Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Partea piezo poate crapa (sau nu) la oricare dintre cele 3 vechi, nu tine de corectii. Poate crapa piezo la injectorul 3 inaintea celorlalte. Dar pot functiona si mult si bine, e loterie cu cele vechi. Da, e cu S in coada.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piezo l-am verificat pe toate injectoarele prin masurarea rezistentei cu un multimetru. Cel crapat avea 2,3 ohmi iar restul de  trei erau in parametri (210 Kohmi). Totusi ramane un mister...Ma gandeam la urmatoarea chestie: masina am cumparat-o anul trecut din Belgia, cu 150k de km, zic eu reali (verificati si la reprezentanta). Injectoarele sunt cele originale (toate patru au B in coada) si atasez si foto mai jos (poate cineva observa altceva). Cum au rezistat pana la momentul cumpararii (150k km) si au inceput sa crape aici in Romania... (posibil sa fie si calitatea motorinei de la noi).

Inca ceva... inainte de  a avea problema cu injectorul, la o accelerare scurta si finuta fara sa trec de 1200-1300 rpm (la relanti) sau la mers in marsarier cu aceeasi accelerare scurta si fina, se auzea rontaitul de care am aflat abia acum, de aici de pe forum, ce e...si cam de unde vine... (la vremea aceea credeam ca e normal). Dupa schimbarea injectorului am sesizat ca nu mai face asa, nu mai rontaie...(calitatea motorinei asupra rontaitului nu pare sa conteze pentru ca schimbarea injectorului s-a facut saptamana trecuta, luni, cand aveam rezervorul pe jumatate plin si inca nu am alimentat cu motorina noua).

injector vechi_web.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura diferenta intre injectoarele cu B si cele cu S este modul in care este produs pachetul piezo (am aratat la un moment dat niste poze cu diferentele). Izolatia la S are o durata de viata de cel putin 10 ori mai mare ca la B. La piezo cu B poate crapa izolatia in orice clipa, indiferent de calitatea motorinei, de valoarea rezistentei/impedantei masurata la un moment dat sau de valorile corectiilor. Nu se poate prezice momentul.

Un foarte usor rontait la acceleratii brutale, cand este subturat, este normal sa existe cand ECU a finalizat corectiile/adaptarile in vederea obtinerii unui consum minim de motorina. E posibil sa-ti apara din nou un foarte usor rontait dupa cateva mii de km si cu noul injector.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba cu motorina, are treaba cu faptul ca ti-ai luat o masina uzata si evident trebuie sa te astepti la tot felul de probleme, mai mici sau mai mari in functie de o gramada de factori. Rontiala aia in ture joase, dar mai ales o batie metalica mai pronutata cand acelerezi si esti jos in ture, e un simptom ca injectorele sunt uzate. Se stie ca injectoarele sunt calciul lui Ahile la aceste motorare si ideal le inlocuiesti pe toate 4 cu unele noi sau poti sa le reconditionezi pe cele existente cu riscul de rigoare in functie de unde faci operatiunea.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu are relevanta masurarea elementului piezo cu uzura si starea injectorului decat daca este in

scurt injectorul,lucru deja semnalizat prin generarea unui dtc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, e un rezistor de 200K in paralel cu cristalul pizeo ca daca deconectezi injectorul in timp ce motorul merge sa nu gauresti pistonul (permite practic eletementului piezo sa se "relaxeze" si sa inchida injectorul). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Cu toate astea,tot ramane injectorul pe deschis(extins)lucru probat de cativa dorei de-a lungul timpului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Pot fi probleme dacă înlocuiesc un injector original cu B in coada, cu unul Continental nou?

Multumesc frumos.

Golf 6, 1.6 TDI, motorizare CAYC.

Modificat de smurff1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt probleme, doar să îl codezi în ECU cu VCDS.

Eu am mers vreo doi ani cu un injector S și 3 injectoare B, apoi 2 S și 2 B încă vreun an și de doi ani am înlocuit și ultimele B-uri cu S-uri.

În tot acest timp nu am avut ronțăieli sau alte probleme. Caddy 1.6 TDI CAYD.

Modificat de Razvan_N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!E primul meu mesaj,o sa para ca am intrat pe forum ca sa dau lectii altora,totusi,cu ingaduinta tuturora,si daca moderatorii vor permite,pentru ca de moment nu pot deschide un topic nou,as putea sa va ajut in privinta injectoarelor si a pompelor diesel cu informatiile de care aveti nevoie.

Eu nu locuiesc in RO,nu pot sa repar nimic la nimeni,deci nu are rost sa mi se trimita astfel de intrebari.

Acum haideti sa vorbim despre pacatoasele astea de injectoare,pentr grupul VAG de 1,6 dar nu numai.

Injectorul 03L130277xx se poate monta si in alte masini care nu fac parte din acest grup.

TOATE INJECTOARELE SIEMENS,VDO,CONTINENTAL,au aceeasi problema,partea electrica,bobina,sau cum vreti sa o numiti,fiind de fapt folii de cuart,...

Sa vedem ce se intimpla,si ce se poate face:

ATENTIE...citeam niste mesaje mai inainte...ESTE INTERZISA desconenctarea cu motorul pornit,a vreunui injector PIEZO.Fiind un pachet de folii de cuart,acestea prin deformarea lor,produc virfuri de tensiune de pina la 140v....cind se descarca.

Este adevarat ca in viata reala,am mai scos si noi conectorul din injector si nu sa intimplat nimic,dar mai bine sa nu riscam.Cind se alimenteaza injectorul,primeste o tensiune de pina la 110v care face sa se deformeze acele lamele de cuart,si in felul acesta sa puna in miscare sitemul mecanic,care la rindul lui lasa duza sa injecteze,apoi prin intermediul rezistentei de 200k se descarca.

Daca termenii folositi de mine va suna un pic mai rar,e din cauza ca nu mai stiu cum se numeau anumite chestii in limba romana,dar incet incet si cu rabdare o sa reusesc sa ma fac inteles.

In munca mea de zi cu zi,folosesc un banc de probe EPS 200 si STARDEX .

 

 

Valori reale,masurate pe injectorul siemens VDO sau 03l130277b...s...x

Cu aparatul de masura de toate zilele,injectorul trebuie sa marcheze o rezistenta de intre 170kohmi...200kohmi si o capacitate de 2,5microfarazi...4microfarazi

Este suficienta aceasta masuratoare?

Nu,nu este,in realitate noi folosim un aparat de masura care ne permite sa masuram ,,sub tensiune" ...am sa va urc poze.

 

Este de ajuns aceasta masuratoare sub tensiune?

Din pacate nu,avem multe surprize ca dupa ce am masurat cu acest aparat,in bancul de probe,injectorul functiona bine pina la anumite presiuni,apoi ,,bobina" se punea in scurt circuit si oprea bancul de probe,il punea in mod de protectie,lucru care se intimpla si in masina de multe ori,se opreste pur si simplu motorul.

Ca orice roman care se respecta,am taiat citeva bobine ale acestor injectoare,si la unele le-am pus rezistente noi de 200k,dupa care le-am probat in bancul de probe.

Unele,foarte putine,au functionat,dar nu au durat prea mult,ceea ce denota ca de fapt elementul care se strica este cuartul.

Ca sa nu lungesc prea mult,dar cu promisiunea ca revin cu noi informatii,la intrebarea se pot repara aceste injectoare?...raspunsul este NU.

Nu se fabrica ,,bobine" pentru acest injector.Am vazut ceva prin China,dar nu am cumparat niciodata ca sa probez.

Exista solutii?

DA...orice bobina de la orice injector VDO indiferent de seria acestuia,daca corespunde la dimensiunile piulitei,fizic vorbind.

trebuie codificate?

Sa ne intelegem...RECOMAND codificare pe masina,si foarte important...INVATAREA...calculatorului de bord,cu noul injector sau cu injectorul reparat.

Aceasta invatare,se face cu masina in mers,uneori dureaza 20km,alteori dupa ce parcurgeti 200km si lasati masina o zi,doua nepornita,isi ,,ia mersul" singura.

