca bujie de prima echipare acest model de bujie pe motoarele azd si bcb.

 

Insa, tocmai datorita acestor mici ajustari facute de ecu prin STFT merg fara pbme bujiile cu 3 electrozi din posturile anterioare.

Pt ca ecu poate intarzia sau nu momentul producerii scanteii.

 

Ca in alte motoare bujiile cu un singur electrod dispus ca in poza din postul tau anterior, ca alte motoare accepta mai bine cele cu multi electorzi, ca in alte motoare poti pune bujii scobite, frezate sau manufacturate in orice mod vrei tu asta tine de cum fabricantul a gandit aprinderea in respectivul motor si mai ales pt ce regim de lucru a gandit sa mearga respectivul motor.

Una e un motor de strada, altul e de racing smdp.

Plus, ca, se tine cont si de desenul capului pistonului care e proiectat sa functioneze in armonie cu un anumit tip de aprindere care aceasta aprindere e data de bujie.

De aceea spun inca o data, lucru chiar daca nu resimtit de mine in exploatare, insa relatat de producatori si personal nu nu neg ca nu exista, o bujie cu dubla platina in regimuri mai dificile precum pornit, ralanti, forta, ajuta aceste tipuri de motoare repet azd, bcb mia mult decat o alta bujie.

 

Ca in alt motor, fie de la vw, fie al altui producator se intampla tocmai invers, tine de cum a fost proiectat motorul.

 

Perfect adevarat ca valoarea termica a bujiei dau pana la urma temepraturile ce se genereaza in camera de ardere si temperaturile ce se transmit blocului motor, si aceasta temperatura odata atinsa face ca o bujie care functioneaza intr-un amestec corect dozat pt capacitatea ei de aprindere sa se autocurete.

De aceea e extrem de important sa se foloseasca o bujie cu aceleasi speficicatii privind valoarea termica pt ca, pt cei ce nu stiu, segmentii de pe piston nu au rol doar de etansae si ungere ci si de transmitere a temperaturii din camera de ardere catre blocul motor si daca temperatura creste peste valoarea normala motorului pot avea loc deformari ale pistonului. Desigur, si bujia are rol de a transmite caldura in bloc de aceea nu trebuie ignorata aceasta proprietate a bujiei.

 

Insa, credema ca eu sunt la al doilea set de bujii cu un singur electrod si crede-ma ca primul set era absolut impecabil cand l-am scos din motor.

Nu spun ca cele cu 3 electrozi aratau rau, insa pareau mai curate cele cu platina.

Iar pt cunostinta ta, cele cu 3 electoriz nu aveau electrozii uzati uniform unul dintre ei era piscat mai mult ca ceilalti.

 

Pt ca, pana la urma curentul isi gaseste calea cea mai scurta si presupun ca in fabrica unul dintre electrozi e facut sa functioneze mai mult in regim normal de exploatare. e o presupunere de-a mea, nu neg ca nu o fi toti electrozii ce dau scanteie la fel.

 

Insa, ce am spus referitor la aceste bujii sunt date citite de pe site-urile producatorilor si nicidecum aburite de mine.

 

Pana la urma nu facem acum vreo teorie a functionarii bujiei, eu tot ce am vrut sa relatez este diferenta si avantajele dintre aceste 2 tipuri constructive pt ca sigur sunt persoane care au fost in aceeasi dilema si nu au stiut exact pe care sa le aleaga tocmai datorita necunoasterii avantajelor sau dezxavantajelor fiecareia. Repet, pt motorul azd si bcb si nu pt alt motor de racind si nu mai stiu eu de ce fel.

Ca nu am fost poate perfect in remarcile tehnice, nici nu am tinut neaparat sa fac teoria sistemului de aprindere, ci am atras atentia aspectelor care le consider eu relevante pt bujiile acestor motoare.

 

Pe scurt, sa nu mai lungim si sa suprapopulam topicul, orice bujie dintre acestea veti folosi, fie ca e facuta de ngk, fie de bosch, motorul va functiona perfect.

 

Daca totusi aveti bani, personal va recomand cele cu dubla platina, nu degeaba au fost inventate, nu de dragul marketingului cu siguranta.

