Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


andrei.rir

Recommended Posts

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    27

  • identitate78

    21

  • EEXCALADE

    20

  • Skampia

    20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sa stii ca ma gandesc si eu la treaba asta.

Salut și mulțumesc tuturor celor care au postat pe forum. Posesor Passat 2.0 tdi dsg 2011 am întâmpinat și eu "comuna" problema cu acel mic termostat de răcire a cutiei care s-a defectat. La drum

este normal la aceste temperaturi si cand e vb de un diesel - mai ales daca nu mergi turat, stai mai mult pe loc, etc - si caldura la maxim.

Posted Images

Am intrat si eu in randul lumii, cu probleme la incalzirea apei... La mine, de cand s-a mai racorit, apa urca destul de greu in oras mai ales dimineata. Temperatura la apa nu mai urca peste 65-70  grade (12-13 Km depinde de traseu) in conditile in care temperaturile in ultima perioada, rar au scazut sub 0 grade. Am ales varianta simpla, adica, inlocuirea termostatului de la cutie ( tot OE am cumparat) si ca prin minune problema s-a rezolvat. Acum in 4-5 Km apa ajunge la 90 grade.

Mergand pe ideea colegului @EEXCALADE ca se poate curata si debloca am trecut la treaba...2.jpg.677ad9b90458131db332cf8f4bf791f8.jpg4.jpg.6cac3f12c1c82b63df56f0a19fb2611c.jpg3.jpg.325f8231dd59ad703d96031ea02c2b41.jpg

Dupa mai multe cicluri de inchidere - deschidere la temeraturi "extreme"  de  -21 si 98 grade termostatul s-a deblocat si a inceput sa lucreze cum trebuie.

Curatat si montat la loc am mai facut cateva probe, incalzit pna la temperatura de fierbere si racit la temperatura ambientala si totul functioneaza perfect. Acum mai am un termostat de rezerva.

In alta ordine de idei, este normal cand sufli sa treaca aerul prin el! In poza a dua si a treia se observa ca nu exista nici o garnitura de etansare, inchiderea facandu-se pe con, iar in ultima se observa o degajare( taietura) de aprox. 1 mm in scaunul termostatului care permite trecerea apei. Deci este perfect normal sa treaca aerul(apa) pein el atunci cand este inchis, mai ales ca nu exista un circuit de preincalzire a termostatului care sa comande deschiderea.

Link to post
Share on other sites

Dupa ce ajunge la 90*C, la semafor sau in trafic lent iti scade temperatura sau ramane fix la 90*C odata ajunsa acolo?

Merci.

Link to post
Share on other sites

Salutare,

Asa cum am promis revin cu noutatile;

Astazi am reusit inlocuirea termostatului principal la 2.0 TDI/CFFB/cutie manuala 2AAFD8BF-5E10-4497-8D09-427695A04BBF.thumb.jpeg.688e18e86cfc8009092000e761f1dd4b.jpegsi cu aceasta ocazie am curatat si clapeta shut off+galeria admisie.Termostatul inlocuit a fost Mahle iar cel original nu parea defect.(probabil deschidea mai devreme,nu se putea sufla prin el)

Sunt foarte multumit de rezultate: Acum motorul se incalzeste mai rapid,apa ramane in 90 la atat la drum cat si pe loc in ralanti. Se simte de asemenea si curatarea clapetei si galeriei de admisie,masina raspunde mai bine la accelerare si trage mai bine,de asemenea oprirea motorului este mai lina.

Per total sunt multumit si sper ca am fost de ajutor si altor colegi cu aceleasi probleme.

11744B53-BE5E-4905-8BF7-48AE116B446F.jpeg

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 22 ore, identitate78 a scris:

Dupa ce ajunge la 90*C, la semafor sau in trafic lent iti scade temperatura sau ramane fix la 90*C odata ajunsa acolo?

Merci.

In oras temperatura urca foarte greu spre deloc la 90*C, dar odata ajunsa 90*C acolo ramane. Dimineata la prima ora 12-13Km ii fac in 15-20 min, dupa amiaza-seara 45min-1.5ore depinde de ora la care plec de la munca.

Am cautat dar  nu am gasit intervalul de lucru al termostatului. Daca la 75*C incepe deschiderea si  la 90*C este deschis complet ar fi ok.

Link to post
Share on other sites

Salut, am vw 2.0D cbbb 2010 manual.

Masina o am de 2 ani , fara nici o problema pana in seara asta cand pe un traseu de 200 km (mers constant cu 120km/h) , la un moment dat am ramas fara caldura si incepea sa creasca in bord temperatura la apa, temperatura la ulei ajunsese la 105 grade (de regula aveam 87-88 apa + 90-92 ulei la viteza asta). Initial am crezut ca a pornit regenerarea, dupa 15 km opresc in primul peco, ridic capota, in vasul de expansiune bolborosea apa si a dat afara pe la supraplin cativa ml de antigel. Dupa 5-10 minute urc in masina, temperatura scazuse la 90 la apa, 95 la ulei si incepuse sa bage caldura. 

Plec la drum in continuare si observ ca odata cu cresterea turatiei imi cresteau si temperaturile la apa si ulei si caldura din interior se diminua. Asa ca am mers maxim cu 100 km/h unde aveam 90 la apa si 96 la ulei, fara caldura la interior, pana destinatie. Daca treceam de 100 km/h temperaturile cresteau considerabil, daca incetineam viteza , temperaturile mai scadeau cu cateva grade.

Dupa 100 km parcusi in frig, cu 5 km inainte sa ajung la destinatie .. incepuse sa bage caldura, temperaturile scazusera cu cateva grade (nu ajunsesera la valorile obisnuite, dar scazusera cu cateva grade).

Pompa apa am schimbat-o acum 5000-6000 km odata cu distributia , neavand probleme la capitolul distributie nici inainte de schimbare nici dupa.

Valori obisnuite (in sezon rece):

100 km/h - 87 temp apa / 90 temp ulei

120 km/h - 88 temp apa / 92 temp ulei

Pe timp de vara valorile sunt mai mari, in speta la ulei.

Valori aseara (fara caldura in habitaclu):

100 km/h - 90 temp apa / 97 temp ulei

120 km/h - 100 temp apa / 105 temp ulei

Valori la destinatie (baga caldura iar in habitaclu):

100 km/h - 90 apa / 95 ulei

120 km/h - 90 apa / 99 ulei

Probabil daca mai mergeam cu ea mai scadeau temperaturile, insa ajunsesem la aeroport unde aveam un avion de prins si nu am mai putut sta sa testez.

Ce parere aveti? Termostat? Ca o completare, inainte cu cateva zile, la cateva opriri ale motorului ventilatoarele ramaneau pornite, am presupus ca problema e din cauza regenerarii , desi sunt mereu atent sa nu opresc masina cand e o regenerare in curs...si ma gandesc ca as fi observat lucrul asta inainte sa opresc motorul.

Edited by andutzel
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ok, am schimbat azi termostat + senzor temperatura antigel ambele pe original. 
 

Problema persista ... nu bagă caldura pe loc, doar in mers in schimb apa nu mai trece de 90.  Temperatura uleiului este mai ridicata ca de obicei....

 

in plus văd ca pe display, la temperatura ulei ... oscileaza valorea instant între 70-110, aleatoriu. Dacă stau pe loc indica corect valoarea fără modificări bruste. 

Edited by andutzel
Link to post
Share on other sites

Un mic update dupa ce am verificat una, alta

- Pe tester nu am nici o eroare

- Antigelul prinde o culoare ruginie,nu este ulei, este rugina, ramane si pe vas particule de rugina. La fel era antigelul si inainte sa il schimb.

- Caldura baga doar in sarcina, pe loc nu baga deloc

- Termostatul deschide la fel de tarziu, ca cel vechi la 97-98 grade.

- Temperatura ulei pe display oscileaza

 

Edited by andutzel
Link to post
Share on other sites

Mai verifica daca radiatorul se incalzeste uniform sau nu,busonul de la vasul de expansiune inlocuieste-l preventiv,calorifer sa nu fie infundat,am vazut ca pompa de apa este in regula,am vazut ca este schimbata.

Edited by Skampia
Link to post
Share on other sites

Salut!am si eu urmatoarea problema.Imi ajunge apa la 90° grade iar apoi incepe sa scada, undeva la 60-70°. De bagat imi baga caldura. Am pus testerul pe ea si nu am nicio eroare. Este vorba de un passat 2011, motor cayc 1.6. 

Link to post
Share on other sites

Trebuie sa schimb termostatul, nu? Are unul singur sau sunt doua? 

Link to post
Share on other sites

Daca este DSG mai ai un termostat pe cutie,la manuala ai doar termostatul principal al masinii.

Link to post
Share on other sites

Obligatoriu pe original.

In ce conditii scade la 70? La drum lung? Alte simptome? 

Link to post
Share on other sites

De ex cand sunt temperaturi pozitive afara, 15-20grade, ajunge la 90° iar apoi scade undeva la 80°, apoi mai urca si tot asa. Cand sunt temperaturi mai mici 7grade > - 2grade, ajunge la 90 apoi scade in 60-70grade.Toate astea la drum intins,nu prea circul prin oras. 

 

Daca voi mai circula asa 1-2 saptamani, e grav? Am programare tocmai peste 2 sapt la service... 

Link to post
Share on other sites

A mea se manifesta la fel - oscila la drum lung 70-90°.

Un mecanic foarte bun a zis ca nu e nici o problema cu atat mai mult cu cat vw a zis ca la motorul asta e normal (dar nu a mai gasit hartia unde scrie). Asa ca am continuat sa merg asa si nu au fost probleme.

Daca il schimbi sa pui doar original si cu ocazia asta avem confirmarea daca se rezolva sau asa e "normal".

Precizez ca in conditiile astea regenerarile au fost normale tot timpul.

Link to post
Share on other sites

Valy la mine s a rezolvat. La fel se comporta si a mea. Am montat termostat Mahle care vine cu cod de original sters. Mahle face termostatul pentru Vw-Audi.Este diferenta de pret considerabila intre cel original si cel “aftermarket” Mahle.

Decizia este a ta si clar  ai o siguranta in plus daca montezi piesa originala. In orice caz verifica si posturile mele anterioare pe aceasta tema.

Edited by Skampia
Link to post
Share on other sites

Nu e deloc normal să oscileze temperatura, schimbă liniștit termostatul. Doar original sau Mahle (Behr).

Link to post
Share on other sites

Care a fost pretul pentru mahle? Dar pentru cel original? 

Le:multumesc de sfaturi tuturor! 

Edited by Manuel N.
Nu era nevoie de quote. Se sanctioneaza. Citeste regulamentul.
Link to post
Share on other sites

Manuala,2.0TDI/140CP.

Edited by Skampia
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept