Jump to content
Sign in to follow this  
GolfMk1Vr6

La ce cheltuieli sa ma astept de la prima masina?

Recommended Posts

GolfMk1Vr6

Salutare tuturor! Caut de ceva timp o masina si trecand de la un model la altul, am ajuns sa ma fixez pe Golf 6 Variant 2.0 TDI.

 

Sunt incepator, si asta va fi prima masina din familie. Am gasit ceva acum 1 saptamana (nu este prezent anuntul pe net) la pretul orientativ de 8800E care corespunde cerintelor mele : trapa panoramica, volan cu comenzi, incalzire in scaune etc.

 

Avand in vedere ca trebuie sa ma mai imprumut de niste bani pentru a putea achizitiona masina, la ce cheltuieli obligatorii voi fi supus dupa achizitionarea masinii?

 

-Ma intereseaza sa stiu cat ar costa o revizie pentru motorul de 2.0 TDI : Distributie, filtre, ulei.

 

-Cat ar mai costa pe urma inscrierea, asigurarea (pt o pers. de peste 40 ani) si ce mai trebuie?

 

-Ati da 8800E pe un Golf 6 cu 180.000 km ? (ultima revizie e facuta in Germania pe la 160.000)

 

 

Cineva mi-a recomandat sa ma uit si la masini de 200.000 km si cu revizie recenta pentru ca acelea au schimbate anumite componente gen distributie, volant, ambreiaj etc.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

La orice achizitie SH intervin unele cheltuieli, dar nu te speria ca nu te lasa asa usor tot ce ai scris mai sus, vezi cartea de intretinere si in functie de ultima revizie faci si tu pentru inceput un schimb de ulei cu toate filtrele sa stai linistit, dupa aia faci o inspectie tehnica si vezi daca mai este nevoie de ceva consumabile, placute, discuri daca este cazul.... in rest sa ai noroc de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
megamotoreta

Nu as recomanda o masina scumpa ca prima masina. O mai lovesti la parcare, mergi subturat,dai cu ea intr-o groapa mare, uiti cheile in contact si pleaca altul cu ea, iarna o bagi in sant,  recomand sa-ti iei una oarecare, ieftina, nu te doare sufletul daca o troznesti nitel. Si ca sa te si imprumuti pt o masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

Daca era vorba sa-mi iau o masina ieftina trebuia sa-mi iau imediat ce luasem carnetul, adica acum 1 an. Sincer m-a batut gandul asta sa-mi cumpar un Golf 4, dar am zis ca ma chinui dupa sa o vand, cine stie ce bani mai bag in ea si sincer nici nu ma atrage foarte tare. Acest Golf 6 are dotarile pe care eu le visez la o masina si un pret oarecum ok raportat la piata de astazi. Masina a costat in Germania in jur de 9500 si a fost adusa pe firma.

 

Intr-adevar, faptul ca m-am imprumutat pentru masina e un minus, singurul avantaj e ca nu m-am imprumutat de la ,,hiene" (banci) ci de la rude.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Eu am un singur sfat, cand vrei sa cumperi ceva, trebuie sa fi 100% hotarat, si de indata ce se iveste o masina, o probezi si o cumperi ca altfel se vand, masinile bune se vand usor.

 

 

Ca si reparatii, chiar daca masina are piese pe duca/defecte (le poti schimba pe rand, lunar cate 1-2, ma refer aici la bucse/amortizoare/placute/discuri frana/ yale, stergatoare, etc). 

 

E important sa faci revizia in prima faza(o revizie cu 4 filtre si 4 litri de ulei te costa 400 maxim 500 ron, depinde ce ulei folosesti, rar costa 450 ron, asigurarea si restul actelor te costa inca 200-400 depinde), si sa te asiguri ca distributia este schimbata recent cum sustine in acte sau si mai simplu, la masina mea s-a desfacut capacul de la distributie si s-a verificat data de pe rola si conincidea cu data schimbarii distributiei.

 

Ca un punct de plecare, in prima faza dupa achizitie, mai ai nevoie de un minim de 250-300 euro ca sa o inmatriculezi si sa-i faci revizia, dupa care vezi ce e de rezolvat pe la ea, ca in stare perfecta nu o sa fie niciodata, si am sa-ti dau cateva exemple simple despre ce inseamna investitii ulterioare (sunt multe persoane care nici nu le sesizeaza):

 

- sa zicem ca ai mici puncte de rugina pe un element - haion de la stropitor, prag, capota, sub aripa,

- iti da anvelope de vara in stare buna, insa 1 bucata este ovalizata, si face urat la o anumita viteza- deci iti trebuie automat 2 anvelope-

- la fiecare doi ani se schimba lichidul de frana- pun pariu ca ar trebui sa-l schimbi-

- sunt anumite elemente pe care neamtul nu le verifica pt ca vinde masina la 150 -200 000km si nu-si bate capul si vorbesc aici de - uleiul din cutia de viteze, in special nivelul lui, n-ar fi exclus sa aiba inca bateria originala, poate la iarna trebuie schimbata. 

Edited by deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

In cazul in care voi fi nevoit sa schimb distributia la ce costuri sa ma astept?

