Jump to content

(P) Michelin Cross climate - inovatie sau nu ?


voinea
 Share

Postare recomandată

Nu vreau sa conving pe nimeni, dar cadem in ridicol facand o comparatie cu all season, sa-ti mai spun ceva, anvelopa conteaza 30% restul este stiinta condusului pe timp de iarna, pana acum 8 ani nici nu se stia cu ce se mananca o anvelopa de iarna. Am condus 20 de ani numai cu anvelope de vara si nu am atins masina niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum 30 de ani abia existau televizoare color, si acum 50 de ani abia existau masini. Si ce?

Tehnologia avanseaza si acum pot sa merg iarna, prin zapada, mai repede si cu mai multe siguranta decat o faceam acum 10 ani vara, cu Dacia.

 

Asta nu are nicio legatura cu thread-ul asta. Michelin vin si se bat cu pumnul in piept ca au facut o anvelopa care se comporta vara vel putin la fel de bine ca o anvelopa de vara - medie, si care face acelasi lucru si iarna.

Bun, hai sa vedem daca face sau nu lucrul asta. Punctual, ca in testul de mai sus. Pana la un asemenea test scriem doar ca sa nu fie pagina goala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CrossClimate vs Michelin Pilot Sport A/S 3 (allseason). Comparativ in conditii de iarna, dar mai ales de vara unde anvelopa isi va petrece majoritatea timpului.

Ca bonus nu ar strica sa vedem Michelin PS3 si Alpin 5 in the mix. 

 

Daca imi arata doar ca CrossClimate e mai bun decat Tigar vara si iarna decat nu stiu ce alta marca obscura, I am not impressed.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum 5-6 ani am fost adeptul rotilor de iarna / vara (complete), dealtfel si la acesta ora fiecare masina din familie are setul propriu de roti. Producatorii sunt din top 5 teste ADAC.

Dar avand in vedere ca la noi in Tg Mures nu am prea vazut iarna de vreo 5 ani incoace tind sa cred ca in viitor am sa schimb macazul pe unele precum cele prezentate, cel putin pentru un set, urmand a trage concluziile ulterior.

Subscriu la cele scrise de Cristi, am patit-o si eu (la vremea aceea autoturism cu ABS si anvelope dedicate erau un wooow...) insa eu zic ca se poate adapta stilul de condus, mai ales daca ai ceva responsabilitati in plus (copil, nevasta, rate :) ).

Tind sa cred ca aceasta noua abordare al Michelin va fi considerata deschizatoare de drumuri doar dupa ce trece testul primilor 3 ani (cu uzura aferenta) la utilizatorii de calibrul mijlociu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa conving pe nimeni, dar cadem in ridicol facand o comparatie cu all season, sa-ti mai spun ceva, anvelopa conteaza 30% restul este stiinta condusului pe timp de iarna, pana acum 8 ani nici nu se stia cu ce se mananca o anvelopa de iarna. Am condus 20 de ani numai cu anvelope de vara si nu am atins masina niciodata.

Domnule...acu 20 ani nu avea nimeni cauciucuri de iarna, si eu acu 15 ani mergeam iarna cu cauciucuri de vara... Dar nu asa repede, nu franau asa bine.

Iesi acum (2015 daca o mai fi zapada)cu cauciucuri de vara, te proptesti in prima masina care iti franeaza in fata.

Hai sa mai si gandim inainte sa tastam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Calin.g, trebuie sa intelegi ca in acest moment cel putin eu sunt contra acestei struto-camile din urmatoarele motive:

- indiferent cum se numesc ele tot cauciucuri all season sunt - e pe premiza "poti sa-i spui cum vrei: parasuta, curva, traseista, variantista, etc. tot aceeasi chestie o fac toate". Scuze daca exprimarea lasa de dorit/nu e ceea ce trebuie dar asta mi-a venit acum. :)

- faptul ca ei scriu acolo in articol DOAR ceea ce vrem sa citim, pe mine ma lasa rece. Un produs nou la o firma de un asemenea calibru este lansat NU de catre CEO (chiar daca el e cel care vorbeste) ci de catre o intreaga echipa de specialisti in comunicare. Nicio virgula nu e pusa la intamplare si niciun cuvant nu e lasat la voia intamplarii si totul e atent studiat astfel incat sa isi faca efectul scontat. Asta nu inseamna ca eu trebuie sa iau drept axioma tot ceea ce scriu ei acolo, nu?

