Jump to content

Skoda Superb - my first project


EmilianPop

Postare recomandată

@mad_katPasul il va face, fara indoiala ! Intrebarea ramane: cand ? Pana la sfarsitul anului sau anul viitor ? :)) 

Are prea multe influente turbate in jurul lui ca sa nu-l faca la un moment dat :))

Screenshot_20230131_163053_DFDS.jpg

Link către comentariu

@snack, multumesc !! Cu omologarea, ramane de vazut, mai am cateva lucruri de facut pana sa ajung la pasul ala.

 

@mad_kat, eu sunt fan vr6 turbo, sunt la garaj destule dar masina fiind FWD nu cred ca isi are sensul, asa ca probabil va ramane aspirat... cred...  :D

 

@mirceateodor, eu locuiesc in TM (Mosnita mai exact), deci suntem relativ aproape. Masina momentan e la Arad ca acolo am facut swapul. De aia inca nu am apucat sa o filmez deoarece nu am mai apucat sa mai merg fiind prins cu una alta. Deci poate facem o intalnire spontana curand :D

 

@qwk, e si asta un punct de vedere :)) ramane de vazut.. 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

@EmilianPopPerfect. Pana mai rezolvi si tu poate imi fac franele, asigurare si itp. 😁😁😁.Daca nu e gata, vin cu Passatul si cu sefu'. 

20230128_220703.jpg

Link către comentariu
On 30.01.2023 at 23:05, ShadoWzZ a scris:

Haideti sa ne imaginam ca pune un varianta de dsg. 

Situatie : trebuie schimbate ambreajele.

Consilier piese : Ce masina aveti ? Ce motorizare ? Ce cutie ? :lol:

Face ca mine, se duce cu 4 serii de sasiu :))

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Un mic update.

 

Am reusit sa pun masina pe dyno, am masurat-o, moment in care ne-am dat seama ca 2 injectoare nu lucrau ok. A scos 205 hp (din 241). Injectoarele le-am schimbat azi si masina merge ok acum, dar nu am apucat sa o mai punem pe dyno.

 

Am facut softul de crackle tune + hard cut. O sa las mai jos si o filmare.  

 

Swapul este in principiu 99% gata. Singurul lucru ce mai trebuie sa il facem este sa codam ABS-ul. Masina de pe care provine R32-ul a fost automata, si nu ii convine la ABS faptul ca nu vede cutia (semn sa o fac automata oare?). Restul DTC-urilor ce erau specifice Touaregului (gen erori de 4x4, de cutie) le-am sters. 

 

Am schimbat si un suport motor (cel stang). Desi am pus nou OE, era cam moale, asa ca am mers pe unul poliuretanic de la SilverProject. Am intarit si un suport de la cutie.

s-l500.jpg.45fc07a3ea9f94f4817dca7377c6c9e4.jpg

 

O sa iau masina saptamana asta (sper) si sa o duc acasa in TM, dupa ce rezolvam ABS-ul. Sunt mega curios cum se simte la drum exterior. FOARTE CURIOS.

 

Aici si clipul de la dyno. O sa incerc sa filmez si pe strada. In realitate se aude mai tare. E greu de reprodus sunetul pe filmare. Mie, cel putin, imi place enorm cum suna. 

 

 

 

 

 

Link către comentariu

@Bebeee, cum ziceam.. fwd e un factor care ma pune pe ganduri cand vine vorba de turbo.  Dar pe de alta parte ma tenteaza, iti dai seama. Ramane de vazut cine castiga "duelul",  creierul sau inima. :))

 

Sa stii ca nu e asa mult. In partea 2 din video, am vrut doar sa scot in evidenta cum face, dar la mers normal nu il auzi asa des, decat daca vrei. E undeva la 3700 rpm cand face pops-ul. Si nu face mult. O sa mai revin cu video si de afara, cand se alinieaza astrele si apuc sa fac 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

frumos ... din punctul meu de vedere poti castiga putere si usurand masina ;) 

nu am citit chiar tot, dar parchetul si subwooferul o ingreuneaza, ai ceva mai multa presiune sa ii spun pe rotile din spate, in caz de iarna iti vor fugi dar gandeste-te ca ai adaugat ceva kg ... plus jantele, nu stiu cate kg au ... cele de pe masina, dar poti gasi mai usoare ... ca idee :D 

Volanul s-a ingrosat in urma retapitarii ? Si suspensia, acum ca e masina mai jos, nu iti atinge, mai ales ca e iarna si s-au facut pe mijlocul strazii acel damb ? nu ai ramas suspendat ? In curbe e mai teapana, nu?! Dar s-a pierdut din comfort ...? 

 

Intreb pentru ca si eu voiam sa fac la bora modificarile astea dar dupa m-am gandit si la eventualele probleme care pot aparea ... 

 

In rest, cred ca e primul superb cu 3.2 :D App vezi ca poti rupe planetarele de la cuplu mare, in timp ... Daca nu le faci upgrade ... Iar uzura pe componentele carora nu li s-a facut upgrade, v-a fi :) 

Link către comentariu

@Nenciu Victor, poti citi tot topicul daca ai timp, masina a trecut prin mai multe stadii.. vremurile cu parchetul in potbagaj au trecut de mult. Acesta este setupul actual

received_2235389696646073.thumb.jpeg.bec752dc0574d3e7e06589ea2a29328d.jpeg

 

Jantele sunt BBS CH, si sunt foarte usoare. Chit ca sunt pe 19. Un set de jante de skoda pe 17 sunt mai grele.

 

Suspensia e pe perne de aer. Masina o ridic / las la buton. Nu am frecat nicaieri cu ea.

Fiind pe perne, automat si comfortul e foarte ok, nu e rigida deloc, dimpotriva. Stabilitatea, la fel, foarte buna. Aici air-managementul (Airlift 3p) joaca un rol important.

 

Volanul nu s-a ingrosat.

 

Planetarele nu le voi rupe niciodata cu Vr6.. Cand masina era 1.9 TDI, avea 600+ nm. 4 ani daca nu ma insel am mers in setupul ala si nu a cedat nici o planetara sau sa produca vreo uzura la cap. La 300nm cat are cu vr6, sunt convins ca nu exista nici o presiune pe ele. Cutia la fel. Deci nu are ce uzura sa fie pe transmisie la acest cuplu. 

 

Masina este foarte grea.. 90ish kg de insonorizant, frane mari, muzica, portbagaj. Ideea e ca nu vreau sa scot performante din ea prin a renunta la comfort sau anumite upgrade-uri ce le-am facut. Nu e o masina de curse. 

 

Posibil sa fie singurul Superb mk1 R32 facut. Eu nu am mai gasit altul. Desi preferam sa gasesc pe cineva si sa imi dea reteta ca sa nu ma lovesc eu de toate problemele din timpul swapului :))

 

 

Link către comentariu

Yep, suna fain VR6, mai vad pe unu' cu o bora neagra pe aci(prin mosnita).

Ai lucrat extrrem de mult modificari, wow, e de invidiat. Jos palaria.

Poate ne vedem pe aci, dai un courtesy rev :))

De ce vremuri mi-a adus aminte filmarea, cand luam LED-uri,box-uri de la Luci(carsx) la intalnirea demult apusului restrictionat timisoara la Sagu, prin dec 2011.

Link către comentariu

Wow, R32 pe superb mk1 , SUPERB . De cand citesc topicul ma tot abtin sa intreb daca ai facut swapul la VR6 de ce nu un R36 de 300cp? Este doar o intrebare.

 

Link către comentariu

@Nenciu Victor, multumesc !!

 

 @ShadoWzZ, asa e, sunetul chiar e deosebit. Imi place si mie enorm. Mersi!!

 

@mirceateodor mersi !!

 

@marius1982.11, multumesc !! Ne putem vedea, sigur, daca tot suntem vecini :D poate pe la spalatorie (eu o frecventez pe cea de langa ESO). 

@atti206, multumesc !!  R36 e FSI. Si in cazul in care ma decid la o conversie la turbo ulterior, trebuie facuta conversia de la FSI la MPI care nu e tocmai simpla de facut. 3.2ul de pe Golf5 R32, A3, Touareg, Phaeton e MPI asa ca o grija in minus. :D 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

In sfarsit, am dus masina acasa. Asa ca revin cu updates.

 

Sa scapam de eroarea de ABS de pe ceasuri pare sa fie un "pain in the ass". Dar am gasit problema intr-un final. Ideea e ca desi nu am nici o eroare pe motor, ABS si ESP raman aprinse. Cum ziceam mai sus, ECU fiind de pe masina automata faptul ca el nu vede cutia face sa aprinda martorii aia. Dupa mai multe investigatii am gasit valoarea in soft care cauzeaza asta. Tot ce am nevoie acum e un soft de r32 manual de golf4 / tt ca sa aflam ce valoare ar trebui sa fie. (Sunt 255 de posibilitati, am incercat cu 2, nu merge). Iar pe net efectiv nu gasesti un soft de r32 manual pe 7.1.1. Norocul meu e ca am gasit pe cineva la Cluj ce are un R32 manual. Va citi softul si mi-l va trimite pentru a vedea ce valoare are el ls câmpul respectiv. 

 

Alta chestie interesanta, e faptul ca.. tot din cauza cutiei automate lipsa, exista si o limitare a power-ului in soft. Probabil factorul principal pentru care a scos diferenta asta de putere pe dyno. Rezolvata si aia. Se simte ca masina merge mai tare fata de cum mergea inainte sa o masor. 

 

Inafara de asta, toate bune. E o placere sa o conduci. Asa de mult imi place incat azi m-am plimbat de nebun o ora si cu ea, fara vreo destinatie anume :)). Nu am mai facut de mult asta. La mers normal e destul de silentioasa, si pe autostrada. Se conduce ca o masina normala, o poate conduce si doamna linistit acum, daca vrea. :D 

 

Legat de cutie, raman la cea de TDI (cea actuala de pe masina). Este perfecta in combinație cu VR6. Rapoartele mai lungi te ajuta mult la mers pe autostrada sa poti rula cu viteze relativ mai mari fara sa mearga motorul foarte turat. O problema ce o aveam cu 1.9 AWX-ul de exemplu. Iar in oras, poti merge doar cu a 2-a lejer fara sa urle motorul, la viteze legale. Iar dpdv al performantelor, ca la orice aspirat, powerul il gasesti sus in ture. Asa ca fac downshift daca e cazul si aia e. Oricum, urca foarte bine in ture.

 

Altceva nu imi vine in cap. Decat ca, am inceput sa mai strang niste piese pentru cateva retrofituri. O sa fac alta postare separata. Chestii mici, dar care mi le doream de mult.

Link către comentariu

Tu vrei sa ne bagi pe toti in " boala" cu motorul ala. La cum suna, sunt sigur ca e senzational. Bravo!. 😊

Link către comentariu

Eu trebuie sa plec de pe acum sa fiu sigur ca ajung. 😄 Inca nu am frane, roti sau punte. Vin calare pe catel 🐕, dar vin. 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Bun, dupa ce am terminat in mare parte episodul cu swapul, am trecut la un upgrade de care sincer am si uitat. Si anume etriere spate Brembo 4 pistonase. De cand ne-am mutat la casa, i-am dus in pod si acolo au ramas uitati :)) . Pana am vazut pe net o postare cu un kit identic si am zis.. ia stai ca am si eu :)) 

Bun, treaba sta asa:
- Etrierele principale Brembo care sunt reconditionate, gata de montat.
- Am luat etriere de phaeton spate pentru frana de mana. Momentan sunt la vopsit electrostatic. O sa le fac negre ca sa iasa cat mai putin in evidenta. Desi nu sunt fan 2 etriere pe spate, asta a fost singura solutie pentru a avea frana de mana functionala.

- Adaptorii custom la CNC pentru a prinde ambele seturi de etriere pe masina, sunt si ei gata. Facuti la Atelier SRN, cei ce mi-au facut si adaptorii pe fata.

- Placute pentru etrierele de Phaeton le am

- Placute pentru etrierele Brembo le am. 

- Discuri de VW Phaeton spate 310 mm Zimmerman, ventilate si perforate.

- Pe partea de conducte, urmeaza si acolo sa fac upgrade, inca nu m-am hotarat ce pun.

 

Sa speram ca nu ma mai lovesc de surprize la montaj si aici. Sunt satul de surprize neplacute :D  

Screenshot_20230223_223339_Photos.thumb.jpg.26638c0cb81980e3746ae3d5ca7b9731.jpgScreenshot_20230224_111349_WhatsApp.thumb.jpg.5b8f7e2c166fd1ff24d39a1ed0d000ee.jpgScreenshot_20230223_223116_Messenger.thumb.jpg.e29ff729c2e2dd98ae4e17bfd32084c3.jpg

 

In rest, mai las cateva poze cu Superbul. Il folosesc aproape zilnic de cand l-am dus acasa. E fun. Trebuie sa reduc doar pops&bangs-ul deoarece, intr-adevar, face cam mult. Asta cand rezolv si cu erorile ramase (mentionate in postarea de mai sus)

 

 

Screenshot_20230301_095531_Photos.thumb.jpg.7254ddbbb09c730d7132cbd53867b06b.jpg

 

Stickerul de pe spate il voi da jos sa fie cat mai clean si sa nu iasa in evidenta.. i-a trecut vremea

449095409_skodarear.thumb.png.32b1bc567ca1fbccc975062696ce98e0.png

1085741750_enginebay.thumb.png.cc087a2a4b103d15e1def8f77c6a30ea.png

 

Si o poza cu sefu' care nu mai vrea decat cu "masina lu' tata" de cand am dus-o acasa. 🥰

20230227_174051.thumb.jpg.a2e8cdbaed43a604988d213826329e3f.jpg

 

Cat despre consum.. pana acum 16 in oras:)) 

 

 

 

Link către comentariu

Cat despre consum.. pana acum 16 in oras:)) 

 

Schimba si incaltamintea. Cred ca de acolo ti se trage. 😁

Modificat de mirceateodor
Link către comentariu
  • 1 month later...

Revin cu mici updates / upgrades..

 

Inca nu am franele, aparent stau la vopsit etrierele de phaeton mai mult decat ma asteptam. In schimb, am reusit niste mici retrofits.
 

- Oglinda retrovizoare de Passat B5.5 facelift, modelul cu lumini ambientale in ea, neagra. Aparent, le gasesti tot mai greu.. a durat ceva pana sa gasesc una. Iar pe ebay sunt la pret de cocaina.. E interesant noaptea, accentueaza acea lumina ambientala rosie ce o emite si plafoniera, si se reflecta frumos pe ornamentele glossy de mahon. In rest, oglinda e identica cu cea care o aveam inainte. A fost plug&play. Deci cine vrea sa treaca de la oglinda electromata cu senzor de ploaie dar fara buton, sau cu buton dar fara lumini ambientale, la cea cu lumini ambientale, sa stiti ca este plug & play, cel putin la Superb 1. 
 

- Am inlocuit acele butoane blank din partea stanga de pe consola. Pe non facelift, nu exista optiunea de Airbag Off, iar acel buton era blank, oricat de "full" ti-ai fi configurat masina. Iar butonul de incalzire parbriz l-am montat, desi nu am optiunea. Am luat si instalatia, dar nu ma grabesc sa o montez pana cand voi ajunge la capitolul dat bord jos. Macar acum, lumineaza toate butoanele seara. Inainte erau iluminate 3 pe stanga si 1 pe dreapta. Pitic de al meu :)) 
- Am pus ornamentele de mahon de facelift (Indiana Summer e denumirea lor). Pe cele de consola centrala fata-spate le aveam montate de ceva timp, dar am reusit sa fac rost si de cele de pe usi ca sa fie pachetul complet. O sa vreau sa imbrac si manerele din nou. In loc de alcantara dintr-o bucata, sa fac din piele normala cu, cusatura, cum sunt pe masinile mai noi. Sa arate a OEM.. 

- Am inlocuit lampile de la parasolare. In loc de plafoniera originala de Golf 5, care arata uzata, sticla putin crapata, am trecut la niste lampi dedicate cu placa de led integrata. Lumineaza mai tare si arata mult mai bine.
20230417_154610.thumb.jpg.ac167d2cb09ac6892797b7c57920bea2.jpg20230417_181612.thumb.jpg.f09a95976c8fd59653224009d999693e.jpg20230417_213835.thumb.jpg.4b7df0afa8e0094ec39d1d9e9ec74585.jpg20230419_145453.thumb.jpg.ebf0daff52864fccd4cf012afeeda664.jpg20230419_151133.thumb.jpg.33993c98467ad550291fc833329b3535.jpg20230419_150533.thumb.jpg.9077e887a308a336abf0d4adad5925a5.jpg20230419_150620.thumb.jpg.0610179ba76e88cf21d30938d07f7f9b.jpg20230220_103451.thumb.jpg.c51a30cdd88e62d2e617614d6fdeb3f6.jpg

In rest, nu am alte updates importante. Ma bucur in continuare de ea, am inceput sa o folosesc aproape daily. Nu tine deloc cu, casa cand vine vorba de consum. Dar zambetul ce il aduce cand auzi motorul in ture, pentru mine e suficient :D 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!