 

Asa ma gandeam si eu, ca unele piese le pot schimba in decursul timpului si nu toate odata. Oricum sunt in perioada cu bacul si nu voi circula foarte mult cu ea, dar daca tot s-a ivit ocazia...

 

Cum am mai spus, ultima revizie a fost facuta parca pe la 160.000 dar va trebui sa vad ce s-a schimbat mai exact atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Costul unei distributii la service cu garantie este aprox:

 

600-700 ron kit complet distributie de la firma cunoscuta

300-400 ron manopera cu garantie

 

Exista manopera si piese  mai ieftine insa recomand operatie facuta cu garantie.

 

Dejeaba ai facut ultima revizie la 160 000km, tu tot trebuie sa-ti schimbi uleiul, daca masina a stat cateva luni in autohaus, si s-a circulat o mica perioada cu acel ulei oricum trebuie sa-l schimbi la un nr de km sau la 1 an, asta daca-ti pasa de ea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

Cele mai mari probleme de care ma tem sunt cele de la motor si transmisie. Din cate am inteles buba acestor motoare nu este turbina sau injectoarele, ci volant care pe la km astia incepe sa bata si al carei cost nu este foarte mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Nu inteleg,,,, iti cumperi o masina de 8500euro plus, si te sperie o eventuala reparatie de max 500 euro? adica,,, volantul ala nu cade instant, are niste simptome care apar si iti dau de inteles ca ar urma sa cada.

 

Da tu esti absolut sigur ca vrei 2.0 diesel? 100% sigur? faci mai mult de 15 000km anual macar? daca circuli doar in weekend extern ia-ti gandul de la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

Hehe se pare ca ajungem la o discutie interminabila :)) Nu stiu ce rulaj voi avea anual pentru ca asta este prima masina. Initial am zis si eu ca un diesel nu se preteaza pentru un mers predominant in oras si cautasem un Golf 5 1.4 TSI, cum nu am gasit ce trebuia + c-am mai strans ceva bani am sarit la Golf 6.

 

Benzinarele in Germania se gasesc mai greu + ca au un pret mai ridicat datorita rulajului mai mic, asa ca am fost nevoit oarecum sa merg pe diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Domnule, nu fii pesimist, cumpara masina linistit ca in Germania se fac reviziile la timp cu piese de calitate. Neamtul este corect, nu umbla cu magarii ca la noi, daca nu stai langa mecanic iti ia jumate din ulei, nu schimba filtrul plus altele. Au drumuri bune, o sa gasesti o masina corecta, legata fara jocuri si altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bzzat

O regula cand cumperi o masina SH,intoteauna sa ai in rezerva 20-30% din pretul masinii pentru revizie,mai clar daca ai 8800 de euro pentru masina atunci cumpara o masina pentru 8000.Sfatul meu e sa nu crezi in carte de service si povesti,fa-i o revizie completa ca sa stii un lucru!

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
florin03

Daca ai 8800 trebuie sa cumperi o masina de 7800 maxim. 500 de euro se duc din prima zi pe asigurare, ulei, filtre, poate 2 cauciucuri etc. Sa nu mai vorbim de alte probleme care poate sa apara cu timpul, ambreiaj, volant, egr, dpf, turbina, dsg, etc care sunt destul de costisitoare. Mai bine te orientezi spre o masina mai ieftina, care poti sa o cumperi din bani tai fara sa te imprumuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

Paste fericit tuturor! Problema este ca in bugetul de 8000 nu gasesc ceva cu dotarile pe care mi le doresc, si parca nu pot renunta la trapa panoramica, volan cu comenzi etc.

Edited by GolfMk1Vr6

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

Din pacate nu ma atrage modelul asta + ca din ce-am citit ar fi bine sa ma feresc de Renault : intretinere scumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristiannn

Sincer eu m-as uita si la alte marci imi place VW  sunt niste masini f. bune dar au pret iar daca nu ai bani sa iei unul cu km putini in timp o sa pui ceva bani in el  pentru ca nu se mai fac cum se faceau ... eu daca as avea 8000 de euro m-as uita la asa ceva

 

am condus modelul ala si modelul nou motoarele foarte bune, consum mixt 4,5 si e destul de sprinten daca nu ai tendinte sport si masina de mai sus la 20.000 de km e noua euro 5 cu care ani buni nu ar trebui sa ai probleme. 

 

http://www.mobile.de/ro/marc%C4%83/peugeot/model/308/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:peugeot,mdl:308,mld:308,frn:2011-01,prx:8001,ful:diesel,mlx:100000,ger:manual_gear,ccn:1401,ccx:1800/pg:vipcar/207357029.html

Edited by Cristiannn

Share this post


Link to post
Share on other sites
GolfMk1Vr6

Sincer am luat in calcul toate modelele posibile dar tot la Golf 6 m-am oprit. M-am uitat la Honda Civic, Ford Focus, Insignia, Citroen C5, Renault Laguna dar tot Golf-ul mi se pare superior.

Share this post


Link to post
Share on other sites
megamotoreta

Ai avantajul ca dupa ce te plictisesti de el poti sa-l vinzi mult mai usor ca pe ''celelalte'' masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri