Jump to content
Emy D

Vw Golf IV Variant

Recommended Posts

andrusel

Da cu franele ce ai ? Ce te nemultumeste la ele ?

Share this post


Link to post
Emy D
Posted (edited)

Stii ce ma nemultumeste? Daca e calcata pedala cu o anumita viteza reactioneaza f bine. Daca deja e calcata si la un moment dat vreau mai multa frana, parca nu mai face fata. Gen, e calcata 30%, franeaza ok pe o distanta de X m si la momentul T vreau sa o calc la 80 %, parca nu face fata cand vreau mai mult de la ea. Asta in special la viteze peste 100 kmph. La viteze mai mici, uneori (destul de rar) am impresia ca nu prinde brusc pe disc, desi calc brusc  pedala. E un sentiment ciudat... Asa ca am zis sa incep sa schimb componentele si sa o fac perfect functionala.

Si cum in Septembrie plec in concediu in Croatia, consider ca e mai important sa o frana impecabila decat sa am FMIC sau alte chestii la masina. 

Cu toate ca, la ITP a iesit chiar bine,  vitezele la care se testeaza frana acolo nu-mi ofera mie certitudinea ca am aceeasi eficienta si la peste 100 kmph. Si aici intervine problema de care am zis mai sus.

 

Edited by Emy D

Share this post


Link to post
rudiRUD

Upgrade la 312mm. Sistemele de franare originale de pe masinile astea mi se par o gluma. Iti vei multumi mai tarziu, iti zic sigur. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Emy D

Sa stii ca ma apuc de etrierii aia sa-i reconditionez :D 

Intre timp, am facut deja 10k Km cu uleiul asta si ma pregatesc sa il fac din nou. Asa ca, studiez din nou uleiurile si nu stiu ce sa fac. E ok sa raman pe Motul Specific 505.01. Insa e tentant Ravenol VPD...sau chiar VMO. 

Am facut un excel si am pus valorile, apoi cu conditional formatting am colorat cu verde valorile care sunt mai bune de avut intr-un ulei... 

64915579_comparatieMotulvsRavenol.thumb.png.84cf5923e0fdc9d3d2d28983c237796f.png

Conform valorilor din tabel, pare mai interesant Ravenol. Apoi Motul Xclean...apoi Motul Specific...

Mai caut, mai studiez... 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
GTD

Normele de testare sunt diferite de exemplu unul foloseste ASTM D445 vs DIN 51 562 astfel compari mere cu struguri in tabelul tau .Daca mai studiezi putin o sa iti dai seama care dintre cele doua "umfla" cifrele ;)

Share this post


Link to post
mad_kat

Ca sa o luam altfel - Mananca Motul-ul? Se aude urat? Dureaza mult pana urca in motor la pornirile la rece? Daca nu, lasa-l pe acesta, si nu te mai agita.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Emy D
în urmă cu 3 ore, GTD a scris:

Normele de testare sunt diferite de exemplu unul foloseste ASTM D445 vs DIN 51 562 astfel compari mere cu struguri in tabelul tau .Daca mai studiezi putin o sa iti dai seama care dintre cele doua "umfla" cifrele ;)

Si... care le umfla? ca nu ma prind. Din ce vad, ASTM D445 e "comparabil" cu DIN 51 562. Unul e facut in Franta, altul in Germania. Dunno care e mai bun. trebuie sa incerc. 

49 minute în urmă, mad_kat a scris:

Ca sa o luam altfel - Mananca Motul-ul? Se aude urat? Dureaza mult pana urca in motor la pornirile la rece? Daca nu, lasa-l pe acesta, si nu te mai agita.

 

Ceva mananca, dar nu rau. Adica pana in 1 l/ 15K. De auzit, nu-mi place prea mult cum se aude cand trag tare de ea si se incinge bine motorul. La rece, dureaza ceva pana ajunge uleiul sus in rampa.. si clantane. Am zis doar sa incerc o data sa vad cum e, daca imi place. 