Tineti minte ca va prelungeste viata bobinelor si daca aveti bani, pt ca pana la urma totul aici se rezuma, acestea cu dubla platina fiind aproape duble la pret, puneti-le pe acestea, daca nu, puneti cu incredere cele cu 3 electrozi, insa, eu va sfatuiesc sa le schimbati la 30.000 km. Asta e strict parerea si recomandarea mea, nicidecum a producatorului.

 

Personal, cand am cumparat masina si in istoricul ei apar 2 schimburi, am gasit bujii Beru ultra x cu 4 electrozi si in cele cateva mii de km facute cu acestea nu am sesizat ca nu le-ar fi acceptat cu placere.

 

Pana la urma, dimensiunea si temperatura bujiei sunt abosolut esentiale, gapul este cel recomandat, desi unii producatori functie de cum au gandit bujia pot avea variatii la diferitele modele de +- 0.1 mm la distanta dintre electrozi. Parca tocmai la beru am intalnit o distanta putin mai mare, nu stiu ce sa zic, insa aici conteaza pana la urma materialul folosit, forma varfului electrozilor ( cele ngk sunt din gama v line ce se traduce prin forma in v a varfului electrozilor pt a favoriza aparitiei scanteii ) smdp.

 

Personal, recomand celor interesati de bujii pt aceste doua tipuri de motoare sa incerce mai intai la reprezentanta.

 

Anul trecut cand am fost in aceeasi situatie am gasit in magazinele de piese auto cele cu 3 electrozi la 100-110 lei si 200 lei sau poate putin peste 200 de lei cele cu dubla platina. NGK desigur

 

Am avut placuta surpriza sa constat ca la reprezentanta, cele oem ( bosch) dat fiind programul lor de fidelizare pt cei cu masini peste 5 ani vechime sa le gasesc la 190 lei, dar la care s-a operat reducerea de 20% si astfel, pt 160 lei am luat cu dubla platina.

Consider, dat fiind ca la un rulaj specific unei persoane obisnuite in Romana de 10-15.000 km/an, un efort de 60 lei nu e unul care sa nu se merite.

 

Nu vreau sa fiu rau, insa personal masinii mele ii pun pe cat cu putinta oem, sau in cel mai rau caz producator de prima echipare insa modelul recomandat pt motorul meu.

Daca o piesa ajunge sa coste ff multi bani da, mai faci compromisuri insa hai sa fim seriosi, cand deja vorbim de diferenta cu putin peste 50 de lei eu unul nici nu as sta pe ganduri si as pune cele oem.

Sper sa mai fie programul in vigoare si preturile sa nu se fi modificat.

Asadar, stricati mai intai o intrebare la reprezentanta, dupa care, in functie de raspuns cautati sau nu in alta parte.

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai facut multe afirmatii dar pot ramane in picioare pentru mine doar cele care le poti sustine cu documentatii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai uita-te pe site-urile ngk si bosch ca eu de acolo am informatiile.

Insa nu mai retin pe care ngk, ca au multe site-uri, dar parca pe cel din uk.

Dai pe google si sigur gasesti.

 

Altceva nu am ce sa-ti mai spun decat sa te convingi si sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta stiam si eu ca nu poti sa te sustii cu dovezi...

 

crede-ma ca am studiat de unora le ieseau ochii din cap, diferenta e ca mai am si ceva cunostiinte de electronica ceea ce ma ajuta sa inteleg niste procese fizice... sa stii tu ca si cartile (chiar si vechi) ajuta

 

una e sa-ti imaginezi alta e sa sti concret ce se intampla...

 

n-ai facut o alegere gresita, dar greseala e ca te plafonezi prin auto-suficienta

 

eu inchei discutia cu tine si iti doresc lectura placura :)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg pana la urma umflatul asta in pene al tau.

 

Cred ca am dat raspuns clar asupra temei careia am raspuns si anume postul colegului Alinbum.

 

Eu nu am intentionat sub nici o forma sa fac un versus intre bujiile cu platina si restul bujiilor ci am vorbit strict in ceea ce priveste motorul azd.

 

Si nu e vorba de plafonare prin ce autosuficienta vrei tu, eu pana la urma cred ca am dat detalii de ce vw a optat pt aceste bujii in detrimentul celuilalt tip. Nu in ultimul rand tine cont ca acestea sunt bujiile de prima echipare, care pana la urma si in ziua de astazi vw le recomanda.

 

Daca tu te crezi mai destept decat inginerii de la vw care au considerat aceasta bujie mai buna decat alta pt azd si bcb, fii sanatos si tine-ti cunostintele din cartile vechi pt tine.

 

Eu unul nu ma dau destept si pe langa ceva cunostinte acumulate din ssp-urile firmei vw si alte cartulii lecturate mai imi folosesc si neuronii sa realizez diferite conexiuni intre lucruri ca pana la urma cunostintele acumulate te ajuta sa intelegi cred eu anumite aspecte ale motoarelor chiar daca nu ti se dau mura in gura in vreo cartulie.

 

Repet, am incercat sa dau un raspuns strict la dilema colegului Alinbum.

 

Ce ai fi vrut?

Sa-ti fac grafice ale arderilor din cilindrii azd-ului cu diferitele tipuri de bujii sau ce?

 

Cred ca am dat raspunsuri pt oameni obisnuiti care aflati in fata alegerii celor 2 tipuri de bujii nu stiau de ce una mai scumpa a fost recomandata de catre vw in detrimentul alteia mai ieftine.

Si cred eu ca am dat suficiente avantaje sa se merite din punctul meu de vedere cele cateva zeci de lei in plus pt acest tip de bujie.

 

Sper ca ai inteles acum ideea topicurilor mele de mai sus si carui subiect au fost ele adresate.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una e sa recomanzi ce recomanda producatorul, adica doar sa reproduci informatia, si alta e sa induci in eroare pe alti mai putin cunoscatori cu afirmatii de genul (citez):

 

"Practic, ele necesita ceva mai putin curent pt a da scanteia, de aceea la pornirea la rece, in forta, cand mtorul e subturat, teoretic ( eu in practica nu am simtit) dand scanteie mai repede se imbunatateste arderea."

 

"VW le-a folosit tocmai datorita pozitionarii bobinelor direct pe blocul motor si cum la inceput bobinele nu aveau fiabilitate tocmai exemplara, prin folosirea bujiilor cu platina prelungeau cumva timpul pana cand se ardeau bobinele."

 

"Teoretic, electrozii multiplii s-au introdus pt formarea scanteii atunci cand trebuie si sa nu intarzie formarea ei, sau precum ai spus tuscanteia sa aiba forma care trebuie. Acest lucru se realizeaza prin electrozii multiplii, diferiti intre ei, ganditi sa favorizeze formarea scanteii in diferite regimuri ale motorului."

 

"Si cele cu 3 electrozi au de fapt 2 electrozi pt formarea scanteii (unul folosit in mod curent si unul gandit sa ajute la pornire spre exp)si unul care curata bujia."

 

"Iar faptul ca unul dintre cei 3 electrozi e curatitor nu o spune un neuron rebel de-al meu, o spune insusi ngk."

 

Pentru mine sunt niste fabulatii atata timp cat nu-mi areti niste documentatii in care se reinventeaza legile fizici...

 

Eu zic sa continuam pe privat daca mai ai ceva sa-mi spui fiindca deja suntem off-topic si eu ma opresc aicea. :)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Elegant, amandoi aveti dreptate, dar suntem romani, trebuie sa fie unul mai tare. Unul vorbeste de scanteie, altul de curentii folositi si protectia bobinelor. Personal, chir daca nu sunt posesor de VW ( se remediaza situati), la masina din semnatura, folosesc bosh quad spark. In iarna am desfacut una pentru o inspectie optica, si va spun ca este ca noua. Au deja 45t km si mai merg cred ca inca pe atata. Dupa mine, o bujie se simte la pornire, mai ales iarna. Cat de mult conteaza firma, platinata, aurita, ruginita etc., mai deloc. Reclama si marketingul, fac ravagii in perceptiile noastre, si uitam un element, care este principal, COSTUL. De ce sa ma arunc la bujii nustiu de care, cand foarte bine, merg si cele mai ieftine, iar vrajeala cu consumul de carburant, ne-a luat mintile. MASINA NU ARE CONSUM. Depinde de clima, temperatura, greutate, vant, si in principal de stil de condus. Altele bujii, anvelope, esapament, sunt doar reclama.

   Am dat 90 de ron pe set in 2009, nu sunt originale, dar uite ca sunt bune la bani putini. Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, fie vorba intre noi nu exista bujii originale ( oem) . ele sunt facute de alti producatori, in cazul vw pt motorul azd fie de Bosch, fie de Ngk.

 

Ca eu am gasit oem facute de bosch asta nu inseamna ca altcineva tot la reprezentanta nu o sa gaseasca facute de ngk. Iar pe bujie apare pa langa sigla vw si insemnele producatorului.

 

Dar sa nu o mai lungim, o bujie atat timp cat respecta dimensiunile si valoarea termica cerute de producator pot fi montate fara pbme.

Exemplu: beru ultra x. Pe site-ul Beru nu am gasit nici o recomandare pt motorul meu, insa ele au fost montate de catre neamt si au mers fara pbme.

 

Insa, tin sa precizez faptul ca bujiile schimbate de mine, inainte dev reme desigur, nu aveau uzura vizibila cu ochiul liber, trebuind sa ma uit cu lupa sa vad piscaturile din electrozi. Iar precum am citit pe site-ul ngk daca nu ma insel, ei sustin ca o bujie uzata nu trebuie sa aiba urme vizibile de uzura.

Deci teoretic, cand bujia incepe sa capete uzura vizibila ea nu mai este recomandata a fi utilizata in motor chiar daca motorul inca merge bine.

 

Pe de o parte mi se pare si logic, pt ca, daca analizam putin foarte multi au avut pbme cu bobinele de inductie tocmai din cauza neschimbarii bujiilor la timp.

Desigur, au fost si loturi de bobine cu pbme, mai ales cele de la sf,90 inceputul anilor 2000 cand picau mai repede decat trebuia insa cel putin bobinele actuale nu mai au pbme.

 

Dar asta nu inseamna ca produsele mai evoluate ale unui producator sunt doar marketing, au si ele un sambure de adevar.

Iar, cand acest sambure nu costa o suma enorma de bani eu consider ca merita a fi pus in motor.

 

Parerea mea, a unuia care sincer nu pune de regula ceva sub specificatiile producatorului, desi am facut-o in cazul bujiilor insa din cauza faptului ca nu am fost informat suficient, din cauza mecanicilor care nu stiau exact ce sa-mi recomande si din cauza ideii preconcepute si gresite ca la reprezentanta gasesti intotdeauna pisele cele mai scumpe.

 

Iar daca inca nu ma crezi Sergiu, vino tu cu argumente contra a ceea ce am spus pt bujiile cu dubla paltina pt motorul azd. Ca tot ai citit o gramada de carti.

Nu spun, nu am fost f tehnic si f exact pt fiecare cuvintel folosit, insa ideile mi le mentin.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt deacord cu ce ai scris in ultimul post ;)

 

despre carti... iti pot spune ca primele cunostiinte le-am dobandit dupa ce am intrat la liceul cu profil electronica si am pus mana pe niste reviste, Tehnium le zicea, sunt bune daca pui mana pe ele fiindca gasesti chiar si oscilograme (grafice de pe ecranul osciloscopului electronic) si se explica tot procesul ce declanseaza scanteia, binenteles ca de atunci au trecut multi ani fiind pasionat auto-moto am studiat tot ce am prins in mana pana in ultimi ani cand a evoluat mult netu si am gasit informatii utile si acolo, dar repet baza mi-a dat-o tot "hartia" si crede-ma ca te ajuta enorm cand diagnostichezi fara diagnoza computerizata

 

acuma eu ti-am dat un exemplu de pasiuni imbinate, si incerc sa-ti dau ideea pasiunii catre electronica derivata, din ce vad, de cea pentru auto pentru ca iti deschide orizonturile sa-ti intelegi masina, si face parte sa zicem asa si din dezvoltarea personala care ar trebui sa fie continua

 

multa bafta sau numai bine!

 

PS - te rog daca vrei sa-mi mai adresezi ceva sa o faci pe privat ca sa nu poluam topicul, multumesc pentru intelegere.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile speciale pt gaz(Gaz lichefiat PGL),sunt extrem de scumpe.O bucata pentru un g4 1400 pe NGK este in jur de 90-100 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una simpla:produsul nu este cautat,cererea este limitata,produc un numar mic de bujii si dau in pret.Este exact fenomenul care se intampla la toate piesele auto:produse cautate si cu rulaj mare= preturi mici/produse cu rulaj mic =preturi mari.

Bosch face 2 feluri de bujii pe gaz ,cu schimbare la 15.000km sau cu schimbare la 30.000km...cu pretul mai mic si avantajos,dar durata lor de folosinta este la jumatate/sfert fata de o bujie ngk(60.000km)..in consecinta sunt costuri egale indiferent de ce marca de bijii folositi.

Brazilia este cea mai mare piata de desfacere pt bujii speciale pt ca la ei in jur de 60%din masini merg pe etanol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic:

Hehe si eu tot electrotehnica am facut si desi nu prea mai am reviste tehnium pe acasa le am cred eu cam pe toate in format pdf.

Insa, chiar tu ai spus ca stii multe din carti, unele chiar vechi. De asta am mentionat despre carti.

 

On topic: Iar sa inchei, spun doar atat:

Bujiile cu budla platina, avand suprafata electrodului central f mica (electrodul central are suprafata conica nu dreptunghiulara) concentreaza tot curentul pe o supfrata mai mica de aici si formarea scanteii cu un curent mai mic.

 

Acest lucru a fost gandit mai ales pt pornirea la rece, cand, ecu nu citeste informatia data de sonda lambda 1, informatie folosita de ecu pt efectuarea amestecului aer/combustibil.

Cat timp ea se incazleste, pt ca sonda doar calda poate da informatii corecte, ecu merge pe valorile default si anume hartile din memoria sa eprom.

Si atunci prin bobine se da un anumit curent bujiilor, default sa-l numim.

 

Desigur, cat timp un motor e perfect sanatos, anume compresie buna, bujii fara uzura, bobine de inductie ce genereaza curent cat trebuie, fise fara sapari( chiar si cele incorporate in corpul bobinelor in cazul motorului azd si bcb) ar trebui sa nu faca pbme atat timp cat o bujie respecta cerintele minime pt motorul respectiv ( de\imensiune si temperatura de lucru).

 

Dar, cand e f rece afara, apare condens, motorul nu mai e la prima tinerete, bujiile au ceva pierderi, o bujie cu dubla platina va da la acel curent default scanteia mai bine decat una obisnuita.

 

Desigur, dupa ce sonda lambda se incalzeste si se observa o intarziere a aprinderii, ecu poate compensda acest lucru prin functiile LTFT si STFT implementate tocmai inn acest scop.

Cat marketing si cat adevar este in acest avantaj nu stiu sa ti-l spun, asta doar ngk si bosch stiu,eu pe site-urile lor am gasit doar atat, insa, pt mine conteaza sa stiu ca am bujia optima pt motor.

 

Uite aici un exemplu http://www.ngksparkplugs.com/products/spark_plugs/laser_platinum.asp

si aici bujia ce o am cumparata din reprezentanta:

http://www.bosch.com.au/content/language1/html/5681.htm

Scrie sau nu scrie ce am spus mai sus?

 

Desigur, pt cei ce doresc mai mult exista bujiile cu Iridiu, care pe langa avantajele celor cu platina au si avantajul longevitatii mult marite dat de Iridiu care e mai rezistent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar incepem...

 

"Si atunci prin bobine se da un anumit curent bujiilor, default sa-l numim." - curentul cu care e alimentat bobinele nu se modifica ci momentul denumit "avans"

 

"fise fara sapari( chiar si cele incorporate in corpul bobinelor in cazul motorului azd si bcb)" - e cam trasa de par explicatia... eu as zice ca sunt eliminate din start, si acest tip de bobine se gaseste chiar si pe motorul meu nu doar la al tau unde bujiile oem sunt cele cu 3 electrozi ;)

 

"Dar, cand e f rece afara, apare condens, motorul nu mai e la prima tinerete, bujiile au ceva pierderi, o bujie cu dubla platina va da la acel curent default scanteia mai bine decat una obisnuita." - sper nu te superi daca eu nu cred asa ceva, daca vorbim de bujii noi nu se vad diferente de performanta din ce stiu eu, indiferent de motor poti sa-i pui mama bujiei ca daca e praf la fel ramane, eu vorbesc doar ce se poate demonstra practic si obiectiv nu pareri si impresii subiective care sa ma impace cu gandul ca am platit dublu pe bujii de pomana, in cazul tau n-ai incotro daca oem sunt cele puse de tine asa ca nu te mai chinui sa-ti justifici diferenta de bani data fata de restul, fiindca multi punem tot oem ;)

 

e o chestie psihologica sa cumpar cel mai scump ulei si sa cred ca e cel mai pun si sa predic treaba asta prin piete, se numeste efect placebo

 

"Desigur, dupa ce sonda lambda se incalzeste si se observa o intarziere a aprinderii, ecu poate compensda acest lucru prin functiile LTFT si STFT implementate tocmai inn acest scop." :10[1]:  :tuktuk: scuze ca nu m-am putut abtine sa nu-mi zmulgi un zambet, nici n-are rost sa mai zic de ce, cauta pe goagal sa vezi ce masoara sonda lambda...

 

"Cat marketing si cat adevar este in acest avantaj nu stiu sa ti-l spun, asta doar ngk si bosch stiu,eu pe site-urile lor am gasit doar atat, insa, pt mine conteaza sa stiu ca am bujia optima pt motor." - cat timp avem divergente din reclame nu din tetalii tehnice te rog sa ma excluzi din discutii, dealtfel te tot rog de cateva posturi sa vorbesti cu mine pe privat sa nu fim sanctionati pentru off-topic ca facem teoria chibritului sau a bujiei

 

PS - din reclama: "Faster starts and quicker acceleration" nu se refera ca scanteia se da mai repede ci ca "ar porni" motorul mai repede (ceea ce se intampla la fel cu orice bujie noua daca iti vine sa crezi) si faza cu acceleratie mai rapida e echivalenta cu mitul castigarii cailor putere din bujie ceea ce stie toata lumea ca e prostie

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma dau batut si nu am incercat sa fiu offtopic, am incercat sa raspund unei intrebari dintr-un post anterior.

Nu cred ca eu am fost cel ce a initiat discutii off-topic-uri.

 

Deci tu crezi ca totul e reclama si producatorii pe site-urile lor scriu abureli. Tine-o pe a ta si iti doresc drumuri bune.

 

Scriu doar pt cei ce au motoare azd si bcb si implicit colegului AlinBum.

 

Singurul motiv ( ca e reclama sau nu, Dzeu il stie, insa daca nu e reclama si are un strop de adevar eu zic ca merita) pt care merita achizitionarea bujiilor oem ( cele cu paltina) zic eu ca tine de menajarea bobinelor de inductie.

Restul, pornire mai usoara, longevitate etc etc, sincer nici eu nu le-am sesizat in practica pt ca oricum eu personal nu las mai mult de 30.000 km bujiile in motor. Insa nu spun ca avantajele nu apar la un kilometraj mai mare.

 

A da, bineinteles, asta daca un efort de 60-80 ron in plus nu e un obstacol in decizia voastra.

 

Inca ceva:

Am spus ca nu am sesizat nici o diferenta intre bujiile normale si cele cu platina.

Asa este. Doar ca si comportament al motorului. Nu am spus despre consum.

Oare cum se face ca de vreo cativa ani incoace la drum lung la acelasi stil de mers obtin consumuri de 5,2-5.5l cu o viteza medie de regula intre 60 si 65 kmh iar inainte cand puneam bujiile ce mi le recomandau mecanicii lui peste, consum sub 5.5 l nu obtineam nici mort? Si oare cum se face ca totul coincide cu folosirea bujiilor cu platina?

O fi si asta vre-un fel de reclama, marketing sau.. adevar.