- asa cum am mai spus, am experimentat cativa ani buni all season si dupa cum am scris si mai sus, nu de la Tigar sau de la Matador. NU m-au multumit nici vara nici iarna. Ca sa fiu mai explicit, atat vara cat si iarna in momentul in care aveai nevoie de ele atunci iti aratau ca sunt sub orice critica.

- faptul ca tu consideri ca, cauciucurile reprezinta 30% si stilul  de condus 70% nu inseamna automat ca ai si dreptate. Cu cauciucuri dedicate sezonului (nu folosesc Matador, Tigar, etc. :) ) si acelasi stil de condus am scos consum mai mic si distanta de franare muuult mai mica decat cu all season-urile de firma.

Dupa cum cred ca toti stim, la franare orice metru in minus inseamna o sansa in plus sa... nu lovesti masina si/sau sa scapi cu viata/nevatamat.

 

 

Astept un test facut de o terta parte credibila, cu ele vs vara vs iarna si... vom vedea daca ma convinge ca merita sa le cumpar sau nu.

 

Personal consider ca am spus tot ceea ce era de spus, asa ca... I'm out now.

 

O zi buna si... succesuri tuturor!   :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc tot 2 seturi.

 

Consider ca aceste anvelope all season sunt ceva mai bine proiectate fata de restul, sigur au o reteta speciala, insa nu sunt potrivite celor ce fac multi km si/sau merg cu viteze relativ ridicate, care au nevoie de maximul de aderenta de la o anvelopa.

 

Insa pt o a doua masina sau pt o persoana ce foloseste masina preponderent urban sunt perfecte.

 

Eu nici cu anvelopele de iarna nu ma aventurez imediat dupa prima ninsoare (cu exceptia unei urgente): ambuteiaje mari, drumuri mizerabile, asadar pt o masina de familie ar fi excelente.

In plus, Michelin spune ca sunt potrivite pt un strat subtire de zapada, nicidecum pt a te aventura prin nameti.

 

Cei ce au masini pe firma, acolo e alta treaba, de regula se merge si mai tare sa se economiseasca timp, se circula non stop indiferent de vreme si acolo siguranta primeaza.

 

Daca maine as trebui sa-mi schimb anvelopele m-as risca sa le achizitionez, eu nu fac mai mult de 10.000 pe an si cum am copil mic nici nu mai abordez viteze mari.

Dar personal nu as da mai mult de 300 lei pe un pneu de 15".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. da, folosesc 2 seturi de cauciucuri: pt vara, respectiv pt iarna.

2. apreciez anvelopele all season doar pt masina de oras. In sensul ca nu e un must sa ai cauciucuri foarte bune avand in vedere ca nu e o masina puternica, fiind pt oras, nu necesita super aderenta.

 

Eu as fi curios sa stiu daca si cum au gasit "reteta" ca materialul cauciului sa se "plieze" conform temperaturilor scazute/ridicate. 

 

Probabil ca aceste anvelope vor fi o clasa peste cele actuale all season, dar nu cred ca vor atinge acele veleitati de cauciucuri vara si iarna percum cele dedicate pentru aceste anotimpuri. Si mai presupun ca vor fi disponibile doar pe dimensiuni mici, adica dedicate masinilor care nu au nevoie de super aderenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a atinge aceasta inovatie compania a avut aproximativ 6.600 de tehnicieni in toata lumea si o echipa de 150 de persoane ce au lucrat exclusiv in ultimii 3 ani la dezvoltarea produsului Michelin CrossClimate.

