Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

ioanidis84

Editare/Modificare instrument cluster

104 postări în acest subiect de discuţie

ioanidis84

Salut asa cum zice si titlul incerc sa deschid un subiect care nu prea s-a discutat ,si anume  editarea softului din IC si implicit modificarea memoriei eepromului  pt a se putea monta pe diferite modele VAG.

     De la inceput recunosc ca nu stiu exact cum se face acest lucru dar ceva idei (stiti cum se numesc oamenii cu idei :tuktuk: ) am si doresc sa le expun aici poate impreuna cu voi iese ceva ,

      Cele mai multe informatii  le-am obtinut de la colegul nostru Adrian si pe aceasta cale tin sa ii multumesc foarte mult si de la Florin , de cite ori am avut nevoie de modificarea unui soft m-a ajutat…ii rog  frumos pe amandoi in limita timpului disponibil si a secretului professional sa posteze.

   Pentru editarea unui dump avem nevoie de un hex editor (de ex HXD) daca il alegeti  pe asta o sa ne fie mai usor sa ajungem  la adresele pe care le dorim, adresele sunt consecutive si incep din coltu din stanga sus, pe orizontala spre dreapta pana la capat si se reia pe randul urmator din stanga. Exact ca si  cum am citi o carte.

  Pt exemplificare si pt a avea pe ce sa ne dam cu parerea o sa pun un soft pe care m am jucat si eu si  pe care am incercat sa-l inteleg …... mi l a modificat Florin ca sa pot monta IC de passat pe seatul meu

   1.De ex: adresa 45(in HEXAzecimal) insemna pe randul al 4lea(se incepe cu 0,1,..) a 5 pozitie de la stnga la dreapta(se incepe to cu 0,1,) ai valoarea  CD in fisierul "17.04.2015.imo2.5080", daca folosesti hxd cand te pui cu mouse-ul pe o valoare iti arata jos adresa

    2.Pt a transforma din hexa in zecimal si invers , putem  folosi calculatorul din windows setat pe stintific, 
ca sa intelegem si mai usor  mai jos avem o comparatie intre hex si decimal( hexa are pana la F)
Hex          decimal
0              0
1              1
2                2
3                3
.
.
9                9
A              10
B                11
C                12
D                13
   3. Din ce am observant pentru a putea modifica un dump trebui sa stim ce trebui modificat si cel mai dificil si important la ce adresa se gaseste ceea ce trebui editat si de aici si ideea acestui post ….cand identificam cate o adresa si cu ce se ocupa postam aici.

  

   Cind am pus bordul de passat pe seat prima problema a fost cu faptul ca nu mi se aprindea martorol de ESP si asta datorita modului cum se transmitea informatia

     4.Martorul de abs/esp adresa care se ocupa de asta este 1E4, la masinile la care informatia vine pe canbus valoarea din adresa 1e4 este "63", la cele care au fir separat(passat de ex) valoare ii de obicei F7 sau Bx(x insemna orice). La mine in fisier original de seat am 2F, se poate incerca cu valoarea aceia  sa vedem  daca este mai ok decat 63.

        O alta problema a fost faptul ca nu imi afisa correct consumul pe computerul de bord

      5.Adresa care se ocupa cu acest lucru este 145 …. valoarea standard este 64 (in hexazecimal) care insemna 100 in decimal. In mod normal ce iti arata pe vcds pe motor ar trebui sa fie si pe bord(+ sau - 0.1 L/h), daca modificam vaolarea asta de adaptare se modifica valoarea afisata in relanti dar o putem  corecta pe aia de consum. procedura de calcul ii:  

Consum afisat pe bc / consum calculat la pompa de ex * 100

   Si ar trebui sa ne dea  valoarea de la adresa 145. Pt un ex sa luam de ex 6.5l/100 km afisat pe bc, si dupa calcul la pompa ne-a iesit sa zicem tot 6.5 l/100 km.Deci aveam 6.5/6.5*100=100. Dupa cum se vede  64 hexa(100 zecimal) ii de fapt corectie 1 pt consum afisat. ex2 : pt 6.5l/100km afisat pe bc si 6 calculat la pompa-> 6.5/6*100=108 care in hexa ii 6C. Deci in loc de 64 pui 6C pt ex asta. Daca ii invers , cosnum afisat ii mai mic valoarea va scadea.

    6. Din ce am vazut nu la toate bordurile se poate modifica cu vag com modul de iluminare a IC. Adresa care se ocupa cu acest lucru este 1ED, originalul la adresa asta este110000(binar), 30 (hexazecimal)  .Avem mai multe combinati: bitul 0 este pt activare se trece pe1 , bitul 1 este pt. LCD(ceas si km)  bitul 2 este pt scala si bitul 3 este pt ace . Ex daca vreti sa lumineze lcd si acele  valoarea noua va fii 111011(binary)  ,3B (hexazecimal) …

    Deci inca o data aceste informati nu imi apartin cele mai multe sunt de la colegul nostru de pe forum Adrian iar o mica parte am gasit-o tot aici pe forum.

    Daca cineva are ceva de adaugat eri de corectat il rog sa o faca …

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hremus

Valabile doar pentru borduri VDO immo3 soft versiune 501.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

    Ceva ,ceva stiam dar nu am eram sigur...daca sti zi cate versiuni sunt si diferentele dintre ele ca e bine de stiut

       De ceva timp ma uit pe un soft sa mi dau seama unde este partea cu imo....am vazut ca la unele este pozitionat intre adresele 20-100 ,iar la altele 70-140 cred  ca are legatura cu versiunea softului daca stie cineva, sa ne lumineze.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

stie cineva de ce nu functioneaza iluminarea acelor cund pun cheia in contact la IC de pe masina mea ?....pun si softul

  multumesc

mod Seat plus Range si Ace.original - Copy.txt

Modificat de ioanidis84

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

Ioane, tu nu ai cumva Seat ?... pai la tine din cablaj, nu aprinde automat tot - scale, ace, afisaje - cand pui contactul ?.... eu zic ca asa este.... deci, la tine degeaba modifici soft-ul, iluminarea e hardware

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

La oras ,la serviciu toata lumea te striga dupa numele de familie....nu ma mai strigat cineva pe numele mic de cand am plecat de la mama de la tara...multumesc.

Ba da florin , daca scot siguranta 5 functioneaza asa cum doresc eu...in alta ordine de idei florin nu imi afiseaza corect consumul de motorina.....ma ajuti sa modific dumpul?.... ca nu asi vrea sa modific eu pe acolo sa fac vreo prostie

Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

no, da-mi pe mail ce vrei sa iti fac la el, sa imi zici ce corectie vrei la el si ti-l rezolv - ca sa nu poluam aici.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

Vreau sa i maresc consumul cu 1.2 l/100 km ....si instantul este mai mare inainte aveam pe ceas si vag 0.4 acum am 0.5-0.6 l/h pe ceas...are legatura instantul cu mediul?

Modificat de ioanidis84

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

Salut...este corect daca la adressa 134 trec in loc de 64 -- 5E deoarece doresc sa modific consumul cu o.5 l/100 de km?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

  de pe forum adunat postez aici ca sa ne fie mai usor de gasit modul cum se activeaza renge-ul

 

 

1.Citim epromul de la Instrumentele de bord (obtinem fisierul IC original unde se vede adresa 0x416 care are C1 );
2. Modificam adresa 0x416 din C1 in E1 (obtinem fisierul IC modificat );
3.Rescriem epromul de la Instriumentele de bord si gata. Avem activa functia ,,Rest km pina la pompa".
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

range.... Ionut, repetam informatiile de ce ?

 

pai pentru Range - ce ai postat tu se refera numai la bordurile VDO - avem 138 de pagini aici, cu procedura, soft-uri, interfete, adrese.... http://vwforum.ro/topic/42576-functie-in-plus-la-computerul-de-bord-range/

Modificat de F l o r i n

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Al Bundy

Ca sa fie mai usor de gasit informatiile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

da, aceasta este teoria.... nu si practica....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

    Ioane, Florin ....ca abia ma obisnuisem  :icon_thumleft:.  Am zis ca e benefic atat  pt forum cat si pt utilizatori (ca imi venea sa sparg calculatorul cand am vazut ca am de citit 140 pag si stiam ca daca intreb ceva cineva o sa ma trimita la origini.)  ,sa fie undeva structurate ca sa evitam intrebarile alea pe care cu totii le uram ,dar pe care cu totii le am pus la un moment dat.

   1.Pt activare range si iluminare, pe cesurile RB8 imo 3 adresa 0x381 din 00 modificat in 02 este numai range activ, daca se modifica din 00 in 0B rangeactiv si iluminare bord

    2. Pt activarea mesajului WELCOME trebui modificata adresa 0417-welcome off-02

                                                                                                                          -welcome on -6B

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

la cate tipuri/modele de clustere, fabricanti, modele de masini - sunt prea multe diferente, intre proceduri, adrese si scule - ca acest topic sa nu devina o alta varza.... despre asta e vb.

 

unii pun intrebari.... altii cauta raspunsuri... asa este de cand lumea si pamantul - fiecare isi alege tabara  :D

 

no, da sa lasam sa fie ca voi.... :soothe[1]:

Modificat de F l o r i n

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

Florin pote vrei sa contribui si u la acest topic si ne zici si noua imobilizatorul la ceasurile imo 3 vdo la ce adrese se gaseste?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

e greu cu munca ?  :icon_geek:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

Nu inteleg ce vrei sa zici

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

pune ceasurile pe masina, fa adaptarea lor, citeste dumpurile din ECU si din ceasuri si vezi ce adrese modifica. Prin analogie, compari dumpurile si vezi unde si ce modifica.

 

adica, trebuie sa pierzi ceva timp = munca in acest sens

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

Aaaâaa...acum m am prins ,tare faza:) Nu inteleg cum sa citesc dumpul din ecu? Se poate cu comannder? Nu trebui interfata speciala gen galeto mpps ?....nu mai am o a doua pereche de ceasuri , am incercat chestia asta cand am avut pe mana niste ceasuri si din ce am obs s au modificat mai multe adrese printre care toate adresele de pe linia lui 20 si 30 unde si banuiesc ca este imobilizatorul...salvasem dampurile sa ma uit mai cu atentie dar am avut ceva probleme cu calc si s au dus. Nu i bai pote pana la urma le aflu si le pun aici .....

Modificat de ioanidis84

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
F l o r i n

da, la diesel merge cu commander

 

dupa ce le compari si gasesti adresele, pune-le aici si o sa compar si eu - timpul din pacate este inamicul nostru... si iti pun.

Modificat de F l o r i n

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
divinul

SALUTARE 

Am un dump de la un cluster si nu ii stiu codul pin si nici la ce adresa se afla!

 

ceass.e2p

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

Postează aici șiiți zic eu codul pin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
divinul

Am rezolvato cu pinul! am aflat cu VAG EEPROM Programmer by BP mai ramane sa aflu ce linii sa editez pentru a seta km actuali pe noul bord 19245km asta daca ar dorii cineva sa ma ajute!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ioanidis84

asta o poți face cu commannder direct

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×