Jump to content

Sa ridice mana cei cu GPL


emil
 Share

Postare recomandată

am deschis acest topic pt ca vreau sa spuna cei care si-au pus GPL daca sunt multumiti, daca a meritat, cum se comporta masina, probleme ce au intampinat, etc

:banghead: nu vreau ca acest topic sa se dezvolte in pareri pro-contra GPL

ma intereseaza si daca dintre cei care si-au pus exista si cineva cu motor cu injectie mecanica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • B0BBY

    9

  • knox

    9

  • ksi_id

    7

  • p-pm

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

am deschis acest topic pt ca vreau sa spuna cei care si-au pus GPL daca sunt multumiti, daca a meritat, cum se comporta masina, probleme ce au intampinat, etc

:banghead: nu vreau ca acest topic sa se dezvolte in pareri pro-contra GPL

ma intereseaza si daca dintre cei care si-au pus exista si cineva cu motor cu injectie mecanica

multumit , da , a meritat , masina merge ok , probleme minore , rezolvate in 20-30 de minute in service , costuri de intretinere mici pana in momentul de fata . Masina are 20.000 km pe gaz , cam 2 ani si ceva de utilizare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24...ce probleme minore ai avut la masina de au durat 20-30 minute?si ce costuri bineinteles..ms

ma bate gandu' sa-mi pun si eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24...ce probleme minore ai avut la masina de au durat 20-30 minute?si ce costuri bineinteles..ms

ma bate gandu' sa-mi pun si eu...

Problema minore = reglaj . Drumul de acasa pana la firma aceea e 20 de minAsteptatul pana termina masina dinainte 20 min reglaj 10 min . Probleme majore nu am avut . Am schimbat filtrul cand a trebuit si am mai mers la reglaje cand aveam impresia ca masina consuma prea mult . Cam atat

In lunile de garantie reglajele erau gratis . Acum platesc 20 de lei .si costa 15 lei un filtru. Sau mai putin .

Modificat de Serhio24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Serhio24 dar tu ai injectie pe masina nuu? de care ?? mecanica sau electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Serhio24 dar tu ai injectie pe masina nuu? de care ?? mecanica sau electrica

E monopunct , presupun ca electrica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Serhio24: Acu ar trebui sa spui si ce fel de instalatie de gaz ai, si cit a costat :) ca si eu mi-as monta, dar mi-au zis multi taximetristi ca le creste consumul pe gaz si tot pe-acolo ajung...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24: Merge pe GRATIS ! -------> asta suna a propaganda. ;)

nu trebuie sa exageram acum.... :) . nu vrem ca oamenii sa-si faca o parere greshita, nu-i asha? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Serhio24: Acu ar trebui sa spui si ce fel de instalatie de gaz ai, si cit a costat :banghead: ca si eu mi-as monta, dar mi-au zis multi taximetristi ca le creste consumul pe gaz si tot pe-acolo ajung...

Instlatia e italieneasca (cred ca Lambdi Gaz sau asa ceva , butelia e turceasca ). Instalatia a fost la vremea respectiva (Acum vreo 2 ani ) 500 euro , care atunci erau cam 15-16 milioane . Montajul a fost gratuit , precum si reglajele , service-ul in cele 18 luni de garantie .

Taximetristii se plang vesnic ...asa e felul lor . Daca ar consuma 2l/100 km ar zice ca de ce nu le consuma numai 1 l/100 km .

Daca instalatia e reglata bine , ar trebui sa iti creasca consumul cu 1-1,5 l fata de cel de benzina ....dar un calcul rapid arata ca pretul combustibilului utilizat , adica gazul e 1/2 din pretul benzinei . Tragi tu concluziile . Consumul meu de oras e de 14 l/100 si nu ma plang . Motor maricel , cutie automata , deh ...e bine . Iarna am consumat si 16 ....dar tot nu e rau , este exact echivalentul a 8 l de benzina . In afara imi ia 10 l de gaz .