Invatarea consta in parcurgerea unor km,in care trebuie sa mergeti cit mai lung,in toate treptele de viteza,cit mai constant,din treapta in treapta,si fara sa atingeti ambreiajul sau frina,decit cind este nevoie sa schimbati viteza,si bineinteles in caz de pericol frina,apoi revenirea la fel,coborind din viteza maxima,din una in una,si tot asa de 2...3 ori.

SE POT REPARA ACASA?...orcine poate dezmonta o bobina,dar cind se pune alta,sau chiar si aceeasi,odata slabita...din pacate nu se poate face fara cunostintele necesare,si sculele aferente,deci NU RECOMNAD.

Distanta intre elementul magnetic,cel care se misca la primirea unui impuls electric,si piesa actionata de acesta,este de ordinul miimilor de mm.

In caz ca se stringe mai mult decit trebuie,injectorul va ramine blocat INCHIS iar daca se lasa slab,injectorul va injecta atit de mult ca poate topi capul pistonului.

Intre bobina si corpul injectorului exista o saiba de calibrare,care se alege dupa o masuratoare prealabila,si care regleaza distanta dintre miezul electromagnetic,si piesa care regleaza valva de control din corpul injectorului.

Toate aceste date,cele care ne ajuta sa reglam cantitatile de combustibil injectate pentru fiecare regim de mers al masinii,le avem stocate in bancurile de probe,si toate piesele de reglaj vin din fabrica cu dimensiuni specifice.

Cind mi se va permite sa public de alt mod,in asa fel incit sa pot aseza poza si textul corespunzator,am sa postez ceva mai detaliat,acum fiind primul mesaj banuiesc ca sint limitat la anumite chestii pe forum.

Sper ca am putut fi de folos cit de cit,si sper sa mai pot aporta informatii de acest gen daca se considera necesar si in viitor,bineinteles in functie de timpul avut la dispozitie.

 

 

hioki.jpg

hioki2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Te-ai chinuit sa compui un post lung(nu cred ca-l va citi nimeni) cu informatii pe care noi le-am scris deja aici pe grup cu 4-5 ani in urma!

Un search te scapa de asta...

Pe langa faptul ca e plin de elucubratii,iti evidentiez doar una: 

- nu au "element magnetic" sau "bobina" sau "miez electromagnetic" cristalele quartz nu au de-a face nimic cu solenoizii(magnetici) ai injectoarelor electromagnetice!🤦

 

Sa nu-mi spui ca reconditionezi injectoare...ca nu te cred!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa id utilizator, ID 44, pare ca omu e in domeniul auto.

Acuma fiecare expune ce stie cum poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, vlahdacoroman a scris:

Te-ai chinuit sa compui un post lung(nu cred ca-l va citi nimeni) cu informatii pe care noi le-am scris deja aici pe grup cu 4-5 ani in urma!

Un search te scapa de asta...

Pe langa faptul ca e plin de elucubratii,iti evidentiez doar una: 

- nu au "element magnetic" sau "bobina" sau "miez electromagnetic" cristalele quartz nu au de-a face nimic cu solenoizii(magnetici) ai injectoarelor electromagnetice!🤦

 

Sa nu-mi spui ca reconditionezi injectoare...ca nu te cred!

Am scris grabit,in plus ma costa sa scriu in limba romana corect,nu imi mai amintesc termenii,iar pe unii nici nu-i cunosc,si speram ca cei care sint in domeniu sa subinteleaga,sau sa intrebe la ce ma refer cu anumite cuvinte.

Daca totusi te deranjeaza,poti sa sa o spui civilizat,nu trebuie sa insulti.

Si da,intradevar,ma ocup de reparat pompe de injectie diesel si injectoare diesel,e nevoie sa neaparat sa demonstrez asta si cu acte??

Am citit cei drept ,,pe deasupra" in topicul asta,dar a fost suficient ca sa observ ca majoritatea au informatii gresite,sau gresit intelese,si am zis sa dau o mina de ajutor.

Am sa continui cu ce cred eu de cuviinta,si daca ai alta opinie si vrei sa dezbatem,ok

Apropo,am 54 de ani,si lucrez de vreo 25...30 si ca pompangiu sau cum numiti voi meseria asta in RO.

 

Sa revenim,elementul piezoelectric al injectorului siemens,masurat cu un intrument de masura adecvat,in cazul injectoarelor defecte vor arata ceva de genul urmator,prima poza in stinga,injector relativ ok,celelalte doua nu vor functiona bine,vor tacani,...vor face un zgomot ca de biele dar mai subtire.Nu stiu cum se face pe forumul acesta sa pun poza imediat sub text,si apoi sa continui cu alt text,sper sa nu fie cu suparare,si poate cineva ma invata,asa ca pina una alta se pare ca voi scrie mai multe mesaje.

 

20220613_163713.jpg

20220613_163736.jpg

20220613_163758.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu ai fost jignit de nimeni,sustii doar elucubratii faci confuzii intre termeni si nu stii ce vrei sa expui,nu esti logic in afirmatii si explicații deloc!

Nu esti primul si singurul din grup cu "presupuse" cunostinte in sisteme de injectie,asa ca reciteste atent acest topic si o sa gasesti tot ce trebuie despre injectoarele vdo-continental sau aka siemens!

Aud des astfel de replici :lucrez in domeniu si am x ani experienta!

Degeaba ai experienta daca in 25 de ani ai facut lucruri gresite sau faci confuzii intre-un solenoid si un element piezo!

Imi pare rau sa-ti spun dar lumea automotive a evoluat mult in 25 de ani,e posibili ca domnia ta sa fii ramas putin in urma😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezumind un pic,din cauza ca rezistenta elementului piezoelectric nu este cea normala,automat cantitatile injectate de injector,si mai ales in testul de preinjectie,sint in afara parametrilor de functionare.

In testele facute de noi,urmarim in general returul injectorului,care ne indica in prima faza daca un injector are probleme in reglajul jocului axial,apoi chiar daca celelalte teste trec,ne fixam atentia in preinjectia injectorului care dupa datele fabricantului reprezinta o cantitate foarte mica de combustibil injectat,intr-un timp foarte mic,si care dupa cunostintele noastre este cea care ,,bate" la relanti in general,dar asta nu inseamna ca injectorul nu poate bate si daca cantitatile de combustibil depasesc maximul in alti parametri.

 

20220613_163317.jpg

20220613_163339_001.jpg

20220613_163341.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In permanenta auzim de la unii si altii,ca injectoarele piezoelectrice cum le place unora sa le numeasca nu se repara.Da,in mare masura este adevarat,dar exista exceptii de la regula.

Prima regula este ,,nu crede,cerceteaza"

Anumiti solenoizi,ptiu,piezoelectrici,se pot repara,dar nu se poate garanta buna functionare,si se presupune ca daca pompangiul(ce urit suna) iti cere o cantitate de bani(sau era o suma de bani?) trebuie sa iti dea si o garantie pe masura,ca sa nu mai vorbim ca daca nu isi face treaba bine iti poate rupe motorul(de fapt iti rupe pistoanele).

Cum se pot repara?

Unele merg reparate doar schimbind rezistenta din solenoid,altele merg regenerate dar fara garantie.

Cel mai bun mod de a repara este sa schimbati solenoidul cu un alt solenoid de la orice injector siemens indiferent de serie(referinta) care corespunde din punct de vedere fizic,lungime,diametru,piulita,etc.

Ca sa va reuseasca aceasta operatie,este neparata nevoie sa calibrati(procesul asta cum so numi in romana?) injectorul dupa schimbarea solenoidului piezoelectrica(ptiu cite litere) eu cred ca suna mai romaneste sa-i zic bobina,dar hai sa fim educati.

 

IMG-20211105-WA0008.jpg

IMG-20211105-WA0011.jpg

IMG-20211105-WA0022.jpg

IMG-20211018-WA0006.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a calibra un astfel de injector aveti nevoie de un banc de probe(stand de probe?)cu care sa faceti testele preliminarii si sa vedeti daca injectorul lucreaza corect in toti parametrii.