 
Ma gandesc ca atatia oameni au reusit sa gaseasca o compozitie de cauciuc care sa reactioneze bine pe toata plaja de temperaturi. Michelin a venit cu ceva nou, revolutiar. Nu inteleg de ce multi sunteti dezamagiti cand nici nu au aparut inca pe piata. Degeaba le comparati cu varfurile de gama vara si iarna. Ati fi dispusi sa dati 1000 lei pe un cauciuc pe 15 care sa fie varf si iarna si vara, care se taie la fel de usor intr-o groapa ca oricare altul? Eu cred ca ei au ajuns la un compromis foarte bun cu anvelopele astea. In plus, este doar inceputul unei tehnologii noi. Peste 5 ani cine stie unde se va ajunge.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"6.600 de tehnicieni" poti sa o numeri si pe tanti Nuti care face curat dupa Domn' Director, ca doar e tehnician in igiena, la fel si tehnicianul in siguranta, care are grija la intrarea in cladire sa iti spuna Buna Dimineata sau pe Nea' Vasile care duce cu stivuitorul gumele din stanga-n-dreapta. Daca spuneau INGINERI, era altceva (cred).

 

In fine, si eu, la fel ca altii de pe aici folosesc doua randuri de anvelope. Cele de iarna le am de 4 ani, iar la cele de vara sunt la al 2-lea set in 4 ani de zile. In fiecare an ma cost 50 de lei sa schimb anvelopele (care apropo, sunt fiecare pe rotile ei), asta inseamna 100lei/an x 4ani = 400 lei doar pe servicii la vulcanizare, lacare trebuie sa adaugam si custul anvelopelor.

Ma gandesc ca, pentru o masina de oras, de pana in 80 de cp si o greutata usor sub 1T, aceste anvelope sunt ok. Din pacate nu am masina care sa se incadreze ind escrierea asta, asa ca, pana cand voi face trecerea normala la o masina mica de oras, o sa stau pe doua randuri de roti, in functie de sezon.

Cred ca, pe viitor, solutia propusa de ei se va mai imbunatati, si sper ca o sa ajung la ziua in care o sa cumparam toti aceeasi guma si iarna si vara, pentru ca o sa fie buna, atat iarna cat si vara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc doua seturi, vara/iarna.

Am avut all season in urma cu multi ani insa nu le-am pus la mare incercare iarna.

 

Totusi, in afara de comportamentul Cross Climate iarna/vara mai sunt si alti factori de luat in considerare cand achizitionezi un cauciuc : Rata de uzura,, pretul, economia de carburant, nivelul de zgomot.

Si da, inteleg ca se pune accentul pe profil, dar compozitia cum e? E tot un all seazon ? Ca altfel nu ar avea cum. Cele de vara devin tari iarna, cele de iarna sunt prea moi la temperaturile verii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu. In primul rand trebuie sa intelegem ceva, noi pe forum suntem cateva sute, majoritatea folosim doua seturi de anvelope si platim pentru asta in plus, in Romania insa sunt sute de mii de soferi care si-au pus anvelope de iarna doar siliti de lege, anvelopele all season sunt si vor fi la mare cautare, nu numai la noi in tara, piata lor reprezentand milioane de soferi doar in Europa. Asa ca este normal ca Michelin sa vina cu ceva nou ca sa castige cota de piata pentru cine nu vrea sa isi schimbe anvelopele 3-4 ani si nu merge prea mult la schi cu masina respectiva.

