Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

 

Esti sigur ca asta e procedura oficiala? Cum as putea sa aflu?

Motorul a costat aprox 12.000 lei, iar turbina 4.000 (cu un discount de 40%). Plus micile accesorii (suruburi etc.). Am intrebat si mi-au spus ca e motor nou. Nu stiu de unde as putea sa-mi dau seama daca e asa sau nu. Manopera 1.200 lei. In total cam 17.000 lei. versiunile noi de distributie nu ar trebui sa fie fara probleme?

Mi-au spus ca ar trebui sa schimb uleiul si l-am schimbat. Se aude un mic uruit la pornire, dar dureaza putin si doar pentru se tureaza putin, apoi isi revine.

Pe moment nu am reactionat si m-am lasat pacalit, apoi am comunicat pe email cu ei si le-am cerut sa-mi confirme ca au aplicat procedura cu zgomotul si ca nu necesita inlocuire. Mi-au confirmat (pe email).

Si in caz ca ii conving sa-mi schimbe distributia, deja nu mai am incredere ca-mi vor face treaba ca lumea. Si daca-i pun sa-mi masoare intinderea ar trebui sa stau cu ochii pe ei.

Vreau sa mai mentionez ceva: mecanicul care a venit la preluarea masinii mi-a spus de masurarea lantului. Si parea singurul om sincer dintre toti. Si mi-a mai spus ca exista riscul ca masina sa ramana imobilizata si sa se schimbe pe garantie (probabil de asta se temeau). I-am intrebat cam cat ar costa masurarea in caz ca va rebui sa o platesc si mi-au spus ca vreo 300. Asa mult? Stii cumva daca e asa?

 

Multumesc, am pus cam multe intrebari.

Modificat de lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/18/2016 at 9:36 AM, vizitator said:

Consilierul nu ti-a spus bine. Povestea asta mi-a spus-o si mie, atata timp cat masina a fost in garantie; dupa ce am iesit cu ea din garantie, mi-au spus ca doar la masurarea lantului pot spune cu precizie daca se impune schimbara lantului sau nu. Si il cred pentru ca au fost cazuri de lanturi care au sarit de la punct desi lantul nu zornaia in mers, ci numai la pornire motor....vi-l mai amintiti pe colegul Bogdan Piatra? a fost banat de pe forum (nu cunosc motivul) insa intre timp si-a schimbat si el lantul, pentru a doua oara. Ultima schimbare a facut-o cand avea 63 000km cu aceasta varianta de lant. La revizie a cerut masurarea lantului, si avea 73.3mm si lantul nu zornaia in mers (doar 2 secunde la pornire). Cei de la service au schimbat lantul pe kulanza pe motiv ca lantul mai rezista doar cateva mii de km, si nu il mai tine pana la urmatoarea revizie.

asa ca ATENTIE: masurati lantul cand va apropiati de 70 000km facuti cu respectivul lant, nu va bazati pe faptul ca nu zornaie in mers.

Cat costa o masurare a lantului?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La skoda costa 70 de lei, la vw cred ca vreo 200. In principiu se poate face la fel. 

La skoda cred ca demonteaza intinzatorul si cu un subler masoara intinderea(sageata).

La vw cred ca demonteaza capacul de la distributie si masoara un unghi, parca.

Cati km ai cu motorul nou?

Turbina de ce ai schimbat-o?

Daca motorul este nou sau reconstruit cred ca dupa seria de pe factura, dar cineva mai priceput iti poate spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai motorul nu a mai avut ungere. S-a aprins becul rosu de ulei cu alarma sonora. Eram prin munti, duminica... Am mai mers putin si s-a facut pom de iarna. Prostia mea. Se plateste! Am inteles ca turbina s-a distrus pentru ca e prima care ramane fara ungere. Cu motorul nou am cam 33.000. 

Pe factura la cod scrie: 03F100091AX. Vad ca o cautare pe Google imi da CBZC.

Dar e doar un cod, nu o serie.

 

NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE! SE SANCŢIONEAZĂ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AX din codul pieselor stiu ca reprezinta faptul ca ai dat la schimb piesa si ca produsul e nou.

Kit-ul de pe el e 03F198158B...dar eu nu am auzit pe nimeni care sa il fi schimbat sub 130000 cu codurile pieselor din fabrica, intre timp s-au mai imbunatatit intinzatorul si lantul, dar e prea devreme de "statistici".

Cere masurare in alta parte si vezi daca ei tot acelasi raspuns au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca mai am vreo 100.000 km, chiar daca face putin zgomot?

Si cum sa ma asigur ca ei imi dau datele reale ale masuratorii, tinand cont ca ar trebui schimbat pe garantie si se cam feresc de asta, probabil avand presiuni de producator? 

Modificat de Catalin_Nic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că ar minți, ei ți-ar schimba distribuția și producatorul i-ar plăti dacă întrunește condițiile impuse de schimb(zgomot, măsurători) 

Încearcă și la skoda, poate au alte reguli de constatare a schimbului. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc. Va tin tin la curent.

Multumesc.

Modificat de lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARĂ!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va arat diferentele dintre kiturile de distributie vechi si nou (03F198158B)

5a17d74c05283_Kitdistributie03F198158B.thumb.jpg.43e000739a3637b75baf15cfb3ff4716.jpg

Intinzator lant distributie.jpg

Lant distributie profil.jpg

Lant distributie.jpg

Pinion ax cu came profil.jpg

Pinion ax cu came.jpg

Pinion vibroken.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca observati, pinionul de la vibroken nu are pana de fixare. El se monteaza prin presare. Daca cumva se fisureaza, ceea ce s-a intamplat in majoritatea cazurilor, acesta pleaca de la punct ceea ce conduce la modificarea pozitiei axelor cu came fata de punctul optim si nu sarirea lantului cum se spune pe aici. Rezultatul.... supape indoite pistoane crapate datorita lovirii de supape si in consecinta motor compromis. Defectele de acest gen au aparut la motoarele fabricate pana in vara lui 2011 datorita materialului slab calitativ din care se faceau componentele. Noul kit rezolva doar problema calitatii otelului cu o mica modificare de design care va rezista mai mult dar nu si fixarea solida prin pana a pinionului la vibroken. Asta nu se putea face la motoarele in uz deoarece trebuia demontat motorul si realizarea canalului de pana sau efectiv inlocuirea arborelui (operatie mult prea costisitoare). In concluzie va recomand sa utilizati autoturismul dvs normal fara fortaje si plecari cu scartait de roti. O utilizare mai blanda va va scuti de belele pe viitor. Celor care au masina cumparata pana in august 2011 le recomand sa schimbe kitul de distributie. Aveti in foto motvul.........

Pinion crapat.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, maricris_67 said:

Va mai dau un link:

 

 

 

Modificat de maricris_67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul vechi din poza ta e prima varianta, cea cu cele mai multe probleme, a mai existat un lant intermediar pus intre 6.2011 si 11.2011 si folosit ca reparatie pentru cei care aveau prima varianta, dar si acesta era cu problemeIMG_20170930_WA0013.jpg

 

asa arata dupa 20000 km

Lantul "nou" s-a pus dupa 11.2011 si intr-adevar se poate pune pe cele fabricate inainte, eu sunt unul din cei care au facut asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 ani jumatate si 80.000 km mai tarziu cu versiunea de lant din 2013 montat in reprezentanta si-a dat oficial duhul. Masina scoate un zornait constant si se aude un zgomot puternic de frecare, metal pe metal.

Maine ma duc la Compexit Cluj sa cer o schimbare de kit...sa vedem daca e cu kulanza sau fara...! Masina are momentan 106.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să fie pompa de apă ce zici tu și lanțul chiar dacă ți l-au pus în 2013, ai versiunea a 2-a, cea care s-a pus pe mașinile fabricate până în 11.2011. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.11.2017 at 10:04 AM, k4b00 said:

Lantul vechi din poza ta e prima varianta, cea cu cele mai multe probleme, a mai existat un lant intermediar pus intre 6.2011 si 11.2011 si folosit ca reparatie pentru cei care aveau prima varianta, dar si acesta era cu problemeIMG_20170930_WA0013.jpg

 

asa arata dupa 20000 km

Lantul "nou" s-a pus dupa 11.2011 si intr-adevar se poate pune pe cele fabricate inainte, eu sunt unul din cei care au facut asta.

Sa inteleg ca poza postata de tine reprezinta versiunea a 2-a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Sunt posesorul unei  Skoda Octavia 2 FL cu motor1.2 TSI din 2010. 

Vehiculul are 115000 km si distributia schimbata la 20000 km pe asa zisa garantie. Dupa schimbarea distributie  zgomotul la pornire aparea aleator si nu dura mai mult de 2-3 secunde.  Recent am observat ca zgomotul metalic la pornire s-a accentuat si s-a marit ca durata. In plus am avut 3 episoade in care motorul rece a dat rateuri in mers pentru cateva secunde la schimbarea treptei de viteza din 1 in 2.

Am decis  sa sun la service pentru o programare de verificare a distributie. Astfel am sunat la Open Service Iasi si au spus ca nu pot sa verifice distributia decat prin "ascultarea" motorului la pornire lucru total gresit daca ar fi sa ne luam dupa postarile colegilor de pe acest forum. La Adria Suceava  mi-au zis ca trebuie sa demonteze lantul sa il masoare fizic de unde si costuri foarte mari.

 Va rog sa imi recomandati un service in Iasi sau intr-un judet apropiat unde sa pot face masuratorile/ schimbare distributiei daca este cazul.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Având în vedere nr. de km parcurși și simptomele eu zic să nu o mai măsori și s-o schimbi direct. Vezi care acceptă să îți pună kit-ul 03f198158b. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu mai sta pe ganduri. Cumpara ultima varianta de kit de distributie de la un dealer VW apoi schimba-l la un service autorizat sau particular. Ai anterior in foto ultimul model de lant si restul pieselor din kit. Manopera la reprezentanta e aprox 1000 lei. La service particular gasesti manopera la jumate fata de reprezentanta dar asigura-te ca face treaba buna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si pentru diferenta de pret renteaza in reprezentanta. Un service oarecare nu stiu daca are toate sdv-urile necesare. Si in plus, poate mai nimeresti vreu mecanic care face scoala pe masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.11.2017 at 12:17 PM, radumac said:

Salut

Sunt posesorul unei  Skoda Octavia 2 FL cu motor1.2 TSI din 2010. 

Vehiculul are 115000 km si distributia schimbata la 20000 km pe asa zisa garantie. Dupa schimbarea distributie  zgomotul la pornire aparea aleator si nu dura mai mult de 2-3 secunde.  

Inteleg ca masina are 95 000km cu aceasta distributie....in acest caz esti la limita, eu te sfatuiesc sa schimbi distributia de urgenta. (nu te mai obosi sa masuri alungirea lantului ca nu are rost: mult nu mai tine).

Incearca sa pui ultima varianta de distributie, eventual la reprezentanta. In Buc costa 1700 ron aceasta operatie daca o faci la Avia motors, in Iasi cu siguranta ca este sensibil mai ieftin. (in acesti 1700 ron nu intra uleiul si filtrul de ulei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost la reprezentanta si am masurat si eu lantul. Dupa 90000km lantul a avut o intindere de 21grade. Se afla in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu sigur cat e gradul minim, daca e 18, mai ai mult pana la 26 

176433_92.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!