Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

Dragosh26

Motor 1.9 TDI AXR- functionare,probleme specifice

521 postări în acest subiect de discuţie

Dragosh26

Salut tuturor, am ahizitionat de vreo 4 luni un golf 4 din 2004 1.9 tdi 101cp cu motor AXR. In aceasta iarna intr-o zi cu temperatura mai scazuta, masina a pornit mai greu si s-au aprins becurile de bujii si cel de motor, cel de bujii clipeste iar celalalt sta aprins tot timpul.

Am fost pe la 3 service-uri...la primul mi-a facut o diagnoza si a dat eroare la senzorul de turatie, l-am schimbat si tot asa face. La al doilea service mi-au spus ca injectoarele nu sunt echilibrate si de aceea cateodata porneste bine cateodata nu. Am curatat si injectoarele si tot nu s-a remediat problema. La al treilea service le-am explicat situatia si au spus ca ei nu stiu ce are si sa ma duc la reprezentanta. Avand in vedere ca cei de la reprezentanta iti baga masina in service numai dupa cateva saptamani bune si te taxeaza exagerat nu vreau sa apelez la ei.

Daca stie cineva ce as putea face astept raspunsurile voastre. Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
golfix

Simplu,schimba bujiile! la motoarele tdi,pornirea se face in felul urmator din cate stiu io: bujiile incadescenta incalzesc motorina pana aceasta se aprinde,fiind frig motorina se incalzeste mai greu,de aici chestia cu tdi-urile pornesc mai greu iarna! daca bujia nu incalzeste motorina cum trebuie,porneste foarte greu,si e posibil ca si in timpu mersului sa nu funct cum trebuie,de aici consum crescut,mers neregulat,nu mai trage bine! parerea mea e sa schimbi bujiile! Numai bine!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BN23RZV

N-as vrea sa induc in eroare, dar si eu am avut aceeasi problema (ramanea aprinsa "spirala" de la bujii) si cei din service-ul unde fac schimburile masinii au rezolvat-o completand vasul cu antigel.

Repet:nu stiu daca asta e solutia, spun doar ca de cand mi-au completat antigelul,nici macar o data iarna asta nu a mai facut figur masinuta (si la noi la Cj au fost niste temperaturi impresionante cu "-"...)

Bafta :icon_thumright:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragosh26

Chestia e ca au fost testate si bujiile si sunt bune. Problema e ca si pe vremea asta mi s-a intamplat si in mers nu se simte nici o diferenta, strict la pornire. daca trebuie sa tin mai mult la automat atunci se aprind becurile astea...eventual daca stie cineva un service bun in cluj sa ma contacteze

Modificat de Dragosh26

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
yvaygrec

bujiile incandescente nu incalzesc motorina ! ptr. golfix

Modificat de yvaygrec

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
golfix

Dar ma rog,atunci ce fac?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pytu

Pentru Golfix: Rolul bujiilor incandescente si cum se masoara

Rolul bujiilor incandescente este sa incalzeasca camera de precombustie (unde se face injectia la diesel cu inj. indirecta) si in felul acesta sa porneasca mai usor.

Bujiile incandescente functioneaza ca un bec de cca 100W (de fapt sunt patru in paralel) una pt fiecare piston. Becul poate sa mearga sau sa fie ars ... nu exista jumatate de masura.

Asta inseamna cca 400W adica la 11V cat sunt proiectate reiese un curent de cca 40A. Un astfel de curent e greu de masurat (prea mare pt un multimetru) asa ca putem verifica altfel:

Daca pt fiecare bujie curentul e de circa 10 A rezulta ca rezistenta este:

R= U/I (remember legea lui Ohm din liceu ??? U=I*R !!!)

Deci fiecare bujie are cca 1 Ohm rezistenta. Patru rezistente de 1Ohm in paralel este echivalent cu 1/4=0.25 Ohm.

Deci daca masuram cu un Ohmmetru rezistenta dintre bujii si masa ar trebui sa dea 0.25-0.3 cu toleranta aparatului. k: E de bine

Atentie ... daca multimetrul nu are baterii bune arata o valoare eronata (trebuie sa arate 0 la suntarea fiselor)

Daca e mai mult trebuie schimbata o bujie... sau mai multe.

