Jump to content

Deschidere automata portbagaj (hayon) la O2 sedan


spiderro
 Share

Postare recomandată

Preambul

Am rasfoit internetul dupa informatii privind deschiderea automata a portbagajului la Octavia 2 sedan... nimic relevant. Sunt cateva demonstratii facute de un ceh acum 4 ani, la O2 Combi realizate pe baza unor arcuri petrecute peste amortizoarele existente.

Proiect

Deschiderea automata a portbagajului la O2 Sedan din telecomanda.

Idei de lucru

Ideea nr.1 (si singura pana acum). Inlocuirea amortizoarelor de la portbagaj cu altele mai puternice.

Date tehnice. Amortizoarele standard (O2 MY07 - masina din semnatura) sunt  cu umatoarele caracteristici:

 

Producator: Polcar Polonia (pe ale mele scrie Made in Germany)
Cod producator: 1Z5 827 550B   01S
Lungime [mm]: 585,5
Diametru exterior: 8

Diametru exterior: 18
Culoare: negru
Forta de ejectare [N]: 405
Partea de montare: pe ambele parti
Cursa [mm]: 245
 

Forta totala de 810N nu face decat sa arunce portbagajul 1 cm. Pentru Golf V exista un kit (6Y0 827 550 C) care dezvolta un total de 1200N. Am cautat pe net amortizoare care ar putea sa faca acelasi lucru la O2 Sedan si am gasit urmatoarele:

Tipul 1                                                                                   Tipul 2

Lungime [mm]: 588                                                                 Lungime [mm]: 598,5
Diametru exterior: 8                                                                Diametru exterior: 8

Diametru exterior: 19                                                              Diametru exterior: 22
Culoare: negru                                                                      Culoare: negru
Forta de ejectare [N]: 675                                                       Forta de ejectare [N]: 700
Partea de montare: pe ambele parti                                    Partea de montare: pe ambele parti
Cursa [mm]: 19,8                                                                    Cursa [mm]: 186

Prin comparare cu cele OEM constat urmatoarele diferente:

 

Tipul 1                                                                                 Tipul 2

Lungime [mm]:  +0,35                                                           Lungime [mm]:  +1
Diametru exterior: identic                                                    Diametru exterior: identic

Diametru exterior:  +1                                                           Diametru exterior:  +4
Culoare: identic                                                                  Culoare: identic
Forta de ejectare [N]: +270                                                  Forta de ejectare [N]: +295
Partea de montare: pe ambele parti                                  Partea de montare: pe ambele parti
Cursa [mm]: -4,7                                                                  Cursa [mm]: -5,9

 

Nelamuriri:

1. Castigul de forta 540N (apx.66%) respectiv 590N (apx 73%)  .. e prea mult? ... e prea putin?

2. Eroarea in lungime de max. 1mm si cursa mai mica cu max 6 mm reprezinta un impediment?

3. Faptul ca diametrul exterior al tubului (probabil?) este mai mare cu 1 mm respectiv 4 mm
 

A mai incercat cineva tuning-ul asta?Are cineva mai multe cunostinte in materie de amortizoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toata treaba e din amortizoare.

La Golf se folosesc niste arcuri.

in prima parte a cursei amrotizoarele nu dezvolta forta, de aceea se folosesc arcuri. acea cursa de 1cm la deschidere este data de arcurile din broasca hayonului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La kitul pentru Golf am vazut niste dispozitive din plastic cu rolul de a imprima miscare de deschidere portbagajului inainte ca sarcina sa fie preluata de amortizoare. Maine am sa ma invart pe langa portbagaj cu scop de studiu pe tema asta. Poate identific un loc de montare pentru dispozitivele alea.

Modificat de spiderro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La clipul ala m-am uitat. Foarte interesant tuning-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cred ca reusesti ceva. Daca reusesti, sa ne anunti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hayonul de O2 este mai greu decat cel de la Golf. Amortizoarele intra in cursa utila mai tarziu, la un nivel la care hayonul este mult mai ridicat decat ar putea cele 2 arcuri sa il arunce....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e vorba de hayon si nu de un portbagaj de sedan eu nu as recomanda acest tuning...din simplu motiv ca are o raza de deschidere care poate dauna spatiului din spate, sau poti sa iei una in barba de la el. la un sedan nu prea incurca ca se deschide deasupra masinii si nu poate sa loveasca nimic in jur (cum ar fi alte masini parcate prea aproape sau inclusiv propietarul sau vreun copil daca sta prea aproape de HAYON ).

 

parerea mea...

 

la cele care au pe hayon deschiderea asa de fabrica e facuta pe amortizoare incarcate cu ulei sau aer progresiv (cred ca Q7 are) si urca incet (sansa sa te loveasca e mica). plus ca daca intampina rezistenta se opresc, cam acelasi principiu ca la geamuri pt prinderea accidentala.

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primele rezultate sunt descurajante. Suprafata portanta si implicit greutatea hayonului este prea mare. De asemenea, pozitionarea amortizoarelor nu ajuta cu nimic. Sunt dispuse atat de sus incat intra in sarcina doar dupa ce portbagajul a efectuat apx. 40% din cursa. Nu m-am uitat sa vad daca sistemul de prindere de caroserie are si arcuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puneti un sistem de deschidere cum are A8 si gata ai rezolvat problema....doua amortizoare si o parghie actionata de un motoras...usor de zis mai greu de realizat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Ce părere aveți despre acest videoclip? Mă bate un gând să îmi pun și eu acele arcuri la portbagajul de la Octavia mea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
ionalexandrudan

Salut

Beidaud, am luat acele arcuri pomenite in videoclipul de mai sus; de la chinezi, sunt doar 3,88 dolari setul, verzi (mai tari), 18x9x40 mm, apoi am luat 18x9x45 (4,2 dolari). Cu 40 mm, cand sunt  sub 20 grade afara, hayonul nu mai sare pana sus cand e deschis din telecomanda si ca sa eviti adaos de saiba, trebuie minim 45 mm lungime. Daca se iau rosii sau albastre (moi sau foarte moi), lungimea arcurilor trebuie sa fie de minim 50 mm.

Chiar daca plusul mare este ca deschizi hayonul din telecomanda (cursa completa), atunci cand ai mainile ocupate, exista un inconvenient, portbagajul il vei inchide mai greu (pe mine nu ma deranjeaza).

 

Un alt minus pe care il întrevăd: inchizand mai greu portbagajul, tare mi-e ca broasca (yala) este fortata la inchidere si exista riscul sa o strici in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti un link pentru arcurile indicate? M-am uitat pe Aliexpress dar nu gasesc nimic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionalexandrudan

Cauta dupa "spring heavy load coil" si o sa gasesti toate marimile si culorile.

 

Vezi ca preturile au crescut, plus ca de la 1-iul se adauga si tva-ul la orice produs comandat de pe platforma chinezeasca.

Modificat de ionalexandrudan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!