 

în urmă cu 3 ore, GTD a scris:

Normele de testare sunt diferite de exemplu unul foloseste ASTM D445 vs DIN 51 562 astfel compari mere cu struguri in tabelul tau .Daca mai studiezi putin o sa iti dai seama care dintre cele doua "umfla" cifrele ;)

ASTM D445 e "comparabil" cu DIN 51 562. Nu stiu care e mai bun. Daca am gasit ca e comparabil, ma duc cu gandul ca e tot pe acolo, asemanator sau aproape la fel. tu de care zici ca umfla cifrele? 

acum o oră, mad_kat a scris:

Ca sa o luam altfel - Mananca Motul-ul? Se aude urat? Dureaza mult pana urca in motor la pornirile la rece? Daca nu, lasa-l pe acesta, si nu te mai agita.

De mancat: pana in1l/15k km. Nu e mult.  De auzit, parca ceva mai urat cand incing bine motorul si trag de el. La rece, clantane pana urca uleiul sus in tacheti.... Ma gandeam sa incerc si Ravenol, vazand ca sunt colegi care sunt foarte multumiti de VPD. Nu--mi place...nu mai pun. 

 

Share this post


Link to post
loghy

La cate topic-uri avem aici despre uleiuri https://vwforum.ro/forum/115-uleiuri-si-carburanti/, credeti ca este nevoie de inca o discutie in acest topic?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Emy D

Salutare din nou.

Momentan, am 5000 km cu  Ravenol si sunt multumit. Sunt curios cum o sa se prezinte in continuare uleiul, avand in vedere ca in 5000 km ar trebui schimbat. 

Intre timp, am mai facut catev chestii esentiale. Pentru ca placutele spate se apropiau de uzura dezastruoasa si nu-mi placeau deloc cum prindea frana de mana si frana spate implicit, am cumparat un set de etriere de 41mm, le-am slefuit bine, curatat bine peste tot, degresat si vopsit, scos tot mecanismul din ele, inlocuit garnituri, pistonase,, culise, suruburi, etc. Absolut totul e nou pe spate in afara de portetriere si corpul etrierelor.  

Inainte discurile si placutele: 

large.IMG_6311.jpg.670d50f2968da30518c5cf37f1ee3a91.jpg large.IMG_6312.jpg.e829087d7376566087d1b66012887324.jpg large.IMG_6313.jpg.dee2a41e48d54e5a1ee326324ee89009.jpg large.IMG_6306.jpg.031eb3f764fe13d6250c3b2a8f9bccc4.jpg large.IMG_6307.jpg.c5046148cc4ec3313a15b8bbf4a33836.jpg large.IMG_6310.jpg.c8fac8ab4ce79ec0568757dea0625a7d.jpg large.IMG_6314.jpg.d392b3b4c79ce729867719f426170848.jpg

Procesul de restaurare a etrierelor fata (pt 312mm) si spate (au ramas alea de 232mm, dar cu pistonase de 41mm. Consider ca etrierele cu pistonase de 41mm sunt mai bune, deoarece au o forta de franare mai mare. Evident, vopsite in Jazz Blue (LW5Z). 

large.IMG_20190731_183135.jpg.1c3523f0bd0a5ea3ecbab62ebc3a0b0e.jpg large.IMG_20190731_183917.jpg.48646b0f20abeea538aaeaa86ddc7835.jpg large.IMG_20190731_182805.jpg.5343d7e5b223d3c44f59c6e944dafaca.jpg large.IMG_20190731_183128.jpg.7506b6da7e0a2883b174ce9e1c891510.jpg large.IMG_20190731_182845.jpg.b2d76c295ce0ae880821c8125966ae70.jpg 

 large.IMG_6284.jpg.1b1f06479e966a2a33ec7ffa6a412f11.jpg large.IMG_6283.jpg.14e5c7a060b466181e98075daa7476f0.jpg large.IMG_6286.jpg.5f3caa458781b9130e1614e0b52928d1.jpg large.IMG_6285.jpg.75b8103d05a7ade590ec2a559a4934f8.jpg large.IMG_6291.jpg.bfc1d766bafc6a041cfd83f6f3335bcc.jpg large.IMG_6292.jpg.04eb8e22b88161ed5d427f85592befec.jpg large.IMG_6298.jpg.21045d749ea18ceb085f0f05c034344c.jpg large.IMG_6294.jpg.672de0939d5eeb21c3b204f2b0697af0.jpg large.IMG_6293.jpg.0b65ca587736207a9348960c18efb3e2.jpg 

