Jump to content

Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3


Teodoreanu
 Share

Postare recomandată

Si un filmulet.

 

 

Modificat de Creion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am facut prima revizie ”oficiala” la Brady Trade Bucuresti la 2 ani si 29880 de Km (Skoda Octavia 3, 1.2 TSI, 77Kw/105CP).  Spun ”oficiala” pentru ca, in prealabil, am schimbat uleiul (Castrol Edge Professional LL03 5w30 - 40 lei litrul achizitionat de la Autokarma) si filtrul de ulei original VW AG - 50 de lei in 2015, cumparat de la Brady,  la 14500 de km si aproximnativ un an. Filtrele de aer, respectiv polen, le-am curatat cu aer comprimat pana la 2 ani, de vreo 2 ori. Aratau bine, de aceea nu le-am schimbat. Inainte de a ma duce la revizie la Brady, am cumparat si inlocuit singur filtrele de aer si polen (Mann, tot de la Autokarma, aproximativ 110 lei, cel de polen cu carbon activ). Operatiunile de la Brady au fost urmatoarele:

- ulei Castrol Edge Professional LL03 5w30 vrac, 4,2 litri (68 de lei litrul);

- filtru de ulei original;

- curatat filtrul de aer si de polen (le-am spus ca le-am schimbat inainte, nu au avut ce sa curete, dar am lasat asa. Operatiunea a costat intre 30 si 40 de lei). Daca ii lasi pe ei, iti schimba si filtrele;

- verificat baterie, articulatii, lumini, gresat incuietori, verificare cu tester plus maruntisuri.

TOTAL - 548 DE LEI CU TVA INCLUS. Pret rezonabil, zic eu, fata de ce am vazut pe aici.

O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intretinere trapa, la AVIA Pantelimon - cam 260 lei, insa mi-a ramas si un tub de unsoare speciala (150 lei)  pe care cred ca tine producatorul sa il aiba fiecare posesor de masina cu trapa :(. Inainte avea mici zgomote pe denivelari cand trapa era inchisa, acum le are cand e trapa deschisa :). Revin in 1-2 saptamani cu revizie de 60k, ce va include si uleiul pt DSG.

 

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil, dar parca imi aduc aminte de la fosta(O2 dsg) ca filtrul la cutie se schimba la 120k. Am totusi o varsta, nu va bazati pe ce zic:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soso vaselina  "speciala" pentru trapa este vaselina siliconica simpla, gasesti de la liqui moly dedicata "silicon fett" are trapa desenata pe ambalaj si costa 17 ron  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gtd....sunt prfect constient ca nu a pus skoda coada la pruna in "vaselinistica", insa pentru prima operatiune de acest tip am considerat cheltuiala ca taxa de scolarizare, de acum incolo stiu ce am de facut ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sper ca nu am postat greșit, însă referitor la întreținerea mașinii.

Azi dimineață fiind -2 grade, am pornit mașină, am lasat-o 3-4 Min pornită după care am ținut piciorul pe accelerație in 3000 si 4000 ture cu scopul de a se încălzi apa ca să bage căldură.

Este incorect ceea ce am făcut ? ca am turat mașina la rece în 3000-4000 pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as evita sa o duc pana la 4000 rpm cand e rece. Gandeste-te ca daca apa era rece uleiul era si mai rece.

Nu sunt mecanic dar din punctul meu de vedere ungerea motorului are de suferit in astfel de cazuri. Ma iau dupa faptul ca temperatura uleiului trebuie sa fie intre 80-110 grade pentru o lubrifiere optima a motorului.

Conform manualului trebuie sa se evite turatiile inalte pana ce apa nu ajunge macar la 70 grade.

Ai motor pe benzina, in 2 minute de mers se incalzeste binisor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@son1k de ce o turezi si nu pleci puri si simplu ? consumi degeaba benzina, nu ii fac bine turatille mari cand e motorul rece si se incalzestemai greu

Nu este recomandat sa o lasi sa mearga in gol.

Cand am avut masina pe benzina o lasam maxim 1 min pornita pe loc si plecam...dupa 1-2 min de mers deja baga caldura.