 

Pt restul, care vor explicatii teoretice, tehnice si nu cred in ce spun producatorii pe site si cauda nod in papura le spun atat: folositi ce recomanda producatorul. Iar daca al vostru motor precum 1,4 nu a fost facut din fabrica sa mearga cu cele cu platina, bucucati-va, ati economisit o gramada de bani :)

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste postul 174 de pe pagina 9 din acest topic si inca cateva dupa, ca sa ai o idee de ce pe oem sunt bujiile cu platina la 1.6 16v-ul tau ;)

 

dar tot de pe acest topic poti afla ca nu e totdeauna asa cum s-a vrut... chiar mai mult ti-l lasi sa-l lectureti in intregime poate ai sa-ti mai schimbi opiniile...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervalul de schimb de 60.000 pt cele cu platina il stiam, am spus intr-un post anterior ca sunt pt motoarele ce respecta intervalul extins de service QG1 ( asta inseamna long life). Insa adevartul motiv pt folosirea lor doar vw il stie, deoarece sunt si bujii cu 3-4 electrozi garantate 60.000, unii sustin ca si acestea cu 3 electrozi in anumite motoare rezista tot 60.000 km, insa personal cred ca si aceste cu platina tin atat doar intr-un motor exploatat in regim extraurban, intr-o tara precum Germania unde se merge mult pe autostrada.

 

Insa eu am incercat sa spun si celelalte lucruri ce eu unul am considerat utile sa se stie nu doar intervalul de schimb.
 

Cert e daca cineva s-ar lua dupa tine ar considera ca o bujie si cu un singur electrod e buna si celelalte tipuri constructive nu-si au nici un rost in practica, avand doar scop de marketing si ce scriu fabricantii pe site-urile lor sunt lucruri nefondate si de aburit lumea.

 

Pt mine 60 de lei nu a fost o suma care sa ma faca sa pun cu 3 electrozi in detrimentul celor cu platina.

Pana la urma sunt mai bune decat cu 3 electrozi si nu le schimb decat o data la 3 ani la cati km fac eu cu masina.

Deci pt mine merita acest efort infim financiar si cred ca si pt multi posesori de azd si bcb-uri.

Mai ales intr-un motor ce nu mai e la prima tinerete unde orice plus si ajutor cat de mic adus in functionare de o anumita componenta e bine venit.

 

Iar faptul ca in alte motoare de 1,6 nu se regasesc aceste bujii e tocmai faptul ca ultimele motoare 16 16v fabricate au fost tocmai azd-ul si bcb-ul si probabil au fost suficiente motive pt folosirea lor. Cred ca inginerii vw stiu cel mai bine ce motor au facut si nu cred ca au luat decizii doar de dragul marketingului.

insa si cei cu motoarele atn si aus le-as recomanda sa le foloseasca.

Este un progres tehnologic, precum si benzina de 100.

Daca-n momentul lansarii nu exista benzina decat de max 98 asta nu inseamna ca nu merita sa-i pui de 100 nu-i asa?

 

Ca nu s-a intamplat acest lucru si pe un 1,4 e posibil ca acesta din urma sa nu aiba nici un avantaj de pe urma lor, conteaza f mult si curba de cuplu dezvoltata de motor smdp. 

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e marketing curat.am avut BCB,bujiile cu care am cumparat-o erau iridium un singur electrod si le-am schimbat cu bosch super 4.absolut nicio diferenta,nici la pornire,nici in turatie,nici la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

e o metoda periculoasa de expunere a amestecului carburant la scanteie, in realitate nu e chiar ca in film unde bujia e pusa pe modulul acela care genera scanteiea perdea frumoasa, si se folosesc bujiile multi-electrod, defapt la baza e tot bujia cu un singur electrod de masa care se teşea home-made din cele mai vechi timpuri, doar ca producatorii au mai adaugat alti electrozi pentru a mari suprafata pe care are posibilitatea sa apara scanteia, favorizand aparitia acesteia si prelungind viata bujiei

 

prin gaurirea electrodului de masa acesta se va supra-incalzi fiindca nu va disipa usor caldura din varf si apoi se va uza rapid zona, eu cred ca se vor inrosi marginile laterale ale gaurii, dar oricum uzura si supra-incalzirea vor duce sigur la ruperea varfului, apoi aceasta va face ping-pong in motor intre piston si chiulasa apoi intre supapa si scaunul ei

 

cativa dacioti au mai facut asa ceva din ce am vazut pe forumul lor, exista si poze si marturii, dar doar o mana de oameni sau incumetat sa faca asa ceva insa din diferite motive se pare au musamalizat "inventia" unul chiar a marturisit ca i s-a rupt varful unei bujii

 

oricum netu e plin de sustinatori al acestei inventii minune generatoare de polemica si nu e singura...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!