Jump to content

Octavia 3 Climatronic


Eto
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am un prieten cu o Octavia la care nu i sa aprinde becul de la AC și nu pornește nici compresorul. Restul comenzilor merg perfect(ventilare, Setare temperatura, încălzire scaune, etc), doar acel buton nu se acționează și nu bagă rece. La tester i S a spus ca este ok, a pornit compresorul (gen pe direct), doar ca nu ia comanda. Ați mai auzit asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Nu. Dar verificati daca masina are alte probleme pe acesta linie sau daca e o problema la panoul de comanda a climei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Panoul de comanda trebuie rescris dacă o sa ia altul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Doar codare, etc,  daca iti cumperi unul sh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 4/28/2020 at 3:20 PM, AndreiVL said:

Era ventilatorul defect . De fapt carbuni uzati . Multumesc colegilor pentru ajutor ( sunt ironic )

Salut, am si eu aceeas problema, octavia 3 2016 5E3 NF, imi poti spune un cod de produs sau de unde ai cumparat carbunii pentru ventilator (motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare. Va rog sa ma ajutați! Am o skoda 1.6 din 2013 la care nu îmi merge clima. Baga aer dar rotile dințate aferente celor doua clapete de schimbare temperatură nu mai funcționează. Le-am găsit în bord când am desfăcut sa vad ce se intamplat de nu mai pot schimba temperatură. Amândouă erau căzute iar dacă le pun înapoi și încerc sa calibrez le învârte pe amândouă pana la da peste cap. Nu se oprește în capăt pentru a recunoaște o limitaaxima de deschidere sau închidere a clapete ci continua cursa pana ori rupe rotita ori merge în gol. Nu am mai pățit asa ceva și sincer nu știu care ar putea fi problema. Multumes anticipat pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, fa un test, pune un pic de adeziv pe soclul rotitei si vezi daca o mai da afara, la setarea de baza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut asta. Nu o tine. Atat o forțează pana o da afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci incercat cu un servomotor nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut, 

 

Am eroarea din poza atasata. 76F53E47-49BA-46D4-BA31-CA4EA12731AE.thumb.jpeg.3f4f06a56285a6a8eb49b029147202f7.jpeg
Pe dreapta nu baga decat putin aer cald de afara( la un debit cam anemic) iar pe stanga raceste foarte bine. 
Sterg eroarea, dau calibrare si apare iar.

Am dat jos motorasul v159( parca asa ii spune), l-am desfacut si nu prea pot roti rotile alea dintate cand sunt pe pozitie. Nu pot roti liber nici unde intra parghia de actionare in servomotoras. 
Am vazut pe topicul asta ca unii au patit ca parghia sa fie sarita. Eu am demontat si montat la loc si aceiasi problema. 024F1051-1CDC-4684-A092-4B9E1D3141DF.thumb.jpeg.12f279db9bc14dbc4877fb7cad1db4fa.jpeg58CDD4CC-F9AA-4D06-A221-CD99F0BF8299.thumb.jpeg.39a7f4e160cc266790f1889bd9a3d0bc.jpegFB02F6E8-9097-4262-9E18-FE0DF976902B.thumb.jpeg.4b3a09716a3fdaddb881b04fd3388ff3.jpeg
Cu motorasul asta demontat am vrut sa vad daca apar alte erori, si aveam eroare pe servomotorasul de dezaburire, ceva cu basic settings( cu mufa scoasa si scos de pe parghie).

O sa-l schimb maine dar as vrea sa fiu sigur ca schimb ce trebuie inainte si sa nu fie cu totul alt servomotor de schimbat. 

Masina: Octavia 3, 2013

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu acela este. Este cel pus cu rotita spre tine, cum te uiti la el. E mai jos amplasat. Ti-am pus poze de la unul inlocuit ieri, la un Audi A3 8V 2014....similar din punct de vedere al servomotorului de care vb tu

20220407_064048.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Am demontat motorasul de care spui tu. La output test parea ca merge bine. L-am desfacut, miscat de rotite, pus la loc + calibrare iar eroarea nu mai apare.
Ei, pe blocurile de valori la temperatura suflata stanga, dreapta, pe dreapta aveam cu cel putin 5 grade in plus fata de stanga. Am comutat pe ambele parti pe 26 de grade, pe blocurile de valori temperatura crestea si ea, dar cand treceam pe 16 grade, pe partea dreapta ajungea doar la valoarea temperaturii exterioare( adica baga aer de afara). 
Am pus robotelul de freon pe ea, presiune avea, in schimb instalatia avea in jur de 150g freon din 500g cate ar fi trebuit. 
Am masina de noua si nu s-a incarcat niciodata. 
Dupa incarcare, pe blocurile de valori am valoare egale la temperatura stanga-dreapta. 
 

La mine ori era sarit de la locul lui servomotorasul( nu prea am fost atent cand l-am demontat daca era pe pozitia corecta), ori l-am dezmortit cand l-am desfacut( deci posibil in viitor sa mai faca probleme). 
Problema rezolvata.
 

Multumesc pt suport @F l o r i n

LE: Cum am zis, in 8 ani instalatia de freon nu a fost verificata, totusi, in 8 ani sa piarda 350g nu mi se pare ceva de speriat. 
Daca ar fi fost un por pe undeva, ma gandesc ca ar fi pierdut intreg freonul. Oricum la sfarsitul sezonului o sa mai verific inca odata instalatia sa vad daca s-a pierdut ceva. 
Va rog sa ma contraziceti daca gresesc. 

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monitorizeaza cum lucreaza, in timp. De regula, se mai deblocheaza cand le fortezi, etc...dupa care fac iar probleme. Daca o sa faca iar, inlocuieste-l

Legat de freon.....tot asa, monitorizare. Daca este un por, garnituri obosite, etc... pierde tot freonul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, monitorizez. Daca mai da eroare il cumpar si il schimb direct. 
La freon mi-au bagat si substanta de contrast si s-au uitat, dar nimic. Peste vreo 1 luna o mai bag odata pe robotel si ii mai pun sa se uite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti proceda si asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Am o intrebare referitoare la comportamentul electroventilatorului.

Nu am fost foarte atent la acesta anul trecut, insa anul acesta, chiar de cand erau 15 grade afara, cu AC pornit, daca masina sta pe loc, ventilatorul este si el pornit. Nu-mi dau seama daca la turatie maxima, dar tind sa spun da, avand in vedere ca se aude putin si in interiorul masinii. La 15-20 temp ext, acesta porneste, din cate imi dau seama doar daca stau pe loc. In mers, nu.

 

Bun, astazi au fost 30 de grade. Ventilatorul este la maxim non-stop, fie ca stau pe loc, fie ca ma deplasez. Daca opresc AC si ventilatorul se opreste. Este normal?

Din cate imi amintesc de vara trecuta, parca pornea sporadic ventilatorul, chiar si cand stateam pe loc nu era mereu pornit.

Mentionez ca AC-ul face rece, deocamdata la 30 de grade afara pare OK.

Ce parametri as putea verifica pe VCDS daca acest comportament nu e normal?

 

Multumesc.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Temperatura lichid racire, presiune freon, etc. Dar e posibil sa fie totul ok. Eu zic doar sa monitorizezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman - comportamentul descris este perfect normal. Monitorizeaza parametrii din postul lui Florin, pentru linistea ta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si cateva valori din log.

Stat pe loc, la umbra, 27.5 grade pe bord, temperatura pe clima data la 17.5 auto. 

Pe diagnoza inside temperature sta la 23.6 grade, chiar daca in masina e relativ rece.

 

Inteleg ca sistemul isi face treaba si ca in esenta ar fi ok cum se comporta, dar daca sistemul a atins temperatura setata, presiunea in sistem e ok, ce rost are sa tina mereu ventilatorul pornit la aproape ~50%? In special in mers, cand ai curent de aer natural.

 

image.png

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VEntilatorul trebuie sa mearge sa raceasca condensorul de AC. Altfel ar creste presiunea peste 30 bari si ar decupla.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este setat sa functioneze. Pentru fiecare valoare de temperatura exterioara, functie de presiunea de pe partea de inalta, ventilatorul are o turatie "de minim" (idle) stabilita prin soft. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 12/21/2019 at 11:31 AM, Lucian Ciobanu said:

Salut, am pus tester-ul si a afisat urmatoarea eroare:

 

393476 - Air Blower 
          B10BE 13 [009] - Open Circuit
          [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 114
                    Mileage: 234794 km
                    Date: 2019.12.21
                    Time: 10:32:02

 

Banuiesc ca ventilatorul de habitaclu trebuie inlocuit...mentionez ca uneori cand isi revine pentru cateva secunde, incepe sa miroasa a incins, presupun ca asta confirma ca ventilatorul este problema.

Salut! Am si eu eroare asta si am mai avut una cu "fresh air". Cea cu "fresh air" a disparut dupa ce am schimbat "rezistorul in trepte". Am scos suflata din bord si i-am dat curent pe pinii 1 si 2 si s-a invartit. Dar suflanta am tinut-o cu capul in jos si m-am si jucat putin la carbuni inainte sa ii dau curent.
Treaba e ca am schimbat rezistorul de trepte si am incercat suflanta inainte sa o bag inapoi in bord si functiona. ACum nu mai functioneaza... Posibil sa fie suflanta sau carbunii? Nu de alta, dar sa nu comand suflanta degeaba.

l.E. inainte sa schimb rezistorul de trepte, aerul conditionat pornea cand si cand. ULtima data cand s-a oprit am bagat mana sub bord si i-am tras cativa pumni si a pornit.

Modificat de UNHleaSHD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, posibil sa fie carbunii, daca a raspuns la violenta......oricum, schimbi cu totul suflanta

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns! Suflanta a fost. I-am pus una VALEO si merge beton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo. Valeo sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!