Jump to content

Debimetru Audi A6 C5


Andrei_Tdi
 Share

Postare recomandată

Va salut colegi!

 

Deschid acest topic cu scopul de a da de cap unei probleme a masinii familiei, in speta un A6 C5 din 2002, cu motor de 2.5, cod AYM.

 

Ca scurt istoric:

 

-masina luata din DE in 2005, avand ~75.000 km la bord( nu stiu sigur daca reali, nu am verificat)

- km actuali: 179.500

- acum 1.5 ani, la 175.000 km, i-am refacut motorul datorita problemei tipice(axe cu came care bateau)

- de atunci, masina mai mult a stat. Cel putin in ultimele 6 luni masina a stat intr-un garaj fiind doar pornita ocazional dar nemiscata.

 

Fiind nevoit sa bag Passatul in service, am zis sa iau batrana la schimb o perioada. Venind cu ea inspre Bucuresti(de la Constanta) am constatat ca masina nu mai are forta care o avea candva:

 - Abia daca mai rupe aderenta in treapta 2(de regula nu o mai face, decat daca e usor umed asfaltul, sau nisip, s.a.)

 - treapta 4 intinsa( sa spunem de la 60km/h pana la 130km/h) e greoaie, motorul suna destul de chinuit/sugrumat  de la 3000 rpm in sus iar acul vitezometrului nu urca asa cum te-aia stepta

 - Treapta 6, sa spunem ca  apas pedala progresiv de la 140 si apoi la fund, masina accelereaza cu 1-1.5 km/h pe secunda, mai ca poti numara privind la vitezometru.

 - nu mai simt ca ma pot baza pe ea intr-o eventuala depasire

 - nu simt ca merg cu o masina care are, teoretic, 155 de cai putere

 - si apoi consumul: la 140 pe ceas, instantul imi arata 8-8.5 iar la 100-110 undeva pe la 6.5. Mai mult cu 1.5L% fata de inainte.

 

Cat despre sunetul motorului, acesta suna in regula. In schimb ce mi se pare diferit, e sunetul turbinei. Avand o turbina similara acum si pe Passat, sunt constient de sunetul pe care il are aceasta in primele minute pana se incalzeste, acel vuiet, mieunat la turatii sub 2000, dar care dispare odata cu incalzirea motorului, devenind apoi cel specific de spooling. Ei bine, la A6 vuietul ala ramane. Scade in intensitate, volum, dar ramane acolo. 

 

Din experienta voastra, ce opinii aveti? De la ce ar putea fi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie facut un log in mers, sa ne uitam pe el. In functie de datele obtinute, ne putem pronunta

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ... inainte de a "o lasa" in garaj ,mergea bine ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf murdar,futunele de vacuum crapate,actuator turbina copt si ruginit si probabil vreo peste 300,000 km reali isi spun cuvintul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a trece-n rezerva, am mai mers o singura data cu ea, imediat dupa ce s-a refacut motorul dar in oras si nu ma pot pronunta precis vis-a-vis de comportamentul ei, mergand destul de usor. Ultima mea experienta la drum intins a fost acum putin peste 2 ani, cand bataia motorului doar ce-si facuse aparitia. Si da, atunci mergea mai bine. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut logul cu ajutorul colegului Florin, caruia ii multumesc din nou pe aceasta cale, iar rezultatul este ca debitmetrul este pe duca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • cogdao changed the title to Debimetru Audi A6 C5

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!