Jump to content

Vw Golf IV Variant + DSG


Emy D

Postare recomandată

Am ajuns si pe la Bucuresti pentru o certificare si am dus masina la Vali sa o curete. Foarte incantat de ce a iesit!  :)

De atunci si pana acum, am adunat km... Trebuie sa fac iar schimbul de ulei si filtre si ma tot enerveaza faptul ca nu am pompa in rezervor si ma chinui sa amorsez filtrul de motorina manual. Deci...trebuie retrofit la pompa in rezervor... 

Inca nu am schimbat arcurile (pe care trebuie sa i le returnez lui @Laurentiu_LWR) si am aflat ca sunt si unele mai confortabile H&R albastre... 

Una peste alta intr-o vineri am descoperit ca ... pe partea dreapta nu mai am placute de frana. Bine mai erau vreo 4-5 mm. Dar tot era extrem de putin. Pe partea stanga, ....mai mult (6-7 mm). Si nu inteleg de ce! en fin. Luat alt set de placute si ma apuc de desfacut. Surpriza! 

Dreapta fata exterior vs interior (de la stg la dr)

dr-ext.thumb.jpg.47b49132ee0af7f9c959a44fb086980f.jpg dr-int.thumb.jpg.f43838a641f7db426abbd6f5cf2a49fa.jpg placute-dr-ext.thumb.jpg.b56fcb502ace1f2a7f236736cdcc6563.jpg

Stanga fata exterior vs interior

stg-ext.thumb.jpg.0943b7f284321067544ec9e5e92d7533.jpg Stg-int.thumb.jpg.d03af32b8eae6a6a422cca175a3b524a.jpg 

 

Ce sa este oare? Culisele daca se blocheaza , etrierul ramane fix, pistonasul impinge si ar fi consumat placuta de pe interior. La mine, aia de pe interior era ok. Aia de pe exterior, era uzata la maxim. Ambele placute, calcau pe toata suprafata discului.  La fiecare schimb de placute, culise curatate si gresate. Ultimul schimb de placute a fost cu culise noi. 

Asa ca a mai ramas doar sa schimb pistonasele si garniturile de la etriere. 

etrier2.thumb.jpg.ce36ac327afb7190d2ac15ceb1b38dde.jpg etrier.thumb.jpg.fc91f5c1281278fe918c8dbbf91465b8.jpg 

Asa ca le-am curatat bine si apoi le-am asamblat, aerisit mecanic, aerisit cu VCDS...si testat. Momentan, frana e mai buna ca inainte. Franeaza foarte bine  si pedala e ferma.  

Urmeaza schimbul de ulei si filtre (sper sambata) si trecem la rotile de iarna, ca se arata deja cu zapada in prognoza meteo... :( Bye Bye Santa Monica... 

...

Va urma...

 

Link către comentariu
6 hours ago, Emy D said:

 ma chinui sa amorsez filtrul de motorina manual

Dar tu cand pui filtrul nou nu il umpli cu motorina?Eu mereu il umplu si o ia usor...

Arcurile...mi-am luat gandu de la ele...mai bine la tine decat uitate pe un raft...daca vrei iti trimit si fata...sa fie setul complet  :))

Link către comentariu

Intrebarea mea e: de ce te chinui sa umpli filtrul de motorina deoarece daca pui contactul de 3 ori, pompa din rezervor face asta in locul tau... Eu as face retrofit tocmai sa nu ma chinui cand montez filtrul... 

 

Link către comentariu

Am schimbat si eu filtrul de motorina si crede-msa ca am pus contactul de vreo20 de ori pana sa il umplu.Daca stiam mai bine bagam niste motorina cu pompa de alimentare a motorinei(care e folosita când alimentez din canistra).De frane sa stai linistit ca la fel e si la mine aia din exterior e uzata bine din interior e mai groasa,am alarma pt schimbare dar am zis sa mai trag de ele putin.Am pregătit discuri si plăcute Brembo.Voi ce puneti?Dar filtre ce marca?Când ai aerisit cu Vcds ai aerisit si la roata surubul de aerisire,a fost slăbit?Mulțumesc mult.Drumuri bune!!!

Link către comentariu

Nu e chiar asa...in filtru bag 0.5L de motorina...ceea ce nu bagi doar din 3 contacte...

Link către comentariu

eu la golf aveam pompa aia in rezervor dar cand schimbam filtrul, il scurgeam pe cel vechi intr-o sticla.

in felul asta vedeam cata apa s-a strans in el si aveam motorina sa torn in cel nou.

mereu a pornit rapid, puneam de 2-3 ori contactul

p.s. dubios cu placutele

Link către comentariu

Dezechilibru' la franare garantat.Pe ambele punti chiar daca in fata corpul la etrieri este mai mare in fata respectiv mai mic in spate forta de franare pe axe este aceiasi adica fata stanga/dreapta la fel iar spate stanga/dreapta la fel.Ce parte roade mai tare acolo prinde mai bine...de ce totusi?Eu as verifica conductele sa nu fie vreuna gatuita in parte mai slaba.

Link către comentariu

Am schimbat ieri plăcute si discuri fata.M-am uitat mai atent si la mine pe exterior este mai groasa si interior mai subtire,desi pe exterior calca pe toata suprafata discului.Cum se face rodajul corect?

WP_20181022_13_38_16_Rich.jpg

Link către comentariu

 

On 21.10.2018 at 11:52, techmaster34 a scris:

Am schimbat si eu filtrul de motorina si crede-msa ca am pus contactul de vreo20 de ori pana sa il umplu.Daca stiam mai bine bagam niste motorina cu pompa de alimentare a motorinei(care e folosita când alimentez din canistra).De frane sa stai linistit ca la fel e si la mine aia din exterior e uzata bine din interior e mai groasa,am alarma pt schimbare dar am zis sa mai trag de ele putin.Am pregătit discuri si plăcute Brembo.Voi ce puneti?Dar filtre ce marca?Când ai aerisit cu Vcds ai aerisit si la roata surubul de aerisire,a fost slăbit?Mulțumesc mult.Drumuri bune!!!

Deci...ai pus contactul de 20 ori si nu l-ai umplut. La AXR-ul fratelui meu  dupa 5-6 puneri de contact, a pornit la sfert. Nu m-a chinuit deloc cu pornirea dupa schimbarea filtrului. 

On 21.10.2018 at 14:47, Laurentiu_LWR a scris:

Nu e chiar asa...in filtru bag 0.5L de motorina...ceea ce nu bagi doar din 3 contacte...

Bine, am exagerat putin. Nu chiar de 3 ori. Insa, mai bine pun contactul de cateva ori decat sa storc din baterie tot curentul pana trage pompa tandem...  Totusi, acum o sa umplu intai filtrul de motorina sa vedem cum merge! Merci de idee!  

 

On 22.10.2018 at 9:25, Muale a scris:

eu la golf aveam pompa aia in rezervor dar cand schimbam filtrul, il scurgeam pe cel vechi intr-o sticla.

in felul asta vedeam cata apa s-a strans in el si aveam motorina sa torn in cel nou.

mereu a pornit rapid, puneam de 2-3 ori contactul

p.s. dubios cu placutele

Foarte dubios. Ramane de vazut daca patesc acelasi lucru acum dupa ce am reconditionat etrierii. 

în urmă cu 13 ore, sdR+ a scris:

Dezechilibru' la franare garantat.Pe ambele punti chiar daca in fata corpul la etrieri este mai mare in fata respectiv mai mic in spate forta de franare pe axe este aceiasi adica fata stanga/dreapta la fel iar spate stanga/dreapta la fel.Ce parte roade mai tare acolo prinde mai bine...de ce totusi?Eu as verifica conductele sa nu fie vreuna gatuita in parte mai slaba.

Forta de franare pe axe este aceeasi (stg/dr) insa nu m-ai inteles. Problema nu e ca s-ar fi uzat placutele de pe roata dreapta si de pe stanga nu, ci ca s-au uzat placutele doar de pe exterior. Alea de pe interior (prinse de pistonase) era aproape intregi. Culmea... de calcat calcau pe toata suprafata discurilor. Discurile par uzate uniform si pe interior si pe exterior. 

Daca culisele ar fi fost blocate, se bloca etrierul si nu mai calcau placutele exterioare, ci doar alea de pe interior, acestea uzandu-se prematur.  Ce sa fie? 

ps: Nu am simtit niciodata ca la o franare brusca trage stanga sau dreapta! indiferent de conditiile de pe drum. Iar o toleranta mica la dezechilibru e permisa - din ce stiu eu. 

 

@techmaster34, tu trebuie sa schimbi si discurile si placutele.  Ai ceva probleme la etriere de nu iti calca cum trebuie pe disc. Curata culise, greseaza culisele , schimba garnituri, etc...si ar trebui sa nu mai asemenea discuri. 

ps: si discuri bune! 

Link către comentariu

Upgrade-ul iti va fi bun...daca vrei sa umbli la motor...un soft...o turbina mai mare...etc

Dar eu nu as face doar pt a trece mai usor peste revizie...

Vezi ca e baiatu ala...cu "salutare masinisti" care a facut upgrade la pompa...daca nu stii deja clipul...sa vezi ce implica ?

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am vazut ce implica, dar nu imi place ce o facut el acolo. Numa retrofit nu se numeste. Retrofit e atunci cand duci releul frumos spre panoul de relee si acolo iti faci legaturile cf schemei originale. 

Colac peste pupaza, ma asteapta la anul roti de minim 16" pt iarna. Motivul: am strans piesele sistemului de franare de pe fata de 312mm. Pana atunci, trebuie sa il pregatesc cum se cuvine, cu rulmenti noi si butuci noi...si vopsite elementele in culoarea caroseriei. Cred... nu sunt sigur. Momentan sunt sablate si vopsite rosii. Ca asa le-am luat.

Dupaia trecem si la 256 ventilat pe spate... 

Intre timp, nimic nou. Inca un schimb de ulei facut, franele au ramas tot asa de tapene... dar cu venirea frigului incepe sa se resimta uzura motorului. Adica, clantanitul ala... Si caut solutii: Un block heater? Merge, dar atunci cand sunt acasa. Cand plec seara de la serviciu...nu porneste ca nu am priza. Un Webasto? Ar fi si mai bun, insa m-am trezit cam tarziu sa fac un retrofit. Si nu mai sunt bani ca s-au dus pe geamuri termopan :))

O alta varianta e.... reconditionare motor: Chiulasa (sa scapam si de uzura din scaunul injectoarelor), garnituri, ax came, tacheti, refacut distributie... etc. Iarasi...acum pe iarna nu--mi arde de asa ceva. Dar cand? :D

Vedem ce urmeaza... 

 

Link către comentariu

Incepe si tu cu ceva mai uman pentru portofel, ulei 2t in motorina :) 

Link către comentariu

Cam asa ceva. Preconizez mai incolo o schimbare de masina pt familie si asta sa ramana bijuteria mea... si o sa imi fac de cap cu ea...  :))

Faza e ca vreau mai multi CP. nu (doar)40 peste aia 115. Si atunci ar fi trebuit upgrade frane. Si.... am zis sa incep corect: frane intai apoi turbina, injectoare, ic si soft. Target 2xx. Vedem ce-o fi. Sanatosi sa fim si sa nu avem parte de evenimente prin trafic...

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
11 minutes ago, Emy D said:

Si.... am zis sa incep corect: frane intai apoi turbina, injectoare, ic si soft. Target 2xx.

Hai mai pune...poate un ambreiaj...poate o evacuare...poate una alta pe la motor...si uite asa iti dai seama k era mai bine daca te apucai sa lucrezi pe ceva mai potent la baza... :P

Link către comentariu

Pe un ARL? Da, era mai bine :)) 

oh, trebuie sa vii tu sa imi strici visul... trebuie si Ambreiaj si Evacuare... uofff  :( 

Link către comentariu

Ambreiaju cred ca tine daca a mai fost schimbat, dar mai plusez eu cu alte injectoare, alt senzor MAP si preventiv prezoane chiulasa ARL ?

Franele 256 mm pe spate te ajuta doar cand tragi tare pe ele, discu fiind ventilat se raceste mai repede, la un mers normal nu ai sa simti nimic.

Link către comentariu

Si o data cu alte prezoane, vine alta garnitura de chiulasa. Cu alta garnitura, vine planarea chiulasei. Stiu, vin multe, multe nu sunt prevazute si multe sunt neprevazute :))

Dar le luam pe rand, strag piesele si dupaia montaj. Nu ma grabesc nicaieri ca nu vreau sa concurez cu nimeni (care ajunge mai repede la 200 CP). 

Discurile spate sunt un moft mai mult, pentru a avea discuri mari si pe spate :D 

Link către comentariu

Ca tot ma "chinui" sa desfac surubul ala de la baie si ca mi-i urat de desfacut la el, de strans, vezi sa fie bine strans. Dar nu prea tare, nu prea putin...m-am hotarat sa iau de la Fumoto un kit de Oil Drain valve. L-as pune acolo...si ar fi foarte usor de schimbat uleiul dupaia, fara sa mai desfac surubul ala. In plus, as evita ca vreun bezmetic de la service sa dea filetul peste cap. Si asa e marit la 16mm deja si nu as avea ce sa mai maresc. 

Asadar, de cand am plecat din Bucuresti, 1a 5l,  masina a facut 37K km, cu un consum de 6.09 si costuri de intretinere bune. 

Ma lasa un amortizor pe spate (a inceput sa curga si la unele denivelari , bate usor). Asadar, trec la KYB Gas Ajust + "flanse" amortizoare spate. 

...de-am avea si drumuri bune...

:Driver:

Link către comentariu

Nu kyb, sunt dure tare. M a amenintat so mecanicul că sunt prea dure și el nu recomanda, dar deja erau cumpărate. Regret că le am montat, se comportă că o căruță fara amortizoare și am încercat de toate (presiune mare, mica, jante mici, greutate pe puntea spate). Nu le recomand deloc sunt mult prea dure mai ales pt drumurile noastre.

Link către comentariu

Pai acum am KYB Excel G si mi se par prea moi... Sau poate nu stiu eu ce inseamna Gas Ajust..  :)) In plus, vad ca unul a cedat dupa aprox 40 000 km... :(  Cam repede.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Acum ca o venit iarna, se vad si rezultatele izolarii plafonului. As putea sa ma plimb cu zapada pe plafon multa vreme ca nu se topeste. Totusi curat zapada ca nu asta a fost scopul izolatiei. :))

IMG_1897.thumb.jpg.f1ba18fcc298b7cb6b64090f18f1dfc5.jpg IMG_1898.thumb.jpg.44a83d8232ae72deaca15110d2373615.jpg 

intre timp am scapat de sarma originala a antenei si am trecut la un bat mai scurt si mai finut....

Si ca tot umblam la antena, am zis sa schimb si garnitura: teapa baaa... ai luat alta garnitura si aia nu se potriveste. Asta e. cautam varianta buna pe original :)

1620317724_garnituraantena.thumb.jpg.6111441bdc521f91d96c1c033e7fc15c.jpg 463046437_garnituraantena1.thumb.jpg.9f24b76c340ba23112354845d881d0ac.jpg 1568768086_garnituraantena2.thumb.jpg.5a499b7c721bbddbba91129bb6b040e0.jpg 482282159_garnituraantena4.thumb.jpg.504e1ddbe0c55f3f2d51604605961f0d.jpg 820834001_garnituraantena3.thumb.jpg.fb7cc1c85d6ce97921a1d9f34e5c72fb.jpg

 

Apoi m-am gandit ca sarea si apa din balti etc nu face bine pe la cureaua de accesorii, am luat si scutul lateral. Trebuia si asta. M-am chinuit ceva sa il pun insa am reusit sa il imbin cu scutul metalic si sa stea cum trebuie. 

901536437_scutlateral.thumb.jpg.349ae391c243d0ff7a00b49ed9e338c6.jpg 

- diferente? putin sesizabil un zgomot mai mic la motor dar cel mai important: nu se raceste asa usor motorul cand stationezi mai mult. 

Si las o poza de final cu 2 Goalfe: asta pe care il stiti si al fratelui meu cu 17" inch rims. Va las pe voi sa ghiciti ce jante sunt. :P

1619169704_BorbetExor.thumb.JPG.4e095ffd764a67e8850b05d068d02767.JPG

 

Drumuri bune, iarna usoara! 

Link către comentariu
  • loghy changed the title to Vw Golf IV Variant + DSG

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!