@tedibear ...na , am modificat . Se aproba asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24: merci. tu esti in tema la faza cu GPL. ai si dovada. explica-le cum sta si cu acceleratzia o masina pe gaz :banghead: (cat mai obiectiv)

GTI: daca umbli cu gaz si alte chestii dinastea, nu te mai intitula GTI. sincer nu prea se combina GTI cu GPL :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI: daca umbli cu gaz si alte chestii dinastea, nu te mai intitula GTI. sincer nu prea se combina GTI cu GPL :D

daca de mine era vorba, nu sunt GTI, sunt emil dar stai linistit ca daca ma dau pe gaz o sa fiu GPL :D

Modificat de emil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24: merci. tu esti in tema la faza cu GPL. ai si dovada. explica-le cum sta si cu acceleratzia o masina pe gaz :) (cat mai obiectiv)

GTI: daca umbli cu gaz si alte chestii dinastea, nu te mai intitula GTI. sincer nu prea se combina GTI cu GPL ;)

Deci din cate am observat eu , masina se poate regla in 3 feluri :

1. Consum foarte mic - consum mai mic decat pe benzina , dar puterea motorului scade rau de tot , masina merge ca un melc , trebuie sa o tii mult in a 2a , nu urca dealurile , etc....asta e reglajul taximetristilor

2 . Consum mediu - mai mare cu 1-2 l decat cel pe benzina , putere scazuta putin , dar nu excesiv . Aici ma incadrez eu. Ce pot sa detaliez aici : pentru cei care cunoasteti dealul Dabagau , din Turda spre Cluj . Dealul ala pe gaz , cu avant din turda , singur in masina il urc cu FIX 120 h pe gaz . Daca comut pe benzina , motorul mai are o zvacnire de putere , urca pana pe la 130 . Cam asta e diferenta ...

3 . Consum mare - 2 cauze - ori e prost reglat (prea mult debit la gaz si prea putin aer ) si atunci merge normal , dar cu un consum exagerat sau debit mare de gaz , debit mare de aer si atunci motorul merge la maxim posibil . Dar ultima fraza e discutabila ...eu nu am incercat-o , asa mi-au zis mecanicii ...poate sunt prostii , deci nu garantez .

In ce ma priveste , avand cutie automata , motorul functioneaza si accelereaza in ritmul lui . Deci daca il sub-alimentez (scad debitul de gaz ) , atunci nu mai schimba vitezele cand trebuie si nu trage cum vreau eu .Deci l-am reglat (cei de la Autogaz , respectiv ) ca sa functioneze in parametri cat se poate apropiati de functionarea pe benzina , chiar cu riscul unui consum putin crescut .

O precizare : NU fac reclama niciunei firme de montaj GPL . NU vreau sa conving pe nimeni ca e cea mai buna varianta . Eu nu am masina sport , nici pretentii ca ar fi sport .. e o masina de oameni normali , cutie automata 88 CP . Nu e nici pe departe lenesa , nu sunt ultimul in coloana , depasirile le fac fain de tot , cutia are kick down .

Am ales varianta GPL inainte sa imi cumpar masina . DE aceea nu am cautat nici GTI , nici alte VR^ . Nu ca nu mi-as fi dorit , dar am pus problema financiara pe primul plan . Si in cei 2 ani si ceva de cand am GPL am economisit deja mult .

20.000 km parcursi ===> 2000 l gaz consumati (medie )===> 34.000.000 lei vechi cheltuiti pe combustibil . + vreo 5 mil pe benzina .

2000 l benzina consum aproximat ===>70.000.000 lei

diferenta 31 de milioane . -15.000.000 costul instalatiei = 16 milioane economisiti . Acesti bani se regasesc in jantele de aliaj pe 15 , mp3 Pioneer si o amplificare MacAudio (am mai pus ceva bani si din buzunar , nu multi ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am deschis acest topic pt ca vreau sa spuna cei care si-au pus GPL daca sunt multumiti, daca a meritat, cum se comporta masina, probleme ce au intampinat, etc

:) nu vreau ca acest topic sa se dezvolte in pareri pro-contra GPL

ma intereseaza si daca dintre cei care si-au pus exista si cineva cu motor cu injectie mecanica

Salut! am GPL pe golfulet de cand l-am luat asta fiind cam aproape 1 an. inainte am maimers 3 ani toto cu gpl cu o Dacie. sunt extrem de multumit , mi-am scos si banii pe care i-am dat pe GPL si banii pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am deschis acest topic pt ca vreau sa spuna cei care si-au pus GPL daca sunt multumiti, daca a meritat, cum se comporta masina, probleme ce au intampinat, etc

:) nu vreau ca acest topic sa se dezvolte in pareri pro-contra GPL

ma intereseaza si daca dintre cei care si-au pus exista si cineva cu motor cu injectie mecanica

imi cer scuze ca revin dar ...! stiu din experienta ca masinile pe injectie nu-s prea indicate pentru GPL. daca ai habar cat de cat de mecanica auto in domeniul carburatiei iti faci singur reglajul la masina. GPL-ul e un amestec de gaze, propan si butan. exista un amestec de vara care are mai mult butan si un amestec de iarna care are mai mult propan. vreau sa amintesc faptul ca propanul e un combustibil care degaja mai multa energie decat benzina . amestecul cu butanul este facut din motive de securitate. GPL-ul se transforma in vapori la -40 de grade. chestia este ca daca ai pornit motorul bagi a-1-a ...si pleci, nu mai stai sa incalzezsti motorul ca pe benzina. ( chiar nu v-ati intrebat niciodata de ce trebuie incalzit motorul ?!!) eu mi-am pus intrebarea asta si dupa o noapte de cautari prin diverse biblioteci am citit ca

benzina , la -10 grade isi schimba caracteristicile de vascozitate, deci nu se mai vaporizeaza asa de usor. cunosc foarte multe despre gpl si daca cineva vrea sa stie mai multe... ai stau la dispozitie. ( din pacate timpul nu prea imi permite momentan dar nu am spus niciodata nu cand cineva mi-a cerut parerea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai expus citeva lucruri aici de care nu ma prind: ok, daca amestecul ala vaporizeaza la -40 atunci de ce nu se porneste direct pe gaz? ca instalatiile de pe masini (cele de care m-am interesat eu)pornesc pe benzina dupa care se trece(la unele automat) pe gaz la o anumita temperatura. Cu benzina e asa cum ai zis, vaporizeaza mai greu la rece, dar pentru asta exista socul la carburator, iar la injectie un injector suplimentar face cam acelasi lucru. Motivul pentru care stai s-o incalzesti (asta era valabil acu 15 ani) e ca sub o anumita temperatura, etansarea cilindrilor nu e ok(dilatarea termica), consuma putin ulei, uzuri mai mari. In general la rece sint jocuri mai mari in motor. Era o disputa inca nerezolvata, despre cum sa pleci la rece - ori pleci repede, uzura e mai mare momentan dar se incalzeste mai repede, ori astepti sa se incalzeasca.Oricum, bunul simt (daca tii la motor) spune sa nu pleci in primele 2-3 min (iarna) si s-o menajezi cit e rece.

Cit despre injectie (cea electronica) eu cred ca se preteaza la gaz pentru simplul motiv ca atit timp cit sonda lambda e ok, compenseaza variatiile de debit ale instalatiei de gaz(chiar daca mai trebuie reglata din cind in cind), lucru care la carburator trebuie sa-l faci manual (si-mi amintesc ce pateau cei cu dacia carora li se infunda filtrul de aer si tragea motorul mai mult gaz, lucru care la injectie n-are cum sa se intimple).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am eu GPL....merge super bine masina pe gpl IARNA (vara e alta poveste)....de cand a venit frigul pornesc NUMAI pe GPL (hai sariti-mi in cap cei care zic ca tre pornita pe benzina dar cu argumente).

Merge destul de rotund..e mai nasol cand se'ncalzeste..si se incalzeste (cred ca gazul arde degajand o caldura mai mare)

Consumul e foaarte mare pt ca mai mic de 13 in oras nu am reusit sa scot (in afara ia 7-7.5 max).Stiu diferenta e mare dar se explica prin faptul ca in oras merg segmente mici si motorul nici nu apuca sa se incalzeasca...socul automat e aproape tot timpul in functiune deci.....m-am resemnat .

merita si cu 17 in oras e chivalentul la 8.5....care pe benzina , la cum merg eu portiuni mici tot 11-12 ar consuma....deci iar e bine..(si trage masina...cum ii dai gaz asa trage, iti mananci din cur, nu trage si chiar vei avea surpriza sa consume la fel de mult)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am GPL, de vreo 3 ani masina mea n-a mai vazut benzina in carburator, nu stiu de unde pana unde chestia asta cu pornitul pe benzina si trecerea treptat pe gaz... iarna merge impecabil, porneste "la sfert" si nu stau sa o incalzesc decat 2 minute pana curat geamurile, consuma in jur de 13 in oras si 9 afara la un mers in medie cu 100km/h in concluzie sunt 100% pentru GPL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...de cand a venit frigul pornesc NUMAI pe GPL (hai sariti-mi in cap cei care zic ca tre pornita pe benzina dar cu argumente).

Cel mai bun argument ar fi ca instalatia pentru Dacia mea pe injectie are 3 pozitii: Pornire pe benzina / Pornire direct pe gaz / Pornire pe benzina si trecere pe gaz la 2000 de ture. Sunt sigur ca nu faceau pozitia asta fara motiv...

Al 2-lea argument este ca de curand mi s-a ars pompa de benzina care este in rezervor. Pot sa-ti spun ca dimineata este un chin sa o pornesc "la rece" pe gaz, dau la automat pana imi vine rau..

Daca ai vazut bine din ce e compusa instalatia de gaz probabil intelegeai ca are nevoie de apa calda din motor pentru a functiona corect. Are acea "plosca" prin care circula apa calda din motor si gazul inainte sa intre in injectie.

Sper ca astea pot fi considerate argumente si nu am fost prea offtopic. Din pacate nu ma pot pronunta in legatura cu GPL-ul pe o masina vag, insa pe dacie mie mi-a facut pr

Modificat de EsTeTicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ EsTeTicu---se prea poate la injectie sa fie setarea respectiva cu n scop...(scop pe care nu-l vad la a mea care e pe carburator). La injectie e alta treaba....ca sa o treci de la una la alta se face mult mai usor...pe cand la carb tre sa se termine benzina din carb....deci chiar nu vad rostul sa pornesc pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa spun?

Ca am un ***** de instalatie ?

Daca vreti sa va puneti gaz puneti-va o instalatie buna (chiar merita), un landi renzo, BRC, lovato, nu turcisme ca va bateti joc de voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca porneste "din prima" pe gaz la zero grade inseamna ca amestecul e foarte bogat si ca acel motor are un consum mare in ansamblu. Gazul s-o vaporiza el la -40 de grade,dar numai superficial, instalatiile gpl auto au vaporizator de gaz incalzit cu apa fierbinte la 90 de grade pentru eficienta si consum mic.(daca e reglat de mecanic ganditor..)

asta e motivul care impiedica montarea de instalatii gpl pe motoare racite cu aer,oltcit etc, ma rog, unii se chinuie incalzind gazul cu caldura de la colectorul de evacuare, ideea e ca trebuie incalzit pentru randamentul vaporizarii si implicit al economiei.

Stiu pe cate unii care se lauda ca isi pornesc daciile la -0 grade din prima fara soc... nu mai comentez ce inseamna asta cand motorul e cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gata? nu mai e nimeni cu GPL ? ok.. am sa scriu eu despre o problema pe care am avut-o... cum a dat putin frigul, dupa vreo 5 minute de mers, nu mai statea la relanti, am descoperit ca nu ajungea suficienta apa calda la "plaman" si ingheta. Instalatia de incalzire era trasa in paralel cu caloriferul (cu T-uri) si caloriferul "fura" aproape toata apa calda. Le-am legat in serie, intai plamanul si apoi caloriferul dar nu mai dadea suficienta caldura in masina, am mutat caloriferul primul si plamanul dupa el si acum masina merge ok iar caldura baga mai putin decat e normal dar acceptabil. in rest foarte multumit :lol:

@stealth - porneste din prima si sub 0 grade :rolleyes: ... dar cu socul tras :P :screwy:

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar....amestecul e foarte bogat, cum spunea si stealth, si consumul este mare, dar eu zic ca merita dat fiind pretul gazului; mi se pare foarte comod mai ales ca pe benzina risti sa o inneci si nu mai pleci deloc, deci dupa opinia mea se renteaza (oricum acum ca e iarna socul automat e in permanenta pornit, rar se intampla sa ajung la temp normala , asta e...)

PS: am consum si de 20% si parca tot se renteaza (echivalent a 10 benzina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!