Ca sa vedem care e arsa ... alta poveste.

Se desface tresa de curent de la fiecare bujie (piulita de 8.)

Se ia o lampa de control de 12V (merge si un bec legat la 2 fire) care se pune la + la baterie si pe capul fiecarei bujii ... daca e buna se aprinde becul .... daca e arsa nu se aprinde si trebuie schimbata. (merge si cu multimetrul)

Pt a schimba o bujie se ia o cheie de 13 (cat mai scurta si de preferinta fixa) si se desurubeaza din chiulasa (dupa pompa de injectie e mai greu dar se poate face ). Se unge filetul bujiei noi si se insurubeaza la loc .... se pune tresa de curent... papuci etc.

:(

Lamurit? multa bafta

Modificat de Pytu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ulise

Tare bine mi-ar prinde daca mi-ar spune si mie Dragosh26 cum a rezolvat problema ca si eu sunt in aceeasi situatie, su poate altcineva.Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
busila

Dragosh26

salut.aceeasi problema am avut si eu cu masina care este exact ca si a ta.eu am rezolvat problema , am avut un scurt pe firul de la senzorul de turatie care duce pana la computerul de bord.asa am luat-o si eu in freza cu cea reprezentanta ca e senzorul de turatie si multe altele, iar la final am luat-o mai stricata de cat era.deci eu iti recomand sa verifici tot firul ala pana la calc. motorului .bafta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
seby kid

din cate stiam, senzorul in spirala se refera la bujii atunci cand sta in continuu aprins. atunci cand clipeste indeplineste functia de senzor pentru becurile de pe frana (bec ars pe frana).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius

In manual gasiti:

Pt martorul luminos "in spirala". ------ Pt martorul luminos gaze de evacuare ("motor")

preincalzireyc3.jpgmartmotorox3.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ulise

Busila fii mai exact , ce avea masina ta , era intrerupt vreun fir din alea care fac legatura intre mufa care se cupleaza cu senzorul si calculator ? Cum se verifica ?De unde ai luat altele? descrie unpic mai detaliat.

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hremus
cel de bujii clipeste iar celalalt sta aprins tot timpul.

Daca clipeste atunci inseamna ca este o pb electrica la calc de motor. Nu are nici o treaba cu bujiile(deranjament electric).Cand sunt bujiile sta aprins tot timpul nu clipeste. De obicei cel mai frecvent deranjament electric este becul de frana/ sau switch de pedala frana, dar pot fi si altele.

Modificat de hremus

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
busila

sal deci cum spuneam mecanicul mi-a zis ca am avut un fir inpuscat si facea scurt mereu la cele fire care se mufeaza in calculator (aproape de intrarea in calculator),si pur si simplu mi-a taiat firu si la legat inapoi si izolat.acum eu nu stiu exact ptr. ca in ziua respectiva cand a reparat-o eu nu am fost in localitate ,dar cand m-am dus sa o iau era reparata deja,si tind sa cred ca nu m-a mintit caci acum suntem prieteni si nici nu am mai avut probleme de atunci.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ulise

Am fost astazi la un electrician si i-am spus cum ai rezolvat tu problema si mi-a zis ca ori sa cumpar toata instalatia ori se apuca el sa o desfaca si sa caute defectul dar dureaza vreo trei zile.Ce ar putea face in trei zile ca doar nu-mi demonteaza toata masina?!

Sunt foarte dezamagit ca nu stiu la cine sa apelez.Oricum multumesc pentru sfat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hremus
Tare bine mi-ar prinde daca mi-ar spune si mie Dragosh26 cum a rezolvat problema ca si eu sunt in aceeasi situatie

Simptomele pot fi la fel dar cauzele sa difere ...

Ce ar putea face in trei zile

Poate dura si o saptamana.... Sa iei toate firele de la calc de motor si toata instalatia sa o verifici mi se pare sinucidere curata... De ce nu incerci sa faci o scanare sa vezi unde este problema ??

Modificat de hremus

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ulise

am scanat-o de atatea ori si aceeasi eroare da la senzorul de turatie

1 Fault Found:

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 35-10 - - - Intermittent

Daca as sti ca rezolv problema m-as duce si la reprezentanta ca m-am saturat, dar mi-e ca merg degeaba.

Culmea e ca masina merge la fel de bine probabil ca e ceva contact electric (fir intrerupt probabil) care atunci la pornire cateva secunde cat se misca motorul da eroarea si pe urma contactul este restabilit, altfel nu-mi explic.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
liviuplaton

Aceeas eroare o am si eu, dar motorul merge bine, la mine e devina discul pe care il citeste senzorul de turatie, in urma unui soc hidraulic mi sau indoit bielele si cilindrul a ajuns in discul respectiv si la cam indoit , lau indreptat baieti la servis dar se pare ca nu lau nimerit asa bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hremus

Da functioneaza dar nu cum trebuie. Daca G28 cade atunci ECU intra intr-un mod de siguranta. In acest caz injectia este diminuata, controlul presiunii pe admisie este off, lucreaza doar din avans. El isi ia informatiile de la alti senzori. G80 de pe injector pentru motoare nonPD si de pe senzorul de pozitie a axei cu came la motoare PD. Acesti senzori ofera in urma unor calcule o valoare aprozimativa a turatiei motorului, substituind G28. Daca cad si astia atunci motorul se opreste sau nu mai porneste.

Daca la nenea electricianu` asta dureaza asa de mult, iti recomand sa mergi la cineva mai pro, care sa cunosca bine instalatia masinii, si care sa stiu unde sa puna mana. Ca altfel ai sanse sa-ti demonteze toata masina.

Modificat de hremus

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ulise

Multumesc Hremus asa o sa fac , o sa ma programez la reprezentanta , dar tot nu-s lamurit cu un lucru :si motorul meu merge dar porneste mai greu din cand in cand la intervale neregulate(o zi , o luna , doua saptamani) si atunci stiu ca va aparea si respectiva eroare, pe care o sterg , porneste bine un timp si apoi iar face figura, adica porneste dupa doua trei secunde dupa ce pun contactul.Mentionez ca senzorul l-am schimbat dar dupa vreo 2500 km a aparut iar problema.

Acum merg cu cei doi martori aprinsi in bord de vreo saptamana si nu vreau sa mai sterg eroarea pana ajung la un electrician bun(probabil la reprezentanta)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
bysus

The engine warning light flashes and the following complaint code is logged in the memory of the engine control unit:

Modificat de bysus

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ulise

Astazi mi s-a mai intamplat un lucru de neinteles.Va spuneam ca de o saptamana merg cu cei doi martori aprinsi (bijie-clipeste, motor-aprins continuu) , ei astazi cand am pornit masina dupa ce ma oprisem zece minute undeva , surpriza nu mai am martori aprinsi, si de atunci am mai pornit de cinci- sase ori si nu s-au mai aprins, nici nu pot sa ma duc asa la service ca n-am ce sa le arat.

Va tin la curent

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius

Erorile se inregistreaza si se pot vedea la o eventuala diagnoza. Bafta!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ciaozrana

Salut !

Eroarea despre care se discuta aici mi-a aparut si mie astazi (martorul bujii clipeste si cel de gaze de evacuare sta aprins).Masina merge ca si inainte sa apara eroarea , am verificat si nu am nici un bec ars. Pana remediez eroarea cat pot sa merg fara sa am nici o problema ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ulise
Salut !

Eroarea despre care se discuta aici mi-a aparut si mie astazi (martorul bujii clipeste si cel de gaze de evacuare sta aprins).Masina merge ca si inainte sa apara eroarea , am verificat si nu am nici un bec ars. Pana remediez eroarea cat pot sa merg fara sa am nici o problema ?

poti sa mergi cat vrei , eu o am de vreo trei luni , am mai sters-o si dupa un timp a aparut iar, dar e suparator sa nu stii ca are, poate descoperi tu , ca eu n-am reusit , cred ca ai citit topicul

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri