Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


andrei.rir

Recommended Posts

Update la mine...

In mers baga caldura, mai nou baga si pe loc putina caldura, nu la fel de pronuntat. In continuare am probleme cu temperatura la ulei, pe loc sta la 105 grade, iar in mers fluctueaza intre 70-140, in 3 secunde imi arata cel putin 10 valori diferite la temp uleiului. Wtf?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    27

  • identitate78

    21

  • EEXCALADE

    20

  • Skampia

    20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sa stii ca ma gandesc si eu la treaba asta.

Salut și mulțumesc tuturor celor care au postat pe forum. Posesor Passat 2.0 tdi dsg 2011 am întâmpinat și eu "comuna" problema cu acel mic termostat de răcire a cutiei care s-a defectat. La drum

este normal la aceste temperaturi si cand e vb de un diesel - mai ales daca nu mergi turat, stai mai mult pe loc, etc - si caldura la maxim.

Posted Images

Tind sa cred ca referitor la temperatura uleiului, ai probleme inclusiv cu senzorul de temperatura/nivel  ulei  sau probleme conexiuni mufa , ( oxidata) , fir intrerupt .... etc 

Link to post
Share on other sites

Update nou:

- Am schimbat senzor temperatura / nivel ulei si am rezolvat cu problema afisajului temperaturii uleiului.

- Raman in continuare cu temperaturi ridicate ale antigelului / uleiului si cu caldura care imi da bine in sarcina, la relantiu simt cum scade puterea ei.

Astazi mecanicul a facut ceva teste cu VCDS si concluzia lui este ca pompa suplimentara de apa nu functioneaza (cel putin nu corect). A incercat sa o porneasca din VCDS si desi nu am nici o eroare pe ea, nu pornea. Este posibil ca desi sa nu am eroare pe pompa, ea sa nu functioneze ? Lipsa functionarii ei poate imi poate determina problemele mai sus mentionate?

O seara linistita!

Edited by andutzel
Link to post
Share on other sites

Un mic rewiew  ( Skoda superb 2013 DSG , motor CFFB ) dupa schimbarea termostatelor,  ambele pe original , tinand cont de temperaturile de afara  -12 /-14 grade la orele 5 dimineata cand plec la munca .

Pe ceas , ( dupa un drum de 33 km   , clujenii poate stiu ruta Floresti-Jucu )  , undeva   40 / 60  %  conducand in exterior )  , apa tinde se urce pana la 90 grade  , dar temperatura afisata pe vag-com   undeva la 76 grade maxim , si scade cand masina sta pe loc  pana aproape de 60 grade , atunci , clar scade si pe ceas

Ca o precizare , cand motorul este in sarcina si ma deplasez indiferent ca sunt in oras sau in afara , temperatura apei creste  relativ  greu , dar parca se opreste in jurul la 75 maxim  78 grade   dupa 33 km  , mers normal pana in 95 km/h .

Zic bun ,  am pus si un carton ( negru ) pe 60 % din radiator , s-a imbunatatit un pic , diferenta de vreo 2 grade .

Caldura baga , relativ chiar repede si apa , pana in 55 grade, urca destul de  repede , de acolo, se schimba povestea .

 

Oare , asa se manifesta si la voi  temperatura apei  pe frigurile astea ,ori am nimerit vreun termostat  care deschide prematur   sau chiar asa functioneaza motoarele astea ?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Chiar astazi am facut un drum de 300 km,Am plecat dimineata ora 6:30,afara erau -6 grade Pana am iesit din oras temperatura apei era pe ceas la 90 dar la un semafor la care am stat pe loc mai mult am vazut ca in ralanti a scazut cam la 85. Imediat ce am plecat de la semafor si in afara si in oras,si inapoi spre casa apa a stat pe ceas numai la 90..intr-adevar era si mai caldut dupa amiaza..seara,la intoarcere intre -1 si 2 grade dar nici dimineata nu a mai scazut. Skoda superb Cffb manuala,termostat Mahle inlocuit acum 2 saptamani.

Edited by Skampia
Link to post
Share on other sites

@Minel82 Comportament absolut normal pentru acest tip de motor

Edited by EEXCALADE
Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Skampia said:

Pana am iesit din oras temperatura apei era pe ceas la 90

Cati km. ai facut pana la iesirea din oras?

 

Eu trebuie sa fac vreo 10km ca sa  urce temp apei la aprox.90.

Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Minel82 said:

Un mic rewiew  ( Skoda superb 2013 DSG , motor CFFB ) dupa schimbarea termostatelor,  ambele pe original , tinand cont de temperaturile de afara  -12 /-14 grade la orele 5 dimineata cand plec la munca .

Pe ceas , ( dupa un drum de 33 km   , clujenii poate stiu ruta Floresti-Jucu )  , undeva   40 / 60  %  conducand in exterior )  , apa tinde se urce pana la 90 grade  , dar temperatura afisata pe vag-com   undeva la 76 grade maxim , si scade cand masina sta pe loc  pana aproape de 60 grade , atunci , clar scade si pe ceas

Ca o precizare , cand motorul este in sarcina si ma deplasez indiferent ca sunt in oras sau in afara , temperatura apei creste  relativ  greu , dar parca se opreste in jurul la 75 maxim  78 grade   dupa 33 km  , mers normal pana in 95 km/h .

Zic bun ,  am pus si un carton ( negru ) pe 60 % din radiator , s-a imbunatatit un pic , diferenta de vreo 2 grade .

Caldura baga , relativ chiar repede si apa , pana in 55 grade, urca destul de  repede , de acolo, se schimba povestea .

Oare , asa se manifesta si la voi  temperatura apei  pe frigurile astea ,ori am nimerit vreun termostat  care deschide prematur   sau chiar asa functioneaza motoarele astea ?

Cateva idei/precizari:

- temp de -12/-14 sint destul de rare, noi in Buc nu am avut mai jos de -6 iarna asta

- termostatul motor deschide la 87 grade, cel de la DSG la 75

- caldura baga aproape instant datorita incalzirii electrice suplimentare

- am vazut o informare de service pe undeva pe internet in care se spunea ca pt a maximiza aportul de caldura al incalzirii suplimentare, sa fie setat neaparat pe Auto clima si temp pe 22. Nu stiu de ce fix pe 22 sau daca si alta temp mai mare ar fi ok sau nu, asa scria acolo

- cutia DSG tine masina extrem de subturata (1200rpm e targetul). Pe manuala as tine masina cam pe la 2000. Ai putea incerca sa o tii pe Sport dar atunci parca e prea turata (pe la 2500 parca). Eu o mai tin pe manual (tiptronic mode) ca sa merg mai mult in a 2a de ex in trafic de oras, nu vad sensul sa tot schimbe a 3a pt cateva secunde pana pun iar frana. Motorul mai turat se incalzeste mult mai rapid.

- priza aer e pe partea soferului, daca pui carton, pune pe partea cealalta (probabil asa ai facut)

- ai in bord afisat si oil temperature? daca nu, cred ca se poate activa cu vcds

- ai mentionat vcds, e incomod daca nu ai vers fara fir. Temperaturile le poti citi si cu Torque si cu o interfata Bluetooth conectata la telefon

Link to post
Share on other sites

Salut , 

-buna sugestie , o sa incerc sa setez pe 22 grade AUTO  .

-o sa incerc de astazi , pana ajunge apa la 60 grade  sa merg  in "D"  si pe urma in  "S" , sa observ daca o sa fie vreo diferenta notabila .

-intr-adevar , carton , pe partea stanga la motorului , ( cum te uiti din fata ) .

-am in bord afisat si abia dupa un timp exista o diferenta intre temp apei cu cea a uleiului  dar poate fi folosita drept ghidare pentru estimarea temperaturii apei 

-am si TORQUE   cu interfata bluetooth ,  am pus VCDS , tocmai pentru o sa zicem confirmare a ceea ce indica TORQUE  .

 

    Ca si o exemplificare finala,  ca  sa nu ajungem sa schimbam termostate de pomana etc (scriu din proprie experienta )  , azi-dimineata , dupa acelasi drum de 33 km , am verificat cu un termometru digital  ( tip pistol ) .Ambele termostate erau inchise , blocul motor undeva la 60 grade iar  pe radiator de curiozitate , erau undeva la -1/0 grade  , la o temperatura exterioara de -13 grade .

   Confirm spusele lui  "ËEXCALADE "   , ii normal asa  si m-am linistit in totalitate .

 

Numai bine .

 

Link to post
Share on other sites
On 08.01.2020 at 21:33, EEXCALADE a scris:

@Minel82 Comportament absolut normal pentru acest tip de motor

@EEXCALADECare ar fi explicatia? Daca motorul nu are temperatura ridicata iarna, cum putem vorbi de consum bun, regenerari dupa distante normale, etc. 

Oare si uleiul din cutie este afectat in egala masura, adica temperatura lui sa fie mai mica decat optim?

Si eu am observat ca la un drum de 15km nu trece de 65 grade la al meu cffb, apoi am facut 30 km cu o oprire de 1 ora. Urca spre 90 si revenea la 70-75. Astea sunt valori de pe bord. Totusi simt ca e o problema si trebuie sa iau termoatatele pe rand, mai intai cel de pe cutie ca doar e 70 lei. 

@Minel82poate ai avut ghinion cu unul dintre termostate, parca mai era un coleg de pe forum care zicea, daca retin bine, ca a schimbat 2 pana a mers cum trebuie adica sa urce la 90 si sa si ramana acolo. Sfatul meu, verifica termostatul vechi daca nu poti sa-l repari. Unii au reusit dupa mai multe cicluri intre -20 si 100 grade. 

Link to post
Share on other sites

@Minel82 Ma faci sa ma gandesc la vanzarea bijuteriei personale, desi imi place enorm. Cum naiba sa proiecteze astia de la faveo asa circuit da racire?  Chiar maine o sa-i bag si eu carton pe 100% din suprafata radiatorului sa vedem rezultatele. 

Ma gandesc ca este facut intentionat ca sa reduca cantitatea de noxe. Alta explicatie nu le gasesc. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Instalati webasto daca nu vreti sa vindeti masina, e o solutie buna. Ca si comparatie, cu webasto in aprox 2 km, mers normal in oras pe D, cu schimbat la maxim 2000rpm si apa era la 90, cel putin astazi, cand afara erau -8 grade. Am schimbat si eu o data termostatul de pe cutie, pe autostrada la 120 km/h si pus pe high, imi scadea temp si venea aer rece. De atunci nu mai folosesc deloc High, ci pun pe 24, e suficient. Niciodata nu a mai scazut temp la apa, indiferent de temp de afara, decat daca am stat pe loc sau am coborat mult timp in frana de motor.

Link to post
Share on other sites

Termostatul motor se poate verifica usor pe vcds.Cautati parametri de Temp antigel motor și cel de ieșire radiator. Sint 2 senzori. In momentul când termostatul deschide Temp pe ieșire radiator creste. Se face o balanța de temperaturi. 

Asa e cel mai ok de văzut cum lucrează termostatul. Înlocuiți doar cu original.

care aveți dsg, termostatul se verifica intrând pe cutie automata și alegeți parametru de Temp antigel.

Oricum, e mult mai usor de înlocuit cel de pe cutie... și din practica am văzut ca acesta se defectează înaintea celui de pe motor.

grija cu cartoanele.

Daca Temp exterioara depășește 5..7 grade la mers in forta, risc de a fierbe motorul.

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, B7Nelu said:

 

@Minel82poate ai avut ghinion cu unul dintre termostate, parca mai era un coleg de pe forum care zicea, daca retin bine, ca a schimbat 2 pana a mers cum trebuie adica sa urce la 90 si sa si ramana acolo. Sfatul meu, verifica termostatul vechi daca nu poti sa-l repari. Unii au reusit dupa mai multe cicluri intre -20 si 100 grade. 

colegul a precizat ca le-a schimbat cu originale.

Eu am schimbat doar pe cel de la DSG si nu cu original, cu toate astea cel putin iarna asta pare ca se incalzeste ok dar tot dupa vreo 8-10km.

Dar nu am avut decat drumuri la -1 grade...

Colegul nostru poveste o situatie la -13, diferenta mare. 

Link to post
Share on other sites

@EEXCALADEmersi pentru explicatie. Se cam adevereste banuiala mea. Din incercarea vw de a obtine performante ridicate, asa a iesit .

Asta cu declaratia vw ca o temperatura de 50 grade este normala cam se aseamana cu declaratia audi privind consumul de 1 litru ulei la 1000 km ar fi tot ceva normal. 

Daca imi fac o prelata si o pun pe grila radiator care se poate rula si pe jumatate de grila si full in functie de temperatura exterioara. Numai ca o sa am nevoie de 2 piese. Sus+jos.

 

Link to post
Share on other sites

NU se pune in fata radiatorului nici un fel de prelata,csrton....

Asa a fost conceput sistemul de racire si functioneaza normal.

Link to post
Share on other sites

@B7Nelu Nu mai ai dacie , ca sa pui carton, prelata, si ce se mai punea... Chiar nu inteleg de unde ideea....:(

Link to post
Share on other sites
2 minute în urmă, EEXCALADE a scris:

NU se pune in fata radiatorului nici un fel de prelata,csrton....

Asa a fost conceput sistemul de racire si functioneaza normal.

Ai perfecta dreptate. Ce am zis eu este o solutie extrema cu riscuri mari avand in vedere ca in timpul regenerarii temperatura creste. Deci nu recomand sa faca nimeni decat pe propria raspundere. 

De dragul tehnicii eu voi incerca cele 2 solutii: inlocuire termostat de pe cutie si pe urma cartoane. 

Link to post
Share on other sites

Discutia a devenit offtopic.

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Ma gandesc sa-mi montez si eu pe cutie termostat, poate se incalzeste si la mine motorul mai repede.

Link to post
Share on other sites

@Al BundySpune-ne te rog, la temperaturi exterioare de la -5 in jos, cat de repede face 90 grade pe bord skoda ta? 

Link to post
Share on other sites

Nu am stat sa ma uit, dar maine dimineta plec la munca si stau cu ochii pe ceasul de temperatura. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept