Jump to content

Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

@BeciAcusticdaca nu schimbi decat lichidul de frana, ulei si filtre, scapi relativ ieftin. 

 @tetea are 4x4, de aceea apare ca a schimbat uleiul la haldex. Vad ca apar si niste placute de frana pe fata. Nu stiu cum a scapat  fara sa le schimbe si pe cele spate (de obicei se duc la fel repede ca cele de pe fata), altfel avea o factura si mai interesanta. 😀

 

Daca ai 3x.xxx km, probabil placutele de frana mai merg, cele OEM achizitionate de pe piata libera te costa la jumatate fata de reprezentanta, poti face asta dupa ce iesi cu masina din garantie, la anul.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid plăcuțele si discurile pe spate încă sunt ok. De obicei pe spate se tocesc mai greu. 
Plăcute + discuri fata/spate OEM + montaj, la mașina mea, costa aprox 4500 lei la reprezentanta. 😱

Eu am ales placutele ATE (astea aveau pe stoc) cu 420 lei, cele OEM fiind 780 lei fără montaj.

Placutele si discurile se pot schimba si in particular chiar dacă mașina mai este in garanție. Garanție care oricum nu o mai ai la plăcute si discuri.

 

@BeciAcusticdaca faci revizia  ca mine in fiecare an sau la maxim 15k km, poti sa schimbi tu filtrul de aer si polen, durează maxim 10 minute. Faci o economie de aprox 350 lei. Aceleași filtre care au fost pe mașina puse de reprezentanta, cumparate de la epiesa au fost 118 lei in total.

 

 

DD5FF21B-7F8C-4603-B9D8-DEAA6FD0479F.jpeg

49EE001C-ACE1-4EB6-BBC7-4D1CDC1B9E97.jpeg

7C6229A0-7159-458C-9794-A42BD35AD6A8.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATE au un pret mai apropiat de realitate, mie nu mi-au prezentat alternativa, doar OEM, cu Swarovski.😀

 

Poate lasi un feedbak pe forum legat de placute, multi se plang de faptul ca scartaie precum trenul in gara, dar frana ar tine bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am in jur de 500 km cu ele, deocamdată fără zgomote ciudate si tine f bine, revin cu feedback după mai mulți km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ajuns la 75k km (e adevarat ca undeva la 98% doar extraurban, concedii etc si mers destul de linistit). Sunt curios daca Avia imi zice ceva de placute, ca urmeaza sapt asta inspectia si trebuie sa schim iar lichidul de frana, deci teoretic ar trebui sa se uite mai atent la placute/discuri.

Inca oscilez daca sa mai schimb si uleiul are doar 1 an si vreo 15k. La cat si cum merg eu estimez ca as putea sa mai stau, masina imi zice ca mai am tot vreo 15k pana sa schimb.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au rezistat multi km placutele,  parcusul majoritar extraurban e probabil explicatia.

Daca mergi aproape exclusiv extraurban, uleiul poate fi pastrat mai multi km.

Eul il il schimb la 15.000 km chiar daca au trecut doar 7-8 luni, dimineata parcurg intr-o ora 10-12 km, dupa amiaza scade la 45 de minute durata, si cum parcursul e 50% urban, prefer sa ma raportez la timpul de functionare al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, SwatKat said:

are doar 1 an si vreo 15k. ... masina imi zice ca mai am tot vreo 15k pana sa schimb.

Din pacate la benzinare n-am vazut sa se modifice dinamic numarul de km in functie de scenariul de functionare al motorului asa cum e la diesel.
Stiti cumva daca e ceva setare ce se poate face in acest sens?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI eu am urmarit lucrul asta cand era masina noua, am zis ca dupa 15.000 km sigur incepe sa se modifice dinamic numarul de km ramasi pana la schimb, pe la 20.000 km am zis ca mai bine schimb uleiul.😀

N-am gasit nicio setare in sensul asta, masina isi vede de treaba ei si face diferenta 30.000- km din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate spun o prostie, dar in manual sunt mai multe variante de intervale de service (fixe, de la QI1 la QI4 sau flexibile QI6). E scris pe eticheta din portbagaj.

 

 image.thumb.png.97bdb44c07bfa4054ec07e6a7f3273cf.png

 

        Masina am luat-o cu interval flexibil QI6, dupa prima revizie i-am rugat pe cei de la service sa il schimbe in fix, la 15000 sau 1 an ( schimbul de ulei )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Au rezistat multi km placutele,  parcusul majoritar extraurban e probabil explicatia.

Daca mergi aproape exclusiv extraurban, uleiul poate fi pastrat mai multi km.

 

Revin dupa ce fac inspectia saptamana asta. Sunt curios daca inca mai sunt ok :) si mai tin.. Ideal ar fi sa tina pana pe la toamna, cand ma gandeam ca as face schimbul de ulei (spre 20k) si sa combin si cu placutele. Vedem.

Da, eu merg aproape exclusiv extra-urban, concedii, drumuri lungi, iar media de consum nu mi-a depasit 6-6.5% (adica mers destul de linistit, cum s-ar zice). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Adi_vw said:

Din pacate la benzinare n-am vazut sa se modifice dinamic numarul de km in functie de scenariul de functionare al motorului asa cum e la diesel.
Stiti cumva daca e ceva setare ce se poate face in acest sens?