Dupa o saptamana ...cam asa trebuie sa arate niste discuri spate:

large.IMG_6388.jpg.cc36491502152591df99bec84313cff5.jpg 

Pe fata, mai am de cumparat butuci noi si rulmenti noi. Sa le montez in fuzetele de 288/312 si apoi pot sa ma apuc de montat. 

Sunt foarte incantat de cum functioneaza frana spate. Cu frana de mana trasa nu poti pleca de pe loc. Daca tragi frana de mana in mers, se blocheaza rotile spate. Which is good. Extremely good. 

Ar trebui sa fiu si mai incantat de frane dupa ce fac un schimb complet de lichid de frana cu aparatul asta:

large.IMG_6386.jpg.8672206e5fc4033ddf4d51ecf66daf1e.jpg 

(300 lei, la 3 masini din curte, isi scoate banii). 

Apoi, ca tot nu a avut ce face cainele ala care s-o sinucis stricandu-mi bara fata, am gasit la cineva bara OEM cu buza V6. Luata chiar de pe un V6 4 motion. Vopsita si asta in Lw5Z, masina deja arata altfel :D (de fapt, asta era ideea, sa arate mai bine:) 

large.IMG_6402.jpg.366fc50c1cf18feda081ecc67b625002.jpg large.IMG_6401.jpg.3c6b0815dcd862f952c6954c59e1935e.jpg large.IMG_6414.JPG.b84c101af7719e04e9090d8d6b6608ef.JPG large.IMG_6407.jpg.e82babe545dc0cf2dcb30cc3db0bf6ef.jpg large.IMG_6287.jpg.4e3ec16e33160fba372a0a1a5781ae08.jpg 

La un meet cu cativa pasionati de MK4, printre care si fratele meu ;) 

large.IMG_6269.jpg.9a390b2de705ae437aae6c47acae6130.jpg 

In parcare la birou,  langa #Antonia lui @Alexey27 ...pazindu-se una pe alta :) 

large.IMG_6376.jpg.f35b4e45a8e2a7e120d6b4dd53dee8c8.jpg 

Si un alt cadru, surprins cand ieseam de la posta din localitatea unde locuiesc :D 

large.IMG_6236.jpg.bf2bede951257717acd39a33f667f66b.jpg

Si gata cu postul asta lung ... ca mai am si treaba! :) Drumuri bune va doresc! 

  • Like 5
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
mad_kat

Ma gandeam si eu la un d-ala de schimbat lichidul. La *atatea masini in curte, si la mine...

O singura precizare - placutele spate nu ajungeau la uzura dezastruoasa. Erau deja acolo 🤣

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
~LauR~

Asa da ! 👌

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
techmaster34
Posted (edited)

nu am inteles un lucru,ai schimbat etrierii pe spate de la piston ds 38 la cel de 41,sau ai strunjit in cel de 38 pt pistonas de 41.Daca ai strunjit cred că ai făcut pe cineva va Cnc ca altfel....oricum felicitări pt auto,arata bineeeee..

DRUMURI BUNE si o zi buna!!!!

 

Edited by loghy
Offtopic

Share this post


Link to post
Emy D
Posted (edited)

La etrierele spate nu am frezat de la 38 la 41 mm ci am schimbat etrierele spate cu unele de 41mm. De frezat -  nu faceam asa ceva!  Pe Golf 4, s-au pus etriere spate cu pistonase de 38mm sau de 41 mm. 

 

Edited by loghy
Offtopic

Share this post


Link to post
techmaster34

Dar pompa de frana ai schimbat-o sau ai reconditionat?

Share this post


Link to post
Emy D

Nimic inca. Ma bate gandul sa iau una din dezmembrari si sa o reconditionez pe aia. Ca nu am timp sa stau cu masina pe dreapta pana rezolv eu cu pompa de frana. Si cand o pun pe cea reconditionata, sa pun si tulumba de frana noua. :)

Sau pt 300 lei, sa cumpar o pompa noua de frana. 

Dar vedem. Deja am bagat o "caciula de bani" in frane si o sa mai bag  :)) ca nu-mi pare rau! Rezultatul e pe masura. 

Sambata am schimbat lichidul de frana, complet. Am fost un pic cam darnic, si am consumat 1.3-1.4 litri de lichid. Aerisit si ambreiajul. Deci, tot lichidul e nou. Merge foarte ok aparatul respectiv de schimbat lichidul de frana. 

Acum...sa vedem cand termin cu franele fata. Asta pentru ca trebuie sa schimb si rotile de iarna sa trec la 16" si deja se aduna cheltuielile. In plus, ramane de facut ASAP: 

- Reparat evacuarea. Sper sa reusesc sa o fac pana in Concediu. 

- Reparat pragurile. Tinichigerie... trebuie sa refac partea de jos, desi nu sunt in stare foarte grava, dar unul e spart si nu vreau alte complicatii. 

- Geometria rotilor.  - pana in concediu. 

Ah, da. Aparent am scapat de eroarea de airbag. Aparent doar, deoarece si data trecuta dupa 1 luna fara eroare se gandea ca m-am obisnuit asa si ...."piuuuuuu" cand ti-era lumea mai draga! 

Pana data viitoare, las cateva poze de ieri, de la Raul Sadului. 

1289200073_Snapseed(1).thumb.jpg.9b6a65f73d5ff154756647db2a6fdbe3.jpg IMG_6496.thumb.jpg.ce32e60fd71ba32d2462b55cdc0d5f24.jpg Snapseed.thumb.jpg.11c88ee77076037ec2119ab6a292f61f.jpg

Drumuri bune!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Emy D

Si cum in curand o sa plec in concediu...am zis ca de ce sa nu am un parbriz nou ?! Ca asta era zgariat si sablat de pietricele... Vreau sa merg relaxat si sa nu imi incurce nimic vizibilitatea la drum. 

Pilkington, cu parasolar pe gri... cu montaj... 570 Ron. 

pilkington.thumb.jpg.546e43b8f390103813260de76242b803.jpg 

Sper sa  reziste si asta mult si bine. 

Pana data viitoare, drumuri bune! :) 

Share this post


Link to post
_R_A_D_U

De banii aia 😀 petreceai o zi ca pasa... Concediu placut si drumuri bune!

Share this post


Link to post
Emy D

Aia sa fie cea mai mica problema :))

Doamne peste ce idioti am dat. Am cerut parbriz pilkington. Mi-au dat YES Glass. 😐 Bine, m-au taxat cat trebuia pt Yes Glass...dar nu sunt impacat deloc cu ideea de a avea YES Glass. 

Si nu puteam astepta dupa Pilkington ca nu aveau pe stoc.  Dar in call center mi-au zis ca au pe stoc si am optat pentru Pilkington...

Costul scade la 370 ron. 

Mesterii romani... :tuktuk:

Share this post


Link to post
techmaster34

pai Call Centerul nu stie in tip real stocul din locatia x,am lucrat dupa terminarea facultatii in Flamingo Computers si aveau un program prin care vedeai stocurile in timp real din toate magazinele.Era isteata treaba ca aduceau un tir doua de marfa ultimul model si imparteau i n tara dar nu peste tot.Venea un client si dorea o camera foto recent apauta,nu o aveai pe stoc te uitai si o cereai din tara indoua zile era la client.....

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri