Jump to content

Octavia 3 Climatronic


Eto
 Share

Postare recomandată

:offtopic: @ AdiG sa te citez            "Da, mie mi s-a aprins beculetul :) "service in 3000 km" dupa 23.000 km in timp de doi ani fara 3 luni. Ulei Mobil 0W30 SHC formula LD long life, 506.01, QG1 setat. Cum spuneam in topicul cu pricina, sint multumit ca exploatarea masinii se incadreaza in norma de timp de folosire a uleiului (daca mesajul ar fi aparut dupa 11.000 km in doi ani de exemplu ar fi insemnat ca m-am hazardat la un ulei LL, nu? Daca mesajul apare ca urmare a scaderii parametrilor uleiului sub limite si ca timp si nr. de km este mult sub/peste termenul recomandat, inseamna ca trebuie schimbata tactica - alt ulei, alte termene). Eu cred ca desi se poate duce uleiul pana la 50.000 km, o cifra mai de bun simt, pe care eu o iau in considerare este 30.000km (in Romania 20.000-25.000). Sistemul QG1 functioneaza."

 

Care este motivul de schimbi acuma mai des uleiul la un an ? Ai avut probleme cu uleiul LL ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, uleiul 0W30 era bun, sigur rezista. Era mai scump decat cel de interval fix, dar nu cu mult. Era si mai subtire decat cel de fix (acum e 5W30, atunci era 5W40)... Il procuram prin intermediul cuiva cu care nu mai colaborez acum... M-am gandit si la filtru, daca nu e de calitate nu rezista doi ani; apoi oricum in general vara inainte de concediu fac o verificare generala a masinii, schimb si celelalte filtre... in final poate mai comod asa. Experimentul QG1 a fost reusit totusi. Nu stiu de ce, dar cred ca nu sunt foarte multi cei care in Romania merg pe LL, poate m-am razgandit ca sa nu fiu mai "cu mot".

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic total aici .... o sa stearga moderatorii...

ps : la 50.000 km ( da, sunt masini in romania care merg si atata cu uleiul, oficial, vezi Peugeot Boxer 2.2 hdi, insa nu vreti sa stiti cate motoare complete s.au inlocuit pe garantie... ), uleiul nu mai are nicio proprietate de ungere, vascozitatea este cea a apei, este supra incarcat cu funingine cat sa faca depuneri de mal in baie, sorb pompa etc,

Deci, cum se spune, voi decideti cat vreti sa reziste motorul.

Americanii au motoare cu sute de mii de mile. Insa la ei inca e foarte raspandit obiceiul schimbului de ulei la 7500 - 10,000 km. Sa fie vreo legatura?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar că o dăm în diverse. Haideți să terminăm cu intervalele de service, să rămânem la Climatronic.

Eu altă soluție nu văd decât înlocuirea filtrului de către voi, de câte ori e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Hello,

Sunt bune dimensiunile astea pentru filtrul de polen O3 :

H:  32mm

Lungime: 254mm

Latime: 235mm

 

As dori sa inlocuiesc filtrul si voiam sa ma asigur ca se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc DOL,

 

La O3 patrunde in interior, foarte usor, orice miros din afara,   Sunt singurul care a observat asta?

 

Ma gandesc sa ii pun un filtru mai scump  (similar cu ce mi ai recomandat tu), sperand ca va fi mai bine.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare ,

As dori sa stiu daca e normal ca in momentul in care pornesc AC ventilatorul cupleaza direct pe treapta 2, indiferenta de temperatura exterioara, daca e o problema ce trebuie verificat si facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ar fi asta o problema? Incerc sa inteleg care e problema aici, nimic mai mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara,

Am observat de ceva timp urme de ulei sub fulia compresorului AC, am verificat compresorul si nu are nici o scurgere. Am curățat locul si am constatat ca urma de ulei apare numai la folosirea AC. Scanarea cu VCDS = nici o eroare. Poate cineva dintre dumneavoastră are idee despre ce poate fi vorba. Atasat o fotografie si un log. Va mulțumesc pentru răspunsuri.

Mileage: 45002km-27962miles

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000


  IDE00021   Engine speed 0 /min
  IDE00025   Coolant temperature 33 °C
  IDE00198   Refrigerant pressure 6.6 bar
  IDE00965   Compressor shut-off requirement A/C off or fan control switch in 0 position 
  IDE00966   Compressor current: actual value 0.000 A
  IDE00967   Compressor current: specified value 0.000 A
  IDE00968   Compressor speed 0 /min
  IDE00969   Compressor load 0.5 Nm
  IDE00973   Outside air temperature 22.5 °C
  IDE00982   Temperature after evaporator 26.3 °C
  IDE01287-MAS01260   Counter of compressor switch-offs-Shut-off from Engine Control Module (ECM) via CAN 185 
  IDE01287-MAS01265   Counter of compressor switch-offs-Speed shut-off 0 


  IDE00021   Engine speed 600 /min
  IDE00025   Coolant temperature 51 °C
  IDE00198   Refrigerant pressure 10.2 bar
  IDE00767   No. of unscheduled ECU resets 255 
  IDE00966   Compressor current: actual value 0.635 A
  IDE00967   Compressor current: specified value 0.640 A
  IDE00968   Compressor speed 700 /min
  IDE00969   Compressor load 8.7 Nm
  IDE00970   Coolant fan activation: actual value 30.0 %
  IDE00971   Coolant fan activation: specified value 27.2 %
  IDE00973   Outside air temperature 22.0 °C
  IDE00982   Temperature after evaporator 4.3 °C


  IDE00021   Engine speed 1500 /min
  IDE00025   Coolant temperature 66 °C
  IDE00198   Refrigerant pressure 11.2 bar
  IDE00966   Compressor current: actual value 0.535 A
  IDE00967   Compressor current: specified value 0.535 A
  IDE00968   Compressor speed 1800 /min
  IDE00969   Compressor load 7.6 Nm
  IDE00973   Outside air temperature 22.0 °C
  IDE00982   Temperature after evaporator 1.0 °C


  IDE00021   Engine speed 1600 /min
  IDE00025   Coolant temperature 61 °C
  IDE00198   Refrigerant pressure 11.6 bar
  IDE00966   Compressor current: actual value 0.580 A
  IDE00967   Compressor current: specified value 0.585 A
  IDE00968   Compressor speed 1800 /min
  IDE00969   Compressor load 8.2 Nm
  IDE00973   Outside air temperature 22.0 °C
  IDE00982   Temperature after evaporator 0.0 °C


  IDE00021   Engine speed 1000 /min
  IDE00025   Coolant temperature 61 °C
  IDE00198   Refrigerant pressure 11.0 bar
  IDE00966   Compressor current: actual value 0.540 A
  IDE00967   Compressor current: specified value 0.535 A
  IDE00968   Compressor speed 900 /min
  IDE00969   Compressor load 9.3 Nm
  IDE00973   Outside air temperature 22.0 °C
  IDE00982   Temperature after evaporator 0.0 °C

 

 

ULEI AC.PNG

Modificat de Alunakis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare,

Asta seara am observat o problema la Climatronic si anume ca in partea din dreapta a habitaclului baga doar aer cald. M-am jucat cu butoanele in fel si chip, dar pana si pe "LO", tot aer fierbinte sufla! Pe partea stanga vine rece, dar pe dreapta fierbinte, desi pe display in setup arata ca trimite aer rece! Am incercat si cu "DUAL" si fara, cu "AC" on si off, rezultatul a fost acelasi. Stand pe loc parea sa isi revina, dar plecand de la semafor sufla din nou fierbinte. S-a mai intamplat cuiva? Aveti vreo idee?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil, servomotor cald-rece = defect. Se verifica întâi cu vcds-ul și daca asa este, se schimba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica sa nu fie sarita pargia de actionare a clapetei, am gasit vreo 3pana acum sarite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, F l o r i n a scris:

Cel mai probabil, servomotor cald-rece = defect. Se verifica întâi cu vcds-ul și daca asa este, se schimba

Are servomotor diferit pentru stanga si dreapta habitaclului? Stii si cat ajunge ca pret? Multumesc!

în urmă cu 11 ore, Al Bundy a scris:

verifica sa nu fie sarita pargia de actionare a clapetei, am gasit vreo 3pana acum sarite.