Daca e problema de geam inghezat mai bine folosesti spray-uri de dezghetat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles.. deci concluzia este că nu e bine.. faza e ca se încălzește greu. Eu până la servici fac 2 km si nu prea are ce să se încălzească la ea ca nici nu merg în turații mari.. la Logan se încălzește mai repede apa.. cred că este vorba de motor ca e mic la skoda (1.2).

Nu cred că am stricat ceva ca decât doar ieri si azi ce am turat mașina la rece atât.. în rest nu cred că am mai făcut asta.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la 2km parca as merge pe jos... economisesti bani si faci si conditie fizica. Scuze de offtopic :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/16/2016 at 1:24 PM, son1k said:

Sper ca nu am postat greșit, însă referitor la întreținerea mașinii.

Azi dimineață fiind -2 grade, am pornit mașină, am lasat-o 3-4 Min pornită după care am ținut piciorul pe accelerație in 3000 si 4000 ture cu scopul de a se încălzi apa ca să bage căldură.

Este incorect ceea ce am făcut ? ca am turat mașina la rece în 3000-4000 pe loc

Fiindca am masina cam de 2 luni, am citit manualul masinii recent si mi-a ramas in minte o chestie care e raspunsul la intrebarea de mai sus. Am gasit-o si in manualul tip pdf si fac copy-paste din capitolul Pornirea şi oprirea motorului:

"Indicaţie
Nu lăsaţi motorul să se încălzească în staţionare. Dacă este posibil, plecaţi de
pe loc imediat după pornirea motorului. Motorul atinge astfel mai repede tem-
peratura sa de regim."

 

Modificat de ungureanuli
Link la manual
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de unde ideile astea sa turezi pe loc pana vine caldura?Rolul masinii e sa mearga din A in B nu sa produca,  caldura.

Normal ca e rau, nu pentru asta a fost construita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand la o masina cu turbina face rau la turbina daca turezi motorul cu uleiul rece care inca nu are toate calitatile de ungere activate, un ulei de motor functioneaza cel mai bine peste 70 grade C, si de aici vin sfaturile celor care repara turbine: la rece nu turati pana ce motorul nu este incalzit ( dupa viteze mari sa nu opriti dintr-o data motorul - bine acolo cauza este alta) .

Sfatul meu: la rece dimineata porneste motorul..lasa-l asa circa un minut sau pana ce cureti masina de gheata/zapada, porneste cu ea si mergi normal fara a depasi 2500 max 3000 rpm si fara acceleratii bruste sau cu pedala la podea. Astfel motorul si turbina o sa iti reziste mult si bine. Iar o turbina la un TSI costa de te ingrozesti!!! Dupa ce a trecut apa de 90 si uleiul de 75-80 de grade C, poti sa-i dai bice, stie foarte bine grupul VW de ce a introdus pe CB aceste date! Numai bine

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite chiar imi trebuia o informatie de genul acesta ca mereu ma intrebam cum trebuie sa merg cu TSI pe frig, dimineata.

Mersi frumos Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E...ca la diesel ?. Nu ca ma laud,  dar eu asa conduc toate masinile,  chiar si fara turbina.  Pe cele de la Hertz sau Europecar le mai abuzez f rar conștient, caci altfel bunele practici fac parte din stilul meu de condus,  instinctiv.

Dar vad in jur cum 80% din soferi nu respecta nici o buna practica. Apoi cineva le va cumpara mașinile de ocazie, sau se vor plange ca nu sunt bune...and so on. 

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu@Aditul: absolut de acord cu tine si cu observatiile tale!!! :)

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ce recomandati pentru placute frana fata/spate la un 2.0 tdi 150? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci, poate ajuta pe cineva: 

Fata - textar (disc de 288mm)

Spate - trw (disc de 255mm)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele mai bune experiente le am cu cei de la ATE (discuri atat placute). Nu fac zgomot, sunt fiabile si la toate masinile din familie unde am schimbat ATE nu am avut probleme.

Eram si eu OE acum cativa ani.... acum in niciun caz.... o "carca de bani" pt ce? pt calitate proasta? La masina din semnatura au inceput cele OE dupa numai 4 luni sa rugineasca.....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de 3-4 ani folosesc Brembo si Zimerman atât la plăcute cat si la discuri. Chiar isi merita banii. La Octavia care îmi ajunge in ianuarie o sa pun tot asa ceva dar discuri cu striatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!