 

Eu am folosit mereu doua seturi de anvelope, poate as folosi un set all season daca ar face exact ce spune Cross Climate, sa fie foarte bune pe uscat si ud si bune pe zapada, insa totusi cred ca aceste anvelope limiteaza mersul iarna cand poate ninge si cineva sa nu dezapezeasca drumurile. Sper ca intradevar compozitia lor sa le faca atat bune sub zero grade cat si rezistente minim 30.000 km. Sa vedem si pretul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stai intr-un oras cu iarna mai blanda ( f putina zapada / gheata / ... )  si nu iesi cu masina cand ninge , cred ca aceste cauciucuri devin o optiune .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michelin, a specificat ca acest tip de anvelopa nu se ridica la performanta unui Alpin4 dedicat iernilor grele, dar pentru clima din tara noastra la mers urban sunt eficiente, nu aducem in discutie cazurile extreme, dar pentru 2-3 ninsori de 15cm pe an, fac fata cerintelor destul de onorabil.Sunt un compromis bun, cred ca dupa aceasta lansare, multe alte firme vor dezvolta acest segment de anvelopa 'all season' cum o numim noi, este mult mai comod, ieftin si confortabil pentru majoritatea conducatorilor auto.Ganditi-va la cei cu 2-3 auto in familie de cat spatiu ai nevoie sa depozitezi permanent un set de roti, nu mai spun daca stai la bloc precum majoritatea, este o problema majora, un calvar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Michelin din cate stiu urmeaza sa vina cu Alpin5 pentru iarna urmatoare . Deci standardul ridicat de TS850 sper ca va fi depasit (o sa vedem la teste). Eu am TS850 de iarna la GTI si Michelin Pilot Super Sport de vara (17" respectiv 18" ). As da rotile de iarna pentru o anvelopa buna si din octombrie in sus pana in martie-aprilie linistit (masina fiind rulata pe timp de iarna de nevoie maxim 4-5000km si exclus daca iarna e grea).

As vrea sa vad testele autobild.de , ADAC si alte organizatii mari (pe 225/45/17 desigur dar si pe clasicul 205/55/16) . Daca acest CrossClimate se ridica la performantele lui Primacy3 dar raman o anvelopa peste medie in iarna eu m-as declara multumit cu ea pentru 6 maxim 7 luni din an si in restul de 5-6 luni sa merg cu BBS CH si anvelopele mai scumpe.

PS: Cum a fost zis si masinile mici si compacte de oras (nu oras de munte) ce nu ies la drumuri prin tara ar fi foarte castigate daca textul din prezentarea de presa este 100% adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei au lansat in mai 2013 cu mare fast Michelin Pilot A/S 3. Ce-i drept campaniile agresive au fost pe continentul nord american unde destui merg cu all season. Majoritatea masinilor noi acolo vin cu anvelope mixte. La noi nici nu se gasesc de cumparat.

 

Pe continentul european anvelopele all season nu sunt privite asa de bine, de asta s-a incercat cat mai mult delimitarea de ele de la inceput. Inteleg ca e special conceputa pentru piata de aici, pentru nevoile soferilor europeni, dar nu pot sa nu ma intreb de ce s-a vrut o noua anvelopa a carei dezvoltare ar fi pornit inaintea lansarii A/S 3. Poate e doar redesenata si putin modificata pe ici pe colo ca sa poata zica ca nu e all season :)). Poate sa fie varianta pentru dimensiuni mai comune.

Ca fapt divers Michelin Pilot Sport A/S Plus (predecesorul A/S 3) avea B aderenta pe ud si C consum de carburant.

 

L.E.: Alpin 5 a fost deja lansat pentru iarna 2014/15.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru clima din tara noastra la mers urban sunt eficiente, nu aducem in discutie cazurile extreme, dar pentru 2-3 ninsori de 15cm pe an, fac fata cerintelor destul de onorabil.Sunt un compromis bun,

Le-ai testat pe zapada? Pun pariu ca nici nu le-ai vazut live :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu le-am testat impreuna cu alti blogeri si ziaristi (via www.vwblog.ro) pentru cateva ore luna trecuta inclusiv pe zapada dar si pe asfalt uscat. Nu se poate zice ca sunt ADAC / Autobild / TUV dar astept testele acestor organizatii

Momentan sunt impresionat de ce am vazut ca poate anvelopa

post-1-0-70926100-1427821174_thumb.jpg

post-1-0-07037100-1427821188_thumb.jpg

post-1-0-20009500-1427821208_thumb.jpg

post-1-0-71858700-1427821236_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Citeste postul meu anterior. Ma declar curios sa le vad in teste si DA vreau sa folosesc pe una din masini.

Legat de Michelin group Andrey LISNIK este Expertul de Produs al Michelin pentru pietele din Bulgaria, Romania, Serbia, Macedonia, Bosnia si Hertegovina si Muntenegru.

Pasionat de lumea auto, sporturile cu motor dar si de snowboard, Andrey este parte a familiei Michelin de peste 10 ani si cauta, in permanenta, sa isi imbunatateasca abilitatile profesionale si cunostintele in domeniu, participand la numeroase cursuri de specializare.

„Michelin Engineering Training School” din Greenville, SUA; „Commercial Tire Service Instructor” realizat de Asociatia Industriei de Anvelope; „Fundamental Heavy – Duty Alignment Course” sustinut de Hunter Engineering Company sunt doar cateva dintre cursurile de specialitate pe care Andrey le-a urmat.

In acest moment este la un eveniment international cu presa dar urmeaza sa ajunga la topic si-mi va transmite raspunsuri la cate doua intrebari pe rand (primul raspuns din partea lui este ca suntem o comunitate foarte activa pe acest topic cu oameni ce dovedesc ca sunt foarte informati si dornici pentru cunoastere.

Cum am precizat in primul post din acest topic doi dintre membrii ce se implica pe acest topic despre CrossClimate vor primi o echipare pentru masina (daca dimensiunea de pneu necesara se fabrica pe CrossClimate). Deci fara rautate si doar cosntructiv hai sa comunicam si sa ridicam intrebari corecte aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate si eu folosesc doua randuri de roti echipate cu anvelope, de iarna Firestone Winterhawk respectiv vara Continental sport contact 2.

Daca CrossCimate sunt o solutie viabila cu randament bun pentru tot parcursul anului, cu siguranta as renunta la aceasta idee de a avea anvelope pentru 2 sezoane din ratiuni economice si de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau un test asa facut cu anvelope de vara, iarna si astea.

 

 

eu sper ca nu! test ca in acel clip ma insulta.

 

1. schimba imaginea cand pleaca de pe loc ca sa nu vedem ca o tureaza excesiv special ca sa plece greu.

2. la virare se vede clar ca accelereaza excesiv fiindca sare dintr-o data zapada in lateral, inainte sa vireze rotile.

3. faza cu temperatura- testeaza temperatura dar pe ploaie!  :alien:  adica acolo unde threadul anvelopei conteaza cel mai mult, deci o anvelopa all season sau de iarna il are mai specific pt apa. probabil aveau si A la franarea pe ud. in plus, evident ca avand abs nu-ti dai seama cat de mult apasa pedala.

 

deci un test pe bune daca se poate. probabil aceste anvelope vor fi de acum incolo noile AS. personal, daca vara sunt performante atunci este compromisul cel mai bun pt a scapa si de o eventuala amenda iarna(care anul asta a fost doar de revelion).

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu detin doua randuri de cauciucuri pentru o masina si doar un rand de cauciucuri mixte pentru cealalta.

Din experienta mea pot afirma ca cele mixte nu sunt rele in conditii de utilizare normala si le consider un compromis bun. Desigur ca inca nu s-a dezvoltat pneul care sa fie f bun iarna si f bun vara.....cred ca nu o sa vedem prea curand asemenea inovatie.

Personal prefer sa vad pe masinile din trafic cauciucuri mixte cu vechime de pana in 4-5 ani decat sa vad cauciucuri dedicate dar care au 8-9 ani vechime.

Cele dedicate sunt clar optiunea ideala dar trebuie sa luam in considerare mai multi factori cand cumparam o anvelopa ( factorul financiar, masina, zona in care locuiesti, cati km faci cu masina intr-un an, siguranta ta si a celor din jur, etc).

Desi s-a mai precizat si in alte posturi, vreau sa repet ca indiferent de ce varianta vorbim totul se rezuma la sofer ( modul in care conduce) si conditiile de trafic.

Ce preturi vor avea aceste anvelope?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca au C la economie de carburant, sunt niste pneuri ideale indeosebi pt masinile mici/medii pe benzina si cele diesel de putere mai redusa.

Datorita cuplului motor mai modest al acestor motorizari, sigur vor tine cel putin 50.000 Km fara probleme, poate chiar mai mult pt benzinarele aspirate sau turbo insa cu puteri pana in 100 cp.

 

Pt o masina de familie sincer sunt ideale.

 

Pt cei ce fugaresc mult masina, e posibil ca economia de carburant sa nu mai fie asa semnificativa si uzura (datorata vitezelor mai mari cu care se circula, a motoarelor cu cuplu mai mare specifica diesel-urilor turbo) sa fie ceva mai accentuata, insa per total cred ca vor fi niste anvelope sigure.

Acum, posibil in unele cazuri sa fie necesara o anvelopa de iarna dedicata, in distrubitie din pacate nu prea am vazut firme ce sa lase parcul auto in parcare cand incepe sa ninga, din cauza targeturilor mari, multi ageti fugaresc destul de tare masinile si implicit riscul pierderii aderentei pe zapada e mult mai mare decat in cazul exploatarii unei masini de familie. Si consumul de carburant din cauza tipului de exploatare nu stiu cat de mult va mai conta.

Pt flote, consider binevenite asteptarea unui test ADAC si macar 1 an pt confirmarea in realitate a comportamentului.

 

Eu sunt in cautarea unor anvelope de vara, din 2007 si pana vara trecuta m-au tinut multumitor de bine un set de Dunlop Sport SP01 195/65/R15.

De 2 ani folosesc pt iarna Firestone Winterwawk 3 cu aceleasi dimensiuni, de care la fel sunt multimit, insa comparativ cu cele de vara, am un consum de cca 0.5 L in plus de carburant la drumurile lungi. In oras diferenta e nesemnificativa.

Anterior am avut tot niste Fireston-uri insa pe 175/80/R14, care le-am schimbat dupa 8 ani de la data fabricatiei, anvelopele aratand datorita conditiilor de pastrare extraordinar de bine la data inlocuirii.

 

Eu personal le-as alege insa doar daca nu ar costa mai mult de 400 lei pe bucata.

 

Nu cred ca reinventat Michelin roata, insa sigur a imbunatatit-o.

E normal daca compari varfurile de gama din gama vara/iarna sa consideri o anvelopa all season net inferioara, insa daca comparam aceasta anvelopa cu una de vara, respectiv iarna din clasa mijlocie de generatie mai veche, sigur va fi cel putin la fel de buna la aderenta si posibil mai econimica in ceea ce priveste consumul de combustibil.

 

Parerea mea este ca pt un hatch aspirat benzinar, vor tine la fel de mult si la fel de bine ca un mix vara/iarna cu anvelope medii.

Cu mentiunea ca iarna, nu ai ce cauta cu ele in zapada afanata si cand conditiile meteo sunt cu cod galben, insa personal nu ma aventurez nici cu anvelope dedicate in astfel de conditii.

 

Adevarat ca marketingul cam dicteaza mult in ziua de azi, insa nu cred ca un nume atat de mare in industrie sa nu doreasca sa-si faca renume in acest segment cu mare potential in Europa.

Eu cred ca va fi o surpriza placuta pt multi utilizatori.

Dar sa vedem si pretul pt ca din pacate, pt noi romanii conteaza f mult si acest aspect.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-as aventura cu ele cu in zapada mare, cat sa le probez  :)) As fi curios de ce sunt cababile pe munte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!