Jump to content

Bobine de inductie


vlconsta
 Share

Postare recomandată

Pai nu ti-am spus? - Clapeta de acceleratie murdara. Este topic despre curatarea clapetei si adaptarea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare,ma poate ajuta si pe mine cineva cu niste informatii ? As vrea sa stiu daca exista vreo diferenta intra bobina de inductie cu CAP ROSU,fata de CAP NEGRU ?? cu ce este mai bun ala rosu ? sau este pur si simplu marketing ?! :)

Modificat de 92nbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salutari si eu doream informatii despre aceste bobine rosii, dupa informatiile pe care le am sant bobine care dau o regularitate mai buna  , dar au si o durata mai lunga , am vazut ceva de la NGK , dar sant doar pentru anumite modele si motorizari ,  sant pentru motoare TSI-FSI , la jetta am vazut  ca au pentru motorul de 2 litri  , jetta 3 si jetta 4 , pacat , ca nu au si pentru golf 4  1,6 16v  chiar vroiam sa le incerc ,  cu respect 

daca tot am ajuns tot aici cu bobinele ,   sincer vroiam de la NGK  cele rosii, dar nu sant pentru masina din semnatura, dintre cei care sant cunoscatori  ce recomandati ? la bujii m-am gandit NGK iridium , oare merg bine combinate cu NGK , sau pentru bobine gasesc ceva mult mai bun ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
florynbadescu

Salut, recent am intampinat o problema. Masina este cea din semnatura are o singura bobina de inductie. Acum o luna a inceput sa tremure in mers (prin Buc.) si am venit cu ea asa pana la Pitesti crezand ca este de la benzina, lipsa putere, rateuri, mers in 3 pistoane, martor emisie gaze aprins etc. La scanare a rezultat missfire pe cilindrul 4. Am inlocuit intai bobina cu una sh dar problema nu s-a remediat, apoi bujia nr. 4 care era uda fleasca si uleioasa. S-a stins martorul de emisie gaze, motorul mergea rotund. Am pus bobina mea la loc iar pe cea sh in portbagaj. Ieri am patit acelasi lucru doar ca de data asta n-a mai mers deloc, culmea tot in Buc. Am bagat-o cu chiu cu vai intr-o parcare am schimbat bujiile 1 si 4 (cu NGK noi) ca la ele aveam acces mai usor + bobina de inductie cu cea imprumutata de la mecanic si am plecat la Pitesti. Motorul mergea foarte bine. La scanare astazi a iesit missfire pe cilindrii 4 si 1 si random missfire detected. de asemenea in blocurile de masura 014, 015 si 016 cu motorul la relanti am avut missfire pe cilindrul 4 (o data in 3 minute la o turatie de relanti de 680rpm). Problema rezolvata din nou, motorul merge cum trebuie. Sfat mecanic: sa merg cu ea mai turata prin oras sa se poata curata bujia (ieri am mers bara la bara 1 ora jumate prin Buc. motorul stand mult la relanti 650rpm). Explicatia mecanic: masina consuma ulei (ce,ea ce este adevarat - completez 2l la 10000km) si astfel se uda bujiile (simeringuri, segmenti, supape cu probleme) declansand celelalte probleme. Am citit in aceste postari ca daca nu mai functioneaza o bujie este posibil sa se strice si bobina. N-am fost inca la un electrician care sa o verifice in detaliu pe partea de aprindere ca n-am gasit asa repede unul si nici test de compresie datorita accesului greoi la bujiile 2 si 3. Sa ma pregatesc financiar pentru a desface motorul sau problema este totusi de la aprindere? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare.

 

Nu am gasit pe forum un raspuns foarte clar cum am putea sa determinam daca o bobina este defecta sau nu prin masurarea rezistentei asa ca incerc mai jos sa vin cu niste date cat mai precise (pentru defectul meu)

 

La aproape 200mii km mi s-a ars si mie prima bobina de inductie de pe Golf 5 (1.4, BCA).

Cu ocazia asta am facut cateva masuratori intre bobina originala defecta (din 2003) si 2 bobine functionale (alta originala din 2003 si una Beru noua).

 

Cu 1,2,3,4 sunt numerotati pini de la mufa, cu P este pinul central care face contact cu bujia, iar cu G (ground) este acea tija cilindrica lunga care intra peste bujie.

 

Ca o scurta concluzie (cel putin pentru defectul meu) : Intre o bobina noua si una folosita cam 200mii km, nu am vazut nici o diferenta, mai putin intre pinul 2 si Ground am avut 0 ohmi, respectiv 3 ohmi.

 

La bobina defecta singura diferenta a fost intre pinii 1,2,3,4 si Ground am avut o rezistenta cu aprox 2 kohmi mai mare.

IMG_20220703_090736.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce-ti bati capul cu prostii? Daca motorul are mers intrerupt in sarcina sau in relanti sa daca apare missfire pe vre-un cilindru, schimba bobina suspecta cu una buna de pe un clindru care merge bine, daca defectul se muta odata cu bobina e clar ca bobina e defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
On 7/4/2022 at 9:46 PM, xmisterx said:

De ce-ti bati capul cu prostii....

@xmisterx Stimabile, pentru dumneavoastra or fi prostii, dar pentru mine nu sunt.

E simplu : unii vor sa intelega mai mult despre o problema, nu doar sa o rezolve cum probabil doresti dumneata.  Asta in general face diferenta dintre pasiune si job.

Accepta te rog lucrul asta la fel cum accept si eu comentariul dumneavoastra. Daca pe forumul acesta exista o singura persoana care a apreciat comentariul meu (detaliile alea), eu ma declar multumit.

 

Lucurile sugerate de dumneavoastra sunt bune, dar ca sa imbunatatim procedura, eu recomand cativa pasi suplimentari, pe care i-am facut :

 1. o scanare cu VCDS deoarece vei sti exact la ce cilindru ai problema

 2. pasul sugerat de dumneavoastra : inversarea bobinelor intre ele ca sa confirmi ca problema e de la bobina si nu e alta (instalatie electrica, bujii, etc)

Si ar putea sa fie un al 3-lea pas (optional), pentru cei care vor sa faca si preventie (pe care l-am dedus pentru ca mi-am batut capul) in care poti face acea masuratoare a rezistentei intre pinul 2 si Ground si asa poti deduce cat de "obosita" este o bobina. Adica daca o alta bobina are o valoare anormala fata de cele existente, atunci e foarte probabil ca va fi urmatoarea care va ceda.

 

Pentru cei care vor sa treaca la nivelul urmator in diagnosticarea acestor probleme (si preventie), acesta e : http://commons.princeton.edu/58-tiger-cub/wp-content/uploads/sites/75/2018/08/ignition_waveforms.pdf (am ales intentionat un articol din 1977) . Din pacate inca n-am intalnit nici un service auto la care sa faca diagnosticarea la nivelul asta. Nu ca ar fi scump, dar nu e pasiune, e doar un job. Inteleg asta.

Modificat de xphinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca va cotrazic insa, in lipsa unei scheme sau proceduri de diagnosticare oferita de catre un producator/constructor de aceasta componenta nu putem sti sigur ca acea masuratoare facuta intre pinul 2 si ground este concludenta, nu stim daca chiar ne indica faptul ca bobina este "obosita.

Scanarea cu VCDS ne ajuta sa determinam exact pe ce cil este missfire, dar acest lucru nu indica neaparat o problema de aprindere/defect la bobina de inductie, cauzele pot fi multiple, plus ca cei mai multi oameni care cer ajutor aici nu dispun de aceste scule ajutatoare, metoda oferita de mine consider ca este cea mai simpla pt a determina daca defectul este la bobina sau in alta parte.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schema echivalenta a bobinei de inductie este urmatoarea:

image.thumb.png.ac861ecb136bf9250d8415694fb0d85f.png

Pinul 2 este echivalentul unui emitor de tranzistor in aer.

Nu se poate trage nici o concluzie despre starea bobinei masurand valoarea rezistentei intre 2 si GROUND.

Majoritatea defectiunilor in aceste bobine de inductie sunt datorate aparitiei unui scurt intre 2 spire ale primarului sau secundarului ceea ce duce la o diminuare drastica a tensiunii pe iesire (transformator cu o spira sau mai multe in scurt). Acest scurt este aproape imposibil de determinat cu un ohmmetru (rezistenta bobinajelor se reduce doar cu cativa ohmi la valori de kohmi). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
cristi 2382
On 7/4/2022 at 9:23 PM, xphinx said:

Salutare.

 

Nu am gasit pe forum un raspuns foarte clar cum am putea sa determinam daca o bobina este defecta sau nu prin masurarea rezistentei asa ca incerc mai jos sa vin cu niste date cat mai precise (pentru defectul meu)

 

La aproape 200mii km mi s-a ars si mie prima bobina de inductie de pe Golf 5 (1.4, BCA).

Cu ocazia asta am facut cateva masuratori intre bobina originala defecta (din 2003) si 2 bobine functionale (alta originala din 2003 si una Beru noua).

 

Cu 1,2,3,4 sunt numerotati pini de la mufa, cu P este pinul central care face contact cu bujia, iar cu G (ground) este acea tija cilindrica lunga care intra peste bujie.

 

Ca o scurta concluzie (cel putin pentru defectul meu) : Intre o bobina noua si una folosita cam 200mii km, nu am vazut nici o diferenta, mai putin intre pinul 2 si Ground am avut 0 ohmi, respectiv 3 ohmi.

 

La bobina defecta singura diferenta a fost intre pinii 1,2,3,4 si Ground am avut o rezistenta cu aprox 2 kohmi mai mare.

IMG_20220703_090736.jpg

Da ai perfectă dreptate. Mie mi-a ești 120kohmi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!