Jump to content

Schimb ulei cutie si motor B6 2.0 tdi 2010


Klahan
 Share

Postare recomandată

Va salut. Datorita faptului ca am cautat de mi-au sarit ochii (sau cum spune Bobonete ocii) cautand un tutorial pentru schimbat uleiul la cutie, m-am decis sa il fac eu.

Este foarte simplu.

Pasii sunt urmatorii:

Se demonteaza bateria. Eu am demontat si suportul de baterie.

Se da jos scutul

Busonul de golire este spre spatele cutiei si se desface cu inbus de 17. Prima poza

Dupa ce s-a scurs tot uleiul se infileteaza busonul de golire. Atentie la strangere. Cutia este din Aliaj.

Busonul de umplere este spre fata masinii pe la mijlocul cutiei si si se desface cu acelasi inbus de 17. A poza. Vederea este de sub masina.

Cu o palnie la care este atasat un furtun se toarna1.9 litrii zice producatorul de 75W90. Eu am pus MOTUL, ce va recomand si voua.

Puneti fara grija primul litru. La al doilea litru trebuie urmarit furtunul. In momentul in care da pe afara , inseamna ca este suficient ulei in cutie.

Deci nivelul la care este data gaura de umplere in cutie ese nivelul normal de ulei.

Acum.... mie mi-au intrat 1.4 litri. 

Cand a inceput sa dea pe afara se infileteaza busonul la loc apoi in ordine inversa ce s-a demontat. suport baterie, baterie, scut.

 

Poze atasate.

 


Pentru a schimba uleiul la motor.

Se scoate capacul de plastic ce acopera motorul.

Se demonteaza scutul

Busonul de golire este cu surubul spre spatele masinii. Se desface cu cheie de 19.

In timp ce se goleste uleiul se desface si capacul de la filtru de ulei cu o tubulara de 32. Pentru a ajunge la el se mai desface un o prindere de la un furtun care sta in drum :)

Se scoate filtrul se sterge cu o carpa tot uleiul din incinta.

Se inlocuieste garnitura de la capac. Atentie cand introduceti noul filtru in capac. Acesta are niste prinderi care trebuie sa clipseze pe capac. Trebuie impins bine.

Se infileteaza noul filtru in lacasul lui.

Se infileteaza la loc busonul de golire.

Se umple cu aproximativ 4.5 litri ulei. Eu am folosit tot MOtul 8100 X-Clean+ 5W30

Se porneste masina pentru a se umple si camera filtrului cu ulei. Se lasa sa funtioneze aprox 30 de secunde. Se opreste apoi dupa alte 30 de secunde ca sa se scurga uleiul din rampa se verifica pe joja nivelul uleiului. Este bine ca schimbul sa fie facut  cu uleiul cald si nivelul cu masina dreapta.

post-37259-0-00232900-1431345919_thumb.j

post-37259-0-65081600-1431345980_thumb.j

post-37259-0-39107700-1431346746_thumb.j

post-37259-0-84857100-1431346770_thumb.j

post-37259-0-09163600-1431346788_thumb.j

post-37259-0-32730500-1431346801_thumb.j

post-37259-0-92930800-1431346817_thumb.j

post-37259-0-84002100-1431347063_thumb.j

Modificat de Klahan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate era mai bine sa folosesti uleiul oem la cutie cred ca G70 G070726A2 este codul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Poate ai dreptate. Poate nu. Stii cumva Volkswagen sa fabrice ulei? Stii ca pe bidoanele de la Motul scrie "Above specifications". Adica fata de cerinta producatorului are indici de vascozitate si HTHS mai buni.


In alta ordine de idei. Acum cativa ani am avut un golf 4 care agata cand schimbai mai repede din treapta I in treapta II-a.  I-am facut schimbul la cutie cu Motul si dupa doua zile de mers nu mai agata de loc.

Modificat de Klahan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca aveai nevoie de ulei pt cutie 75W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e fisa tehnica:

 

 

MOTYLGEAR
75W-80
Gearbox lubricant
Technosynthese
®
TYPE OF USE
Specially recommended for gearboxes hard to shift and Peugeot, Citroën, Renault... gearboxes.
All mechanical transmission, synchronized or not synchronized gearboxes, gearbox/differential and
transfer gearboxes without limited slip system operating under shocks, heavy loads and low revolution
speed or moderate loads and high revolution speed.
PERFORMANCES
STANDARDS API GL4 and
GL5
MIL-L-2105D
Extreme pressure lubricant for an efficient anti-wear protection reinforced with synthetic base stocks for
a better resistance at high temperature and longer life time.
Stays in 80 viscosity grade after KRL 20 hours shear test as requested by SAE J306 Standard.
Very high lubricating power which decreases friction and wear.
80 viscosity grade at hot temperature reduces gearbox drag and then fuel consumption.
Fluid at low temperature to allow easier gear shifting when the gearbox is cold.
Less effort required on the gear lever to shift the gears.
Suitable for any type of seal and yellow material used in gearboxes design.
Anti-corrosion, Anti-foam.
RECOMMENDATIONS
Oil change: According to manufacturers' require
ments and adjust according to your own use.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 306
75W-80
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.878
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 58.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 10.1 mm²/s
Viscosity index VIE ASTM D2270 160
Flash point ASTM D92 204°C / 399°F
Pour point ASTM D97 -36°C / -32°F

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4.5 L ulei in motor de 2.0 tdi ? in cartea de service scrie 4L 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul litru l-am pus dupa joja. Daca asa cerea. Masina pusa pe drept. Nu stiu unde s-a dus. o sa caut si eu sa vad exact cat intra.


Astia de la motul pe de alta parte zic asa:

Pentru motoare CBDC si CLCA:

 

Engine CBDC, CLCA 1w.png
 
  Capacity : Capacity 4,3 litre   : Filter Capacity 0,3 litre   Use : Normal Intervals : Change 15000 km / 12 months Products : 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (year-round)   : SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (year-round)  
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia se mai golea si prin alt punct... si se umplea pe la gaura switch-ului de mers inapoi.

Daca ai ulei pana la dopul de nivel (care nu este de nivel la aceste cutii) ai mai putin decat trebuie. Apuca-te si fa nivelul bine la ulei. 

 

post-17228-0-67252200-1431369270_thumb.j

 

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista joja pentru masurat uleiul din cutie la aceste cutii? Sau cum se face nivelul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, trebuie sa pui cantitatea specificata in manual pt cutia de pe masina, dar asta dupa ce golesti tot din cutie

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista joja pentru cv.Intrebarea este tu ai 5 sau 6 trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5+1. Mi se pare ciudat sa nu poti verifica daca este nivelul ok in cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se verifica doar prin busonul din lateral.Din ce tin minte la 5tr intra 1.9L si la cele cu 6tr intra 2.7L.Citeam prin forum la cei care au mai reparat cutii ca de fapt ar trebui bagat 2.3L .Tu ai bagat 1.4L dar nu ai precizat cit ai scos?! cam 500ml sint pe tr5 care este separata de cv

 

App inainte sa dai afara uleiul din cv ai verificat pe la busonul din lateral daca curgea putin sau ai bagat degetul sa vezi macar  cam pe unde este nivelul?!

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De scos am scos tot cam 1.4.  Asa imi dadea si mie in carte 1.9l. Da nu m-am impacientat prea tare cand am vazut ca a intrat cat am scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu la toate cutiile nivelul este pe la busonul lateral.

 

nu e ciudat. Cutia este un agregat ce nu prea are motive sau locuri pentru unde sa piarda ulei. 

Iar metoda cantiatii este suficient de precisa.  doar ca trebuie sa stii si procedura

V.en-GB.K02589904.wi__52359817.pdf

V.en-GB.K02589904.wi__52359906.pdf

V.en-GB.K02589904.wi__52359907.pdf

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

dupa cum stiu eu , si in cartea service scrie ca se schimba la 120k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Imi puteti zice si mie va rog frumos cum aflu ce ulei pot pune in cutia de viteze si cati litri ar trebui sa intre.   tipul este 3C ACBKPX1,numar identificare WVWZZZ3CZ6E100014 motor 2.0   103Kw,cutie manuala.

Edit:am uitat sa specific ca cutia de viteze e cu 6 trepte(SG6)  si cred ca e tipul(modelul)HDV

Modificat de claumedel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma vin  tot eu cu raspunsul,am aflat ca imi trebuie ulei GL-4(nu stiu daca se poate pune ulei GL-5) VW 501 50(VW052911)  75W-90.Din pacate imi trebuie un torx cu 12 pini care are codul VAG3357,dar tot din pacate dupa acest cod nu se gaseste acel torx,asa ca daca ma poate ajuta cineva cu un cod pentru acel torx as fi recunoscator,eu avand busonul cu nr 1 si nu cel cu nr 2 din poza de mai jos,am atasat o poza si cu torxul respectiv.

Busoane.png

mn2567.jpg

s-l300.jpg

TORX.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri uleiul din cutie era foarte foarte subtire si foarte negru am pus si 2 poze,deocamdata nu am simtit vreo diferenta.Am scos aproape 2 litri si au intrat cam 2.2 litri.Pentru torx am platit 30Lei.

20170322_175235.jpg

20170323_105659.jpg

Modificat de claumedel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca ai pus OE altfel la iarna o sa scrii pe aici intreband de ce nu mai intra in tr 1 si 2 la rece...

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu oe,am pus castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca la passat B5 pe forum este un topic cu uleiul de la cutie. Foarte multi dintre cei care au schimbat uleiul au avut problema pe care ti-am mentionat-o. In realitate din cate stiu nu se schimba uleiul la cutia de viteze nici macar la Logan. Daca vrei neaparat sa il schimbi, baga ulei de la reprezentanta, altfel sunt sanse sa ai probleme. La cat de rar il schimbi si la ce cantitate mica este nu are rost sa risti. Uleiul Castrol e cam cu risc, se pirateaza mult si au fabrici inclusiv in tari din care nu mi-as cumpara nici macar carlige de rufe...

Dupa ce la fostul Passat am constatat cu stupoare ca este diferenta mare intre uleiul Castrol de la reprezentanta si cel din comert am decis sa nu mai cumpar decat ulei original VW.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On Monday, May 11, 2015 at 22:53, andrei_221 a scris:

nu la toate cutiile nivelul este pe la busonul lateral.

Salut,

Ma poti ajuta cu o informatie pentru un  passat B6, 140 cp, cod motor CBAB, an fabricatie 2009, cv 6tr, GL 4, cat ulei intra in cutie si ce vascozitate are(75W sau 75W 90)?

Multumesc!

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!