 

La mine se modifica in functie de scenariul de utilizare ambele variabile (nr de km ramasi si intervalul de timp pana la schimb). Masina este O3, 2016, 1.8 TSI. Ca exemplu, astazi am facut schimbul de ulei si estima, bazata pe tiparul de rulaj anterior, este de 23.500km sau 565 zile. 

Modificat de PaulT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant.
Sa fi setat fabrica intervalul felxibil doar pentru motorizarile mai mari, de la 1.8tsi in sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele care au ulei de umplere/schimb Long Life eu cred ca au intervalul flexibil. La noi suspectez ca meseriasii din service pun ei service fix pentru o mai buna "relatie" cu clientul, respectiv te vei duce mai des pe la ei ca vezi cum intervalul incepe de la 15.000 si o ia in jos. 

 

Acuma sincer daca faci 10-12.000 km pe an, mai bine schimbi uleiul, nu il tii pana face 20-30.000. Pune-ti intrebarea urmatoare, la o eventuala achizitie SH, cum ai prefera sa fie intretinuta masina? Cu ulei schimbat la 15.000 sau 30.000 km ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am monitorizat acest lucru de la 5km la fel ca @halamadrid si nu se modifica dinamic numarul de km pana la schimbul de ulei in functie de cum si unde ai condus masina. Poti sta 10 ore cu motorul pornit pe loc si nu o sa vezi 1 km scazut din intervalul de service, deci ce sa discutam despre 1000km sau mai multi cat ar fi normal in cazul schimbului de ulei flexibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avia Pantelimon. ODO 75.000 km Inspectie cu schimb lichid frana. Pret 536 lei.De fapt 520, ca mi-am luat un breloc :)

Pe deviz apare atat "inspectie" cat si "inspectie ex extinsa", fiecare cu cost separat, n-am mai intrebat ca (am povestit in alt topic) cand am vrut sa plec am observat eroare de misfire si am mai pierdut timp sa (re)puna diagnoza etc. 

Am intrebat in mod specific de placute frana, m-a comunicat consilierul ca s-a uitat cu siguranta mecanicul si daca era nevoie, spunea. Deci inca mai tin pana la schimbul de ulei care e peste 15k km (ca daca nu tineau atat, se mentiona in certificat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu vreau sa te alarmez, dar daca si la placute s-au uitat ca la martorul din bord dupa missfire, eu unul mi-as verifica placutele singur, ca sa fiu sigur.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata placutele se schimba cand mai au 2mm (noi, fara suport, au 14mm, suportul inca 5-6mm pentru un total de ~20mm) Discurile se schimba 21 de mm (cele de 276) respectiv 22mm cele de 288/312mm

 

Pe spate placutele au 11mm de material si se schimba tot la 2mm. Discurile la 8mm (cele de 253) respectiv 10mm (cele de 272). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, halamadrid said:

Acum nu vreau sa te alarmez, dar daca si la placute s-au uitat ca la martorul din bord dupa missfire, eu unul mi-as verifica placutele singur, ca sa fiu sigur.

Inainte de vizita nu a avut nicio eroare si in niciun caz nu am vazut vreodata indicatorul de EPC si ala de motor de langa el clipocind ,plus mesaj cu start/stop indisponibil. Iar faza asta s-a intamplat dupa ce am pornit masina si eram in parcare la relanti, arajand actele prin masina... Si conform diagnozei evenimentul s-a intamplat dupa ce am pornit eu masina ca sa plec. Si pare ca s-a intamplat doar o singura data, daca citesc eu bine logul. Cumva nu pot sa cred ca au facut ceva, dar nu mai zic nimic. 

Habar n-am daca automat la un misfire apar si erorile in bord sau sunt 2 chestii nelegate intre ele. O sa vad daca ma lasa sufletul sa investesc intr-un OBD si sa mai fac din cand in cand verificari.

 

Acum tocmai ce am fost si la colt sa schimb cauciucurile si desi am plecat fara talefon, m-am uitat nitel cat au dat jos jantele si parca inca e destul de multa carne pe placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizia de 3 ani la interval flexibil, Octavia 3FL 1.5 TSI

20220414_195051.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer nu a fost inlocuit la revizie?

 

Pe codul de piesa apare pe la 130lei filtru de polen, doar un "mic" adaos tipic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer la 90mii mi-a fost comunicat. Cred ca il schimb eu.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar de curiozitate, a schimbat cineva cu Octavia 3 uleiul din transmisia manuala pana acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minute în urmă, BeciAcustic a scris:

Filtrul de aer la 90mii mi-a fost comunicat. Cred ca il schimb eu.....

S-a schimbat pana acum filtrul de aer?

 

Din punctul meu de vedere e bine sa nu va luati dupa ce se scrie la recomandari de schimbare in ziua de azi. Concret la filtrul de aer cred ca in ultimii 5 ani s-a ajuns de la schimb la 15k la 90k. Oricum si 15k km in Romania sunt multi pt un filtru de aer. Acelasi lucru si la cel de polen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego Majoritatea pe aici isi schimba singura filtrele de polen si aer. In general  dureaza cam 5 minute fiecare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!