Jump to content

Cutii viteza O3 - date tehnice, probleme si rezolvari


popo_acas
 Share

Postare recomandată

Rayn

Mecanicul  a scos cu pompa tot uleiul introdus. Am introdus apoi cca 2 l cu tot cu aditiv. Dar acum inteleg si iti multumesc. Trebuia insa scos tot uleiul.

Legat de faptul ca sarea din tr 3. 

Masina este a fetei mele care a spus ca de cateva ori (aleatoriu) i-a sărit din viteza 3-a. Mie niciodata nu mi-a sarit. Acum am schimbat uleiul vechi (tot de mine pus cu circa 12 luni in urma) dar deși era pt acest model de cutie am greșit și am folosit uleiul pentru cele  fabricate pana în 03.12.2013 !! Cutia cumparata era după aceasta data!! (cel putin teoretic!). Cutie MWW manuală.

Acum intra foarte bine in toate vitezele. Dar fata încă n-a folosit masina . 

Ce ma supara in prezent este zgomotul pe care-l face cutia. Este mult redus dar acum îmi dau seama ca sigur o parte din zgomot este dintr-un rulment sau mai mulți. Se aude in toate treptele de viteza (pt cine stie ce sa asculte). Cel mai prezent si deranjant este cand masina merge singura in tr 1 sau a 2a.

Am sa caut totusi la timpul potrivit un atelier de reparații cutii viteza pt octavia 3. Unele ateliere dau pe site-uri prețurile care sunt : 500 lei demontarea+remontarea cutiei pe masina, 500 lei desfacerea + constatarea + inchiderea cutiei, xxx lei reparatia (fct de ce se gaseste).

Asta a fost si motivul pt care la momentul cumpararii (din lipsa de timp) am decis sa risc și sa cumpar alta cutie sh. Cost cutie Sh: 2.700 lei + 500 lei montajul. M-am folosit de acest moment si am schimbat si kitul de ambreiaj (sachs:1.400 lei) care era f uzat. Menționez ca nu are volantă dubla (norocul meu). Masina are start-stop.

Cam asta este.

Dacă aveți sugestii referitoare la ateliere / tipuri de defecte, etc le astept cu interes.

PS

Nu știu din ce motiv nu sunt anunțat pe email dacă apare o postare, desi am activă functia ”notify me of replies”. Poate ma ajuta cineva și cu asta.

Modificat de CezarC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
liva003@yahoo.com

Salutare @CezarC, același zgomot descris este și la mine... Cumpărata recent mașina, ați mai rezolvat ceva? Mulțumesc .

On 24.05.2019 at 8:11, liviu242006 a scris:

Ce ulei intră la cutie?motor1.6 clha,la mine se aude un" frecat" doar cu cutia băgată în viteză și mașina în mișcare,cu ia scoasa pe liber e liniște.

Salut Liviu, același zgomot descris de tine îl am și eu, ceva rezolvări, îmbunătățiri? Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Liva003.

Se observa o schimbare in bine dar tot se aude un zgomot. Pana nu  se defecteaza de tot,  nu  renteaza sa fac nimic. 

Daca ai luat masina de curand (SH) iti recomand sa iti cumperi uleiul necesar (vezi dupa luna/anul de fabricatie al masinii ce tip de ulei iti trebuie), cumpara si un aditiv bun pt cutie si schimba uleiul. Iti recomand ca la schimbare sa pui uleiul vechi intr-un vas curat pt a vedea daca are pilitura. Incearca sa ai rabdare si sa scoti tot uleiul. Cine iti vinde uleiul, prin programul care il are, iti spune si cat trebuie pus la loc. Trebuie sa vezi cat ulei are cutia si in plus sa vezi daca este murdara (pierderi ulei).

Cam atat.

Vezi ca la mine mecanicul a scos tot uleiul si cu ajutorul locului unui senzor (treapta viteza), cu ajutorul unei pompe de ulei. Tot pe acolo a pus si o mare diferenta. Intra greu de tot. Ca idee, a fost scos tot uleiul in circa 1 - 1,5 ore. Si un pic mai repede pus la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liva003@yahoo.com

Cred ca este problema cam generala sa zic asa, am mai mers de curând cu 2 mașini la fel 1.6 una 2013 alta 2015 și același zgomot, mulțumesc frumos pentru sfat. 

Îmi puteți spune și mie ce cod de ulei sa ii bag, mașina este livrata de skoda România pe 25 10 2013..mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liva003.