Cind vorbim despre calibrare,ce o mai fi si asta,de fapt facem referire la schimbarea unor saibe de reglaj,cu care prin marirea sau micsorarea distantei de la solenoid la corpul injectorului,obtinem un joc axial prevazut de fabricant in manualele de reparatii.

Alta piesa importanta este duza...vai cum suna cuvintul asta,nici nu stiu daca este corect scris duza,sau duza,ca atitea variante intilnesc pe forumurile romenesti ca nu stiu ce sa mai cred,dar asta este,stam sa explcam cu 101 cuvinte ce inseamna doar 1 cuvint,ca sa fim pe intelesul tuturor.

Intr-o reparatie,ca orice meserias care se respecta,duza se pune noua fara exceptii.

In partea inferioara a injectorului,unde este duza,mai avem o saiba de reglaj,si bineinteles ca o schimbam si pe asta pentru ca sigur arcul duzei este imbatrinit si nu mai are aceleasi proprietati ca de fabrica,asa ca punem o saiba mai groas cu 0,02mm ....0,04mm apoi facem iarasi toate testele in bancul de probat injectoare,stand de probe,sau cum vreti sa il numim.

Daca nu ati inteles mai nimic pina aici,prea multe explicatii fara rost,va inteleg,imi cer scuze,tradus...SE POT REPARA SCHIMBIND BOBINA.

Merge de la orice masina,dacia,renault,peugeot,citroen,important este sa fie un injector siemens cu o bobina identica fizic.Toate bobinele daca sint bune,trebuie sa aibe aceleasi valori fara exceptie 200kohmi aproximativ.

 

saibe.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/13/2022 at 10:02 AM, Razvan_N said:

Nu sunt probleme, doar să îl codezi în ECU cu VCDS.

Eu am mers vreo doi ani cu un injector S și 3 injectoare B, apoi 2 S și 2 B încă vreun an și de doi ani am înlocuit și ultimele B-uri cu S-uri.

În tot acest timp nu am avut ronțăieli sau alte probleme. Caddy 1.6 TDI CAYD.

Nu mai și vre-un injector bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 6/14/2022 at 11:52 PM, smurff1 said:

Nu mai și vre-un injector bun?

Nu mai am, am scos tot pe OLX și s-au dat repede.

Am în schimb un termoflot 03L117021C și un set sigilat de garnituri 03L198070 ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.As dori sa stiu si eu care injectoare sunt mai uzate?Datorita compensatiilor cu diferente majore, am hotarat sa fac testul de retur cu "eprubeta" comform manualului de reparatie.Masina este octavia 3 1.6 tdi clha.Pun doua poze,una cu compensatiile si una cu cantitatea de motorina.La injectorul 4 motorina din seringa este murdara de ulei uzat si de acolo este si motorina mai murdara.Multumesc.

IMG_20220715_134338661~2.jpg

IMG_20220715_123055480.jpg

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Ai testat supapele de retur(care sunt ok)de la injectoare ,nu injectoarele in sine...

Injectoarele sunt bosch si le testezi pe un stand BOSCH,acolo poti vedea flow-ul ,timpul de comanda,cantitatea injectata,si daca elementul piezo nu e strapuns.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,  

Am si eu un CAYC cu 250000 km, 9970 soft motor plus stage 1.

Azi mi a picat primul injector,  prima data a dat eroare acum 2 ani si aproximativ 25 000 km.

 

Ma puteți ajuta cu un sfat, nu stiu cum e ok sa fac, sa înlocuiesc doar injectorul stricat cu unul nou, va merge cu 9970? 

Sau sa cumpăr unul tot model vechi SH?

 

Mulțumesc!

Screenshot_20220716-030843_WhatsApp.jpg

Screenshot_20220716-032129_Gallery.jpg

Screenshot_20220716-032330_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nou o sa fie ok. Dupa montaj, trebuie scris cu vcds sau odis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns, văzusem pe site ul vânzătorului de piese mentiunea: "Articol completare/Info suplimentar 2: ECU/software-ul trebuie actualizat/updatat" si am crezut ca nu o sa meargă cu 9970...

 

Modificat de poseidonid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se refera la up-date-ul codului unic de injector in ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!