Jump to content

2.0 TFSI - consum mare de ulei


moshucocoshu
 Share

Postare recomandată

Salut. Ms mult  de informatii.

Sincer acum nu imi dau seama care era ala problematic la TSI-uri din cauza carui consuma ulei. Asa dupa denumire as zice ca ala de ungere. Stiu parctic consumul de ulei era ca avea un diametru mic de 1.2mm sau 1.5mm.

Daca nu e deranjul prea mare ai putea sa imi dai te rog dimensiunile pentru setul anterior de piston celui 06H107065DD ?

Multumesc in avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguan din 2012 cu CCZD a venit cu pistone 06H107065DD.

Acest cod a fost eliminat din 01.12.2015, iar in ETKA se precizeaza cu semnul rosu de avertizare ca piesa nu mai trebuie utilizata.

Noul cod care trebuie utilizat este: 06H107065DM - piston complet

Acesta vine cu set inele, 06H198151J compus din inele de piston care sunt la dimensiuni identice cu ce am scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms fain de info.

Intrebam ca ma paste o reparatie capitala la motor. Cei la care vreau sa fac reparatia mi-au spus ca musai trebuie sa schimb ceva de genul:

038103638B - Garnitura

03C127311 - Garnitura

06D103385D - Prezon chiulasa

06H103175B - Ventil

06H103483D - Garnitura

06H103484A - Garnitura

06H109158N - Lant distributie

06H109469AH - Ghidaj lant distributie

06H109469AP - Patina lant distributie

06H109469AQ - Ghidaj lant

06H109469T - Glisiera

06H115418D - Buson

06H121131C - Teu apa

06H121131C - Teu apa

06J115441A - Garnitura

06K109158BR - Lant distributie

06K109467K - Intinzator lant

06L103085B - Simering

06L103085B - Simering

12-33512-02 - Set simerng supape

150.860 - Garnitura galerie evacuare

240.290 - Garnitura capac distributie

325.930 - Set surub chiulasa

443.020 - Garnitura pompa vacuum

61-37475-00 - Garnitura chiulasa

798.660 - Simering 1

898.010 - Garnitura

N91056801 - Simering

OC456 - Filtru ulei

100722015 - Oring

462.040 - Garnitura racord evacuare

WHT003463 - Simering

06F145757L - Garnitura

40247600 - Piston

Divinol Synt DPF ulei 5W30

XT Antigel G12 - 1 litru

331117 - Supapa evacuare

TRW-331125 - Supapa admisie

* Codurile sunt de pe alt motor asemanator, dar ca idee astea or sa fie piesele ca nume. Pistoanele nu sunt originale sunt KOLBENSCHMIDT (Piston Kolbenschmidt standard size 82,51 mm – complete set, including piston rings 1,2 mm / 1,5 mm / 2,0 mm).

Deci zice ca trebuie schimbat tot pentru ca de vina e unul din segmenti de piston care are o dimensiune prea mica. Aparent eu nu am piston cu dimensiunea aia mica. Stiu ca ar fi mai bine sa fac toate reparatiile astea, insa ma gandeam daca pot minimiza cumva costurile si sa rezolv consumul doar cu o segmentare/curatare, evident daca la desfacerea mototului nu se depiseteaza ceva mai grav.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonele sunt evident diferite si din fotografii, materiale diferite, iar eu iti recomand doar piese OE.

 

Piston.jpg

Piston 2.jpg

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar sunt diferite. Aparent nu sunt diferite ca dimensiuni ale segmentilor. Service-ul la care merg si vrea sa imi faca toate schimbarile alea, spune ca tocmai dimensiunile acestea de segmenti ar fi cauza consumului de ulei (adica ca nu am ultimul piston revizuit).  Clar as merge pe originale, daca ca sa imi schmb ce am eu cu ultima revizie de piston mai trebuie si biele noi (un set e undeva la 1000 $). Acest fapt imi depaseste complet bugetul. Pt ce am scris mai sus valoarea de reparatie e undeva la 2200 E la estimarea initiala.

Deci concluzia mea e ca nu aceste inele sunt de vina. Totusi ai putea te rog sa imi dai dimensiunile segmentilor  pt varianta anterioara 06H107065DD (varianta pe care mecanicul o sustine avand segmenti mai mici)?

Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul CCZD s-a pus pe Tiguan doar de la modele My 2012 in sus si a venit direct cu pistoane 06H107065DD, nu a existat o alta versiune inainte.

Din moment ce segmentii au acelasi diametru si grosime (intre versiunea veche si cea noua a pistonului), problema nu sunt ei ci materialul din care sunt facute pistoanele si probabil segmentii.

Un piston model nou, 06H107065DM, este ~1.000Lei la reprezentanta cu discount de 20% masina mai veche de 4 ani, sau ~1.050Lei la Autokarma.

 

Bielele nu au cod schimbat, 06H198401D - 1 set biele, pret ~3.600Lei fie la dealer cu 20% discount fie la Autokarma.

 

De ce trebuie biele noi daca nu s-a schimbat codul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am inteles din ce a scris MyKe mai sus:

"Pistonul cu codul 06H107065DD apare ca fiind la Tiguan CCZD, iar cea mai recentă revizie pare să fie 06H107065DM.

Din cauza bolţului diferit, necesită şi biele cu cod 06H198401D."

Ms fain pt informatii. Daca ar fi sa merg pe pistoane OEM m-ar ajunge undeva cu vreo 24 mil mai mult.

Am sa analizez posibilitatile. Poate o segmentare curatare ar ajuta...

Am sa revin cu detalii complete dupa reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin probabil sa coste piesele OEM mai mult ca cele OE, calculul nu este corect.

Segmentare nu ajuta, daca producatorul mentioneaza clar sa nu se mai foloseasca pistoanele vechi stie el de ce, din foto este aproape sigur ca sunt din alt aliaj cele noi.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE am vrut sa zic adica cele originale. Unul after market e in jur de 450 ron (nu pun in discutie valoarea tehinca). Pretul la reprezentanta VW din BC pt o reparatie de genul se ridica la 200 mil, si nu as bag banii astia pe pt o masina de 7 ani pe care am platit 10000E. Reparatia propusa de cei care mi-au facut oferta de 2200 E are garantie 2 ani sau 40 mii km si garanteaza un consum <2l/10000km.

Ma intreb ce putea duce la consumul asta foarte mare de ulei la o masina cu 155000 km care aparent a facut revizii la timp (folosea long life service si facea schimbul cam la 20 mii km). Poate si o exploatare gresita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa cumperi piesele OE de la dealer cu discount 20% fara sa faci lucrarea la ei.

Dar, daca esti in zona BC problemele tale sunt rezolvate, mergi la @EEXCALADE si discuta cu el, nu exista alta solutie mai civilizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

O intrebare mai mult din curiozitate. Mai vazusem pe internet, chiar si cateva video-uri in care se verifica vizual partea superioara a pistonului prin portul de bujii cu o camera endoscopica cu leduri. Cel putin pe video-urile astea se vedeau ceva detalii legate de depuneri/uzura. A mai incercat cineva o astfel de verificare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare colegi, pana la urma problema consumului de ulei +alte minusuri la motorul de 1,8 TFSI  au fost rezolvate din anul 2013 tot aud tot felul de versiuni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!