Jump to content

problema esp


cumpartot69
 Share

Postare recomandată

refa setarea de baza pentru G85.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum se face  !! as fi recunascator daca as primi indicatii...mentionez ca eroarea nu vrea sa se stearga iar eu nu am umblat si schimbat nimic la puntea fata ,efectiv s-a aprins  din senin si de atunci nu se mai sterge  ...

 

Modificat de vicvicvic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 8/11/2016 at 9:17 AM, Al Bundy said:

Atunci problema pare a fi de la G201 si  nu de la switchurile de frana.

Buna, am si eu o mare rugaminte. Ma lovesc de aceeasi problema. 01435 senzor presiune frana G201 defect circuit electric. 

Tin sa mentionez ca am avut aceasta eroare (vw touran), am verificat switschul in blocul de masuri, functioneaza corect. Dar la presiunea de la frana, in blocul de masuri indica 200 si ceva bari fara pedala apasata. Am schimbat pompa, am fost la cineva sa o adapteze.. toate bune . A functionat nici o zi si iar aceeasi problema. Exact ca inainte vetificat tot , aceleasi simptome. 

Ce ar putea fi. O idee va rog. Daca se poate. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fi dededat si pompa astalalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi! Dar poate sa fie ceva pe circuit de s.a dus si asta. Sau asa sa se fi potrivit sa se duca la o zi dupa ce am pus.o.

Ai vre.o idee?

Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Bună, am și eu o problemă la un Turan Highline din 2005 , 2.0 TDI BKD de 140 CP :

- mi se aprindea sporadic  indicatorul ESP în bord. Între timp mi s-a dus torpedoul de pe alternator, l-am schimbat cu totul timp în care am decuplat bateria. După schimbarea alternatorului mi-a rămas aprins indicatorul servodirecției - volanul galben - aprins și îmi arăta codul 00778 Senzorul poziție volan static. Am dedus din experiențele altora că trebuie refăcută setarea de bază pentru G85. Am urmat pașii descriși pentru calibrare și surpriză, nu numai că nu se stinge martorul galben însă nu mai funcționează nici servodirecția. Citisem aici în Germania de la cineva care a pățit asta că calibrarea nu se poate face din cauza erorii de la esp. Deci trebuie să le iau pe rând. Poate mă puteți ajuta cu ceva sugestii, sunt în Germania și încerc să mă descurc pe cât posibil singur. Erorile pe care le găsește Carport-ul (am licență cumpărată inclusiv pentru modulul de programare):

In 03 - Bremselektronik / electronică sistem de frânare

- 00290 Drehzahlfühler hinten links (senzor de turație stânga spate) - scurtcircuit la un alt ventil, semnal implauzibil, sporadic

- 00290 -// - defect mecanic, sporadic

 

În 44 - Servodirecție :

- 00778 Geber für Lenkwinkel, static (senzor poziție volan). 

Procedura de calibrare am încercato încă de două tot fără rezultat. În timpul procedurii valorile in 060 și 066 păreau a fi corecte. Merci mult pentru ajutor !

IMG_20200520_175332.jpg

IMG_20200520_175353.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

modul incarcare.....alternatorul nu are ..

Schimba rulment/senzor spate,  dupa care incearca da faci procedura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult, cam acolo mă ducea gândul. O să le comand astăzi. Mă gândeam că poate ar fi o procedură, un trick prin care să refac setările inițiale, să "înmoi" volanul, chiar dacă rămâne indicatorul în bord. O să dureze ceva până vor ajunge, le comand online, între timp voi fi nevoit să mișc mașina și e deranjant să trag de volan, parcă manevrez o dacia pe pană.

Ce mă nedumerește, în decembrie mi-a schimbat un mecanic la Sibiu rulmentul dreapta spate, cam imediat după au început și problemele cu ESP-ul. Mă gândeam că poate are vreo legătură, vreun cablu atins, întrerupt sau dezizolat ... S-a chinuit nițel până a dat vechiul rulment jos, șocuri, baros ... Senzorii i-am văzut pereche, i-aș schimba imediat amândoi.

Merci încă odată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU poti face setarea de baza a lui G85 cu defectiuni in sistemul ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
6 hours ago, Cristian G said:

Mă gândeam că poate ar fi o procedură, un trick prin care să refac setările inițiale, să "înmoi" volanul

Nu mai ai acum, daca ai dat setare de baza. Incearca sa virezi maxim stanga si tine asa 5 secunde....dupa aia dreapta...tot asa. Unele le mai  pacalesti un pic, facand asta. Nu toate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult, abia astăzi am citit răspunsurile, o să încerc volan max stg 5 sec astăzi. Între timp am comandat rulment, pereche de senzori, cheie specială pt demontat rulmentul, adaptor de la; pătrat de 3/4 la 1/2 și manivela de 3/4. Cea de 1/2 după experiența din decembrie nu prea e de mare ajutor. Până acum mi-a ajuns abia adaptorul, în cursul săptămânii viitoare va ajunge totul. Presupun că joi sau cel mai târziu vineri o sa-l schimb  și reiau procedura de învățare a G85. Mulțumesc mult.

O să vă țin la curent cu evoluția pentru a trage concluziile aferente.

Modificat de Cristian G
Completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună tuturor, revin așa cum am promis cu un update. Problema e rezolvată. Am comandat la începutul săptămânii trecute rulment stânga cu flanșă și o pereche de senzori ABS stânga-dreapta precum și sculele necesare fără de care nu aș fi putut schimba singur rulmentul : set chei speciale (Innen Vielzahn) de M14, M16 și M18, niște biți pentru pătrat se 1/2 asemănători cu torx-ul, șase în total, câte unul lung și unul scurt la fiecare dimensiune. Cel de 18 desface șurubul care fixează rulmentul respectiv cel de 14 care e necesar la demontarea suportului de etrier. În plus un adaptor de la pătrat 3/4 interior la pătrat 1/2  și manetă cu pătrat de 3/4, cea de 1/2 nu prea rezistă la cuplul la care e strâns rulmentul pe butuc. Dacă oricare dintre cele de mai sus mi-ar fi lipsit nu aș fi putut schimba rulmentul. Pentru schimbare se desfac în ordine cele două șuruburi care fixează etrierul care se scoate apoi și se imobilizează, apoi cele două șuruburi 14 care fixează suportul de etrier (bitul 1/2 M14) care se scoate apoi, se scoate apoi discul de frână care e fixat cu un singur șurub pentru care e necesar un torx. Rămâne rulmentul cu flanșă propriu-zis pentru care am folosit manivela cu pătrat de 3/4, de o jumătate de metru căreia i-am dublat lungimea cu prelungitoare pentru a putea învinge cuplul nebun la care e strâns rulmentul. Pentru accesul la surub trebuie scos căpăcelul de protecție presat și pe care nu am reușit să-l scot fără să-l vătămez iremedial însă nici o problemă, vine nou împreună cu rulmentul și șurubul acestuia în set. Între cheia de 1/2 M18 si pătratul de 3/4 de la manivelă am folosit adaptorul descris mai sus și care trebuie să fie de calitate altfel sunt toate șansele să cedeze înainte să învingă cuplul la care e strâns rulmentul. Odată șurubul desfăcut, rulmentul l-am tras ușor cu mâna de pe axul fuzetei. În acest punct am schimbat și senzorul ABS care e accesibil de altfel și din spate, și cu rulmentul montat, e fixat doar cu un șurub pentru care e necesar un imbus de patru însă pe care - fiind blocat în fuzetă - am reușit să îl scot doar după ce am scos rulmentul, prin bătaie dinspre interior. Se vedea deja pe el o urmă de frecare apărută din cauza jocului rulmentului. Jocul era minor și anulat de cuplul la care era strâns șurubul, pe măsură ce a apărut, la forțat spre spate așa încât a atins pe capul senzorului ABS.

Montarea în sens invers, la final am reluat pașii de învățare a G85 și anume :

-  am mers aprox 20 de metrii cu volanul drept cu mai puțin de 20 km/h după care am oprit cu volanul tot drept

- m-am logat in 03 Bremsenelektronik - electronică sistem frânare - cu 40168 și am inițializat pe rând în ordinea asta blocurile 066, 063 și în final 060. După fiecare inițializare este necesară logarea cu 40168

- Ultimul pas, m-am logat în 44 Lenkhilfe - Servodirecție - cu 40168 și am resetat și aici din nou 060 , senzorul poziție volan. După câțiva metrii parcurși și volan maxim stânga, maxim dreapta la revenire s-a înmuiat brusc volanul și mi-au revenit valorile de la G85.

Mulțumesc tuturor pentru sugestii și sper că sunt de folos cele câteva rânduri altora care ajung în situația asta.

Concluzie : dacă având probleme cu ABS-ul dintr-un motiv sau altul demontați borna de la baterie și după deconectare va rămâne volanul galben aprins în bord, rezolvați-va problema ABS-ului, nu încercați să vă rezolvați problema din soft că vă pierdeți servodirecția și vă alegeți cu volanul tare, cum am pățit eu. Regret că nu am atașat poze, fiind singur nu a avut cine să le facă, eu cu un amestec de rugină și vaselină nu mi-am putut folosi telefonul. Distracția la mine a durat peste patru ore din cauza șuruburilor de la etrier și mai ales a celor de la suportul etrier pentru care a trebuit să inventez pârghii și am luat poziții imorale în parcare până le-am înmuiat, undeva muult dincolo de limita exasperării și doar ambiția să fac ce mi-am propus m-a scos cu bine la final.

Numai bine tuturor.

Modificat de Cristian G
Corecturi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!