Scuze, unde trebuie sa ma uit dupa parghia asta si cum imi dau seama ca e sarita? Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA  setarile dupa navigatie  te-ai uitat, si eu aveam setat 20 de grade pe dreapta si imi baga aer mai rece decat pe stanga pana am dat de meniul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, blla said:

Are servomotor diferit pentru stanga si dreapta habitaclului? Stii si cat ajunge ca pret? Multumesc!

Scuze, unde trebuie sa ma uit dupa parghia asta si cum imi dau seama ca e sarita? Multumesc! 

Da, diferit stânga de dreapta, ca ai dublu climatronic. 

Trebuie sa demontezi torpedoul, sa vezi ce și cum lucrează, dacă a sărit pârghia, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este nevoie de demontare torpedo la Octavia 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.02.2019 at 0:19, blla a scris:

Salutare,

Asta seara am observat o problema la Climatronic si anume ca in partea din dreapta a habitaclului baga doar aer cald. M-am jucat cu butoanele in fel si chip, dar pana si pe "LO", tot aer fierbinte sufla! Pe partea stanga vine rece, dar pe dreapta fierbinte, desi pe display in setup arata ca trimite aer rece! Am incercat si cu "DUAL" si fara, cu "AC" on si off, rezultatul a fost acelasi. Stand pe loc parea sa isi revina, dar plecand de la semafor sufla din nou fierbinte. S-a mai intamplat cuiva? Aveti vreo idee?

Multumesc anticipat

Fix aceiași problema o am și io la Octavia 3!Anul trecut am observat problema și am fost la reprezentanta (mașina era in garanție )  iar băieții de acolo mi au făcut o resetare la Climatronic( așa au spus ei) si mi-a mers normal pina iarna asta. Acum când m-am dus iar la ei, mașina ieșise din garanție,   mi au transmis ca trebuie schimbat nu știu ce motoras  ce acționează o clapeta pe unde intra aerul rece  pe partea dreapta .

Numa băieți buni la reprezentanțele astea !

ps: Acu câteva zile m a lăsat  bateria și mi-au făcut o oferta de 1250 lei pt una originala cu start-stop 

Modificat de emi24k2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai o rotita de relglare a clapetei de pe dreapa sarita de la locul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, am masina din octombrie, si pana acum m-am tot jucat cu climatronicul, ba pe auto ba schimband doar ptr geamuri, interior etc. 

Am inteles de la prieteni ca cel mai bine e sa il las mereu pe Auto, eu mai schimbam pentru ca mi se parea ca baga prea puternic aerul inauntru (gen ventilatia se auzea cam cum se aude cand e aproape de nivelul maxim).

Intrebare: Oare am stricat ceva daca tot am umblat la el si am tot schimbat modalitatea de racire/incalzire ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai ce să strici, pe Auto îl laşi când îţi convine ce face. De altfel, toate reglajele sunt acolo să fie folosite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.02.2019 at 13:21, Al Bundy a scris:

verifica sa nu fie sarita pargia de actionare a clapetei, am gasit vreo 3pana acum sarite.

Confirm! Ai avut dreptate! Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci trecem problema asta la defectiuni comune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Vreau sa va povestesc o problema pe care am intampinat`o la climatronic. De multe ori cand este foarte cald afara si compresorul de AC merge "in forja", se aude un greieras, un sunet de fundal care apare cu intarziere la acelerare si decelerare, in plaja de 1200-2000 RPM, am motor 1.4 TSI CHPA. Se aude si la ralanti, dar mai putin sesizabil. Initial mi s-a schimbat compresorul pe garantie, dar sunet a reaparut si a culminat cu un sunet inalt ca de "oala sub presiune" ce tine cateva secunde, daca dezactivez AC-ul se duce. Cei de la service au zis ca au cautat prin informari si probleme cunoscute si nu au reusit sa mai depisteze vreun comportament asemanator, in consecinta nu stiu ce sa faca, pierderi de freon nu exista, pe diagnoza compresorul pare in limite, au ascultat cu stetoscopul si circuitele si nimic.

A mai intampinat/auzit cineva ceva asemanator?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!