Este clar ca iti trebuie un ulei diferit de al meu.

Iti pun insa, daca te ajuta, o poza despre uleiul meu. In poza poti sa vezi (etka) si alte modele de ulei. Dupa cum se vede am pus uleiul G052 527 A2 care se foloseste pentru cutii  fabricate dupa 04.12.2013, ceea ce inseamna ca nu este bun pt cutia ta. Acest ulei costa foarte mult. Cred ca pt tine, un ulei OEM costa pana in 100 lei / litru. Iti recomand sa cumperi OEM. 

Poti sa cauti pe net pt modelul tau de cutie. Modelul de cutie stii cum se gaseste? Personal am gasit aceste dotari ale masinii pe un stiker in portbagaj sau in actele primite de la vanzator . Seria de sasiu este de baza.

 

Legat de faptul ca ai auzit si alte modele de masini care au acelasi zgomot ....... sunt surprins. Imi place sa cred ca sunt zgomote normale, dar din pacate .... nu cred. Am mers cu una din 2003-2004 (nu stiu exact), O2 pe benzina, si nu am auzit nici un zgomot. Acum asta este. Posibil sa fie un defect comun de fabricatie ...... Am citit la un moment dat ca furnizorul de cutii pentru grupul VAG a facut ceva presiuni pt majorare de preturi ..... nu retin exact ce si cum, dar posibil sa fie de la producatorul de viteze pt skoda ......

SRZE5629 (1).JPG

IMG_4608.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
liva003@yahoo.com

Salut Colegii și Cezar, de curând am schimbat și eu uleiul în cutia de viteze cum zicea și Cezar și am adăugat și doua doze de 20 g de aditiv, parca se simte o îmbunătățire dar zgomotul tot exista, apropo nu am găsit span deloc în cutia de viteze când an dat uleiul jos Chiar nu găsim rezolvare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvarea la acel zgomot la foarte multi a fost schimbarea tamponului motor(cel de la cutia de viteze,de sub filtrul de aer).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/28/2020 at 9:18 PM, liva003@yahoo.com said:

nu am găsit span deloc în cutia de viteze când an dat uleiul jos

Acest lucru este bun. Nu exista uzura anormala. 

 

13 hours ago, liviu242006 said:

Rezolvarea la acel zgomot la foarte multi a fost schimbarea tamponului motor(cel de la cutia de viteze,de sub filtrul de aer).

Daca acel tampon este o problema, este bine sa se verifice si sa se schimbe.

Zgomotul reclamat de mine se aude numai cand se misca masina (tr 1, maxim a 2a) nu cand motorul este pornit si masina sta. Zgomotul se aude ca si cum freaca ceva metalic, in special cand masina ruleaza la relantiu (tr 1 - bara la bara in oras) si este pus mai mult in evidenta cand se trage de volan stanga- dreapta. Inutil sa mentionez ca toate sunt inchise: aer conditionat, muzica, geamuri, etc.

Momentan masina s-a intors la fata si la ea mai mult sta. Maxim 1000 km / an. Are cu se se misca. Nu-mi fac probleme. Pica, pica. Dar totusi este pacat.

Senzatia mea dupa ce-am facut , schimb ulei+ aditiv,  este ca acel zgomot este de la diferential. Poate ma insel, dar oricum altceva nu pot face.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CezarC si eu am trecut prin asta, prima data zgomotul se auzea din cand in cand doar in tr 1, apoi a inceput sa se auda si in tr2 cand plecam mai brusc si dupa un timp (relatiiv scurt,  cred ca o luna/doua) a inceput sa se auda in tr1 la fiecare plecare. Rezolvarea la mine a fost schimbarea bucsei de la calandru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liva003@yahoo.com
în urmă cu 17 ore, liviu242006 a scris:

Rezolvarea la acel zgomot la foarte multi a fost schimbarea tamponului motor(cel de la cutia de viteze,de sub filtrul de aer).

 

Salut Liviu, din ce am înțeles zgomotul din cauza la tampon ar fi numai când virez de volan stânga treapta 1 sau a 2 in relantiu, la mine face pe drum drept.Oare sa fie din cauza la acel tampon? După schimbarea uleiului sa simțit o îmbunătățire în bine, adică sa mai diminuat din zgomot dar nu de tot. 

@doggy Salut Colegu! Unde se afla acea bucsa colegu de la calandru? Necesita demontare cutie? Acum ai scăpat de acel zgomot? La tine făcea zgomotul în linie dreapta sau când virai stânga? 

Daca mai citezi inutil, o sa stai iar pe bara

Modificat de vdragos
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a schimbat fara sa se dea cutia jos. Nu stiu exact cum sa iti explic unde: cam in dreptul rotilor fata si este exact pe mijlocul masinii(pe lungimea ei), undeva in partea de jos (nu stiu ce ai inteles de aici). Dupa schimbarea acelei bucse zgomotul a disparut. Si in linie dreapta si cand eram in viraj. O alta varianta de test a fost cu frana de mana trasa si incerci sa pleci de pe loc si zgomotul era prezent, chiar daca masina nu pleca de pe loc. Exact asa si-au dat seama cei de la servici, au urcato sus cu mine in ea, incercam sa plec de pe loc si mecanicul sub masina  incerca sa depisteze zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liva003@yahoo.com

Salut. Azi am mers cu o alta octavia 3 1.6 tdi 5 trepte și nu se auzea nici un zgomot, am verificat tampon cutie și este ok problema este din cutie,dar de unde mai exact cam greu de aflat. 

Modificat de vdragos
Citare absolut inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut! Am pe o Octavia din 2017 o cutie DSG7, motor 1.6 TDI. Am tot auzit ca aceste cutii nu sunt fiabile, avand ambreiaje uscate si ca pe la 80-100 mii km sa ma astept sa schimb volant si ambreiajele. Acum am 43 mii km. Am facut o alegere foarte proasta? Sunt colegi pe aici cu DSG 7 care au trecut de 100 mii km? Daca da, ce probleme au aparut? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CezarCZgomotul se manifesta ca un fel de "marait" in treapta 1/2 la turatii scazute in frana de motor? Cam asta aud eu la Octavia mea, 1.8 TSI, dar sunetul este subtil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman. Zgomotul se manifesta (se aude) foarte bine cand mergi in trepta 1 sau a 2a  la relantiu, fara alte zgomote in masina (Aerul inchis, muzica inchisa, geamul inchis, etc).

 

 

Se aude ca un ”marait” cum ii zici sau ca si cum ar freca un element metalic de ceva, gen tabla de protectie de la roti dar mult mai profund. Tabla este subtire, dar aici se aude ca un ”marait metalic”. Nu stiu cum sa ma explic exact.

On 30.04.2020 at 10:01, doggy a scris:

Rezolvarea la mine a fost schimbarea bucsei de la calandru.

Este logic. Se numeste si bieleta antirasturnare. Rolul acestei bielete este sa tina motorul sa nu se rastoarne atunci cand pleci de pe loc sau franezi prin cutie. 

 

Am avut o problema foarte mare cu un asemenea ansamblu, la un clio 2. A fost schimbat cu unul aftermarket, identic ca forma. Lipsea numai sigla renault. Din aceasta cauza, a trebuit sa schimb toate tampoanele de la motor....... Aveam vibratii in toata masina .... si nu stiam de unde...... Aici este diferenta dintre vw si renault. vW gandeste profund si masina este compusa din elemente separate gen lego. Dupa ce-am pus originalul la clio, masina si-a revenit.

 

La cutia de viteze, problema de la octavia este zgomotul din ea. Un rulment sau mai multi nu-si fac bine treaba. Nicidecum bucse de amortizare ..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da, asa e si la mine. Se aude un marait cand las masina sa "curga" la relanti sau la turatie mica in treapta 1 si 2. In treapta 3 nu se aude nimic.

Totodata, in accelerare, dupa 2000 rpm, treapta 1 si 2 se aude un "huruit", dar asta e posibil sa fie pur si simplu zgomotul normal al motorului (eu vin de pe diesel si acolo sunetul motorului acoperea tot).

Mai am un sunet ciudat cand merg in sens giratoriu, viraj stanga, un fel de huruit de rulmenti sau ceva. Ma gandesc ca e poate vreun tampon de la cutie care nu izoleaza trepidatiile cutiei de caroserie.

Toate zgomotele astea nu sunt foarte deranjante, dupa 5000km m-am obisnuit cu ele, dar prima data cand am mers cu masina am crezut sincer ca e ceva stricat, un rulment sau ceva, fiindca pe vechea Bora cu 5 trepte cutie era tipla, nu se auzea nimic, intra foarte usor in toate vitezele.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minute în urmă, yeeeeman a scris:

Mai am un sunet ciudat cand merg in sens giratoriu, viraj stanga, un fel de huruit de rulmenti sau ceva. Ma gandesc ca e poate vreun tampon de la cutie care nu izoleaza trepidatiile cutiei de caroserie.

 

@yeeeeman Verifica tampoanele, in special cel al cutiei de viteza. Este in zona bateriei. Daca nu este de acolo, poate fi de la o planetara. Nu este de gluma cu planetarele. Am citit de asemenea probleme, tot pe acest forum, dar pt passat.

 

Iti recomand, daca te pricepi sa incerci sa le schimbi tu, eventual sa le verifici. Sunt trei.

 

Langa distributie este principalul.

Urmeaza cel de la cutie (in zona filtrului de aer / baterie (sub ele) (un pic mai complicat) si bieleta antirasturnare (mai simplu dar ai acces pe sub masina). Aici iti recomand sa schimbi numai bieleta. Vine cu un tampon catre motor.

 

Eu am schimbat la passat si bucsele care vin spre rezervor. Este o nebunie. Am fost in service pentru toate aceste operatiuni, dar asta a trebuit scos tot sistemul de rezistenta al masinii, inclusiv basculele .....

 

Daca nu ai probleme de aici trebuie verificate planetarele. Foarte multi acolo au gasit zgomotele, la viraje. Si important sa verifici daca protectiile lor sunt ok. Daca nu, recomand la toata lumea sa le schimbe urgent. Costa infinit mai putin burduful de protectie cu tot cu manopera dacat o planetara la care trebuie oricum sa-i pui burduful de protectie. Praful / apa / etc....... distruge orice piesa in miscare...........

 

Mult succes.

 

Cezar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce mai e nou in privinta zgomotului din treapta 1 si 2 ?am si eu problema asta,am inlocuit uleiul ,acum G052527A2 costa 226 lei litrul la karma,nu am gasit mai ieftin.Ca sa scurgeti uleiul conform procedurii de service se desfac busoanele ,va curge cam 1 litru si apoi cu un torx de 40 desfaceti un distantier de la selector,va mai curge minim 0,5 litri,la mine s-au mai scurs 750 ml.Eu banuiesc rulmentii de pe priza directa,nu primul cu ace,cel din spatele lui catre cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vali zak tot la fel. O sa folosim mașinile asa cu zgomotul produs de cutiile de viteza. Sper sa nu se strice candva, ceva si sa ramana fata in drum. A mers pana acum mai mult de 25.000 Km.

Daca sunt rulmenții, nu cred ca vor fi probleme mari. Sunt in ulei si nu trebuie sa sa gripeze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a agravat in 25tkm?Eu am problema asta de o mie km dar o tin sub observatie.Am impresia ca zgomotul e mai accentuat cand se incalzeste uleiul si implicit se subtiaza.Tocmai asta e si motivul pentru care eu am sa intervin si am sa repar cutia,nu am siguranta ca plec la drum si ma intorc fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

După un an, am schimbat uleiul deoarece am vrut sa pun aditiv special pentru cutia de viteze.

Mașina a parcurs mai mult de 25.000 km. In plus, acum mașina are si stage 1. O aleargă ginerele meu, ii place mult mai mult cum merge acum. Deci din vara 2020 este mult mai solicitata cutia si merge. Sper sa tina cat mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am schimbat si eu uleiul din cutia de viteze(cu manutele mele).am constatat o usoara diminuare a zgomotului dar acum nu mai agață in treapta 2 si 3.am scos 1.650grame si am bagat 1800.uleiul era destul de uzat,avea o culoare foarte inchisa. 

IMG_20210327_130447470.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot asa negru l-am scos si eu pe cel original  dar oricum nici cel nou nu e foarte alb ,e un galben spre brun de nou.A mea cutie tot asa horjane,parca ceva mai tare cand se incalzeste insa intra foarte frumos in toate treptele.In plus am auzit si un suierat in treapta 3,il mai au si altii cu aceeasi cutie,inca o problema comuna la acest tip de cutii,probabil rulment.

Intre timp a mai testat-o un mecanic destul de bun,el e de parere ca vinovati pentru zgomotul din treapta 1 si 2 subturat ar fi rulmentii de pe priza directa,posibil cel cu ace si cel din spatele lui.

@CezarC ce ulei ati folosit la schimb?cel original foarte scump sau altceva?

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit original,G052527a2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!