Jump to content

Anvelope All Season


buzud
 Share

Postare recomandată

Nexen este un brand din Korea de sud ce recent (2016)si-a deschis o mare fabrica in China.

Eu ieri am pus pe un Golf 4 Vredestein quatrac 5 (olanda) . Nu am avut timp sa le testez prea mult dar prima impresie cu ele este ca sunt OK si destul de silentioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am platit 40 euro pe bucata in Germania. Model Nblue all seasons 195/65/15 91T. Nu sunt zgomotoase si deocamdata sunt satisfacut cum se comporta la franare pe carosabil umed... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am eu de 3 ani Falken AS2000 205.55.R16 91H. In prima iarna au fost super, In a doua iarna acceptabil, iar in aceasta iarna am mutat spatele pe fata si inca o data au fost ok. Masina cu esp si asr nu ai treaba, nu ai nevoie de 4x4. Am avut o problema la ultima zapada cand am ramas cateva minute blocat, rotile dadeau in gol, dar pana la urma am scos controlul tractiunii si am iesit. Au aproximativ 40.000 km, sunt foarte multumit de ele. Daca esti un sofer normal si nu ai pretentii sunt excelente. Daca te crezi vreun pilot de curse, nu sunt pentru tine.

In toamna le schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Vine iarna, bine-mi pare....sa dau snowboard-ul cu unsoare :)

M-am impiedicat de acest topic dupa ce am citit din scoarta-n scoarta pe cel dedicat CrossClimate-urilor. Chiar ma gandeam daca exista ceva dedicat pentru all season.

Singura mea experienta cu all season a fost acum vreo 7 ani (nu mai stiu ce brand erau) dar nu m-am simtit safe cu ele si am preferat sa achizitionez set dedicat de iarna.

Acum tot frunzarind netul am descoperit ca tehnologia a evoluat (logic) si anvelopele all season devin o optiune din ce in ce mai viabila. Atat pentru economia de a nu investi in 2 seturi vara/iarna ci si pentru comoditatea de-a nu mai alerga sa le schimbi la sfarsit de sezon, a elibera din spatiul de depozitare (aici nu ar fi o problema decat ca le am la 50km distanta de Bucuresti) si mai ales pentru momentul acela in care tu ti-ai schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara la sfarsit de Aprilie (asa le cam schimb eu) dar tocmai te-a prins zapada in Mai ca de....nici vremea nu mai e ce-a fost odata.

Ideea este ca eu utilizez masina atat in Bucuresti cat si pentru drumuri lunare in zona V. Prahovei cu preponderenta dar si Poiana Brasov in sezonul de iarna pentru activitati specifice sezonului de iarna. Pe langa asta toti mai plecam vara la o Grecia, Turcia, Bulgaria iar temperaturile stim cu totii cat de sus pot sari

Oare aceste anvelope de noua generatie fac fata cu adevarat la toate situatiile climatice? Nu sunt un tip cu un condus sportiv/agresiv avand in vedere ca sunt si familist si am si copil si nu ne-as pune in pericol calcand pedala mai mult decat este permis legal.

Aruncand o privire pe ultimul test de all season de aici am observat ca top 3 recomandari sunt Michelin CrossClimate+ cu valente mai bune pentru partea de uscat , GoodYear Vector vector 4Seasons Gen-2 mai bune pentru partea de iarna si gheata si Continental AllSeasonContact care ar fi calea de mijloc inre cele doua.

Ar mai fi si alte recomandari de all season acolo dar fara sa fie testate de ei,  dar surprinzatorul TS860 ca recomandare de all season.

Voi cei care aveti all season v-ati mai intoarce la 2 seturi dedicate sau merita un all season de ultima generatie?

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub 20.000 km pe an si pentru mers 80% vreme calda si normala / 20% vreme rece , Michelin CrossClimate sunt ideale ( astea noi cu + nu le-am testat )

daca mergi mult pe vreme rece , iei de iarna dedicate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitara Ms. Da merg sub 20k km pe an cu tot cu concedii etc. 5 zile pe saptamana merg in Bucuresti la serviciu iar pe weekend mai pe V. Prahovei, mai pe langa Bucuresti la tara.

Vremea din pacate nu stim cu este dar nu vreau sa am surprize sa nu ma pot deplasa din cauza cauciurilor

Atunci ar trebui sa iau in calcul achizitioanrea unui set all season care sa ramana always on si in primavara sa vand Dunlop-urile cu care a venit incaltata masina. Nu au decat 3*6000km si 1*3000km + rezerva.

Nicio decizie nu mai este usoara...nici cea legata de cauciucuri, nici cea legata de ulei...nimic :) Si parca lucrurile erau facute sa ne usureze existenta :))

Ps. Mai exista varianta sa iau acum un set de iarna iar in momentul in care cele de vara si airna se uzeaza fizic sau moral sa trec pe all season

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O zi in iarna daca prinzi ninsoare la munte in weekend si nu ai cauciucurile dedicate de iarna vei vedea diferenta si vei regreta. All season sunt limitate pe timp de iarna iar vara ofera un confort diminuat (zgomotoase de obicei) si un consum marit nemaipunand la socoteala anotimpul ploios unde aderenta sufera.

Eu cat timp voi avea un autoturism voi avea 2 seturi dedicate pentru cele 2 sezoane, iarna sau vara.

In rest bafta in alegere !

PS.Vredestein foarte OK ! Olandezii tin la calitate. TOYO si Yokohama made in Japan la fel OK. Falken made in Japan iarasi OK !

Modificat de emanoeladrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@emanoeladrian Eu am avut Vredestein dar de vara si au fost foarte ok., iar de iarna Dunlop 4d cu care nu am avut probleme. Cele de iarna aveau carne destula desi au trecut aproape 4 ierni parca peste ele. Dar era o alta masina si-o alta dimensiune de anvelopa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai sa inteleg

tu acum ai Dunlop de iarna foarte putin merse ?

atunci alea raman pe masina iarna / vara inca 2-3 ani pana consideri ca trebuie schimbate de uzura

esti familist , conduci linistit , nu mai da banii pe all season cat timp ai de iarna aproape noi pe masina

in rest , totul e marketing si se adreseaza celor care conduc sportiv sau la limita , nu celor cuminiti in trafic

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scz dar nu m-am facut inteles. Am Dunlop de vara noi. Masina este de anul acesta si are 6000km.

Spuneam ca pe vechea am avut de vara Vredestein si iarna Dunlop.

Acum pt iarna nu am decat o lista cu ce-as putea lua :). Atat all season cat si de iarna.

Ideea de mai sus era daca sa iau all season acum pe care sa le folosesc atat iarna cat si vara iar pe cele de vara...aproape noi sa le vand la primavara...cand au cautare mai mare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum am inteles

in acest caz , daca nu iti e lene sa schimbi anvelopele de 2 or i pe an , ia de iarna

dpdv al sigurantei vei avea si vara si iarna anvelope bune

dpdv finainciar , all season oricum nu sunt ieftine iar cand le vinzi pe alea de vara , vei pierde mult , nicio afacere

cand le uzezi , asa cum ai spus , treci pe all season ptr comoditate

eu doar all season folosesc ptr ca sunt cuminte in trafic, calatoresc putin de tot iarna si sunt mai comod , economisesc spatiu , etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De un an cu M Crossclimate. Sunt multumit. Fac in jur de 12.000 pe an, daca ma mai tin inca 3 isi scot banii.  

Am intrat si in zapezi de 20 cm, m-au scos fara probleme.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand Michelin Crossclimate pentru zona de ses si in cazul in care se ruleaza relativ putin. Cazul meu: Bucuresti, Constanta, max 10.000km/an.

Am avut 2 ani/16.000 km pe Jeep Renegade 1.4 Mair FWD 2015, in prezent pe Hyundai i20 1.2 ian.2017 al sotiei si pe Renault Kadjar 1.2T ian.2017 al tatalui meu.

Sunt mai silentioase decat Michelin Primacy 3 cu care venise Renegade cu care am rulat 1500km pana le-am inlocuit cu Crossclimate. Pe uscat si ud nu prezinta probleme de aderanta. Pe zapada sunt relativ OK.

Testul suprem il vor da iarna acesta cand voi pune Crossclimate 225/50 R17 pe o Alfa Romeo Giulia 2.2 180CP RWD AT8. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa imi spun si eu experienta si sa dau cateva sfaturi fara a deranja pe cineva.

Posesor de crossclimate si fost posesor de good year all season(nu mai stiu exact modelul) da si fost posesor de seturi dedicate vara/iarna.

Sunt sofer normal pe sosele. Poate doar putin agitat in anumite momente.

Per total cu acele goodyear all season generatie 2008 la acel moment nu m-am simtit foarte in siguranta. Dar cu crossclimate pe care le folosesc de cand au aparut, tocind deja 4 anvelope pot spune ca a fost totul in regula atat vara cat si iarna, in conditiile in care masina nu sta 1 zi pe dreapta si este condusa si la munte si la mare si vara si iarna indiferent de conditii.

Nu vreau sa risc polemici dar pentru impatimitii a doua seturi vara/iarna propun urmatorul exemplu:

Un utilizator mediu in romania face cam 20.000 pe an.

Din acestia cu gumele de vara se ruleaza cam 12-14.000 vara si 6-8000 iarna.

Avand in vedere rulajul anual de 6000 km cu cauciucuri de iarna in 4 ani ai facut 24.000 si le arunci pentru ca au imbatranit.(cine le tine mai mult pentru ca au carne pe ele e cam inconstient)

Pe cand un all season l-ai rulat 2 ani si l-ai schimbat. Proprietatile cauciucului dupa 2 ani de folosinta sunt mult mai bune decat a orcarui cauciuc cu o vechime de 4 ani.

Pe langa asta mai arunc in discutie un aspect:

Cand pleci de la constanta unde sunt 20 de grade si ajungi pe transfagarasan la 0-10 grade ce faci? iti iei gumele de iarna cu tine? sau le schimbi anticipat pentru acea iesire?

Daca faci un tur de europa si pleci din grecia de la 25-30 de grade si ajungi prin alpi la 2500m ce faci? umbli incaltat cu gumele de iarna? sau le cari in portbagaj si le folosesti la nevoie?

Nu mai spun ca oricum la noi in tara blocheaza astia drumurile instant si poti sa ai orice cauciuc ca oricum nu te lasa sa pleci din oras.

Si tot ce am luat in calcul este strict practic. Nu am stat sa adaug problemele de cost pentru ca nu ma intereseaza. Daca vroiam economie nu luam michelin luam "xingceai"

Ca incheiere sper ca nu am deranjat pe nimeni prin comentariul de mai sus.

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva lucruri putin neclare si incorecte in postul tau si anume:

1. Orice fabricant de anvelope conform normelor EU da garantie la ele 5 ani, deci in 5 ani calitatea cauciucului nu sufera alterari semnificative si este bun de rulat.

2.Anvelopele de iarna dedicate se refera in special la aderenta pe zapada si gheata functie de forma si amprenta anvelopei.Un set all season nu va fi niciodata in stare sa performeze in zapada si sa iasa din situatii 'inzapezite' cum o va face unul dedicat de iarna. Pentru vara se pune problema acvaplanarii in situatii de ploaie abundenta, cele dedicate prin forma amprentei reusind cu brio sa elimine apa dintre anvelopa si asfalt.

Bineinteles ca la capitolul economie la buzunar balanta inclina brutal in favoarea celor all season, fiecare este liber sa gandeasca,compare si sa decida in functie de interes si buzunar. Eu pastrez anvelopele iarna/vara max. 5 ani(fara sa fiu inconstient la varsta mea) iar profilul caii de rulare nu mai jos de 2-2.5 mm.

Succes in alegere!

Modificat de Dudu
Rog nu mai folosi Quote pentru mesajul anterior. Mersi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sop Cati km ai facut cu setul de all season pana l-ai aruncat? Eu nu cred ca fac mai mult de 15.000 km /an.

@emanoeladrian  Chiar ca am nevoie de "succesuri" :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa apara diferente mari la uzura din cauza greutatii.

Daca un passat b6 motorina ajunge la 1550k-1600kg un leon/octavia 1.4 tsi de abia are 1250-1275 kg.  Cu o masina usoara anvelopele se uzeaza mult mai greu. Eu cu vechiul set CSC5 facusem deja 63.000km si mai mergeau inca 5000km pe putin pana ajungeam la marcajul de 3.6 mm (acvaplanare) dar le-am aruncat. Deci ~70.000km cu un set de anvelope de vara facuti in 5 ani.

Cu aceleasi anvelope, cineva cu E320 de 2 tone a facut de abia 40-45.000km iar altul cu Alfa romeo 159jtd de 1700kg a facut tot cam atat. Daca o sa citesti review-urile la Conti CSC5 toata lumea se plange ca se uzeaza super repede. Dar toti care le cumpara au masini cu multi CP foarte grele de 1650-2000kg.

Pe tine la R16 anvelopele all seasson or sa te tina in medie 60.000km, adica 4 ani.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman Bun de stiu. La faza cu greutatea nu m-am mai gandit. Acelasi lucru se poate spune si despre cat de grea ai talpa pe masini identice. O3 FL este la fel de grea ca fostul meu Megane....adica light zic eu pentru volumul si dimensiunile comparative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca observatie , all season Michelin Crossclimate sunt anvelope de vara cu veleitati de iarna

adica sunt excelente vara si ok iarna

sunt moi , confortabile si silentioase

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Nokian Weatherproof sunt cauciucuri de iarna care rezista si la caldura vara ?

De astea am pus pe Touareg, le am din primavara, deci nu pot sa spun nimic de cum se comporta pe zapada, dar am mers cu ele si pe uscat si pe ploaie torentiala si pe noroi pe drumuri neasfaltate, nu au avut nici o ezitare pana acum.

Pana acum am avut pe masini seturi de roti vara iarna, dar daca ma multumesc astea si pe zapada nu ma mai intorc la doua randuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut in jur de 50.000 km cred. Posibil mai mult dar nu am contorizat exact.Dar le-am facut si o inversare fata spate in acesti kilometri. Fata se uzeaza mai mult ca spatele, cel putin la mine.

@emanoeladrian argumentele tale sunt pertinente. Dar zi-mi cum faci in situatiile enumerate de mine( constanta-transfagarasan si grecia de la 30 grade in italia la 2500m altitudine)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc anvelopele de vara pana se anunta prima zapada, nu schimb rotile in functie de temperatura. Daca plec de la 30 grade si merg la munte la -5 dar uscat ..nici o problema, raman pe vara.

Ca o paranteza, la capitolul curiozitati, aeronavele (civile) nu au cauciucuri de Vara/Iarna iar profilul este unul si acelasi la toti producatorii. O sa fac o poza astazi la un BA si o incarc...

Modificat de lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, deci tu la -5° mergi pe anvelope de vara. Te-ai gandit ca daca dai de un filtru, legea zice ca de la 7° in jos esti in culpa ? Nu mai zic de vreun accident din pricina ta, ca n-au tinut franele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai de un filtru si esti cu anvelope de vara, iar pe jos nu e zapada, gheata sau polei, iti continui drumul linistit. 

Se recomanda montajul anvelopelor de iarna sub 7*, dar legislatia noastra nu o impune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!