Jump to content

Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

Asa o sa fac si eu de acum in colo. Pana acum daca tot este in garantie am lasat asa cum cer ei si cu piesele lor, mai putin uleiul pe care il schimb la 15mii sau 1 an. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, The_Ego said:

S-a schimbat pana acum filtrul de aer?

 

Din punctul meu de vedere e bine sa nu va luati dupa ce se scrie la recomandari de schimbare in ziua de azi. Concret la filtrul de aer cred ca in ultimii 5 ani s-a ajuns de la schimb la 15k la 90k. Oricum si 15k km in Romania sunt multi pt un filtru de aer. Acelasi lucru si la cel de polen.

Depinde unde stai si pe unde mergi. La mine, la 15000km schimbam degeaba filtrele de aer, aratau ca noi. Le-am schimbat la masina veche la 30000km. La 40000km motorul e doar putin prafuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 4/5/2022 at 12:16 PM, PaulT said:

 

La mine se modifica in functie de scenariul de utilizare ambele variabile (nr de km ramasi si intervalul de timp pana la schimb). Masina este O3, 2016, 1.8 TSI. Ca exemplu, astazi am facut schimbul de ulei si estima, bazata pe tiparul de rulaj anterior, este de 23.500km sau 565 zile. 

 

Dupa un mini concediu cu rulaj extraurban si autostrada de aproximativ 1.500km estimarea a urcat la aproape 27.500km sau 710 zile. 

 

On 4/15/2022 at 10:51 AM, Doc Morelli said:

Doar de curiozitate, a schimbat cineva cu Octavia 3 uleiul din transmisia manuala pana acum ?

 

Da, eu, acum aproximativ 1.5 ani, undeva la 60-62k km rulaj. S-au mirat cei de la Aviamotors, spuneau ca e pe viata, dar au prestat fara probleme. Fiind procedura efectuata foarte rar (nu isi mai aduceau aminte sa le fi fost ceruta in ultimii ani) si mai laborioasa (pozitia cutiei impune drenarea si prin desfacerea unui alt punct in afara de surubul de golire), m-am prezentat cu pagina din manualul de service printata, sa ma asigur ca mecanicul e la curent. Schimbul de ulei a rezolvat o problema cu zgomot la accelerare in viraj maxim, in anumite conditii, situatie reclamata la Brady (si ignorata, evident) inca de la sfarsitul lui 2018. Uleiul scos din cutie nu parea sa corespunda dpdv cantitativ cu ce spune manualul... Am folosit Ravenol MTF-3 75W, functioneaza fara nicio problema (impecabil si la cald si la rece). 

Modificat de PaulT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, imi poti face un print screen din manual cu procedura mentionata ? Sau un link daca este disponibil online manualul.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, cand ajung la pc-ul de acasa. Vad ca tu ai 1.4TSI deci e posibil sa fie diferente (poate in cazul tau pot fi folosite doar busoanele de golire, respectiv umplere). Ce cod are cutia de viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am motor CZDA, atat stiu. Joi merg la Brady pentru revizie, am deja 60k km  / 5 ani si ma gandeam sa fac si operatiunea asta. Vreau sa tin masina minim 10 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la platforma MQB, cutie manuala, trebuie desfacut busonul de golire + inca 1 surub ce tine 1 "pin" pentru furci. Nivelul trebuie facut pe la senzorul de "marsarier" .

Ce am spus e procedura pe scurt, pe langa asta mai trebuie blocat selectorul de viteze. Sa citeasca manualul de service inainte sa se apuce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La fix 5 ani de la data fabricatiei m.a lasat bateria originala, am inlocuit.o cu un exide agm de 70 amperi si dupa ce am pus.o incarcarea era de 12.8 volti iar dupa codare incarcarea era 14.4, deci zic eu ca e importanta codarea pe masina pt viata bateriei.

Scriu aceste randuri informative, poate o sa ajute pe cineva ca am citit multe pe net ca nu trebuie codata, ca poti sa.i pui la schimb si baterie normala chiar daca ai start-stop etc...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Un schimb de ulei si filtre-1090 lei

factura1.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 filtre (aer+polen) ~ 450 lei. 

 

     Minunat 🙄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu.

La precedentele revizii, cele 2 filre le-am schimbat eu, pe viitor tot eu le voi schimba, acum a fost o exceptie din cauze diplomatice, sa zic asa.

 

Uleiul are un pret nu cu mult mai mare decat in comert, din experienta spun ca 0w20 la reduceri are de obicei o data de fabricatie de acum 4-5 ani, ce e mai "proaspat" costa ~70 lei/litru.

 

 

UItasem sa adaug, ca promotie-igienizare instalatie climatizare-din partea casei (reprezentantei).

 

Sa fie primit, a picat bine, dar tarziu, dupa concediu.😁

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am nevoie urgent de ajutorul vostru, mi.a ramas portbagajul blocat la skoda octavia 3, facelift, sedan, nu merge nici din cheie nici din buton! Il pot debloca cumva din interior? Am mare nevoie de el ca am de  carat ceva voluminos.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat, sa va spun si cum... Trebuie indepartat capitonajul,este prins in cleme si clipsuri si are o parghie alba care deblocheaza portbagajul. In cazul meu a fost defect manerul, avea crapat un plastic.

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care capitonaj mai exact? Rabatezi bancheta spate banuiesc si apoi unde se gaseste acel maner?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capitonajul interior ,de acopera tot portbagajul,de la luneta la incuietoare...

Odata dat jos, ai acces la incuietoare...la alte modele vw este un capacel mic in capitonaj special pt deblocarea portbagajului,acum trebuie dat jos cu totul!IMG_20221024_164820.thumb.jpg.5dc3cc37a55db93c1a9dcc812da58b26.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am schimbat rotile de iarna la atelierul unui prieten, cu ocazia asta am dat jos si carenajele, era plin de mizerie acolo,sunt si niste bureti acolo,care erau uzi si deasupra lor plin de frunze. 

Care nu ati apucat sa schimbati rotile, dati jos si carenajele, o sa ramaneti uimiti. 

Ce parere aveti despre acei bureti, ar trebui pastrati avand in vedere ca stau mereu uzi acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 4/8/2022 at 3:11 PM, SwatKat said:

Avia Pantelimon. ODO 75.000 km Inspectie cu schimb lichid frana. Pret 536 lei.De fapt 520, ca mi-am luat un breloc :)

Pe deviz apare atat "inspectie" cat si "inspectie ex extinsa", fiecare cu cost separat, n-am mai intrebat ca (am povestit in alt topic) cand am vrut sa plec am observat eroare de misfire si am mai pierdut timp sa (re)puna diagnoza etc. 

Am intrebat in mod specific de placute frana, m-a comunicat consilierul ca s-a uitat cu siguranta mecanicul si daca era nevoie, spunea. Deci inca mai tin pana la schimbul de ulei care e peste 15k km (ca daca nu tineau atat, se mentiona in certificat)

 

On 4/8/2022 at 3:23 PM, halamadrid said:

Acum nu vreau sa te alarmez, dar daca si la placute s-au uitat ca la martorul din bord dupa missfire, eu unul mi-as verifica placutele singur, ca sa fiu sigur.

 

@halamadrid exact ce ziceai... 

Am mai fost si in septembrie la Avia la schim ulei, intrebat si atunci de placute, cica tot ok erau :) si azi dimineata cand am schimbat rotile de iarna mi-au cazut ochii pe placutele spate... cum marti dimineata plec, am gasit doar un service Bosch si au comandat placute fata TRW si spate Brembo. Mers acolo si au constatat ca trebuie si discurile scimbate.. pe fata placuta avea vreo 3-4 mm insa aia dinspre interior mancase din disc.. Asa ca au comandat si discuri, tot TRW fata si Brembo spate, ca asta au gasit la furnizorul lor sa vina repede, luni dimineata.

 

Imi poate spune cineva, ca sa stau si eu mai relaxat, niste coduri OE pentru discuri, sa fiu sigur ca au comandat ce trebuie, sa nu ma trezesc cu alte dimensiuni, ca vad ca diferea in fucntie de motor etc.  

Multumesv

IMG_4740.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placuta aia mai avea destui km. 

nu e nevoie de coduri, alte discuri efectiv nu se potrivesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la aia m-a dus capul sa fac poze. iar discul avea o buza destul de pronuntata, nu am avut cum sa masor sa vad cat mai are.. Iar la service cand au desfacut pe fata, placuta de pe interior avea urme de la disc, cum e in poza (am gasit pe net, cam asa arata si discul, insa nu atat de uzat), calca si pe partea dinspre rotor si acolo era mancata placuta, probabil de la uzura discului.

 

Am inteles, vad luni si sper ca s-a comandat ce trebuie, sa mi ma trezesc ca desfac si apoi nu se potriveste... 

Screenshot 2022-11-25 at 22.13.18.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oferta pentru revizie 60.000km:

Schimb ulei + filtre

Schimb ulei + filtru dsg

Schimb lichid frana + probe

 

Avia - 2840

GTT - 3070

Mecanic specializat VAG non reprezentanta - 1850

 

Masina are puțin peste 5 ani. 

 

Mai merita reviziile in reprezentanta? Nu mai am garanție de peste un an. 

 

Mai exista vreo metoda ca reviziile sa apara in baza de date dacă nu lucrezi cu o reprezentanta? 

Modificat de dod0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, dod0 said:

Mai exista vreo metoda ca reviziile sa apara in baza de date dacă nu lucrezi cu o reprezentanta? 

Banui ca doresti asta pt o valoare de revanzare mai buna dar la noi cand pui la vanzare, prima intrebare este, Ultimul pret ? Daca are si istoric e doar un plus+.

La cate maimute se monteaza pe ceasuri pt a nu inregistra KM trebuie sa fi naiv sa mai crezi in istoric de reprezentanta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dod0eu pana dupa revizia de anul acesta eram axat doar pe reprezentanta(14 ani revizii doar la reprezentanta, diferite marci). Dar anul asta cei de la avia au gresit cantitatea de ulei la revizie asa ca i-am pierdut increderea si nu stiu ce o sa fac peste 4 luni cand vine revizia....

 

@akon la mine a contat istoricul la reprezentanta. Cand am pus masina la vanzare cu toate facturile am fost sunat in 2 ore si am vandut masina cu pretul cerut. Deci sunt oameni care se uita doar dupa asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba neapărat de încredere. E vorba dacă merita un preț cu 30% mai mare pentru a avea istoric complet la reprezentanta pentru revanzare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa platesti cu 50-60% mai mult pentru acelasi lucru si aceleasi piese, pentru simple operatiuni de intretinere nu are sens, mai ales ca masina nu mai are garantie. Dar fiecare face cum vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e si varianta sa mergi cu uleiul si filtrele in sacosa la reprezentanta, si sa platesti doar manopera, care bineinteles ca e mai mare. Asta, in cazul in care reprezentanta accepta sa vii cu marfa ta.

 

Facuse un amic un calcul pentru schimb bujii reprezentanta vs cumparat bujii si montate la reprezentanta, diferenta nu justifica  sa te complici sa vii tu cu bujiile cumparate.

 

Pe de alta parte, un schimb de discuri + placute la reprezentanta poate costa de 2 ori fata de varianta cand cumperi tu placutele si discurile si le montezi unde doresti.

 

 

La intrebarea lui @dod0, cred ca as merge la reprezentanta cu uleiul si filtrele cumparate de mine, masina are inca putini ani, merita sa apara cu istoric de reprezentanta.

 

 

 

Daca avea 7-8 ani, deja probabil ca  nu merita  sa arunci banii.

 

Dupa ce masinile ies din garantie, reprezentantele au perioade de promotii cand aplica diverse reduceri,  cam 20% din costul reviziilor.  Perioadele alea trebuie urmarite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!